Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1) PÄÄTTYNYT (voi poistaa)

Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Omat perustelut edellisessä viestissä. Jonkun pitää ne päätökset tehdä ja itse en ole suoranaisen demokratian ystävä varsinkaan näin vähillä pelaajamäärillä. En mä tätä sarjaa pyöritä pyöritä vain muiden takia vaan enimmäkseen omaksi iloksi. Jokaisen oma asia osallistuuko ajoihin vai ei. Asetukset on kuitenkin kaikille samat. Jos ei nappaa ja tuntee että on parempaakin tekemistä, niin hankala ketään on pakottaa ajamaan. :)
Juu, ei siinä mitään, ei se damage ole mulle ongelma. Ainakaan toivottavasti, koskaanhan ei tiedä mitä kisassa tapahtuu :D Ja fakta on että koskaan asetuksia ja sääntöjä ei saada samanaikaisesti kaikkia miellyttäväksi, pakko tehdä kompromisseja ja mentävä oman mukavuusalueen ulkopuolelle välillä jos meinaa online kisoja ajaa. Ja kisajärjestelijän homma ei oo aina se maailman kiitollisin pesti, olen huomannut. Mut vaikka välillä ropiseekin kaksua niskaan ni tänkin sarjan jokaisessa kisassa on ollut vähintäänkin hyvin porukkaa, joten ei tää nyt ihan paska voi olla. Eikä olekaan. Ite oon ainakin mielelläni tullut mukaan, varsinkin kun vastaanotto on ollut ekasta päivästä lähtien hyvää, vaikka olenkin "kilpailevan" foorumin kasvatti. Kiitos siitä. Ja kuskien taso ja ajoetiketti on täällä enemmän kuin kunnossa, se kävi selväksi jo ekassa kisassani Snettertonissa.

Mutta jos et tosiaan ole demokratian ystävä (mikä on kisoja järjestäessä lähtökohtaisesti ihan hyvä juttu), niin kannattaa jatkossa läntätä ne asetukset ja rajoitukset mitään kyselemättä, voisin kuvitella syntyvän vähemmän härdelliä.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Aika moni oli damagen poistamisen kannalla. Damagen puolesta puhujia ei näkynyt. Ei sillä että asia edelleenkään vaikuttaisi osallistumiseeni, ihmettelen vain miksi damage silti on päällä ja vielä täysillä?

Täysin samaa mieltä.

Ensin toivotaan muiden mielipiteitä ja ja sit ei niilä oo kuiteskaan oo mitään painoarvoa.No,Silli on sarjan vetäjä ja päättää asetuksista ym.

Mukana kuiteski ja eiku treemaan damaget päällä.:)
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Ensin toivotaan muiden mielipiteitä ja ja sit ei niilä oo kuiteskaan oo mitään painoarvoa.

Oli niillä painoarvoa. En olisi abs:ää edes kokeillut muuten ja meinasinkin sen eka sallia. Damagen poistoa tuli pähkäiltyä riittämiin. Melkei millä tahansa muulla ajokilla (esim gt3) damage oiskin varmaan ollu parempi ottaa pois tolla radalla kun pitkä matka varikolle.

Toivoin mielipiteitä perusteluineen, mutta perustelut tuntui olevan osittain hatusta vedettyjä.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Oli niillä painoarvoa. En olisi abs:ää edes kokeillut muuten ja meinasinkin sen eka sallia. Damagen poistoa tuli pähkäiltyä riittämiin. Melkei millä tahansa muulla ajokilla (esim gt3) damage oiskin varmaan ollu parempi ottaa pois tolla radalla kun pitkä matka varikolle.

Toivoin mielipiteitä perusteluineen, mutta perustelut tuntui olevan osittain hatusta vedettyjä.
No nyt on ainakin asetukset tiedos ja niillä mennään.

Ajelin testiä damagella ja sen mukana olo vaikutti mun ajoon positiivisesti,ajat parani.:) Aikojen paraneminen ehkä selittyy sillä,ett oli pakko ajaa rauhallisemmin ulosajon pelossa ja kaiken lisäx kello myös tykkäs. Treenaminenki tietty vaikuttaa,mut heti kyl huomas eron "ajotyylis" ite.

Ajat ei vielä oo valitettavasti mitään kummosia..7.12:eek:
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

- Ensimmäinen kierros lämmittelykierros
- Lentävä lähtö lämmittelykierroksen jälkeen. Edessä ajavan rinnalle saa ajaa vasta kierroksen ensimmäisen mutkan jälkeen, joka on hyvin hankala.

Ei kai me nyt sentään kokonaista lämmittelykierrosta ajeta, letka kun saahaan kasaan ni kisa käyntiin. Lasket vaikka kolmesta alaspäin ja sit saa ohittaa.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Oli niillä painoarvoa. En olisi abs:ää edes kokeillut muuten ja meinasinkin sen eka sallia.
Hyvä ettet sallinut. Nyt kun on "joutunut" reenaamaan ilman absia niin on rehellisyyden nimissä todettava että on siinä enemmän sitä kuuluisaa munaa. Tosin, ilman poljinmodailua olisin varmaan vielä eri mieltä, kun nuo t300rs polkimet ei tosiaan vakiona ole mitkään maailman parhaat. Mut pienellä rassailulla noista saa näköjään ihan toimivat :)
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Ei kai me nyt sentään kokonaista lämmittelykierrosta ajeta, letka kun saahaan kasaan ni kisa käyntiin. Lasket vaikka kolmesta alaspäin ja sit saa ohittaa.

Siinä on vähän omat ongelmansa, mutta voisi toimia. Tärkeintä että renkaat ois edes sen 80 astetta ettei kukaan heitä heti lähdössä autoa poikittain ekaan mutkaan mikä tulee vastaan.

Rammari vissiin saa luvan olla letkan vetäjänä kun ei uusia pelaajia ole ilmennyt ja sabaton ei luultavasti osallistu. Eli jos alussa kun lähdetään niin rammari voisi madella kävelyvauhtia niin kauan että kaikki on letkassa. Sitten ajellaan rauhallisesti hetki, että renkaat lämpenee jonkin verran ja sitten ite lähetän vaikka kovaan ääneen "KOLME, KAKSI, YKSI, AJAKAA" vasta kun olen sanonut "ajakaa" saa mennä edellä ajavan rinnalle. Rammari kärjessä saa ite päättää alkaako kaasuttaan jo laskennan aikana vai vasta viime hetkellä.

Toimisikohan toi?

Hyvä ettet sallinut. Nyt kun on "joutunut" reenaamaan ilman absia niin on rehellisyyden nimissä todettava että on siinä enemmän sitä kuuluisaa munaa.

Brake pressure oletusasetuksella 80% kertoo jo ettei ihan abseille säädetty. abseilla voisi ajaa bp 100% varmaan autolla kuin autolla.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

6.0 patchi tullu näköjää tänää jakoon myös pleikalle

Update 6.0 Available
Project CARS – PC Patch 6.0 – Release notes

Online
* NEW – Host kick function. The host of an online game can now select to immediately kick a player from the server. Kicked players will be auto-kicked if they attempt to rejoin the same multiplayer session.
* NEW – Mandatory pit stop option. The Lobby admin can opt to force a single pitstop during any race.
* NEW – Option to set race length by time (also available in Quick Race).
* NEW – ‘Allow Ghosted Vehicles’ option added so that the lobby admin can decide if he wants vehicles ghosted or not when they drive the wrong way.
* NEW – Dynamic race-end timer feature. In public races, the timer is 50% of the slowest moving car's lap time. In private races, the timer is 75% of slowest moving car's lap time.
* Fixed an exploit where a player could be awarded a win by jumping the start.
* Fixed an issue where, if the host is forcing realistic driving assists, the player wasn’t able to toggle the allowed assists on or off while in-race.
* Fixed a game crash issue if the client is kicked while typing in the chat box.
* Fixed an issue where, if Forced Default Setup is used, the pit crew would not change tyres until they’re completely worn. The tyres will now be changed when at least one tyre is worn down by 25% or more.

Career
* Fixed a bug where drivers in a simulated series can all end up with ‘INVALID NAME!’
* Fixed a bug where AI opponents would attempt to use DLC cars that are not installed.
* The player will no longer be offered a contract renewal for a DLC contract, if they've since uninstalled that DLC.
* DLC Career contract emails earned while a DLC was installed, are no longer shown if DLC is then uninstalled.
* If the player’s current contract is a DLC contract and the player uninstalls this DLC, the career season using this DLC contract will finish for the player when entering Dashboard and they will have to pick from valid contract offers to continue (or reinstall the uninstalled DLC).
* Fixed an issue where the Modified Cars Pack and Limited Edition DLC Invitationals and Accolades were visible for players who do not own these DLC packs. Entering these invitational events would cause the player and AI to be in non-matching vehicles.
* Fixed an issue where at times the pit crew wouldn’t change the tyre set to the one selected in pit-strategy.

Controls
* Fixed an issue where remapping KERS would stop it working.
* Fixed an issue where changes made to Gamepad Advanced Options were not saved.
* Added Thrustmaster T150 support.

Tracks
* Zolder – fixed a potential ‘landmine’ issue.
* Le Mans – adjusted the 55th garage spot to correct an issue where the cars would hit the pit wall on exiting this spot.
* Donington – all layouts – fixed an issue where cars would make contact with the left side wall when exiting some garages.
* Road America – pre-race camera tweaked to prevent the camera from clipping with the ground.
* Ruapuna Park – all layouts – fixed an issue with the last garage spot being outside garage area.
* Mojave – all layouts – fixed an issue with floating tyre skid marks, fixed an issue with rain being visible inside tunnels, and placed visible barriers in areas where the player is not allowed to drive.

Vehicles
* Bentley Continental GT3 – fixed DLC livery windscreen banners.
* Ruf CTR3 SMS-R – increased default tire pressure to work better with tire warmers.
* Toyota GT86 Rocket Bunny – fixed an issue with the windscreen banner.

Physics & AI
* AI – improved awareness and look-ahead to help with situations in multi-class races, where AI in a fast car would fail to avoid the player and AI in much slower cars.
* Tyre updates – fixed an issue on several tyres to prevent FFB buzz when tread becomes worn very thin, re-calibrated most tyres for a carcass heating fix when the tyres are underinflated, adjusted wear rates on GT3, Group C, Trans-Am/GTO, DTM, and LMP rubber.
* Implemented support to remove detached wheels from the track after a certain amount of time.

GUI & HUD
* Vehicle selection – manufacturer page now orders icons alphabetically.
* Improved the French translations for some of the items in the vehicle setup screens.
* Minor updates to Career Dashboard – motorsports & DN Profile buttons are now tiles consistent with other tabs, Inbox is now full screen with clearer indication of highlighted mail, and initial Accept Contract Offer screen now has improved layout and clearer indication of signature button.
* Improved Race Central screen – better balanced background image, removed gradient in top-right corner.
* Track layout map images are now displayed on the quick track selection screens.
* Fixed an issue where ‘Invert Camera Y Axis’ text was being displayed as ‘Automatic Clutch’.
* Updated the Xbox One controller image to the new Elite Controller.
* Fixed an issue where the UI stops responding on ghost selection when player enters the My Garage option.

General
* Fixed an issue during pit stops where the pit crew mistakes ratio was too high.
* Driver name tags above cars can now be turned on for replays.
* Entering the pits during a Time Trial will now invalidate that lap’s time.
* Improved Helmet view exposure for historic drivers.

Oculus Rift
This update is primarily to improve the HUD position/rotation/scaling editor and the custom VR settings system.
* All movement and rotation is now relative to the HUD’s local axis instead of world axis.
* The HUD controls are now all located on the numeric keypad. Toggling between position and rotation modes are done by pressing the NUM-0 key.
* HUD movement speeds are now reduced and we added controls for slow scale control. The movement speed will now also accelerate if you press and hold a key, limited to maximum 10x speed.
* The movement amount per click of the HUD editing controls for placement and rotation are now scaled when you scale the HUD size up or down. This helps a lot as it gives much finer controls when positioning/rotating while the HUD is scaled down.
* Changes to the HUD position/rotation/scale will now only be saved when you confirm to save the edited HUD settings; otherwise it restores the previous settings.

New and improved Oculus HUD movement keys layout

The HUD adjustment now runs in one of two modes - movement and rotation / scale. Num-Pad 0 toggles between these modes.

In movement mode the controls are as follows (numpad)
4 & 6: move left and right
1 & 3: move left and right slowly
8 & 2: move up and down
7 & 9: move up and down slowly
+ & -: move back and forth
/ & *: move back and forth slowly
5: resets position to the default

In rotation / scale mode the controls are as follows (numpad)
4 & 6: rotate left and right
8 & 2: rotate up and down
1 & 3: rotate anti-clockwise / clockwise
+ & -: scale the HUD bigger and smaller
/ & *: scale the HUD bigger and smaller slowly
5: resets rotation and scale to the default

Custom VR settings system
This file is located in your ‘My Documents\Project CARS’ folder, and is called ‘oculussettings.xml’
There are entries to control the position, rotation and scale for each of the following:
* HUD (HUDSettings)
* Main Menus (FrontEndSettings)
* In-game Menus (InGameSettings)
The format for each is identical and the data can be copied between them. While we currently only allow you to edit the HUD in-game using the system documented above, you can freely copy the saved values to the entries for the front-end and in-game menus settings, and these will then also appear at the repositioned placement/rotation/scale settings.
FYI – the rotation part is a quaternion, if anyone wants to try and make sense of it (the names are intuitive, offsetX offsetY, offsetZ, scale, and rotation[WXYZ]).
The other 3 entries are:
* FullScreen – sets the full screen mirror mode. Default is ‘true’. Set to ‘false’ to disable full screen mirror mode.
* HideCrowds – used to hide crowds (performance gain). Default is ‘true’. Set to ‘false’ to enable crowds again.
* LimitCars – not yet used, future addition

Elikäs nyt varikkomiehet vaihtavat renkaat jos vähintään yksi rengas kulunut 25% tai enemmän kun menee varikolle. Varikkopysähdyksen kisaan saa nyt myös pakotettua halutessaan.

Ei aiheuta mun mielestä toimenpiteitä keskiviikon kisaan. Ihan hyvä vaan että jos joutaa menee varikolle, että saa sieltä tuoreet gummit jalkaa ja siinä mielessä etua niihin nähden joiden ei varikolla tarvi käydä.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Voi jumaliste... Paljon hyviä päivityksiä, yksi kaivatuimmista itselle oli kick nappula. Viitsii ehkä jatkossa ajella enemmän yleisellä puolella tuon johdosta.

MUTTA... Onko nyt tosiaan niin että päivityksen myötä hävisi kypäräkuvakulman kypärä?! Ko. kuvakulma sieltä siis edelleen löytyy kuten ennenkin, mut kypärää ei enää näy. Näin oli ainakin eilen illalla kun testailin Bemaria. Kaikki asetukset ovat kyllä entisellään. Voi helvatan helvatta...
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Voi jumaliste... Paljon hyviä päivityksiä, yksi kaivatuimmista itselle oli kick nappula. Viitsii ehkä jatkossa ajella enemmän yleisellä puolella tuon johdosta.

MUTTA... Onko nyt tosiaan niin että päivityksen myötä hävisi kypäräkuvakulman kypärä?! Ko. kuvakulma sieltä siis edelleen löytyy kuten ennenkin, mut kypärää ei enää näy. Näin oli ainakin eilen illalla kun testailin Bemaria. Kaikki asetukset ovat kyllä entisellään. Voi helvatan helvatta...
Liittyisköhän tuo siihen "Improved Helmet view exposure for historic drivers" -päivitykseen. Eli enää ei välttämättä saa sitä samaa umpikypärää kaikkiin autoihin. Kunhan mutuilen, pitäisi testata. Eipä nyt koppiautoilla visiiriä sinänsä tarvitse kun on vielä tuulilasikin. Itse pidän sitä kypärää vain äänien takia. Jotenkin paremmalta kuulostaa autot kun on kypärä käytössä.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Liittyisköhän tuo siihen "Improved Helmet view exposure for historic drivers" -päivitykseen. Eli enää ei välttämättä saa sitä samaa umpikypärää kaikkiin autoihin. Kunhan mutuilen, pitäisi testata. Eipä nyt koppiautoilla visiiriä sinänsä tarvitse kun on vielä tuulilasikin. Itse pidän sitä kypärää vain äänien takia. Jotenkin paremmalta kuulostaa autot kun on kypärä käytössä.

Taitaa olla juuriki näin,ainaski formula B:ssä oli kypärä näkyvissä.. tai siis kypärän pehmusteet.:)
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Onx toi bensan kulutus kisas slow kuten eka sivulla on asetuksiin merkattu?


Edit:Taisit jossain viestissäs mainita ett kulutusta lasketaan..eli kisa ajetaan slow:lla.:)
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Kyllä. Muuten löpö loppuis kesken ja varikolla joutuis tankkaan ikuisuuden

Jep.Realilla ois loppunut 7kiekalla bensa.

+-0:n kans testattiin eilen,mentiin 6 kiekalla varikolle tankaamaan. Ei vaihtanut renkaita vaik oli palkin mukaan ainakin toinen eturengas kulunut yli 25%. +-0 tais mennä 7 tai 8 uuestaan varikolle ja sit sai uuet renkaat alle. Hyvin kyl pystyi ajamaan samoilla renkailla 9 kiekkaa.

Yllättävän "nopeesti" oli 9kiekan testikisa ohi. Ajattelin ett ei jaxa ajaa ni pitkää testikisaa.:)
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Minkäs verran on autoja ilmoittautuneena illan kisaan? Tulee taas pitkä päivä kun iltaa odottelee, luulis että kaikille tulee mielenkiintoisempi kisa kuin viikko sitten :)
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Ei vaihtanut renkaita vaik oli palkin mukaan ainakin toinen eturengas kulunut yli 25%. +-0 tais mennä 7 tai 8 uuestaan varikolle ja sit sai uuet renkaat alle. Hyvin kyl pystyi ajamaan samoilla renkailla 9 kiekkaa.

Yllättävän "nopeesti" oli 9kiekan testikisa ohi. Ajattelin ett ei jaxa ajaa ni pitkää testikisaa.
smile.gif

Haiskahtaa bugilta tai sitten se 25% ei vaan pidä paikkaansa täysin. En ole testannut. Juu hyvin riittää maaliin saakka renkaat.

Sama fiilis ollu itellä ku 4-5 kertaa ajeli sen 9 kiekkaa. Helposti tuolla tunti vierähtää.

Minkäs verran on autoja ilmoittautuneena illan kisaan? Tulee taas pitkä päivä kun iltaa odottelee, luulis että kaikille tulee mielenkiintoisempi kisa kuin viikko sitten :)

Vain 12 ilmoittautunut, että ei ole uusia ilmaantunut. 16 pelaajalla ois ollu kyllä siisti vetää, mutta eiköhän saada mielenkiintoinen kisa kuitenkin. Ensi kaudelle olisi ihan kiva jos saatais enemmän väkeä. Pitää varmaan ruveta jollain tapaa mainostaa tätä meinaan tuntuu ettei monet potentiaaliset pelaajat ole edes tietoisia koko konsolifin cupista vielä.


Onko kukaa vetänyt vie alle 7 minuutin? itellä edelleen se 7.04 paras kisabensoilla.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Onko kukaa vetänyt vie alle 7 minuutin? itellä edelleen se 7.04 paras kisabensoilla.
Tässä oma paras viime lauantailta jolloin kypäräkamerakin oli vielä entisensä, sniisk :( https://www.youtube.com/watch?v=t_rJytl6CCU
Pari kisasimua ajanut ja niissä nyt ei tietysti vauhti ihan samaa tasoa ole, mut siinä 6.58 - 7.05 välissä ne keskimäärin pyörii.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Paras kierros tähän mennessä taitaa olla 7.08.. Virheitä vaan tulee ihan älytön määrä; varmaan max kolme edes lähelle ehjää kierrosta saanut yhteensä ajettua. Muilla sitten spinnailtu ympäri tai oltu jossain seinässä tms.. Noh, yleensä kisaan on aina joku tatsi löytynyt ja homma toiminut edes vähän paremmin kuin treenaillessa.. Toivottavasti siis tänäänkin, niin saisi vähän edes kiusattua alussa nopeampia. : P
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Ratti tulikin jo postista ja aattelin jos sillä ajais jo kisan. Osaisko joku neuvoa nuo asetukset kuntoon tosta t300rs ratista? Oletus asetuksilla oli mahdoton ajaa koska forcet otti heti vastaan kääntäessä. Forceja laitoin pienemmälle ni pysty sit mutkiin kääntymään. Sen verran kerkesin testaamaan.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Ratti tulikin jo postista ja aattelin jos sillä ajais jo kisan. Osaisko joku neuvoa nuo asetukset kuntoon tosta t300rs ratista? Oletus asetuksilla oli mahdoton ajaa koska forcet otti heti vastaan kääntäessä. Forceja laitoin pienemmälle ni pysty sit mutkiin kääntymään. Sen verran kerkesin testaamaan.
Lähetin oman rattisetuppini psn kautta, toivottavasti siitä on apua ens hätään.
 
Ylös Bottom