Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project xCloud - pelaa Xboxin pelejä mistä vaan milloin vaan

Onko joku päässyt tätä vielä testaamaan käytännössä? Itsellä valittaa yhdistämisongelmista kun appia käynnistän. Aiemmin kyllä pelien suoratoisto konsolilta luuriin onnistui, mutta nyt siis haluaisin kokeilla tätä xCloudia.
 
Onko joku päässyt tätä vielä testaamaan käytännössä? Itsellä valittaa yhdistämisongelmista kun appia käynnistän. Aiemmin kyllä pelien suoratoisto konsolilta luuriin onnistui, mutta nyt siis haluaisin kokeilla tätä xCloudia.
Jenkki puolella itse olen pelannut vpn kautta ja toimi todella hienosti. Android puhelimella töissä. Suomessa xcloud ei ole ihan vielä alkanut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mitenköhän käy nyt niille kaikille, joilla ei ole mökeillään sähköä. Tämähän on yksi asia, mitä hehkutettiin ennen Xbox Onen julkaisua.

Myös eräs uutissivusto uutisoi, että ps5 tulee lyömään tulevan xboxin striimattavilla pelidemoilla. En näe mitään estettä, etteikö xCloudin tekniikalla voitaisi pelidemoja pyöräyttää ihan samalla tavalla integroimalla se vain xboxin kauppapaikkaan.
 
Itekki rekisteröidyin testiin, vieläkö näiltä kiireiltä kerkiäisi testata :D
Kyllä se yllättää kuinka hyvin se toimii. Ottaa vaan ohjaimen mukaan ja rupeaa pelaamaan. Itse tilasin ebay kaksi niitä ohjain/puhelin telineitä :) tv sovellukset vielä niin monet ihmiset ei tarvii konsolia ollenkaan ja tietysti toi kun voi nyt jo pelata puhelimella tai tabletilla niin on se vaan hienoa kuinka tekniikka voi näin kehittyä kun on lähtenyt 8bit nintendosta itse liikkeelle :D
 
Kyllä se yllättää kuinka hyvin se toimii. Ottaa vaan ohjaimen mukaan ja rupeaa pelaamaan. Itse tilasin ebay kaksi niitä ohjain/puhelin telineitä :) tv sovellukset vielä niin monet ihmiset ei tarvii konsolia ollenkaan ja tietysti toi kun voi nyt jo pelata puhelimella tai tabletilla niin on se vaan hienoa kuinka tekniikka voi näin kehittyä kun on lähtenyt 8bit nintendosta itse liikkeelle :D
Juu, noi tv-sovellukset on vielä suurimpana hidasteena. Itselläkin ShieldTV -laatikko odottaa jotain muuta, kuin pyörimistä pelkkänä Youtube/Netflix -koneena. Peliohjain olisi ja xCloud toimisi jo sivulatauksella, mutta silti haluisin ihan virallisen version laitteelle.
 
Kutsu saapui tännekin, ja täytyihän palvelua heti päästä kokeilemaan. Vaikka meilissäkin luki, että tarvitaan Bluetoothilla oleva Xbox One -ohjain, näytti homma pelittävän ihan DualShock 4:lläkin. Elite-ohjaimeni kun on sitä vanhempaa mallia, jossa ei BT-tukea olekaan. Puhelimena oli OnePlus 7, jossa on Android 10:n betaversio, ja yhdistettynä kodin 802.11ac-WLANiin, jossa Speedtestin mukaan vauhtia piisaa 500+ Mbps.

Ensimmäiseksi testipeliksi otin Forza 7:n, jota en ollut aiemmin pelannut kuin demon verran joskus kauan sitten. Tutoriaalin kolme kisaa sujuivat varsin hyvin, vaikka eka kilpailu menikin puoliksi penkin alle, kun koetin löytää nappia, josta kuvakulman saisi vaihdettua. PS-kapula kun oli hyppysissä, niin vasta aivan vihoviimeisenä tuli kokeiltua Share-nappia, joka sitten vastasikin View-painiketta.

Toisena testiin otin Forza Horizon 4:n, jota on tullut kotioloissa pelattua jo toistakymmentä tuntia. Lamborghinin nopeus yhdistettynä pilvipelaamisen pieneen, mutta vääjäämättömään lagiin teki kuitenkin sen, että sijoitus painui vasta kymmenenneksi. Vaihdettuani auton paljon rauhallisempaan Ford Focukseen, irtosi seuraavasta kisasta voitto aivan leikitellen.

Teknisesti xCloud hyvin samalla tavalla kuin muutkin kokeilemani pilvipelipalvelut (PS Now, GeForce Now, Stadia): kuvanlaatu ja ruudunpäivitys oli liki koko ajan aivan moitteeton, mutta pari kertaa yhteys hyytyi hetkellisesti. Käytännössä peli vaikuttaa ensin hidastuvan, eikä vastaa kontrolleihin, ja seuraavaksi vetääkin parin sekunnin ajan ikään kuin pikakelauksella. Onneksi Forzista löytyy taaksepäinkelaus, joten mutkan pitkäksi vetämisen sai sen puolesta korjattua. Toki läheskään kaikissa peleissä ei tällaista toimintoa ole, joten hetkenkin yhteysongelma voi koitua kohtalokkaaksi.

Forza 7:n kanssa xCloud-sovellus vilkutteli heikon yhteyden merkkiä vähän väliä, mutta silti itse striimin kuvanlaatu ei muuttunut miksikään missään vaiheessa. FH4:n kohdalla kävi sitten vähän käänteinen, eli yhteyden laadusta ei varoiteltu mitään, mutta silti selvää palikoitumista oli pariin otteeseen nähtävissä. Kertaalleen striimi tökkäsi niin täysin, että sovellus väitti yhteyden ohjaimeen kadonneen.

Kaikkinensa kokemus oli silti erittäin hyvä, vaikka ymmärrän kyllä senkin, että joillekin tuollaiset pienetkin hikat ja varsinkin yhteyden totaalinen katkeaminen ovat liian isoja paloja nieltäväksi. Kuitenkin satunnaisempaan pelaamiseen - ja ennen kaikkea peleihin, joissa se viive ei niin haittaa - xCloud tuntuisi passaavan oikein hyvin.

Kunhan tässä ehtii ja joutaa, täytyy vielä testailla omalta Xbox One X:ltä striimailua.
 
Kutsu saapui tännekin, ja täytyihän palvelua heti päästä kokeilemaan. Vaikka meilissäkin luki, että tarvitaan Bluetoothilla oleva Xbox One -ohjain, näytti homma pelittävän ihan DualShock 4:lläkin. Elite-ohjaimeni kun on sitä vanhempaa mallia, jossa ei BT-tukea olekaan. Puhelimena oli OnePlus 7, jossa on Android 10:n betaversio, ja yhdistettynä kodin 802.11ac-WLANiin, jossa Speedtestin mukaan vauhtia piisaa 500+ Mbps.

Onhan sulla se xbox one x gears konsolin mukana tullut ohjain ja eikö kaikki xbox one ohjaimet ole bluetooth ohjaimia?
Mobiili netistä on sanottu et toimii paremmin kuin wifillä.

Itse olen pelannut project scorpio edition ohjaimella. Tarvii testata elite 1 vielä
 
Ylös Bottom