Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project xCloud - pelaa Xboxin pelejä mistä vaan milloin vaan

Onhan sulla se xbox one x gears konsolin mukana tullut ohjain ja eikö kaikki xbox one ohjaimet ole bluetooth ohjaimia?
Mobiili netistä on sanottu et toimii paremmin kuin wifillä.

Itse olen pelannut project scorpio edition ohjaimella. Tarvii testata elite 1 vielä
Ei ole kaikki Bluetooth ohjaimia.

On Bluetooth-supported controllers, the plastic around the Xbox button  is part of the face of the controller. On controllers without Bluetooth, the plastic around the Xbox button  is part of the top, where the bumpers are.
 
Ei ole kaikki Bluetooth ohjaimia.

Joo, itsekin piti ihan testata puhelimella, mitkä ohjaimista toimivat bluetoothilla. Project Scorpio Edition -ohjain nappasi heti yhteyden.

Edit: Näköjään oli tullut minullekin kutsu testiin. Pitääpä kokeilla etätyöpäivän jälkeen. :)
 
Viimeksi muokattu:
No en sitten malttanutkaan odotella iltaan vaan piti heti stressitestata palvelua. :D Kotiverkossa yksi lapsi etäkoulun Meetissä, toinen pelaa Fortnitea ja puoliso Teamsissa.

Forza Horizon 4 käyntiin. Käyttöönotto ja palvelun yleinen toiminta sujuivat erinomaisesti. Mutta vaikka kuinka positiiviset fiilikset tulivatkin, vasteaika ohjaimesta peliin oli näin ruuhkaisella (netti)kaistalla liikaa. Bugatilla ei meinannut millään pysyä tiellä, kun olin pienissä ohjausliikkeissä sekunnin murto-osan jäljessä.

Noh, illalla hieman rauhallisimmissa merkeissä taas uusiksi.
 
No en sitten malttanutkaan odotella iltaan vaan piti heti stressitestata palvelua. :D Kotiverkossa yksi lapsi etäkoulun Meetissä, toinen pelaa Fortnitea ja puoliso Teamsissa.

Forza Horizon 4 käyntiin. Käyttöönotto ja palvelun yleinen toiminta sujuivat erinomaisesti. Mutta vaikka kuinka positiiviset fiilikset tulivatkin, vasteaika ohjaimesta peliin oli näin ruuhkaisella (netti)kaistalla liikaa. Bugatilla ei meinannut millään pysyä tiellä, kun olin pienissä ohjausliikkeissä sekunnin murto-osan jäljessä.

Noh, illalla hieman rauhallisimmissa merkeissä taas uusiksi.
Et testannut mobiiliverkon yli ihan noin vertailuksi?
 
Tuli kokeiltua kahdella low-end Android-luurilla, joista toisessa on suositeltu 5ghz wifi ja toisessa ei. Kuitulaajakaista antaa 5ghz puhelimelle 100mb/s nopeuden ja hitaammalle 50mb/s nopeuden.

Näillä laitteilla 5ghz verkossa Xcloud vaikutti toimivan upeasti. Nopeatempoista Halo 5:ttä pystyi pelaamaan luontevasti ja kuvanlaatu pysyi tasaisena koko testin ajan. Sen sijaan hitaammassa verkossa Xcloud on täysin käyttökelvoton. Kuva pikselöityy, latailee ja pätkii muutaman sekunnin välein.

Hyvä tästä tulee! Windows ja Android-tv/Chromecast olisivat toivelistalla. Hyvä kuitenkim huomata tuo, että 2,4ghz verkossa ei toimi, vaikka latausnopeus ihan kunnollinen olisikin.
 
Pakkohan se oli laittaa tulille täälläkin heti, käyttöönotossa vaikeinta oli paristus ohjaimeen koko prosessi kesti pari minuuttia. Hohhoijaa siis onhan tuo ihan läpimurtojuttu pelaamisessa, en olisi uskonut. Jopa nykyteknologialla taittuu jo vaikka mitkä pelit, mutta kun 5G laskeutuu keskuuteemme voi pelata ihan mitä vain fine mukaanlukien nopeatempoiset FPS pelit. Luulisin, että hidastempoisempi FPS peli esim. lempparini Hunt Showdown voisi taittua kohtalaisesti tänään jos se olisi testivalikoimassa. Se DayZ siellä näytti olevan jota voisi tietty testata kun en sitä edes omista. Seuraavassa puhelimessa sitten vähän isompi ruutu vielä niin avot! Ihan puukko palvelu! Gamechanger varsinkin sen jälkeen kun tuo laitetaan tukemaan muitakin laitteita kuin Android luurit.
 
Nyt on testattu täälläkin. Peleinä Yakuza 0 ja Forza Motorsport 7. Valitsin nämä kun ovat molemmat tällä hetkellä pelauksessa myös konsolin puolella, niin on hyvä vertailla. Kaikki pelaukset 4G mobiiliverkon yli.

Ensin Yakuza 0. Ei mitään pätkimisiä, eikä huomattavissa olevaa viivettä inputeissa. Toimi paljon sulavammin kuin ikinä olisin osannut kuvitella. Näytti myös nätiltä puhelimen ruudulta, eikä kuva pikselöitynyt kertaakaan.

Sitten Forza. Muuten kokemukset hyvin samat kuin Yakuzan kanssa, mutta nyt oli pientä viivettä havaittavissa painalluksen ja ruudulla tapahtuvan asian välillä. Ei mitään niin pahaa kuitenkaan, että olisi ollut ajokelvoton. Voitto irtosi heti ensimmäisessä kisassa Highly Skilled Drivatareja vastaan ajoapujen ollessa pois päältä. Eli pystyy kyllä ajamaan. Toki ajopelit on tullut nyt jo pitkään ajettua ratilla ja sitä fiilistä tässä ei saa, mutta se ei ole varsinaisesti xCloudin vika.

Jo lyhyen kokeilun perusteella voi sanoa, että ollaan aika ison mullistuksen äärellä. Kun tämä toimii jo preview vaiheessa näin hyvin ja tulee julkaisussaan suoraan osaksi Game Passia, niin siinä palvelun arvo nousee ihan uusiin mittoihin. Ennen kaikkea oli mahtavaa huomata, että toimi näin hyvin mobiiliverkosta, niin ei edes olla langattomien verkkojen armoilla.
 
Itse oon kyllä liputtanut suoratoistopelipalveluiden puoletsta jo Onliven yms. ajoista lähtien. On hienoa nähdä, että tekniikka alkaa olla sillä mallilla, että kohta fyysiset konsolit saavat varteenotettavat vaihtoehdot. Tietysti tämä tulee muuttamaan hinnoittelun täysin, kun hankitkin pelilaitteen sijaan palvelun, josta maksat esim. kuukausittain, etkä kertakorvausta. Siinä voi 60e:n pelille ja 400e:n pelilaitteelle tulla suuri hinta, joka jakautuu useille vuosille.

Tietämättä miten tulot jakautuvat pelitaloille, luulisi, että tämä mahdollistaa jatkuvan kassavirran myös pitkään pelin julkaisun jälkeen tukien ehkä pelitaloja päivittämään pelejään vielä useammankin vuoden myöhemmin.
 
Se piti vielä sanoa, että molemmat peli latasivat edistymiseni suoraan pilvestä pelin käynnistyessä, joten pääsin jatkamaan siitä mihin konsolilla jäin. Tämä ei vaatinut mitään ylimääräistä kikkailua, vaan tapahtui ihan automaattisesti.
 
Se piti vielä sanoa, että molemmat peli latasivat edistymiseni suoraan pilvestä pelin käynnistyessä, joten pääsin jatkamaan siitä mihin konsolilla jäin. Tämä ei vaatinut mitään ylimääräistä kikkailua, vaan tapahtui ihan automaattisesti.

Tuliko sinulla tuo pilvitallennuksen synkronointi miten nopeasti? Minulla jyysti siinä ruuhkaisessa wifissä melkein minuutin ja latausruutu oli jostain kumman syystä eri kielellä (jota en edes tunnistanut) kuin käyttöjärjestelmä.
 
Minulla jyysti siinä ruuhkaisessa wifissä melkein minuutin ja latausruutu oli jostain kumman syystä eri kielellä (jota en edes tunnistanut) kuin käyttöjärjestelmä.
Mulla oli kans saksaksi (?) se synkkausruudun ainoa painike.

Sinällään oman verkon nopeuden ei pitäisi tuohon synkkauksen nopeuteen vaikuttaa, vaan data liikkuu ainoastaan siellä Live-pilvessä koneelta toiselle. On sitten kiinni tallennuksien koosta ja määrästä, kauanko siinä kestää.
 
Tuliko sinulla tuo pilvitallennuksen synkronointi miten nopeasti? Minulla jyysti siinä ruuhkaisessa wifissä melkein minuutin ja latausruutu oli jostain kumman syystä eri kielellä (jota en edes tunnistanut) kuin käyttöjärjestelmä.
Kyllä se aika nopeasti synkkasi. Ei lähellekään minuuttia. Ehkä kymmenen sekuntia, korkeintaan kaksikymmentä.

Latausruutu oli myöskin ihan oikealla kielellä.
 
Lisäraporttia: Oli eilen vähän tiukka päivä duunien yms. kanssa joten en meinannut keretä kokeilemaan Xcloudia niin paljon kuin olisin halunnut. No optimoin sitten vähän ajankäyttöä ja otin saunaan LOL luurihässäkän mukaan. Tuli siinä sitten heti ensimmäisen historiallisen voitto World of Tanksissa lauteilta! :D Osuin kyllä tankkeihin ihan samalla tavalla kuin konsolilla, oli vaan hidas kuin etana AT-2 tankki niin en oikein ehtinyt sen kanssa mähinöihin ja saanut tappoa...

Nolla tappoa häiritsi sen verta, että saunan jälkeen otin terassilla vilvotellessa vielä yhden pelin pelin ja tällä kertaa valitsin vikkelämmän Valentine-AT:n, kolme tappoa! Ja en ole ainakaan vuoteen koskenutkaan WoTtiin...olin vaan, että WTF tätä peliähän voi pelata Xcloudilla ihan hyvin. Kokemus ei juuri eroa konsolilla pelaamisesta muuta kuin sillä tavalla, että Nokia 8 puhelimen 5.3" näyttö on vähän pieni. Kaikki mun omat tutut tankit oli siellä nätisti rosterissa ja näinhän se tietenkin pitääkin olla, että kaikki peliin liittyvä sekä pelien savet synkronoituu itsestään joka laitteelle ilman minkäänlaista erillistä jumppaamista.

Onhan tämä todellakin jäätävän iso mullistus, eikä vähiten tuon takia jonka mainitsin edellisen kappaleen viimeisessä lauseessa. On vain niin yksinkertaisen helppoa ja kaikki vaan toimii! Saumaton siirtyminen konsolille ja päinvastoin on todella tärkeää ja se on tässä nyt saavutettu. Ja sitten kun oma pelikirjasto tulee olemaan käytössäsi missä vain ja todennäköisesti se ei tule maksamaan paljoa, niin onhan tämä ihan voittaja konsepti.

WoT kokemuksesta intoutuneena ajattelin, että mitenköhän ajopelit? Vaikka kello oli jo paljon, niin ei muuta kuin oma lemppari sellainen pikaisesti tulille, eli Wreckfest! Tietenkin suoraan multiplayeriin, koska eihän botteja vastaan ajelusta mitään johtopäätöksiä varsinkaan voi tehdä. No kisa lähti, mutta perhana ekaan kisaan valitsin vahingossa Saabin joka on kyllä kova syheröisellä radalla. Oli kuitenkin se ovaali rata, ei vauhti riittänyt kärkikahinoita mutta jo tässä vaiheessa olin aika äimänä että hei_tämäkin toimii ihan fine!! Seuraavaan kisaan se "Rocket" auto ja tottakai vauhtia ihan eri tavalla, olin kolmas! Luulen, että jos olisin pelannut konsolilla tätä peliä 1. kerran puoleen vuoteen tuskin olisin menestynyt yhtään sen paremmin....uskomatonta.

Pelasin yhteensä ehkä noin tunnin, minkäänlaista hikkaa tai pätkimistä ei koko aikana esiintynyt kertaakaan. Edempänä raportoitiin juurikin sellaisesta ja luulenkin, että kyse on siitä että Helsingin seudulla 4G tukarit on ihan tukossa ja helisemässä kuormasta varsinkin näin korona aikana. Xcloud sinänsä toimii näköjään täydellisesti jos olosuhteet sen vain sallii. Täälläpäin ainakin, tuntuu sallivan! Tämä on kyllä aika huikea juttu, omassa testistriimissä ei ole vielä omasta konsolista striimausta. Sitä osuutta odotan mielenkiinnolla!

Ainoa pieni miinus ruudun koko, mutta se on vain minun hlökohtainen ongelma joka ratkeaa itsestään myöhemmin. Tuosta kun kasvatan tuumalla seuraavaan luuriin näytön kokoa niin sitten varsinkin on todellaTODELLA jees juttu tämä Xcloud. Tabletin ruudulta voisi olla tietenkin vielä parempi, ei sekään ole iso kapistus heittää laukkuun kun lähtee reissuun. Ja silloin tarvitse puhelimen akkua drainata pelihommelien takia. Onkos kukaan btw. vielä kerennyt ottaan savuja tabletin kanssa? Vai toimiiko edes vielä mokomilla?

Toinen kysymys, mites noi Applen laitteet? Mitä pikagooletin, niin ilmeisesti ainakaan teknistä estettä ei pitäisi olla ja MS koittanut puskea sinnekin. Mutta onko Apple sitten lyönyt tässä(kin) asiassa perseilyvaihteen silmään? Mikä homma? Tässä vaan nyt on se riski Apple kannalta, että voi tapahtua ns. "omiin muroihin kuseminen" jos jengi alkaa vaihtamaan ekosysteemiä Androidiin jotta saa tämän Killer App käyttöönsä..niin, todellakin oikea nimitys Xcloudille vaikuttaisi olevan Killer App!

Yksi palaute laitettu, suomen lokalisoinnit on järkyttäviä kuten lähes aina. Kyllä tuo käyttöliittymä ja pelit pitäisi saada englannin kielelle, siitä laiton toivomuksen. Muutoin on aikas vähän valittamista mistään so far. Odotukset ylitetty aivan heittämällä ja isosti!

Edellisen viestien synkankestoon liittyen, täällä se kesti ehkäpä korkeintaan kolme sekunttia, useimmiten alle. Yleensä kerkee juur vilahtamaan, eli samaan tapaan kuin konsolilla. Olen testannut 4G ja WLAN (2.4 G) kautta ja en huomaa kokemuksessa juurikaan eroa. WLAN 5G kokeilu loppui lyhyeen, ilmeisesti tuo 4G reittimen WLAN on jotenkin vähän susi? Sen kanssa ollut aiemminkin ongelmia joten stikannut tuohon 2.4 G.
 
Toinen kysymys, mites noi Applen laitteet? Mitä pikagooletin, niin ilmeisesti ainakaan teknistä estettä ei pitäisi olla ja MS koittanut puskea sinnekin. Mutta onko Apple sitten lyönyt tässä(kin) asiassa perseilyvaihteen silmään? Mikä homma?
Applelle kaikki pelistriimauspalvelut, joissa on kolmansien osapuolien lisenssejä, ovat nykytilanteessa kiellettyjä. Koskee xCloudin lisäksi esim. Stadiaa ja GeForce Now'takin.

That's because Apple imposes strict limits on the kinds of apps users can access on its devices. For example, App Store guidelines ban services that rely on streaming from the cloud.

&

Apple outlines this in an App Store rule that says “games offered in a game subscription must be owned or exclusively licensed by the developer.” For example, Microsoft’s iOS service can offer Halo because Microsoft produces that game, but not Ace Combat from Bandai Namco.
Eiköhän Apple joudu näkemyksiensä kanssa nöyrtymään, koska muuten nuo palvelut ovat oiva etu Android-käyttäjille.

Lähde: Bloomberg
 
On kyllä niin mahtavaa kun xcloud. xbox ja xbox playanywhere kaikki toimii niin hienosti ristiin sen kuin jatkaa peliä valitsemallaan laitteella :D

Mulla antaa speedtest 4g netillä sen 94megaa ja kaikki toimii xcloud täydellisesti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Ori and the Will of the Wisps
Batman: Arkham Knight
Mortal Kombat X
LEGO Batman 3: Beyond Gotham
Pillars of Eternity.
 
Ylös Bottom