Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Mistä lähtien PS3-Media Serveri on osannut "polttaa" .sub tiedostot suoraan leffaan? Aattelin vaan, että oonko pitkään turhaan muutellut noita .srt:ksi :D
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Mistä lähtien PS3-Media Serveri on osannut "polttaa" .sub tiedostot suoraan leffaan? Aattelin vaan, että oonko pitkään turhaan muutellut noita .srt:ksi :D

Höh, ei vaan mulla polta.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Höh, ei vaan mulla polta.

Onko sulla uusin versio? Itse meinaan tuossa päivällä katoin sarjaa niin oli .sub tiedosto ja hyvin toimi. Vahingossa kokeilin, kun unohdin muuttaa .srt:ksi. En laajempaa tutkimusta tehnyt, että toimiiko jokainen .sub tiedosto sitten.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Onko sulla uusin versio? Itse meinaan tuossa päivällä katoin sarjaa niin oli .sub tiedosto ja hyvin toimi. Vahingossa kokeilin, kun unohdin muuttaa .srt:ksi. En laajempaa tutkimusta tehnyt, että toimiiko jokainen .sub tiedosto sitten.

Jaa, kyllä se mulla on aina toiminut. Olikohan 0.96 versio tai jotain sinnepäin kun itse aloin PMS:ää käyttämään.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Minulla on PS3:n piuhalla kannettavassa kiinni ja kannettavassa on langaton netti (WiMax).
Mikä mahtaa olla ongelmana kun PS3:n ei löydä mediapalvelinta jos langaton netti on käytössä. Langaton netti pitää kannettavasta katkaista ja sitten vasta PS3:n löytää mediapalvelimen. Kun palvelin on löytynyt, netin päälle laittaminen ei haittaa vaan silloin toimii kummatkin.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Tässä yksi ratkaisu joka toimii ainakin minulla. PS3 löytää sekä mediapalvelimen että kaikki sen jakamat tiedostot.
Jos mikrossa on kaksi verkkokorttia (LAN ja Wireless) kuten ainakin läppäreissä nykyään on, siltaa ne verkon adapterien asetuksissa. Sen jälkeen kaiken pitäisi toimia. Homma on testattu XP:ssä ja Vistassa Windowsin oman mediaplayerin kanssa (v.10 ja v.11).
Yhteys toimii sekä langattomana että johtojen kanssa ja on ainakin minulla erittäin nopea.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Ps3 mediaserver 1.03 ulkona download

Ihan kelpo lista featureita ja fixeja, mm " Windows users who owns multicores processors will be pleased to know that, this version includes a custom build of mencoder optimized for multicores and H264 content" -> suorituskyky reilusti parempi

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Ja irralliset tekstithän toimivat tällä myös hyvin, kunhan teksit ovat samassa kansiossa ja samannimiset + optionssista laitettu tekstit päälle.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Tässä yksi ratkaisu joka toimii ainakin minulla. PS3 löytää sekä mediapalvelimen että kaikki sen jakamat tiedostot.
Jos mikrossa on kaksi verkkokorttia (LAN ja Wireless) kuten ainakin läppäreissä nykyään on, siltaa ne verkon adapterien asetuksissa. Sen jälkeen kaiken pitäisi toimia. Homma on testattu XP:ssä ja Vistassa Windowsin oman mediaplayerin kanssa (v.10 ja v.11).
Yhteys toimii sekä langattomana että johtojen kanssa ja on ainakin minulla erittäin nopea.

Mitenkäs tämä siltaaminen tapahtuu?
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Tuli asennettua koneelle tuo PS3 Media Server ja onhan tämä itselleni jotain aivan uskomatonta :eek:

En tiennyt että saan näin helposti pleikkarin ja pc:n jaettua kansioita keskenään! Suosittelen!
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Voinko "siirtää" live-streamin (joka näkyy vaikkapa VLC:ssä) näkymään PS3:n kautta telkkuun?

(Voiko ehkä vaikeammin selittää :D)

Tuossa PS3 Media Server- ohjelmassa on kohta "Video Web streaming engines" mutta siihen tietämykseni valitettavasti jääkin.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

TVersity ei ollut paha saada toimimaan mutta koskaan en saanut sitä toimimaan OIKEIN. Noh, PS3 Media Server sen sijaan lähti ihan täysin pelittämään... Poislukien sitä että taitaa olla kovempi koneelle ku TVersity?
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

kymysys, itselläni on nyt tversity käytössä ja skulaa hyvin, nou problem. Onko tuossa ps3 media serverissä kumminkin jotain parempaa joka puoltaisi siihen vaihtamista ??? Jos mielestänne on niin heittäkääs jotain ps3 media serverin hyviä puolia. En viittisi tyhjän takia alkaa säätämään.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Ps3 mediaserver 1.03 ulkona download

Ihan kelpo lista featureita ja fixeja, mm " Windows users who owns multicores processors will be pleased to know that, this version includes a custom build of mencoder optimized for multicores and H264 content" -> suorituskyky reilusti parempi

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Ja irralliset tekstithän toimivat tällä myös hyvin, kunhan teksit ovat samassa kansiossa ja samannimiset + optionssista laitettu tekstit päälle.
Hmm... tätähän pitää testata. Viime viikolla otin TVersityn käyttöön, mutta vaikka ffdshow näytti tekstit winkkarissa, niin en saanut niitä siirtymään pleikalle asti, vasta kun ne pulttasi aviin kiinni, niin sitten alkoi toimimaan. Silloin ois jo sama käyttää usb-tikkua ja laitella leffat sinne.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

kymysys, itselläni on nyt tversity käytössä ja skulaa hyvin, nou problem. Onko tuossa ps3 media serverissä kumminkin jotain parempaa joka puoltaisi siihen vaihtamista ??? Jos mielestänne on niin heittäkääs jotain ps3 media serverin hyviä puolia. En viittisi tyhjän takia alkaa säätämään.

Mulla oli kolme ongelmaa tversityn kanssa:
1) tekstitykset eivät näkyneet plegellä asti ja kun sain ne toimimaan meni pc polvilleen transkoodatessa
2) striimatessa leffa jos erehtyi pausettamaan filmin piti tversityllä aloittaa leffa alusta ja kelata tai mennä Go to:lla kohtaan jossa oli menossa
3) tversity ei taida vieläkään osata iso imageja lueskella suoraan pc:ltä

Näihin sain siis helpotusta.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Mitenkäs tämä siltaaminen tapahtuu?

Windows ohjauspaneelissa.

XP suomeksi:
-Käynnistä
-Ohjauspaneeli
- Verkko- ja internetyhteydet
-Verkkoyhteydet
-Valitse molemmat verkot (lähivekko ja langaton) CTRL-näppäin pohjassa.
-Napsauta hiiren oikealla näppäimellä jompaakumpaa valittua kohdetta ja valitse Siltaukset.

Lisää tietoa XP:n Ohjeessa hakusanalla Verkkosilta.

Vista (oikeastaan Win 7) englanniksi:
-Start
-Network and Internet
-Network and Sharing Center
-Valitse molemmat verkot (Lan jaWireless) CTRL-näppäin pohjassa.
-Napsauta hiiren oikealla näppäimellä jompaakumpaa valittua kohdetta ja valitse Bridget Connections.

Jonkinlainen palomuuri on hyvä olla päällä jos siltaus otetaan käyttöön. F-Securen ja Nortonin palomuurit eivät ainakaan haittaa liikennettä mikrojen ja PS3:n välillä.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Voinko "siirtää" live-streamin (joka näkyy vaikkapa VLC:ssä) näkymään PS3:n kautta telkkuun?

(Voiko ehkä vaikeammin selittää :D)

Tuossa PS3 Media Server- ohjelmassa on kohta "Video Web streaming engines" mutta siihen tietämykseni valitettavasti jääkin.

Tietääkö tästä kukaan?
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Mulla oli kolme ongelmaa tversityn kanssa:
1) tekstitykset eivät näkyneet plegellä asti ja kun sain ne toimimaan meni pc polvilleen transkoodatessa
2) striimatessa leffa jos erehtyi pausettamaan filmin piti tversityllä aloittaa leffa alusta ja kelata tai mennä Go to:lla kohtaan jossa oli menossa
3) tversity ei taida vieläkään osata iso imageja lueskella suoraan pc:ltä

Näihin sain siis helpotusta.

En käytä subeja enkä ole katsonut kertaakaan imageja. Veikkaisin ettei edes wlanin yli jaksaisi striimata... ? mkv:t tversityn uusin versio taitaa jo toistaa, joskin niidenkin kanssa voi tulla ongelmia wlanilla. Taitaa tosiaan olla niin ettei kannata vaihtaa, vaihdan sitten jos alkaa tulla ongelmia, mutta hyvä että näissäkin on jo valinnanvaraa.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Osaisiko joku kertoa missä vika, kun kuva tökkii jatkuvasti. Koneessa pitäisi potkua riittää, ja ps3 on yhdistetty siihen letkulla. Kuva tökkii ja hidastelee ihan normi videoillakin, joita ei siis tarvitse transcoodata.

Voisiko vika olla letkussa, tai noissa windowsin verkkoyhteysasetuksissa?

Edit:
Niin ja vielä tarkennuksena, ps3 media serverillä ei bitrate suostu nousemaan yli kahden tuhannen kilon yli missään vaiheessa, eli joku yhteyshäikkä se kaiketi on..
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!

Voisiko vika olla letkussa, tai noissa windowsin verkkoyhteysasetuksissa?
Kannattaa tarkistaa myös itse verkkokaapelit sekä duplex-asetukset. Kokeile siis pakottaa molemmat käyttämään esim. 100 Mbit/s Full Duplexia jne.
 
Ylös Bottom