Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja tietokonemonitorit

kozlov

New Member
Onko tollasessa yhdistelmässä mitään järkeä? Itse oon ostamassa 22" laajakuvanäyttöä ja sitten ensi vuonna ostan joko XBOX360 tai PS3. Mutta siis minkälaista kuvanlaatua tulee jos PS3 kytkee 22" wide screen näyttöön?
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

Olettaen, että näytöstä löytyy tuki tarvittaville johdoille (esmes HDMI), niin PS3:sta saa ulos PC:n näytölle minkälaista resoluutiota pelit/elokuvat käyttävätkin (720p, 1080i, 1080p).
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

Monitoreista ei pahemmin HDMI-liitäntää löydy mutta homman pitäisi käsittääkseni hoitua HDMI->DVI -piuhalla. Useimmat monitorit vaan ei noita 720p, 1080i ja 1080p -resoja kovinkaan hyvin näytä. Xbox 360:n saa kytkettyä VGA-kaapelilla ja resoluutio on mahdollista valita 16:10 näytölle sopivaksi (esim. 1280x768)
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

Minulle kerrottiin eräällä toisella foorumilla, että esim 22" wide näytön 1680x1050 resoluutio sopisi erittäin hyvin PS3 kanssa yhteen. Onko tuollaisessa väitteessä mitään perää?
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

kozlov sanoi:
Minulle kerrottiin eräällä toisella foorumilla, että esim 22" wide näytön 1680x1050 resoluutio sopisi erittäin hyvin PS3 kanssa yhteen. Onko tuollaisessa väitteessä mitään perää?
Joo ja ei. En ole varma, löytääkö PS3 itse tuon reson ja osaako sitten skaalata, mutta enemmän se on sitte näytön muista ominaisuuksista kiinni. Vasteaika, kirkkaus jne. Kannattaa myös muistaa se, että laajakuvanäytöissä kuvasuhde on 16:10, ei 16:9. Eli vääristää hieman tuota kuvaa tai sitten tulee mustat palkit ylös ja alas.
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

pziuz sanoi:
Joo ja ei. En ole varma, löytääkö PS3 itse tuon reson ja osaako sitten skaalata
PS3 ei osaa skaalata yhtään mitään. Eli jos pelkästään tuota resoluutiota katsotaan niin ei se sen paremmin sovellu kuin mikä tahansa muukaan 1080p:stä tai 720p:stä poikkeava resoluutio.
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

On muuten hyvä muistaa, että hommaa sellaisen monitorin missä on DVI+HDCP muutoin ei BluRay-leffat näy. Tämähän johtuu siitä, että BluRay vaatii digitaaliselta siirtotieltä koko matkalta HDCP suojauksen jotta se suostuu näyttämään kuvaa.

Täällä on tosin keskusteltu, että pelitkään eivät näkyisi ellei monitori tue HDCP:tä: http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=50796
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

Eli siis näyttö jossa on HDMI liitäntä, sopii erinomaisesti PS3 seuraksi?
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

Eli saako PS3:sen kiinni esim. ViewSonic 21" VP2130b 1600x1200 pc littunäyttöön, jossa on DVI liitin?

Toinen vaihtoehto olisi Samsung 940MW, mutta sieltä löytyy Scartin ohella vain VGA ja komponentti. (Koposiitin ja antenniliitännän saa unohtaa.

Tuota ei varmaan saa kahteen näyttöön kiinni yhtäaikaa?

FullHD television malli on vielä hakusissa, niin voisi testailla näillä alkuun.
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

Mika73 sanoi:
Eli saako PS3:sen kiinni esim. ViewSonic 21" VP2130b 1600x1200 pc littunäyttöön, jossa on DVI liitin?
Periaatteessa kyllä, kun hommaa johdon, jonka toisessa päässä on HDMI- ja toisessa DVI-D-liitin (tai sitten adapterin). Ongelmia voi tosin ilmetä, ellei näyttö tue HDCP-suojausta.
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

itsellä kanssa pieni jännitys päällä että miten käy näyttöni (dell 2405fpw) kanssa, sillä laiteessa ei ole HDCP suojaus(mikäliehässäkkää). Jostain olen lueskellut että hyvin kyseinen laite toimii hdmi-dvi piuhalla, ja toisaalla sanotaan ettei toimi. Ymmärtääkseni mitkään pelit/leffat eivät käytä tuota HDCP suojausta(vielä), jolloin tuosta suojauksesta ei tarvisi välittää. Hieman kyllä kiukuttaa jos tuohon ei mitään pätevää ratkaisua löydy, aikanaan kun näyttöni ostin kiilui silmissä toiveet ps3sen pelaamisesta.
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

tiong sanoi:
Xbox 360:n saa kytkettyä VGA-kaapelilla ja resoluutio on mahdollista valita 16:10 näytölle sopivaksi (esim. 1280x768)
1280x768 -resoluution kuvasuhde ei ole 16:10. Sekä Xbox 360 että Playstation 3 ovat molemmat kykenemättömiä ulostamaan minkäänlaista 16:10 -kuvasuhteella olevaa resoluutiota ja tuostahan onkin paljon näytöillä pelaavien piireissä maristu.

Periaatteessa kyllä, kun hommaa johdon, jonka toisessa päässä on HDMI- ja toisessa DVI-D-liitin (tai sitten adapterin). Ongelmia voi tosin ilmetä, ellei näyttö tue HDCP-suojausta.
Onko hdcp pakollinen ps3:n kanssa? Jos on, niin miten PS3:sta voi käyttää esim. vga- tai komponenttiliitännän kautta kun hdcp:tä ei ole mahdollista ottaa mukaan?
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

Lloope sanoi:
Onko hdcp pakollinen ps3:n kanssa? Jos on, niin miten PS3:sta voi käyttää esim. vga- tai komponenttiliitännän kautta kun hdcp:tä ei ole mahdollista ottaa mukaan?
HDCP:tä ei käytetä analogisissa liitännöissä eli voit kytkeä PS3:n komponenttiliitännällä jos PC-näytössäsi sille liitäntä ja näin pelailla vaikka 1920x1080 resoluutiolla pelejä.
BluRay-elokuvissa tästä saattaa aiheutua ongelma sillä ICT-flägi pakottaa analogiset ulostulot antamaan kuvaa vain resoluutiolla 960x540. Tosin elokuvayhtiöt ovat sanoneet jättävänsä ICT-flägin pois vielä näin alkuvaiheessa elokuvistaan.
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

Lloope sanoi:
PS3 ei osaa skaalata yhtään mitään.
Ja paskat. PS3:ssa on ihan erillinen skaalaaja, joka ei tosin ole ollut kehittäjien käytössä vielä alussa (ei tainnut sitä tukeva softa olla vielä aivan viimeistelty?), mutta on kyllä sittemmin otettu käyttöön.
 
Vastaus: PCn näyttö ja PS3

FamaZ sanoi:
Ja paskat. PS3:ssa on ihan erillinen skaalaaja, joka ei tosin ole ollut kehittäjien käytössä vielä alussa (ei tainnut sitä tukeva softa olla vielä aivan viimeistelty?), mutta on kyllä sittemmin otettu käyttöön.
Huomasitko että olin kirjoittanut viestini ennen kuin PS3:sta yllättäen löydetty skaalain iski otsikoihin? Uutisgooglella nopeasti katsoin että ensimmäiset "PS3:ssa sittenkin skaalain!" -otsikot ilmestyivät vasta viime kuun 23.-26. päivä.

Saapa sitten nähdä päivitetäänkö tuota muiden resoluutioiden tukea sitten nykyisiin peleihin vai ei.
 
Eli tähän ketjuun kaikki kysymykset ja ongelmat koskien tietokoneelle tarkoitettujen monitorien toimivuutta PS3:n kanssa.
 
Ylös Bottom