Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Kukaan laittanut PS3 Slimiä huoltoon äänekkään tuulettimen takia? Hurisee erittäin ärsyttävästi. Leffojen katselu illalla tuskaa kun hurina puskee läpi. Konsoli tosiaan 2 päivää sitten ostettu.

Ei siinä mitään huoltoa tarvii. Menet liikkeeseen ja saat takuuvaihdossa uuden konsolin. :)
Moni on saanut, enkä usko sinun olevan siinä poikkeus.

TAI! olet sijoittanut konsolin huonoon paikkaan jossa ilma ei kierrä. Millaisessa paikassa konsoli on?
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Ei siinä mitään huoltoa tarvii. Menet liikkeeseen ja saat takuuvaihdossa uuden konsolin. :)
Moni on saanut, enkä usko sinun olevan siinä poikkeus.

TAI! olet sijoittanut konsolin huonoon paikkaan jossa ilma ei kierrä. Millaisessa paikassa konsoli on?

Tv-tason päällä, joten ilma kiertää vapaasti. Ja kyseessä siis 320 GB CECH-2504B versio. Pitääpä kysellä ostopaikasta.
 
Vastaus: PS3-uutiset/huhut

Onkos tästä uudesta mallista vielä missään tietoa tai jopa arvostelua äänekkyyden suhteen? Nykyisessä käytössä on ensimmäisiä slim-mallin pleikkareita ja onhan se ikävän äänekäs blu-ray -kiekkoja katsellessa. Hieman tuo uusi aseman rakenne mietityttää, tosin ei se levyn pyöriminen taida sitä suurinta ääntä pitää vaan puhaltavat tuulettimet.
 
Vastaus: PS3-uutiset/huhut

Onkos tästä uudesta mallista vielä missään tietoa tai jopa arvostelua äänekkyyden suhteen? Nykyisessä käytössä on ensimmäisiä slim-mallin pleikkareita ja onhan se ikävän äänekäs blu-ray -kiekkoja katsellessa.

Tähän väittelyyn taitaa olla oma ketjunsa (niin muistelen), mutta ei se kyllä oikeasti ole äänekäs. Siis ihan oikeasti ei ole - ja mulla on satoja Blu-ray-lättyjä. En tiedä onko näissä malliyksilöissä taas pieniä eroja (näin oli ainakin Phatin suhteen), mutta Slimin pieni hurina on kyllä todellakin aika pientä.

Pahoittelut Burana jos koet että alan väittelemään, mutta tässä on pakko olla eri mieltä.
 
Vastaus: PS3-uutiset/huhut

Tähän väittelyyn taitaa olla oma ketjunsa (niin muistelen), mutta ei se kyllä oikeasti ole äänekäs. Siis ihan oikeasti ei ole - ja mulla on satoja Blu-ray-lättyjä. En tiedä onko näissä malliyksilöissä taas pieniä eroja (näin oli ainakin Phatin suhteen), mutta Slimin pieni hurina on kyllä todellakin aika pientä.

Pahoittelut Burana jos koet että alan väittelemään, mutta tässä on pakko olla eri mieltä.
Ihan asiallista keskustelua koetan herättää. Minulla on siis tosiaan ihan ensimmäisiä slimmejä ja on se äänettömämpi vanhempaan fättiversioon verrattuna, joka minulla myöskin oli. Toki näissä voi olla yksilöllisiä eroja, mutta tässäpä juuri tiedustelen että onko näissä slimmin ja uuden slimmimmän välillä vielä todettu mitään eroja äänekkyyksissä. Ja taisi slimmistäkin paria eri versioita olla, onko niiden välillä ollut eroa?

Ainakin tuo omani pitää sen verran ikävää ääntä, että huomaan sen kyllä elokuvaa katsoessani. Yksi vaihtoehto tietenkin olisi hankkia ihan erillinen blu-ray -soitin, mutta eivät nekään aivan äänettömiä taida olla?
 
Vastaus: PS3-uutiset/huhut

Ainakin tuo omani pitää sen verran ikävää ääntä, että huomaan sen kyllä elokuvaa katsoessani. Yksi vaihtoehto tietenkin olisi hankkia ihan erillinen blu-ray -soitin, mutta eivät nekään aivan äänettömiä taida olla?

Niin se pääjuttu on tässä varmaan "häiritsevän äänen" määrittely leffakäytössä (ja miksi ei pelikäytössä myös) ja se onkin vähän ongelmallista. Kaikilla tuntuu olevan omat kriteerit laiteääniin.

Meinaan jos ajatellaan että Burana ja Cobretti tekisivät omat arvostelunsa Slim-mallista jonnekin nettiin (ilman mitään kytköstä tahi taka-ajatusta), niin ilmeisesti Burunan mielestä laite "pitää ikävää ääntä". Cobretti taas voisi kirjoittaa että "vienoa hurinaa lukuunottamatta laite on varsin hiljainen". Kumpaa lukija sitten tavallaan uskoo? Pointtina se, että miten paljon arvosteluihin voi sinänsä edes luottaa, koska ei voi tietää miten kukakin nämä ääniasiat tulkitsee.

Mutta kaipa niistä jotain osviittaa tietysti saa jos ottaa raportit asteen varauksella.

Hieman tuo uusi aseman rakenne mietityttää, tosin ei se levyn pyöriminen taida sitä suurinta ääntä pitää vaan puhaltavat tuulettimet.

Minusta Phat-mallien ongelma oli juuri ja täsmälleen puhaltavat tuulettimet (eli laite tuotti enemmän lämpöä, oli raskastekoisempi yms). Mun vanhempi yksilö otti välillä aika kovia kierroksia eli "puhisi". Tämä lämmöntuotto Phatissa lienee se suurin syy miksi näitä YLOD-tapauksia tulee vanhemmille malleille.

Slimin kohdalla minusta "puhina" on ihan minimaalista (täytyy mennä oikein kuuntelemaan lähelle, missä taas ei ole mitään mieltä), mutta itse levyn pyöriminen aiheuttaa pientä "hurinaa". Puhina vs hurina - siinä Phatin ja Slimin ero MINUSTA pähkinänkuoressa.

Vaikea uskoa että viimeisin SUPERSlim (mikä termi tuohon sitten keksitäänkin) olisi jotenkin merkittävästi hiljaisempi hurinan suhteen. Mutta tuskin se puhisee sen enemmän - eiköhän lämmöntuotanto-ongelmat olla saatu pääosin jo kuriin.
 
Vastaus: PS3-uutiset/huhut

tässäpä juuri tiedustelen että onko näissä slimmin ja uuden slimmimmän välillä vielä todettu mitään eroja äänekkyyksissä.

Sonyn suunnalta on tullut viestiä kuinka uudistunut malli voi olla himpun äänekkäämpi verrattuna vanhoihin malleihin.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Cobretille muistuksena, että on olemassa suuriakin eroja eri koneiden äänitasoissa.
Jos sulla on "äänetön" niin et voi väittää että se on muillakin äänetön.
Ainakin oma nykyinen Slimmi pitää sellaista hurinaa että oksat pois. Aikaisempi Slimmi ei pitänyt läheskään niin kovaa ääntä.

Nykykonsoleista hiljaisin on, vaikei uskois historiaa kun katsoo, niin Xbox Slim.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Cobretille muistuksena, että on olemassa suuriakin eroja eri koneiden äänitasoissa. Jos sulla on "äänetön" niin et voi väittää että se on muillakin äänetön.

En ole koskaan väittänyt että Slim olisi täysin äänetön. Sanoin että pientä hurinaa lukuunottamatta se on lähes äänetön minulle. Sanamuodoissa on juuri se ero, että ei mikään laite ole täysin äänetön ja varmaan yksilöissäkin on eroja (ehkä vähemmän Slim-malleissa, mutta varmaan niissäkin).

Aiemmin puhuin juuri siitä, että pitäisi varmaan määritellä tietyt raamit näille termeille ja muille. Ainahan sitä täysin äänetöntä konsolia voi odottaa, mutta tuskin sellaista saadaan. Seuraava ehdokas taitaa olla WiiU. Niin kauan kun levyasema on mukana niin pientä ääntä on odotettavissa - tämäkin on aika pitkälle pelikohtaista koska osa peleistä käyttää kovista, asennusta ja itse levyä eri tavoin hyväksi. Ei ole yhtä tapaa miten PS3 käyttäytyy jokaisen pelin kohdalla.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

The Sixth Axisin pika-arvion perusteella 4000-sarjalainen on varsin hiljainen.

At least it’s quiet, both the drive (which barely registers a click and a whir) and the main unit, which is next to silent on boot and rarely gets excited. As a media centre this would be perfect, the noise levels really are low.

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Digital Foundryn näkemys puolestaan on, että CECH-4000:n BD-asema pitää enemmän ääntä kuin PS3:n julkaisumallin BD-kieputin. Tuulettimien hurinankin kyllä kuulee lähietäisyydeltä, mutta se peittyy normaalissa olohuonekäytössä yleiseen taustameluun.

However, while quiet during front-end navigation and media playback, it's definitely not silent. Fan whirr is mostly a non-issue in a living room environment, but at close quarters it is definitely noticeable. Spinning up a Blu-ray game is more of the same - audible, but not unduly annoying. On our unit at least, drive noise seemed to be increased over our in-house launch PS3 units. Increased noise from the drive on the latest model is to be expected bearing in mind that the disc is now behind a thin piece of plastic as opposed to running inside an enclosed unit.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Tänään tuli haettua tuo "Super Slim" postista ja tuulettimet ainakin alkaa hurisemaan aika nopeasti (ääni on kuitenkin sopivan hiljainen). Aseman äänestä en osaa viellä sanoa mitään, mutta tänään olis tarkoitus aloittaa Uncharted 3 pelaaminen, niin sitten näkee pitääkö kauheeta meteliä.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Hei tietääkö kukaan mistä sais fättiin uuden tuulettimen, kun vanha rohisee kuin betonimylly.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Moi
Minulla oli 4 v. 40Gb fatti joka ei pitänyt juuri mitään ääntä. Nyt vajaa vuoden kuunnelli slimissä korkeataajuista sirinää, jonka voimakkuus vaihtelee. Miettiny kyllä takuuseen laittoa.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Moi
Minulla oli 4 v. 40Gb fatti joka ei pitänyt juuri mitään ääntä. Nyt vajaa vuoden kuunnelli slimissä korkeataajuista sirinää, jonka voimakkuus vaihtelee. Miettiny kyllä takuuseen laittoa.

Sellanen sirinä kuuluu mun ja kaverin noin vuoden vanhoista slimmeistäkin. Se tulee levyasemasta ja on mulla kovassa käytössä pikkuhiljaa vaimentunut. Kaverilla sirisee vieläkin kun pelaa niin harvoin.

Tohon fättiin ajattelin tommosen tilata jostain.
Näytä liitetiedosto 10285
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Tohon fättiin ajattelin tommosen tilata jostain.

En suosittele, nuo ovat mielestäni puhdasta huuhaata. Pahimmillaan rikkovat jotain, takuuta menee yms. Ja onhan niissäkin oma virtalähde taas, miten paljon ne sitten pitävät ääntä?

Kaikilla konsoleilla on oma elinkaarensa ja monissa Phat-malleissa elinkaari alkaa jo vähintäänkin häämöttämään. Melkein helpompi ostaa uutta Slim/Super Slim-mallia.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Ehdin pelata 10 minuuttia ja sen jälkeen pleikkarin tuulettimet lähtivät huutamaan ihan täysillä, aivan kuin olisi pölynimuri käynnissä. Muiden pelejen kanssa tällaista ei esiinny. Kuormittaako GTA5 konsolia niin rajusti, että jäähdytyksen täytyy olla maksimiteholla? Latistaa tunnelmaa aika tehokkaasti tuollainen! Miten muilla, onko pelikoneet pysyneet hiljaisina?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Ehdin pelata 10 minuuttia ja sen jälkeen pleikkarin tuulettimet lähtivät huutamaan ihan täysillä, aivan kuin olisi pölynimuri käynnissä. Muiden pelejen kanssa tällaista ei esiinny. Kuormittaako GTA5 konsolia niin rajusti, että jäähdytyksen täytyy olla maksimiteholla? Latistaa tunnelmaa aika tehokkaasti tuollainen! Miten muilla, onko pelikoneet pysyneet hiljaisina?

Laita ääniä lujemmalle tai siirrä konsoli avoimeen ilmavaan paikkaan, ellei ole jo. Mun vanha läski (tehdaskorjattu) PS3 huutaa jatkuvaa syöttyöä kun pelaan Diablo kolmosta. Konsolini toki ei ole avoimessa tilassa vaan lokerossa. Suurimmassa osassa peleistä kone huutaa kuin hyeena.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Laita ääniä lujemmalle tai siirrä konsoli avoimeen ilmavaan paikkaan, ellei ole jo. Mun vanha läski (tehdaskorjattu) PS3 huutaa jatkuvaa syöttyöä kun pelaan Diablo kolmosta. Konsolini toki ei ole avoimessa tilassa vaan lokerossa. Suurimmassa osassa peleistä kone huutaa kuin hyeena.

Tyhmä kysymykseni on, että voiko tuota tuulettimen tehoa säätää jostakin itse vai onko se ns. automaattiohjattu?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Tyhmä kysymykseni on, että voiko tuota tuulettimen tehoa säätää jostakin itse vai onko se ns. automaattiohjattu?
Ei voi säätää itse, vaan se säätyy automaattisesti lämpötila-anturin välittämän informaation perusteella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom