Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 + PSP, menetetty mahdollisuus?

Baron

Well-Known Member
Pari vuotta sitten PSP:n tullessa markkinoille, sitä tuettiin erittäin lahjakkaasti PS2:lla. Molemmille alustoille ilmestyi pelejä jotka tukivat toisiaan omilla tahoillaan. Oli esim. mahdollista jatkaa NHL/FIFA kautta PSP:llä kun sen oli saanut alkuun PS2:lla ja sama tietenkin toisin päin. PS3:n tullessa markkinoille puhuttiin todella paljon yhteensopivuudesta näiden kahden laitteen välillä. Alkukin näytti hyvältä: F1-pelissä PSP näytti messuilla toimivan esim. peruutuspeilinä, Lair toimi suoraan PSP:n näytöllä lähiverkon yli vaikka itse peli pyöri PS3:n sisuksissa. GranTourismon piti tulla PSP:lle ja innokkaimmat unelmoivat jo Gran Tourismon PS3+PSP yhteensopivuudesta.

Vuosien saatossa meille on näytetty PlayTV:tä hurjin suunnitelmin: kuinka olisi mahdollista siirtää TV-tallennukset suoraan PSP:n muistikortille ja katsoa niitä tien päällä. Meille on luvattu Blu-ray elokuvien sisältävän mahdollisuuden siirtää itse elokuva suoraan PSP:n muistikortille, jolloin UMD:t siirtyisivät suoraan historiaan hyvänä ideana ja huonona toteutuksena.. Mutta mitään näistäkään suunnitelmista ei vieläkään näy.

Mikä Sonylla on? Miksi ei näy vieläkään ensimmäistä peliä joka osaisi hyödyntää molempia konsoleita? Miksi FIFA/yms. vastaavat auto/urheilusarjat eivät hyödynnä toistensa mahdollisuuksia? Miksi PlayTV:n suuret suunnitelmat on pitänyt ajaa alas. Miksi ihmeessä PS3 ei osaa edes konvertoida kotivideoita PSP:n muistikortille siirrettäväksi. RemotePlaylla homma kuitenkin toimii.

Onko Remote Play todellakin parasta mihin Sony on pystynyt PSP+PS3:n ominaisuuksia ihmetellessä. Meille on luvattu todella paljon tästä yhdistelmästä, mutta konkreettisesti saavutukset ovat todella hiljaisia. Siis TODELLA.

PS2 + PSP lupasi aikanaan jo paljon. PS3:n ominaisuudet avasivat Blu-rayllaan ja Cellillään rajoittamattomat mahdollisuudet PS3 + PSP yhteistyölle, mutta vielä toistaiseksi esitys on ollut suorastaan säälittävä. Ainoa konkreettinen hienous on ollut vanhojen PS1 pelien myynti PSN:ssä PSP:n muistikortille mutta siinä se olikin. Mielestäni se on todella huono suoritus Sonylta pinnan alla piilevään potentiaaliin nähden.

Itseltäni on usko loppunut näiden kahden yhtenäisen yhteistyön heräämisestä eloon. Sony polkee paikoillaan eikä tulevaisuus näytä mitenkään erikoiselta. 40 miljoonaa PSP:tä markkinoilla ja kohta 20 miljoonaa PS3:sta. Eikä yhteistyöstä tietoakaan. Ei näin Sony, ei todellakaan näin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 + PSP, menetetty mahdollisuus?

Aika hyvin otit asian esille,Baron.(peukut pystys)
Itse en omista PS3:ta(pahus.Noh,kyllä se viä joskus tulee...),mutta joo,olen kuullut,lukenut ja nähnyt,että Sony tuppaa heittämään hommat läskiksi..Tai sitten noissa lupauksissa menee sitten hieman kauemmin kuin ollaan oletettu.

PSP:n olisi parempi tuke PS kolmosta,muutenhan,noh,PSP:n omistajat eivät tulevat olemaan tyytyväisiä...

Joten,voin nyt vain sanoa:pS2 For The Win!(Tais siihen saakka kunnes PS3 iskee TOSI lujaa!:D)
 
Ylös Bottom