Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

Timppa

Active Member
Ois pien kymysys...taas:D
Eli ku yritän koneen käynnistämisen jälkee kirjautua että nään ystävälistani, tulee virhe:
Palvelimen kanssa kommunikoitaessa tapahtui virhe.
Tämä on DNS-virhe.
(80710102)
Siis nii että HÄH:eek:

Modemuokkaus: siirretty asianmukaiseen ketjuun (jryi)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3

Timppa78 sanoi:
Tämä on DNS-virhe.
DNS = Domain Name Server, eli nimipalvelin

Tuo on se palanen verkossa, joka muuttaa palvelimen nimen sen osoitteeksi, se voi kertoa esimerkiksi koneellesi, että www.konsolifin.net löytyy IP-osoitteesta 194.79.17.20. Itse tulkitsisin tuon niin, että konsolisi ei saa yhteyttä DNS-palvelimeen eikä siksi tiedä, mihin osoitteeseen paketteja pitäisi alkaa lähetellä.

Jos olen oikeassa, vika on palveluntarjoajassa.
 
Vastaus: PlayStation 3

jryi sanoi:
DNS = Domain Name Server, eli nimipalvelin

Tuo on se palanen verkossa, joka muuttaa palvelimen nimen sen osoitteeksi, se voi kertoa esimerkiksi koneellesi, että www.konsolifin.net löytyy IP-osoitteesta 194.79.17.20. Itse tulkitsisin tuon niin, että konsolisi ei saa yhteyttä DNS-palvelimeen eikä siksi tiedä, mihin osoitteeseen paketteja pitäisi alkaa lähetellä.

Jos olen oikeassa, vika on palveluntarjoajassa.
Eli siis mun ei pidä alkaa räpeltää mitään systeemejä...:confused:
 
Vastaus: PlayStation 3

Timppa78 sanoi:
Eli siis mun ei pidä alkaa räpeltää mitään systeemejä...:confused:
Jos konsolisi on aikaisemmin toiminut, niin ei. Tuollaisia vikoja aina silloin tällöin näkyy verkoissa, ja ne katoavat itsekseen.

Paitsi että... kirjoititko tuon viestin samasta verkosta, jossa pleikkarisi on? Miten pleikkari on liitetty verkkoon (WLAN/kaapeli)? Toimiiko konsolin selain tai mikään muu verkkotoiminto?
 
Vastaus: PlayStation 3

jryi sanoi:
Jos konsolisi on aikaisemmin toiminut, niin ei. Tuollaisia vikoja aina silloin tällöin näkyy verkoissa, ja ne katoavat itsekseen.

Paitsi että... kirjoititko tuon viestin samasta verkosta, jossa pleikkarisi on? Miten pleikkari on liitetty verkkoon (WLAN/kaapeli)? Toimiiko konsolin selain tai mikään muu verkkotoiminto?
Nii siis PS3 on veretty tohon samaa modeemiin jossa on tää PuuCee, tietty vaa eri porttiin. Just testasin, PS3:n netti ei vörki ollenkaa, samaa tekstii heittää. :mad:
Sehän mua ihmetyttääki et miten tän PuuCeen netti pelaa loistavasti!:eek:
 
Vastaus: PlayStation 3

Timppa78 sanoi:
Nii siis PS3 on veretty tohon samaa modeemiin jossa on tää PuuCee, tietty vaa eri porttiin. Just testasin, PS3:n netti ei vörki ollenkaa, samaa tekstii heittää. :mad:
Sehän mua ihmetyttääki et miten tän PuuCeen netti pelaa loistavasti!:eek:

oletko huomioinut PS3:n asetuksiin laittaa laajakaistan käyttäjätunnuksen perään numeron 2?

itselläni oli moista ongelmaa joskus xboxin kanssa.
 
Vastaus: PlayStation 3

Vinnie sanoi:
oletko huomioinut PS3:n asetuksiin laittaa laajakaistan käyttäjätunnuksen perään numeron 2?

itselläni oli moista ongelmaa joskus xboxin kanssa.
Empä oo laittanu, mut tähän asti kaikki vörkki normaalisti, netissä pelaus sekä surffaus netissä:confused:
Tosin, käytin koneessa PS2:n NHL 2K7 jaa yritin yhdistää nettiin, sen jälkeen siis tuli noi ropleemat!:eek:


EDIT: Niin, siis oisko jollain tietoa että mitä pitää tehrä? Ei onnistu sisään kirjautuminen mitenkään! Perskule sentää!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 problems

Niin tuohon sellainen lisäys, kun testasin Pleikalla sitä Internet-yhteyttä niin siinä onnistui IP-osoitteen hankkiminen, mutta epäonnistui Internet-yhteys ja muuta se ei sitten testannutkaan!:eek: :mad:
Jos joku ois ystävällinen edelleen ja osais kertoa Probleeman, niin olisi todella kiva juttu:cool:

EDIT: Nou Propleemos enään! Riitti ku sammutin ja käynnistin modeemin!
Eli kiitos kaikille osan otosta...heh :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
PS3 ja nettiyhteys. Apuja!

Eli tarkoitus olisi kytkeä PS3 verkkoon. Tavoitteena olisi saada langaton yhteys pystyyn ettei tarvitsisi vedellä verkkopiuhaa pitkin taloa.
Tällä hetkellä käytössä on joku Telewellin perus modeemi mutta hyllyssä on myös Zyxell Prestige 660H (modeemissa reititin). Kannattasiko siis ostaa adsl modeemi missä wlan-tuki vai ostaa erillinen tukiasema ja kytkeä se tuohon Zyxeliin, kumpi olisi parempi/vakaampi toiminnaltaan.
Mikä adsl/wlan modeemi olisi hyvä?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen :)
 
Vastaus: PS3 problems

Pientä vinkkiä kaivattaisiin ps3n nettiin saamiseksi...

Käytössäni on opiskelijasolukämpän epämääräinen verkkopiuha suoraan seinästä liittymä ja en millään saa yhteyttä muodostettua. Liittymään on kiinteät osoitteet jokaiselle verkkorasialle (ip,gateway,subnet ja dns-serverit). Aluksi vedin piuhan suoraan seinästä ja manuaalisesti syöttäen tiedot ps3seen, mutta yhteys ei onnistunut: 80710102 erroria tuloksena.

Seuraavaksi kämppikseni vihjeestä löin tietokoneeseeni toisen verkkokortin kiinni tarkoituksen jakaa nettiyhteys XP:n networkin ics:llä. Kämppis nimittäin pyörittää x360 liveä samanlaisella "kokoonpanolla" ja sanoi että automaatti asetuksilla meni suoraan läpi. Samapa ei onnistu ps3sen kanssa. Eri asetuksia testailemalla pisin mihin pääsen on ip-osoitteen onnistunut yhteys, mitä ikinä teenkään aina sama lopputulos: internet-yhteys - epäonnistui (palvelimen kanssa kommunikoitaessa tapahtui virhe. Tämä on DNS-virhe. 8071012).

Kovaa googlettelua olen käyttänyt ja useita foorumeita tullut selattua, mutta mistään ei ole toimivaa apua löytynyt. Bondikin jäi tämän taistelun ansiosta saamatta...kiukuttaa
 
Vastaus: PS3 problems

foeprkl sanoi:
yhteys, mitä ikinä teenkään aina sama lopputulos: internet-yhteys - epäonnistui (palvelimen kanssa kommunikoitaessa tapahtui virhe. Tämä on DNS-virhe. 8071012).

Tuon perusteella nimipalvelu ei siis toimi. Onko nuo kaikki tiedot pakko antaa manuaalisesti, eli sieltä ei siis saa noita DHCP:n kautta?

Toimiiko tuo suora IP-osoite vain XP:n kautta vai myös PS3:n kautta suoraan kytkettynä? Voisiko rasia ja IP olla kytketty myös MAC osoitteen perusteella, eli vain yksi MAC per rasia? Se selittäisi tuon XP kautta reitityksen toimivuuden.
 
Vastaus: PS3 problems

foeprkl sanoi:
internet-yhteys - epäonnistui (palvelimen kanssa kommunikoitaessa tapahtui virhe. Tämä on DNS-virhe. 8071012).
Ittellä oli aivan sama ropleema, joka korjaantui sillä kun laitoin Modeemin hetkeks pois päältä ja sen jälkee takas päälle...Avot, sitte toimi PS3:n netti normaalisti. Toivottavasti teikäläinenki saa netin toimimaan:)
 
Vastaus: PS3 ja nettiyhteys. Apuja!

suosittelisin että otat sen piuhan mikä tuli koneen mukana, koska yhteys on hitaampi jos laitat langattomana
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja nettiyhteys. Apuja!

Verkkopelaamisen kannalta itse suosittelisin nettipiuhaa :( Se on kaikista vakain ratkaisu.
 
Vastaus: PS3 ja nettiyhteys. Apuja!

Suosittelen kanssa että kytket PS3:n nettiin nettikaapelilla... Jos käyttäisit langatonta nettiyhteyttä, niin yhteyden nopeus laskisi.

Itsellä on outoja kokemuksia hitaasta nettiyhteydestä, esim. tänään kun pelasin MotorStormia, niin muiden ajokit olivat siellä sun täällä ja yhtäkkiä ne olikin ihan eri paikassa. Kun tulin maaliin, niin kisataulussa luki että olen ykkösenä tullut maaliin, mutta sitten parin sekunnin kuluttua siirryinkin toiseksi. Aikaeroa oli 1-2 sekunttia ykkösen ja kakkosen välillä. Syynä tuohon voi olla että meillä nettiyhteys on 256 kbit. Harvoin se tekee kylläkin tuota. Onneksi muutan ihan lähiaikoina uuteen taloon jossa nettinopeutena on 512 kbit.
 
Vastaus: PS3 ja nettiyhteys. Apuja!

ota se ethernet-kaapeli jonka sait ps3:sen mukana ja kytke se modeemiin ja ps 3:seen . itselläni on niin ja toimii hyvin ei tarvi ees asentaa muuta ku vaa se johto.
 
Vastaus: PS3 ja nettiyhteys. Apuja!

Grando sanoi:
Suosittelen kanssa että kytket PS3:n nettiin nettikaapelilla... Jos käyttäisit langatonta nettiyhteyttä, niin yhteyden nopeus laskisi.

Saa olla melko nopea nettiyhteys, jotta WLANin tavallinen yhteysnopeus 54mb/s tulee pullonkaulaksi.
 
Vastaus: PS3 ja nettiyhteys. Apuja!

Juu, wlan ei todellakaan ole mikään pullonkaula normi adsl -yhteyksillä.

Oma wlan-adsl-modeemi (perus Telewell, oisko 510) on toiminut täysin moitteetta. Ei ole pätkinyt yhteyttä eikä muutenkaan oireillut. Samassa verkossa käytän satunnaisesti myös läppäriä eikä siinäkään ole ollut ongelmia verkon tai PS3 yhteiselon kanssa. Eli itse suosittaisin kyllä langatonta sen käytettävyyden ja piuhattomuuden vuoksi. Jos eri käyttöpisteiden välinen etäisyys on iso tai välissä paljon seiniä niin silloin ehkä tarvitset suurempitehoisen tukiaseman väliin (näistä ainakin Buffalot on ollut luotettavia).
 
Vastaus: PS3 ja nettiyhteys. Apuja!

Myös sähköverkkonettisysteemeillä voi varmaan viedä verkon helposti modeemilta ps3:lle talon sähköverkkoa käyttäen. Tämä voipi olla hyvä vaihtoehto jos langaton verkko ei toimi kunnolla.
 
Vastaus: PS3 ja nettiyhteys. Apuja!

Mura sanoi:
Ei ole pätkinyt yhteyttä eikä muutenkaan oireillut. Samassa verkossa käytän satunnaisesti myös läppäriä eikä siinäkään ole ollut ongelmia verkon tai PS3 yhteiselon kanssa.
Mitä pelejä pelaat verkossa WLAN:in kautta??
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom