Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Eli sitten joko lopetan pelaamisen tai siirryn takaisin virittelemään PC:tä. En näe muuta mahdollisuutta jos tuo kauhuskenaario toteutuu. :eek:

PC:lläkin on taidettu jo aika kauan käyttää pelaamiseen kädenliikkeen tunnistamiseen perustuvaa pointteriohjausta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Wiin pessiä ja Fifaa ei voi oikein verrata. Pessi käyttää wiimoten IR:ää hyväkseen, Fifa ei. Fifa toimii hiukan muutenkin kuin pädillä pelaisi. Taklaukset ja harhautukset toimivat liikkeentunnistuksella, ja siinä ne toimii kyllä ihan hyvin. (Nuntsalla tehdään liike siihen suuntaan mihin harhautus lähtee)
Video Wiin pessin kontrolleista. Sanotaanko että erittäin mielenkiintoiselta näyttää. Varsinkin freerun.
Pessin pätkä näytti mielenkiintoiselta lukuunottamatta "shake the nunchuk to shoot"..Joka ainakin kuulostaa kauhealta..Eikä kyllä näyttänytkään kovin intuitiiviselta. Pitäisi joskus päästä kokeilemaan Wiin urheilupelejä, koska niiden mahdollisuudet kiinnostavat itseäni eniten sen jo ikuisuuden odottamani miekkailupelin kanssa..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Ei varmasti Sony käske tekemään näin, sehän se just onkin pointti. Eli raudassa on jotain joka puoliksi pakottaa pelitalot tekemään näin?

Mistä ihmeestä niin päättelit? Rauta tai SCE ei pakota suuntaan taikka toiseen.

Fakta kuitenkin on, että data lukeminen on aina nopeampaa kovolta kuin erillismedialta (CD/DVD/BD/HD-DVD), joten jos pelitalot eivät jaksa/halua/osaa optimoida latausrutiinejaan tuohon, on laiskan koodarin ratkaisu dumpata läjä dataa kovolle, koska sellainen on käytössä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Sony halusi tehdä monipuolisen multimediamasiinana. Sellaista ei voi tehdä ilman kovalevyä. Olisi typerää olla käyttämättä sitä myös peleissä, koska siitä on selviä etuja. Ei kovalevy ole mikään Blu-rayn heikkouksien korvike (suhteessa muihin levyformaatteihin). Kovalevy hyödyttää pelejä, olivat pelit sitten DVD:llä, Blu-raylla tai vaikka HD DVD:llä.

Tottakai kuvio oli tarkoituksellinen. Tekihän jo eka Xbox saman.

En näe yhteyttä sille, että haluttiin tehdä monipuolinen multimedia-asema ja asennellaan usein tarvittavia konsolipelien lataustietoja kovolle. En ainakaan kovin positiivista yhteyttä.

XO on pärjännyt tähän asti hyvin ilman tätä ja PS3 ei ole näyttnyt mitään syytä pelien muodossa tähän toimintaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
Mistä ihmeestä niin päättelit? Rauta tai SCE ei pakota suuntaan taikka toiseen.

Fakta kuitenkin on, että data lukeminen on aina nopeampaa kovolta kuin erillismedialta (CD/DVD/BD/HD-DVD), joten jos pelitalot eivät jaksa/halua/osaa optimoida latausrutiinejaan tuohon, on laiskan koodarin ratkaisu dumpata läjä dataa kovolle, koska sellainen on käytössä.
Ja vaikka useissa medioissa on kritisoitu, että eihän PS3:n kiintolevy tule riittämään kun jokainen peli on asennettava kiintolevylle, niin on sanottava, että kuinka moni oikeasti pelaa aktiivisesti yli 10 peliä kerralla?!Jos pelaisi vaikka 10 peliä kerralla niin silti suurimmalle osalle PS3:n omistajista (pl.20 gigasen omistajat) jäisi tilaa aivan riittävästi muihin toimintoihin. Sitten näille himomultimediamiehille on tietysti ne halvat kiintolevyt olemassa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
En näe yhteyttä sille, että haluttiin tehdä monipuolinen multimedia-asema ja asennellaan usein tarvittavia konsolipelien lataustietoja kovolle. En ainakaan kovin positiivista yhteyttä.

Mikä se negatiivinen yhteys sitten mahtaisi olla siinä, että kovo on käytössä? Kuulostaa enemmän siltä, että koska sitä ei ole Xboxissakaan peleille saatavilla oletusarvoisesti, ei se voi olla hyvä asia.

Läheskään kaikki pelit eivät asenna mitään kovolle, eikä latausajoista siltikään tarvitse juuri kärsiä. Ihme whinetystä taas asiasta, josta ei ole omakohtaista tietoa tai kokemusta, vaan väkisin pitää jotain negaa keksiä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
Mikä se negatiivinen yhteys sitten mahtaisi olla siinä, että kovo on käytössä? Kuulostaa enemmän siltä, että koska sitä ei ole Xboxissakaan, ei se voi olla hyvä asia.

Negatiivinen yhteys on se että multimediakeskukseen haluttiin leffaformaatti, jonka soitin on PS3-peleille liian hidas.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
Pessin pätkä näytti mielenkiintoiselta lukuunottamatta "shake the nunchuk to shoot"..Joka ainakin kuulostaa kauhealta..Eikä kyllä näyttänytkään kovin intuitiiviselta. Pitäisi joskus päästä kokeilemaan Wiin urheilupelejä, koska niiden mahdollisuudet kiinnostavat itseäni eniten sen jo ikuisuuden odottamani miekkailupelin kanssa..

Shake nunchuk voi tarkoittaa sitä että nykästään chukia joko alas- tai ylöspäin. Näin toimii ainakin fifassa, kovempi potku niin rykästään ylöspäin ja alaspäin heilauttaessa tulee tarkka veto. (Wiimotella) Se ravistaminen kieltämättä kuulostaisi hölmölle.
Mutta kyllä tuossa pessin kontrolleissa on ideaa paljonkin. Katsellaan mitä konami saa aikaiseksi. Toivottavasti nettipeli kuuluu pakettiin...


Tsinivuon täytyy tulla sitten kokeilemaan mohhin kontrolleja kun pelin käsiini saan. Luulen että puheet ja uhkailut konsolipelaamisen lopettamisesta jää siihen. Sen verran hyvät oli jo corruptionissa kontrollit, kerkesin tosin jo suutuspäissäni pelin vaihtaman pois... :eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Negatiivinen yhteys on se että multimediakeskukseen haluttiin leffaformaatti, jonka soitin on PS3-peleille liian hidas.

Höpöhöpö. Viittaan edelliseen viestiini.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Negatiivinen yhteys on se että multimediakeskukseen haluttiin leffaformaatti, jonka soitin on PS3-peleille liian hidas.
Lopulta kyse on vain siitä, että riittääkö kiintolevyn tila usean pelin asennuksiin. RIITTÄÄ normipelaajalle ja aivan varmasti.Tuskin tälläkään foorumilla kovin moni pelaa edes 5+ peliä samanaikaisesti aktiivisesti samalla koneella. Asennuksen poistohan ei muistaakseni kuitenkaan mitään pelitietoja tuhonnut..vai? Ei varmaan olisi ollut kovin kustannustehokasta ympätä koneeseen nopeaa BR-soitinta. Se se vasta olisi ollut Sonylle viimeinen naula arkun kanteen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Negatiivinen yhteys on se että multimediakeskukseen haluttiin leffaformaatti, jonka soitin on PS3-peleille liian hidas.

Olisiko pitänyt kehittää kokonaan uusi levyformaatti, joka pärjäisi kovolle nopeudessa? Ei olisi edes mahdollista. Ja nopeus on vain puolet hyödystä. Toinen on muistikortti vaihtoehtoihin verrattuna valtava tallennustila.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
Asennuksen poistohan ei muistaakseni kuitenkaan mitään pelitietoja tuhonnut..vai?
ei tuhoa pelitietoja, nuo asentuu aina uudelleen kun pelin nakkaa asemaan.

miten joitakin voi jurppia niin kovasti se,
että PS-leirin jampat voi vaihtaa kovon suurempaan helposti tai edes se, että konsoli osaa käyttää kovoa hyödykseen?
kyllä noita pelejä löytyy jotka latautuu pirun nopeasti ilman cache-dataakin.

pelintekijöillehän tämä on kiva oikotie, jos laiskistuttaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
En näe yhteyttä sille, että haluttiin tehdä monipuolinen multimedia-asema ja asennellaan usein tarvittavia konsolipelien lataustietoja kovolle. En ainakaan kovin positiivista yhteyttä.

XO on pärjännyt tähän asti hyvin ilman tätä ja PS3 ei ole näyttnyt mitään syytä pelien muodossa tähän toimintaan.
Hyvin ja hyvin. Esimerkiksi PGR4:sta pelatessa toivoisi, että kunpa peli asentaisi kovalevylle jotain. Sietämätön levyn kirnuaminen koko ajan. Möykkä on hirveää kuunneltavaa ja tuskin aseman elinikä tuosta ainakaan pitenee.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vinnie sanoi:
pelintekijöillehän tämä on kiva oikotie, jos laiskistuttaa.

Tota heittoa kuulee vaikka missä. Sillä hyvä ominaisuus muuttuu näppärästi huonoksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Negatiivinen yhteys on se että multimediakeskukseen haluttiin leffaformaatti, jonka soitin on PS3-peleille liian hidas.
No omasta mielesetäni mielummin "hidas" ja hiljainen formaatti, jonka "heikkouden" voi piillottaa kovo-asennuksen taakse kuin nopea ja kovaääninen sirkkeli, jonka ujellus herättää lapset seinän takana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Käsi ylös ketä boksin omistajaa oikeasti haittaisi, jos jotkut pelit alkaisivat vaatimaan kovoa? Tuntuu että tämän uudistuksen vastustajat löytyvät jostain ihan muusta leiristä kuin boksin omistajista. Olisihan se tietty ikävää jos ostetulla arcadella ei kaikki pelit toimisi, mutta sitten tehtäisiin valinta joko hommata kovo tai olla pelaamatta.

Vaikka MS on sanonut, että pelit eivät tule vaatimaan kovoa, niin eiköhän sielläkin ole jossain vaiheessa pakko ruveta pyörtämään puheitaan kun pelit kehittyvät ja koneelta ruvetaan vaatimaan vaan enemmän ja enemmän suorituskykyä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Konsolisotaan ilmoittautuu tällä mainoksella mukaan kiinalainen Vii.

http://www.youtube.com/watch?v=ZHod...ip/the-chinese-wii-rip+off-tv-spot-328970.php
:eek:

Jos menee myyntii Kiinassa, niin konsolisodan voittaja nro 1, jos peli ratkaistaan myyntimäärillä. Nintendo ei voi kuin itkeä.

Kai tuossa kopioimisessa joku roti pitää olla. Onhan Kiina WTO:n jäsenkin.

Edit: Onko tää joku läppä... Olisit edes jättänyt Aprillipäiväksi, niin olisi ollut helpompaa... Nyt vaan jäi epäuskoinen ja "järkyttynyt" olo... Tosin tuohan vaan tarkoittaa sitä, että Wii:ssä on todella halpaa tekniikkaa sisällä... PS3:sia ja XO:ta kun ei penneillä kopioida noin vain...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
"Tota heittoa kuulee vaikka missä. Sillä hyvä ominaisuus muuttuu näppärästi huonoksi."

"Olisiko pitänyt kehittää kokonaan uusi levyformaatti, joka pärjäisi kovolle nopeudessa? Ei olisi edes mahdollista. Ja nopeus on vain puolet hyödystä. Toinen on muistikortti vaihtoehtoihin verrattuna valtava tallennustila."

Kyllä sillä tuntuu myös muuttuvan PS3:n huonot puolet hyviksi. "Koodaria laiskotti, siksi pelit nykivät" "Koodareita ei kiinnosta, siksi huonommat tekstuurit ja lataukset kestävät ikuisuuden"

Ja olisi pitänyt kehittää formaatti, joka pärjää DVD:lle nopeudessa. Kyllähän pelit voisi tallentaa vaikka AIT-kasetille (muistaakseni Sonyn formaatti myöskin) mutta ainakin konsolipelaamisessa myös nopeudella vielä toistaiseksi on merkitystä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
:eek:

Jos menee myyntii Kiinassa, niin konsolisodan voittaja nro 1, jos peli ratkaistaan myyntimäärillä. Nintendo ei voi kuin itkeä.

Kai tuossa kopioimisessa joku roti pitää olla. Onhan Kiina WTO:n jäsenkin.

Edit: Onko tää joku läppä... Olisit edes jättänyt Aprillipäiväksi, niin olisi ollut helpompaa... Nyt vaan jäi epäuskoinen ja "järkyttynyt" olo... Tosin tuohan vaan tarkoittaa sitä, että Wii:ssä on todella halpaa tekniikkaa sisällä... PS3:sia ja XO:ta kun ei penneillä kopioida noin vain...


Ei, ihan vakavalla naamalla tehty yritys. :D

Siitä tosin puuttuu melkoisesti ominaisuuksia mitä wiissä on, esimerkiksi nuntchuk ja IR/sensor bar. Grafiikat on kyllä ihan hirveät. Tuossa taitaa muuten olla melko yksinkertainen liikkeentunnistin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom