Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Ei noilla jutuilla pitäisi paljon nimitellä. Et edes kuse Wiin suuntaan sanoit, millä kriteereillä siis rankkaat Marion pois vuoden peli-kisasta? Mikä siinä on mennyt niin pahasti pieleen, ettei kyseessä olisi yksi monesta vuoden kärkipeleistä? Yhtään et ole fanipoika ethän? Hyvä että pystyt objektiiviseen tarkkailuun pelien suhteen, mitä sanot Mariosta riittää jo siihen että ei sua voi kukaan ottaa vakavasti.

Mitä jos menisit nurkkaan puhaltamaan vähän happea, ja koita lopettaa tuo vittuilu, varsinkin kun se menee noin helvetisti metsään. Säälittävä otus koko jätkä.

Saanen kysyä oletko lukenut tai tajunnut mitä olet täällä kirjoitellut?
Suurin osa hehkutuksestasi saa PS3:n pelit.

Mikä meni Mariossa vikaan: Toisto. Jos ei peli grafiikoihin kaadu, mikä on yleisin Halo3:sta sanottu negatiivinen asia niin toisto on se mikä ei kiinnosta Mariossa. Sitä samaa Mariota eri paketissa.

COD4:n moninpeli pilattiin perkeillä ja HC on lähes ainoa tapa pelata COD4:sta oikein. Rankit häviää, yhteydet katkeaa ja pisteitä tai challenget eivät aina päivity. Ei todellakaan Halo3:sta parempi. Resistance taas on COD2:n klooni, mutta nettipeli on pistetty lähes täydelliseksi.

Minä olen jo monta kertaa sanonut, HS on hyvä peli, R&C on hyvä peli, mutta PS3:n käytössä olevaan teknologiaan suhteutettuna eivät todellakaan mitää erinomaisia. Ohjelmointi on vasta alussa etc. mutta se ei ole mikään peruste sille, etteikö PS3:n raudalla pitäisi saada jo heti parempaa aikaiseksi, mutta aika heikoksi on mennyt. Ainoat huippupelit on muutama vuosi ilmoitetut MGS4:n ja GT5:n ja muut pelit ikään kuin jäävät varjoon. Yksikään PS3:n peli ei ole ollut kaikessa hyvyydessään mikään erinomainen peli joka olisi saanut PS3:n kurssin selvään nousuun. Sen ovat tehneet hinnanlasku ja värin muuttaminen.

Mitä nyt Marioon sanoisi niin sekään ei ole selvästi parantanut Wii:n myyntiä koska ei siitä voi enää pahemmin parantaa. Minä itse en käsitä koko Wii-hypeä ja sen suosiota. Tietenkin kun tuotannosta myydään 100% ja konsoleista tapellaan ja maksetaan huimia hintoja USA:ssa niin jotain siinä on pakko olla. Itse en vaan ole Nintendon kannalla, vaikka tekivät pelkän pelikonsolin ja tekivät sen uusilla "ideoilla".

Kaikilla konsoleilla riittää hyviä pelejä, mutta mikä oikeutti minut haukkumaan sinua on: Se, että sanoit minun olettavan Halo3:n olevan vuoden paras peli, jota en maininnut sanallakaan ja silti väitit niin. Sinun lukutaito tässä on koetuksella ei minun.

Minun mielipiteeni Mariosta on selvä ja en todellakaan pidä Halo3:sta vuoden parhaana pelinä. Mariot on vaan niin nähty, varmaan hyvä peli, mutta ei todellakaan mikään 90+ arvosanan arvoinen, koska miksi muuten XO:n ja PS3:n pelien grafiikoista huudetaan ja niistä rokotetaan. Samaa konsolisukupolvea ovat ja arvosteluissa pitäisi siis painottaa samoja asioista eikä antaa anteeksi jotain mitä konsoli ei pysty tarjoamaan. Monen mielestä esim. Halo3:n on paska peli kun se ei ole täydellinen, mutta mario on, tai Uncharted joka komea onkin, mutta ei pelinä sittenkään ollut mitä sen piti olla. Peitelty räiskintä seikkailupelinä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Tosin tuohan vaan tarkoittaa sitä, että Wii:ssä on todella halpaa tekniikkaa sisällä... PS3:sia ja XO:ta kun ei penneillä kopioida noin vain...[/I]

Tässä on kopiotu vain ohjaus ja imago. Laitteen tehoista ei tuon perusteella saa mitään kuvaa. Todennäköisesti eivät ole kovinkaan hääppöset. Ja eihän se Wiin ohjaus nyt kovin kallis ole kopioda. Wiissäkin ne on ne tehot jotka maksavat valmistuksessa, eikä niinkään ohjaustekniikka.

Jos kopioitaisiin XO tai PS3 niin sehän olisi siis vain normaali konsoli. Ulkonäkö ja imago voitaisiin kopioda. Laitteiden eri ominaisuudet tietenkin myös, mutta ei niissä sinänsä mitään täysin omanlaisia ominaisuuksia olekaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Tässä on kopiotu vain ohjaus ja imago. Laitteen tehoista ei tuon perusteella saa mitään kuvaa. Todenääköisesti eivät ole kovinkaan hääppöset. Ja eihän se Wiin ohjaus nyt kovin kallis ole kopioda. Wiissäkin ne on ne tehot jotka maksavat valmistuksessa, eikä niinkään ohjaustekniikka.

http://youtube.com/watch?v=ncRWCVdFFM8

ellei ole jotain 32nm tekniikkaa, niin aika heikkoa. (no oliko jollekkin muka yllätys?)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Kyllä sillä tuntuu myös muuttuvan PS3:n huonot puolet hyviksi. "Koodaria laiskotti, siksi pelit nykivät" "Koodareita ei kiinnosta, siksi huonommat tekstuurit ja lataukset kestävät ikuisuuden"

Ja olisi pitänyt kehittää formaatti, joka pärjää DVD:lle nopeudessa. Kyllähän pelit voisi tallentaa vaikka AIT-kasetille (muistaakseni Sonyn formaatti myöskin) mutta ainakin konsolipelaamisessa myös nopeudella vielä toistaiseksi on merkitystä.

Sillä, että multiplattarit välillä häviävät PS3:lla on aika vähän tekemistä Blu-rayn ja kovalevyn kanssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Sillä, että multiplattarit välillä häviävät PS3:lla on aika vähän tekemistä Blu-rayn ja kovalevyn kanssa.
Sillä, että PS3-puolellakin huonot asiat vaihdetaan hyviksi taas on yhteistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tibor sanoi:
Sillä, että PS3-puolellakin huonot asiat vaihdetaan hyviksi taas on yhteistä.

Mitä sä höpötät?

Puhutaan mieluummin itse asiasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Mitä sä höpötät?

Puhutaan mieluummin itse asiasta.

Varmaan sitä, että kaikki PS3:n huonot puolet eivät oikeasti johdu PS3:sta vaan jostain ulkopuolisesta tekijästä. Välillä tuntuu että pahimmalle faniporukalle ei ole edes tullut mieleen että koneessa itsesäänkin voisi olla jotain vikaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Count_M sanoi:
Varmaan sitä, että kaikki PS3:n huonot puolet eivät oikeasti johdu PS3:sta vaan jostain ulkopuolisesta tekijästä. Välillä tuntuu että pahimmalle faniporukalle ei ole edes tullut mieleen että koneessa itsesäänkin voisi olla jotain vikaa.

Kaikki johtuu Cell:stä ja Sonysta. Ainahan sitä voi syyttää pelinkehittäjiä, mutta kuka sen laitteen oikein suunnitteli? PS3:n huonot puolet tulevat nyt esiin, mutta ensi vuonna kaikki ylistävät vaan sitä, koska PS3:n vuosi on ensi vuonna ellei ihmeitä tapahdu.

BR+kovo pitäisi antaa etenkin ensi vuoden aikana PS3:lle etumatkaa. Pelien on ensi vuonna jo mentävä XO:sta graafisesti ja sisällöltään ohi tai sitten jossain on vikaa, tosin multiplatformeissa tämä tarkoittaisi sitä, että Sony kehtaisi ostaa vähän lisäsisältöä peleihin. Viimeistään MGS4:n näyttää kaapin paikan. Tai ehkäpä jo GTA4:n, kumpi sitten tulee ekana.

MS:n on pakko ottaa se core pois. Etenkin kun Mass Effect näyttää parhaimmillaan sen mitä tapahtuu peli ladataan suoraan levyltä. Game-enginet pitäisi olla täydellisiä sitä varten ja lisäksi jos eivät ole niin latausajat pitenevät ja tekstuurit pomppivat. Ei todellakaan ole viisasta leikkiä tuollaista peliä kun voitaisiin helposti päästää pelinkehittäjät helpommalla ja saataisiin lisää tehoja itse pelikäyttöön.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Mikä meni Mariossa vikaan: Toisto. Jos ei peli grafiikoihin kaadu, mikä on yleisin Halo3:sta sanottu negatiivinen asia niin toisto on se mikä ei kiinnosta Mariossa. Sitä samaa Mariota eri paketissa.

Mitä "samaa Mariota"? Siis tasohyppelyä? Sitä se kyllä on, mutta Galaxy on genrensä mullistaja (kuten oli myös Mario64), eikä tätä käy kiistäminen. Ja se, että tasohyppelypelin uusi osa on tasohyppelyä, ei kyllä tee siitä paskaa. Vai pitäisikö seuraavan MGS:n olla tasohyppely tai autopeli ettei se olisi "samaa MGS:a eri paketissa"? Galaxyssa tasohyppely on vedetty niin uudelle ja erilaiselle mutkalle että se ei todellakaan ole "sitä samaa Mariota eri paketissa".

Mariot on vaan niin nähty, varmaan hyvä peli, mutta ei todellakaan mikään 90+ arvosanan arvoinen, koska miksi muuten XO:n ja PS3:n pelien grafiikoista huudetaan ja niistä rokotetaan. Samaa konsolisukupolvea ovat ja arvosteluissa pitäisi siis painottaa samoja asioista eikä antaa anteeksi jotain mitä konsoli ei pysty tarjoamaan.

Oletko pelannut Galaxya? Ja pitäisikö mielestäsi sitten PS3/X360-arvosteluissa rokottaa, jos peliä olisi ollut mukavampi ohjata Wiimotella? Pitäähän saman sukupolven laitteet pistää samalle viivalle ja siis olla antamatta anteeksi jotain mitä konsoli ei pysty tarjoamaan.

Monen mielestä esim. Halo3:n on paska peli kun se ei ole täydellinen, mutta mario on

Ei Mario täydellinen ole, mutta ehdottomasti yli 90 pisteen peli ja paras koskaan pelaamani 3d-tasoloikka. Suosittelen kokeilemaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
PC:lläkin on taidettu jo aika kauan käyttää pelaamiseen kädenliikkeen tunnistamiseen perustuvaa pointteriohjausta.
Ja sitäkään ei tahdota konsolipuolelle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Cube + Wiimote hybridi. (photoshop)

Tuossa olisi minun ratkaisu urheilupeleihin Wiillä (esim NHL, FIFA jne...).

Rehellisesti sanoen aivan kamala. IGN:n pojat tekivät tuon ennen kuin Classic Controller oli julkistettu ja mietittiin, miten Virtuaalikonsolin pelejä ohjattaisiin. Gamecube-ohjainkuori ja siihen sisään Wiikake, joo-ops.

Tulevissa konsoleissa voi olla padituki samaan tapaan kuin Wiissä nyt, eli liitännät vanhoille ohjaimille ja mahdollisesti erikseen ostettava uusi padi heille, joilla ei ole vanhoja nurkissa. Saisiko Sony vaikka sen bataranginsa hyötykäyttöön?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Charttrack on taas julkaissut viime viikon pelimyynnit Brittilästä:

TOP 40 ENTERTAINMENT SOFTWARE - INDIVIDUAL FORMATS (UNITS), WEEK ENDING 1 December 2007
01 (02) [NDS] Dr Kawashima's Brain Training (Nintendo)
02 (07) [WII] Mario & Sonic At The Olympic Games (Sega)
03 (05) [NDS] More Brain Training From Dr Kawashima (Nintendo)
04 (01) [360] Assassin's Creed (Ubisoft)
05 (03) [WII] Super Mario Galaxy (Nintendo)
06 (06) [360] Call Of Duty 4: Modern Warfare (Activision)
07 (10) [PS2] Need For Speed: Prostreet (Electronic Arts)
08 (16) [WII] Big Brain Academy: Wii Degree (Nintendo)
09 (09) [PS2] High School Musical: Sing It! (Disney Interactive Studios)
10 (13) [PS2] The Simpsons Game (Electronic Arts)
11 (11) [360] Need For Speed: Prostreet (Electronic Arts)
12 (20) [NDS] Cooking Mama (505 Games)
13 (08) [PS3] Assassin's Creed (Ubisoft)
14 (27) [NDS] The Simpsons Game (Electronic Arts)
15 (14) [360] Halo 3 (Microsoft)
16 (04) [360] Mass Effect (Microsoft)
17 (17) [PS2] Wwe Smackdown Vs Raw 2008 (Thq)
18 (25) [PS2] Fifa 08 (Electronic Arts)
19 (__) [NDS] Sight Training (Nintendo)
20 (19) [PS3] Need For Speed: Prostreet (Electronic Arts)
21 (24) [360] Kane & Lynch: Dead Men (Eidos)
22 (28) [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo)
23 (23) [PS3] Call Of Duty 4: Modern Warfare (Activision)
24 (22) [NDS] Deal Or No Deal (Koch Media)
25 (18) [PS2] Pro Evolution Soccer 2008 (Konami)
26 (31) [NDS] Ratatouille (Thq)
27 (__) [WII] Mario Party 8 (Nintendo)
28 (34) [PS3] Kane & Lynch: Dead Men (Eidos)
29 (30) [NDS] Mysims (Electronic Arts)
30 (__) [WII] Resident Evil: The Umbrella Chronicles (Nintendo)
31 (15) [360] Guitar Hero Iii: Legends Of Rock (Activision)
32 (__) [360] Wwe Smackdown Vs Raw 2008 (Thq)
33 (__) [NDS] 42 All-time Classics (Nintendo)
34 (35) [NDS] Big Brain Academy (Nintendo)
35 (__) [NDS] Mario Party Ds (Nintendo)
36 (__) [WII] Red Steel (Ubisoft)
37 (__) [WII] Gt Pro Series (Ubisoft)
38 (__) [360] Forza Motorsport 2 (Microsoft)
39 (__) [360] Fifa 08 (Electronic Arts)
40 (__) [PSP] Fifa 08 (Electronic Arts)
DS = 12
X360 = 10
Wii = 7
PS2 = 6
PS3 = 4
PSP = 1

Dr Kawashima's Brain Training:n dominoinnista kertoo hyvin tämä taulukko, johon on kerätty kokonais pelimyynnit alustasta riippumatta viime viikolta:

01 (02) Need For Speed: Prostreet (Electronic Arts)
02 (05) Dr Kawashima's Brain Training (Nintendo)
03 (04) The Simpsons Game (Electronic Arts)
04 (09) FIFA 08 (Electronic Arts)
05 (03) Call Of Duty 4: Modern Warfare (Activision)
06 (01) Assassin's Creed (Ubisoft)
07 (14) Mario & Sonic at the Olympic Games (Sega)
08 (08) WWE Smackdown vs Raw 2008 (THQ)
09 (13) More Brain Training from Dr Kawashima (Nintendo)
10 (06) Pro Evolution Soccer 2008 (Konami)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
MS:n on pakko ottaa se core pois. Etenkin kun Mass Effect näyttää parhaimmillaan sen mitä tapahtuu peli ladataan suoraan levyltä. Game-enginet pitäisi olla täydellisiä sitä varten ja lisäksi jos eivät ole niin latausajat pitenevät ja tekstuurit pomppivat. Ei todellakaan ole viisasta leikkiä tuollaista peliä kun voitaisiin helposti päästää pelinkehittäjät helpommalla ja saataisiin lisää tehoja itse pelikäyttöön.

Ja mitä MS tekee? Yrittää tuupata Xbox360 arcadea kehiin ILMAN kovalevyä jotta sais vaan myytyä kovalevyttömiä laitteita mahdollisimman paljon. Ja sitten kun jokupäivä kovalevy on jollekin pelille ehdoton vaatimus, alkaa valitus kuulumaan Arcaden omistajien suusta (ja toki Coren myös).

Kummaa toimintaa jos minulta kysytään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
Höpöhöpö. Viittaan edelliseen viestiini.

Ja minä viittaisin vieläkin periaatteeseen. MS toki tietää historiansa kautta mitä kovon käyttö PC-pelaamisessa tarkoittaa paremmin kuin Sony, silti välttävät sitä loppuun asti. Ei ole mikään temppu lähteä viemään konsolipelaamista PC-pelaamisen suuntaan asentamalla pelit kovolle,mutta siksikö pelikonsoli ostetaan? En usko ja tiedän että ratkaisua on helppo puolustella, onhan se toki ollut aina PC-pelaamisen ehto ja nyt siis myös PS3-pelaajien lystiä tästä eteenpäin.

On kuitenkin eri asia tehdä asia haastavammin ja pitää klassinen konsoli-idea hengissä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom