Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitenhän hiiri+näppis häviää ergonomisuudessa näille kapuloille ja ohjaimille mitä pitää kannatella kädessä koko ajan kun hiiren ja näppiksen päällä käsi saa levätä? Wiimotella kun pitää vielä sihtailla ruudullekkin koko ajan eikä tuo wiimote nyt ihan niin kevyt kapistus ole.

Ei Wiimotea tarvitse kannatella käsissä mitenkään tuskaisesti vaan ihan yhtä mukavasti se lepää kuin padikin. Itseasiassa nuncha vapauttaa vielä toisen käden mukavasti minne haluaa. Hiiren ja näppiksen kanssa taas on vaikeampi löytää mukavaa kokonaisasentoa ja jopa padilla, vaikka sitä huonoimpana (vaikkakin pelattavana) vaihtoehtona näissä peleissä pidänkin, on tuo asennon mukavuus etunaan. Kommenttisi perusteella tuntuisi kun et olisi ikinä wiimotea nähnytkään (tiedän kyllä ,että olet). Ei se esim juuri mitään paina, eikä sitä missään ilmassa pidetä vaan mukavasti esim jalkaa vasten. Itselläni taitaa olla yleensä vain käsi tuosta ranteen yläpuolelta tuettuna jotain tuolin nojaa tai jalkaa vasten ja mukavasti se mote siinä silti lepää tähtäillessäkin.

Ja kieltämättä tuo Metroidin kuvakulman lukitus viholliseen oli aivan mahtava idea ja sitä voisi käyttää muuallakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei Wiimotea tarvitse kannatella käsissä mitenkään tuskaisesti vaan ihan yhtä mukavasti se lepää kuin padikin. Itseasiassa nuncha vapauttaa vielä toisen käden mukavasti minne haluaa. Hiiren ja näppiksen kanssa taas on vaikeampi löytyää mukavaa kokonaisasentoa ja jopa padilla, vaikka sitä huonoimpana (vaikkakin pelattavana) vaihtoehtona näissä peleissä pidänkin, on tuo asennon mukavuus etunaan. Kommenttisi perusteella tuntuisi kun et olisi ikinä wiimotea nähnytkään (tiedän kyllä ,että olet). Ei se esim juuri mitään paina, eikä sitä missään ilmassa pidetä vaan mukavastiesim jalkaa vasten.

Hieman erilaisia kokemuksia meillä wiimotesta. Itselläni kun ainakin puutuu käsi täysin pitkän pelisession jälkeen varsinkin juuri tuollaisissa peleissä missä tarkkuutta vaaditaan paljon ja "kursorin" pitää olla ruudulla koko ajan. Varmaan teen jotain väärin? Ei kukaan kaverikaan tosin pelaa wiilläni niin, että käsi makaa jalan päällä koko pelisession ajan varsinkaan kun on tiukat paikat peleissä. Mitenhän ne kellot heiluttamiset ja tavaroiden käytöt Zack & Wikissä onnistuu tuolla menetelmällä. :)

Enkä todellakaan ymmärrä tota sinun mukavuusongelmaa tietokoneilla. Miten pystyt edes surffailemaan täällä foorumeilla ympäri vuorokauden? Ihan sama asento ainakin itselläni on pelattaessa. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hieman erilaisia kokemuksia meillä wiimotesta. Itselläni kun ainakin puutuu käsi täysin pitkän pelisession jälkeen varsinkin juuri tuollaisissa peleissä missä tarkkuutta vaaditaan paljon ja "kursorin" pitää olla ruudulla koko ajan. Varmaan teen jotain väärin? Ei kukaan kaverikaan tosin pelaa wiilläni niin, että käsi makaa jalan päällä koko pelisession ajan varsinkaan kun on tiukat paikat peleissä. Mitenhän ne kellot heiluttamiset ja tavaroiden käytöt Zack & Wikissä onnistuu tuolla menetelmällä. :)

Tottakai se mote pitää välillä nostaa, jos pelissä on sellainen kohta. Joitain pelejä pelataankin täysin mote ilmassa heilutellen kuten Wii sportsia, mutta nyt puhuttiinkin fps-ohjauksesta. Ja se minkä teet väärin on ilmeisesti se, että kannattelet motea turhaan ilmassa. Koita tukea sitä mahdollisimman paljon. Pidä sitä kuin padia niin pitkälle kuin mahdollista. Silloin mukavuuskin on samaa luokkaa ainakin minulla.

Enkä todellakaan ymmärrä tota sinun mukavuusongelmaa tietokoneilla. Miten pystyt edes surffailemaan täällä foorumeilla ympäri vuorokauden? Ihan sama asento ainakin itselläni on pelattaessa. :p

No ei silloin niin aktiivisesti tarvitse olla kiinni hiiressä ja näppiksessä. Eikä se mukavuus myöskään surffatessa olekaan samaa luokkaa. Kyllähän se pelaaminenkin onnistuu, vaikkei se mukavinta olekaan. Ei siinä mitään. Kyllähän minä sanoinkin jo arvostavani hiiren ja näppiksen korkeammalle kuin padin, vaikka käyttömukavuus on eri luokkaa. Eikä se Wiimote ja nuncha paljoa edes voita. Ja pelejähän on vasta muutama, joissa se on parempi. Mutta tässä yhdessä asiassa ero on mielestäni selvä niin wiimoten kuin padinkin eduksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itseasiassa Metroidista voisi pölliä sen lukitus systeemin muihinkin räiskintöihin. Ei siis niin, että lukitut hahmoihin, vaan niin, että kuvakulma lukittuu ja voit hienosäätää tähtäystä paremmin. Näin normaalin kääntymisenkin saisi niin herkäksi kuin haluaisi tarkkuuden kuitenkaan kärsimättä.

Saa nähdä kuka oivaltaa ensimmäisenä käyttää tuota.
Todellakin. Metroid Prime 3:a olen vasta vähän ehtinyt aloittamaan, mutta kuvakulmanlukitus on todellakin nerokas oivallus. Viholliseen lukitusta nyt en fps-peleihin halua, mutta pelkkä kuvakulman lukittaminen toimisi mainiosti.

Mutta ei sekään vielä ratkaise kääntymisongelmaa Wiimotella pelatessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mutta ei sekään vielä ratkaise kääntymisongelmaa Wiimotella pelatessa.

Edelleen. En ymmärrä edes mikä tämä on. Heroes 2:ssa sitä ei yksinkertaisesti ole. Metroidissa kääntyminen on aika hidasta. Tosin sehän nähdään vasta jatkossa saadaanko Heroes 2:sen hyvät kontrollit kopioitua, mutta en ymmärrä mikä tuossa olisi niin vaikeaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei se Heroes 2:ssa vielä toimi kuin unelma. Tällä hetkellä kääntymisen puolesta pelaan mielummin tatilla fps-pelini. Wiimote on kyllä oiva harppaus oikeaan suuntaan, mutta kehitymisen varaa sillä on vielä paljonkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Wiimote on kyllä oiva harppaus oikeaan suuntaan, mutta kehitymisen varaa sillä on vielä paljonkin.

Tottakai kehittymisen varaa on ja pitääkin olla. Seuraavassa sukupolvessa ei pitäisi enää hitaammin omaksuvan kehittäjänkään olla huuli pyöreänä, että mitähän tällä Wiimotella tehdään ja miten.

Tattien kontrolleja on hiottu vasta vaivaiset 12 vuotta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei se Heroes 2:ssa vielä toimi kuin unelma.

No mikä siinä ei muka toimi? Kyllä sen kääntymisen saa todella nopeaksi ja pienellä totuttelulla ainakaan minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa esim liian herkkien kontrollien suhteen. En tainnut silti ihan täysillä pitää, mutta ei se kääntyminen silloinkaan padille häviä. Vaikkei toimisi kuin unelma niin ainakin reilusti paremmin kuin padilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

mulla oli wii lähes pelkästään pölyttymässä kuukausitolkulla, ainut mitä tuli pelailtua niin oli frendien kanssa sports, zeldaa tuli hetken myös rämpytettyä mutta ei ne pelit vaan iskeneet milläänlailla, tosin se oli ennen marioita sun muita, tarvis varmaan ne pelata ja muodostaa kuva uudestaan. pääasiassa pelailu menee ps3:lla ja poksulla, tällä hekellä vain pleikkarilla kun poksu löi taas joulun liian aikasin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No mikä siinä ei muka toimi? Kyllä sen kääntymisen saa todella nopeaksi ja pienellä totuttelulla ainakaan minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa esim liian herkkien kontrollien suhteen. En tainnut silti ihan täysillä pitää, mutta ei se kääntyminen silloinkaan padille häviä. Vaikkei toimisi kuin unelma niin ainakin reilusti paremmin kuin padilla.
Aikoinaan fps-pelien kontrolleista juttelin kaverin kanssa ja kaverilla oli ihan täysin käsittämätön mielipide. Hänen mielestään GC:n C-tatti oli paras fps-tatti. En ymmärtänyt tätä ollenkaan, mutta olihan kaverilla oikeus mielipiteeseensä eikä sitä muuttaisi perustelut siitä miten Xboxin tatti on oikeasti parempi kaikin puolin.

Jos sinun makuusi Wiimotella kääntyminen on helppoa, sujuvaa ja nopeaa niin en tietenkään väitä vastaan. Itse vain olen eri mieltä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos sinun makuusi Wiimotella kääntyminen on helppoa, sujuvaa ja nopeaa niin en tietenkään väitä vastaan. Itse vain olen eri mieltä.

Ei siinä mitään. En minä sinun mielipidettäsi olekaan lynkannut. Perustelujahan minä vain kyselin. itse perustelin kantani. Sinulta olen vain kuullut, että näin on. Ja näinhän ei ole, jos kyse on kääntymisen hitaudesta kuten olen useasti maininnut perustellen. Sen näkee kuka tahansa. Se nyt taas on eri asia, jos jostain syystä tuo ohjaus ei vain tunnu hyvältä. Siihen ei voi oikein mitään sanoa kun se on taas täysi mielipidekysymys.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Snake sun muotoilu on vaan vähän pielessä. Koska sinä et osaa kääntyä Wiimotella tarpeeksi nopeasti ei tarkoita, että etteikö Wiimotella yleensä voisi kääntyä nopsaan?


En ole Heroes kakkosta hommannut, enkä hommaa, mutta haluaisin kyllä nähdä enemmän FPS:iä Wiille. Minusta jo se, että tähtäin tärisee ruudulla on helvetin hyvä homma. Tatit ovat minusta helvetin tarkat nykyään peleissä, mutta samalla todella kliiniset ja mekaanisen tuntuiset.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Snake sun muotoilu on vaan vähän pielessä. Koska sinä et osaa kääntyä Wiimotella tarpeeksi nopeasti ei tarkoita, että etteikö Wiimotella yleensä voisi kääntyä nopsaan?


En ole Heroes kakkosta hommannut, enkä hommaa, mutta haluaisin kyllä nähdä enemmän FPS:iä Wiille. Minusta jo se, että tähtäin tärisee ruudulla on helvetin hyvä homma. Tatit ovat minusta helvetin tarkat nykyään peleissä, mutta samalla todella kliiniset ja mekaanisen tuntuiset.


Wiille tulee tänä vuonna kaksi odottamisen arvoista FPS:ää. Conduit ja uusin COD. Määrä ei ole huimaava, mutta huomionarvoista on se että molempiin on panostettu. Scifi-fps ei ole omasta mielestäni genrenä kovinkaan hyvä, mutta todennäköisesti Conduit on näistä se teknisesti etevämpi. Ja videoiden perusteella kontrollit on jo nyt hiottu aika tappiin asti. COD on COD4 pelimoottorilla väännetty ja tekijät lupaavat täysin samat ominaisuudet kuin isojen poikien konsoliversioihinkin. Iso lupaus kun katsoo minkälainen rävellys COD3 oli, mutta toisaalta aikaa on ollut pelinkehittäjillä Wii versiota tehdä. Katsellaan sitten loppuvuodesta, mutta nuo on ne seuramisen arvoiset pelit ovat tuosta genrestä.

Ja mitä mohhin kontrolleihin tulee, niin ne on jo sellaisella tasolla että kehittämiseen varaa on melko vähän. Kääntymisenkin saa nopeimmillaan jo hiiren luokkaa vastaavaksi. Noista kontrolleista enää uupuu loistava peli ympäriltä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Wiille tulee tänä vuonna kaksi odottamisen arvoista FPS:ää. Conduit ja uusin COD. Määrä ei ole huimaava, mutta huomionarvoista on se että molempiin on panostettu. Scifi-fps ei ole omasta mielestäni genrenä kovinkaan hyvä, mutta todennäköisesti Conduit on näistä se teknisesti etevämpi. Ja videoiden perusteella kontrollit on jo nyt hiottu aika tappiin asti. COD on COD4 pelimoottorilla väännetty ja tekijät lupaavat täysin samat ominaisuudet kuin isojen poikien konsoliversioihinkin. Iso lupaus kun katsoo minkälainen rävellys COD3 oli, mutta toisaalta aikaa on ollut pelinkehittäjillä Wii versiota tehdä. Katsellaan sitten loppuvuodesta, mutta nuo on ne seuramisen arvoiset pelit ovat tuosta genrestä.

Ja mitä mohhin kontrolleihin tulee, niin ne on jo sellaisella tasolla että kehittämiseen varaa on melko vähän. Kääntymisenkin saa nopeimmillaan jo hiiren luokkaa vastaavaksi. Noista kontrolleista enää uupuu loistava peli ympäriltä.

Kyllä tuo ohjaimilla heiluminen on yliarvostettu ominaisuus, ei läheskään saavuttanut minua tuo "hienous". Lähinnä sanomista tuosta on tullut, missään tapauksessa en vaihtaisi 360:n padia (tai edes Ps3:n) tuohon naurettavaan ja niin LAPSELLISEEN viuhtomiseen ainakaan jos ajattelee FPS-pelejä. :D Jos haluan heilua, niin menen lenkille tai hakkaamaan vaikka halkoja. Jos haluan nyrkkeillä, niin nyrkkeilen OIKEASTI.

Tokihan selvää on että ideologia on mainio/innovatiivinen ja tuolla tavoin saadaan laiskat pelaajat edes hiukan liikkumaan. Mutta missään tapauksessa tuo kapulan heiluttelu ei ole minun juttuni. Olen yrittänyt omaksua sitä ja nauttia siitä, mutta se ei ilmeisesti kohdallani ole mahdollista. Minun mielestäni todella ylimainostettu ominaisuus siis ja pelkkä kapulan heiluttelu ei tee pelaamisesta sen parempaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lähinnä sanomista tuosta on tullut, missään tapauksessa en vaihtaisi 360:n padia (tai edes Ps3:n) tuohon naurettavaan ja niin LAPSELLISEEN viuhtomiseen ainakaan jos ajattelee FPS-pelejä. :D
Tämä lainaus itsessään jo osoittaa, ettet ole tainnut fps-pelejä Wiillä edes kokeilla tai sitten pelityylisi on todella outo. Kun itse pelaan esim. Metroidia, niin minä kyllä selviän hommasta pienillä ranneliikkeillä, samalla kun kädet lepäävät rennosti reisien päällä. Homma tuntuu luontevalta ja tähtäys onnistuu hyvin, eikä hiki nouse otsalle.
Tähän oli nyt pakko tarttua, oli provoa tai ei, kun tuosta fps-pelien pelaamisesta motella on taas väännetty kättä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Homma tuntuu luontevalta ja tähtäys onnistuu hyvin, eikä hiki nouse otsalle.
Tähän oli nyt pakko tarttua, oli provoa tai ei, kun tuosta fps-pelien pelaamisesta motella on taas väännetty kättä.

Ongelmahan on että Wiitä promotaan niin että pitää pelata kokovartalolla. Mainoksissa esim. keilauksessa tehdää oikea keilaus liike vaikk homma hoituu erittäin pienellä ranneliikkeellä.

Toisaalta monipelissä hauskuus tuleekin siitä että kaikki imitoi oikean elämän liikkeitä. On tylsää pelata jos joku liikuttaa rannetta 5 - 15 cm.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ongelmahan on että Wiitä promotaan niin että pitää pelata kokovartalolla. Mainoksissa esim. keilauksessa tehdää oikea keilaus liike vaikk homma hoituu erittäin pienellä ranneliikkeellä.

Mikäs ongelma tuo on? Tottakai kaikki riippuu ihan pelistä. Ei missään väitetä, että kaikkea pitäisi pelata heilumalla ympäriinsä. Joitain pelejä pelataan kokovartalolla ja joitain normaalisti istuen. Joskus voit jopa valita.

Mitä väliä sillä on, jos keilauksen voi tehdä myös pienellä ranneliikkeellä (on muuten todella vaikea saada tuolla tavalla hyvää tulosta aikaan), jos sitä kuitenkin on mukavinta ja fiksuinta pelata tekemällä kunnon liike kuten on tarkoitettukin. Onko mainos väärässä, jos sen pystyykin tekemään myös erilailla?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No kyllä minä ainakin wiin keilauksessa, tenniksessä ymmä muissa teen ne liikkeet oikean kokoisina. Sitten taas pidemmissä peleissä kuten zelda tyydyn ranteenheilautukseen, koska se nyt vain on järkevämpää. Godfatherissa tosin oikeita liikkeitä on mukava käyttää mutta eihän se haittaa kun se on yksinpeli. Saa ihan omissa oloissa viuhtoa nolosti :p Ja FPS:ssä ei paljoa liikkeitä tarvi kuule käyttää. Red Steelissä ainoat mihin joutuu vähän liikkumaan on sniperilla zoomaus (josta itse en pitänyt) ja kranaattien heittely, joka on omasta mielestäni mukavaa vaihtelua ja tarpeeksi oikeaa simuloivaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ongelmana on että osalla kuluttajill jää käsitys ettei sillä voi pelata "rennosti" vaan pitää huhkia ja heilua. Olen tavannut monta joilla on tuollainen käsitys.

Suoraan sanottuna tuossa tapauksessa tuo on kyllä ihan henk koht ongelma ja omaa tyhmyyttään.

Omalla Wiilläni on ollut useita kymmeniä eri testaajia, joista monet eivät ole konsolilla koskaan pelanneetkaan eikä kukaan ole luullut tuollaista vaan tajunnut sen olevan myös tavallinen konsoli, jolle löytyy perinteisempiäkin pelejä.

Ja mitä väliä, jos joku kasuaalipelaaja tuollaista luulee, kun tuskin sitä muunlaiseen pelaamiseen edes käyttäisi. Kunnon pelaajathan tuon nyt väkisinkin tajuavat. Eikös?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom