Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

DarkShadow

Well-Known Member
Aattelinpa laittaa tämmösen ketjun pystyyn, kun vähän väliä tulee kyselyjä kyseisen headsetin ostaneilta, että miten toimii ja miksei toimi yms. Vastailen kyllä aina mielelläni mutta ajattelin, että jaetaan viisauksia ja kokemuksia kyseisestä headsetista niin porukka saa vastaukset ongelmiinsa jo täällä. Jos vaikka mä alotan sit tän ja laitan tämän kyhäämäni ohjeen tähän kaikkien luettavaksi:

Headsetin saa toimimaan pleikkarilla USB- äänikortilla jonka saa ainakin Verkkokaupasta. Kannattaa myös harkita stereojatkojohtojen ostoa
( Eli 2 kpl stereojatkojohtoja joissa molemmissa 3,5 mm uros ja naaras liittimet ) sillä headsetin oman johdon pituus on vain 2,5 metriä

Liitäntä on myös helppo: Kuulokkeiden vihreä kuulokepiuha telkkarin kuulokepaikkaan ja punainen mikkipiuha usb-äänikortin mikkiplugin kautta pleikkariin.

Ja äänet saat näin toimimaan:
Pleikasta lisälaiteasetukset --> Audiolaitteiden asetukset --> Syöttölaitteeksi valitset
C-media usb headphone set
ja ulostuloksi oletusjärjestelmälaite.
Että näin! :D

Käyttäjien toimiviksi todettuja USB-äänikortteja:

Verkkokauppa.com:in myymät mallit:
36742 - Fuj:tech USB-headset - Verkkokauppa.com <- joillakin käyttäjillä ollut ongelmia
26575 - Terratec SoundSystem - Verkkokauppa.com
12654 - A-Link SU51 - 5.1 ää - Verkkokauppa.com
32560 - DeLOCK Sound 7.1 -US - Verkkokauppa.com

Pixmania.com:in myymä malli
http://www.pixmania.com/fi/fi/3849499/art/power-star/ulkoinen-aanikortti-usb-c.html

Nierle.it:n myymä malli
3D USB äänikortti adapteri » NIERLE MEDIA Webshop

VEKOY:n myymä malli
Vaasan Elektroniikkakeskus Oy / Vasa Elektronikcenter Ab

Halvathinnat.fi:in myymä malli
USB äänikortti 3D(Ac-3)

DealExtreme.com:in myymä malli
DealExtreme: $3.56 USB 3D Sound Dongle Green

ps.
Muistathan kytkeä johdot oikein (pelkkä mikki usb-korttiin);)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Aattelinpa laittaa tämmösen ketjun pystyyn kun vähän väliä tulee kyselyjä kyseisen headsetin ostaneilta että miten toimii ja miksei toimi yms. Vastailen kyllä aina mielelläni mutta ajattelin että jaetaan viisauksia ja kokemuksia kyseisestä headsetista niin porukka saa vastaukset ongelmiinsa jo täällä. Jos vaikka mä alotan sit tän ja laitan tämän kyhäämäni ohjeen tähän kaikkien luettavaksi:

Headsetin saa toimimaan pleikkarilla Delta Sinovoice usb äänikortilla jonka saa ainakin Verkkokaupasta. Kannattaa myös harkita stereojatkojohtojen ostoa
( Eli 2 kpl stereojatkojohtoja joissa molemmissa 3,5 mm uros ja naaras liittimet ) sillä headsetin oman johdon pituus on vain 2,5 metriä

Liitäntä on myös helppo: Kuulokkeiden vihreä kuulokepiuha telkkarin kuulokepaikkaan ja punainen mikkipiuha usb-äänikortin mikkiplugin kautta pleikkariin.

Ja äänet saat näin toimimaan:
Pleikasta lisälaiteasetukset --> Audiolaitteiden asetukset --> Syöttölaitteeksi valitset
C-media usb headphone set
ja ulostuloksi oletusjärjestelmälaite.
Että näin! :D
Ei sitä vihreetä piuhaa laiteta TV:seen, vaan äänikortin siihen kuulokepaikkaan,esim. bluetooh headseteistäkin kuuluu vain puheäänet ja kotiteatterista tai sitten tv kaijuttimista peliäänet, samoin mä teen tässäkin, koska oishan se hieman sekava jos peliäänet tulisi kuulokkeista sekä myös muiden puheet!

Joo, muuten loistavat ohjeet.

P.S Kain sain sen headsetin toimimaan kuten itse halusin, eli siis et vain puheäänet kuuluu headsetistä ja peliäänet kuuluu sitten kotiteatterista.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

koska oishan se hieman sekava jos peliäänet tulisi kuulokkeista sekä myös muiden puheet!

Ei yhtään sekavaa. Juuri noin tämän pitää mennä. Esmes jos haluaa illalla pelata ilman kotiteatteria joka herättäisi koko talon.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Hyvä että sait Hamsteri toimimaan niin kuin halusit. Itseäni palvelee tosin paremmin tuo puhe ja peliäänien tulo kuulokkeista kun olen yleensä iltapelaaja eikä viitti enää silloin stereoita huudattaa.Saan myös paljon paremmin selkoa äänimaailmasta nyt kun mun mielestä oli tosi häiritsevää että peli ja puheäänet tulee eri lähteistä mutta makunsa kullakin :) P.S. Kuulokkeet on myös pelastanut vihaisen avopuolison kommenteilta - Miksi tuo telkkari aina huutaa!!?? :D
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Ei yhtään sekavaa. Juuri noin tämän pitää mennä. Esmes jos haluaa illalla pelata ilman kotiteatteria joka herättäisi koko talon.
,mutta kaikki bluetooh mikit ja kaikki toimii näin niinkuin kerroin..

Mutta käyttäkää te niinkuin käytätte minä käyätän näin :)
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Eivät kaikki asu enää vanhempiensa luona vaan jotkut meistä ovat onnistuneet löytämään elämänkumppanin jonka kanssa sitten asustellaan yhdessä ja luonnollisesti se rajoittaa pelaamista ja VARSINKIN pelaamistä kotiteatterin äänet täysillä pauhaten. Ja joillakin on myös pieniä lapsia joten kyllä tuo headsetti on aika korvaamaton mikäli ei halua pelätä ilman ääniä mikä olisi ainakin mun kohdalla täysin mahdotonta :)
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Eivät kaikki asu enää vanhempiensa luona vaan jotkut meistä ovat onnistuneet löytämään elämänkumppanin jonka kanssa sitten asustellaan yhdessä ja luonnollisesti se rajoittaa pelaamista ja VARSINKIN pelaamistä kotiteatterin äänet täysillä pauhaten. Ja joilain on myös pieniä lapsia joten kyllä tuo headsetti on aika korvaamaton mikäli ei halua pelätä ilman ääniä mikä olisi ainakin mun kohdalla täysin mahdotonta :)
Joo, kyllä minä ymmärrrän sinua, jos on esim. muija
joka ei jaksa aina kuunnella tai lapset nukkuu. Ymmärrän täysin. asia selvä :)
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Eli luultavammin kaikki headset:it toimii tällä järjestelmällä joissa on nuo 3.5mm plugit...
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Olettaisin näin mutta en takuuseen voi mennä kun ei muista seteistä ole kokemusta.:) Ja varmasti on muitakin äänikortti yms. laitteita joilla homman saa toimimaan mutta tää DS on ainakin satavarmasti toimiva.:)
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Ja Hamsterin kannattaa ottaa huomioon että tuo Fatal1tyn setti on suljetut (vai puoliavoimet?) kuulokkeet, ei pelkkä handsfree tyylinen pikku nappula. Eli tuo sinun toimintamalli on vähän kun laittaisi peltorit päähän joista tulisi puheäänet ja sitten teatteri/telkkari niin kovalle että ne äänet kuuluisi ylitse. Elikkäs, tuollaisilla umpinaisilla kuulokkeilla äänenlaadullisesti imo on nimenomaan tuo Kainin menettelytapa se fiksuin ;)
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Joo vois harkita tätä systeemiä.. Kuitenkin täs lähiaikoina pitää jotku headsetit ostaa ja oon tota Fatal1tya harkinnu kun ovat laadukkaat ja hyvät. Ite kyl ehkä ennemmin langattomista tykkäisin, mutta nää kyllä on tosi hienot ja hyvät. Pitää ainakin joku tollai usb äänikortti hommata jos ostaa jotkut tollaset kuulokkeet missä on noi 3,5mm plugit.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Sama headset täälläkin, eri näköisellä äänikortilla vain (ps3 tunnistaa kyllä c-mediaksi). Ei lähtenyt toimimaan.. Vika tod.näk. siinä äänikortissa, mutta en ole jaksanut palauttaa. Ja nuo jatkot pitää myös tehdä / ostaa, kun on melko lyhyet johdot nuo alkuperäiset.

Kain: Toimiiko tuo mikrofoni normaalisti siinä ääniasetuksissa, eli se palkki 'heiluu' puheen mukaan?
Itselläni oli vain koko ajan pari palkkia päällä eikä mitään reaktiota vaikka kuinka taputteli ja murisi mikkiin..
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Sama headset täälläkin, eri näköisellä äänikortilla vain (ps3 tunnistaa kyllä c-mediaksi). Ei lähtenyt toimimaan.. Vika tod.näk. siinä äänikortissa, mutta en ole jaksanut palauttaa. Ja nuo jatkot pitää myös tehdä / ostaa, kun on melko lyhyet johdot nuo alkuperäiset.

Kain: Toimiiko tuo mikrofoni normaalisti siinä ääniasetuksissa, eli se palkki 'heiluu' puheen mukaan?
Itselläni oli vain koko ajan pari palkkia päällä eikä mitään reaktiota vaikka kuinka taputteli ja murisi mikkiin..

Kyllä heiluu aivan normaalisti ja palkit on täynnä. Outo juttu ettei sulla toimi. Oisko vaan joku säätövika? Onko sun pleikan asetukset ton mun alkuviestin mukaset? Ja äänenvoimakkuudet säädetty kohilleen? Tai kenties vikainen mikki?Tai sitten ostat tuon Delta sinovoicen äänikortin 17 eeroo verkkokaupassa.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Jep, my bad. Sen mikrofonin kun pistää oikeasti pohjaan niin rupeaa toimimaan :)
Se ohjaustappi ei ollut kohdillaan.. Tuli hommattua 5m jatkopiuhatkin, eipähän tarvi kyyristellä sohvalla.

Eli ihan hyvä setti ja mikin ääni kuulemma selkeä, voi suositella.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Mulla on tälläset kans, ihan ok't, hyvät hintaansa verrattuna...en pleikan kans ole kokeillu kylläkään.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Ketjun alusta löytyy ainakin varmasti toimiva äänikortti ja mistä saa yms.:)
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Paremmin löytäisi jos threadin otsikko olisi järkevämpi, esim. Delta sinovoice USB äänikortti tjsp...

Sitten asiaan, tuli viime yönä tilattua ko. Deltan äänitikku + ohuen ohuet kuuloke/mikki systeemi.

Koska pelailen aina sohvalla selällään, ja noi mun aasikiven aikaiset ja vuos'tuhannen vaihteessa kovassa CS käytössä ollut kuuloke/mikki kombo on jo aikansa elänyt, eikä se sankakaan oikein niskaankaan uppoa niin joku ultrakevyt lite hässäkkä pitäisi saada.

Eli tarkoituksena ottaa pelkkä mikki käyttöön ja saada muut äänet kulkemaan nykyistä eli HDMI:tä pitkin vahvarille, saa nähdä onnistuuko millään viritelmällä?

Ei ainakaan hinnan kiroissa ollut ja onpahan sitten noistakin jotain haukuttavaa:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18655&pic=2

8.90 :D
 
Ylös Bottom