Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ps4 alikäyttäjän verkkopelaaminen

Tommi_82

Member
Hei!
Pleikkarillani on tällö hetkellä 2 käyttäjää, minä pääkäyttäjänä ja 4v lapsi alikäyttäjänä.
Omalla profiilillani kaikki toimii kuten pitää, mutta lapsen tunnuksella ei verkkomoninpeliä tai mitään muutakaan verkkotoimintoja pääse käyttämään ei vaikka minkä tekisi.
Pleikkarin online manuaalia selatessa löysin tälläisen ohjeen https://manuals.playstation.net/document/fi/ps4/basic/kidsnetwork.html#
Mutta vaikka kuinka selaan lapseni profiilia ei tuollaisia asetuksia löydy sieltä ollenkaan.
Ainoastaan kohdat missä määritetään minkä ikärajan pelejä saa pelata, saako käyttää vr laseja ja voiko käyttää nettiselainta.

Millä hitolla tuon saa toimimaan? CTR.stä jää suurinpiirtein puolet kokematta kun verkkotoiminnot ei toimi eikä myöskään wumpa kolikoita saa niin jää lisähahmot ja autotkin ostamatta
 
Ei onnistu mikään verkkopeli ilman, että lapsen iäksi määritellään yli 18v.
Todellako? Mikä hemmetin idea tuossa nyt sitten on? Eli mun pitää samalla antaa 4v muksulle oikeudet pelata kaikkia mun omia teurastuspelejä sillä että se itse voisi ajaa CTR kisoja verkossa. Äly hoi...
 
Todellako? Mikä hemmetin idea tuossa nyt sitten on? Eli mun pitää samalla antaa 4v muksulle oikeudet pelata kaikkia mun omia teurastuspelejä sillä että se itse voisi ajaa CTR kisoja verkossa. Äly hoi...
Koska verkko on vaarallinen. :D
Sama juttu esim Sims 4. Oliko Saksassa k8, joissain maissa k12 (Suomessakin kai), mutta pleikka vaatii k18 hyväksyntää.

Meilläkin 7v pelaa kavereiden kanssa minecraftia ja en mä keksinyt muuta tapaa saada toimimaan, kuin laittaa iäksi 18v.
 
Koska verkko on vaarallinen. :D
Sama juttu esim Sims 4. Oliko Saksassa k8, joissain maissa k12 (Suomessakin kai), mutta pleikka vaatii k18 hyväksyntää.

Meilläkin 7v pelaa kavereiden kanssa minecraftia ja en mä keksinyt muuta tapaa saada toimimaan, kuin laittaa iäksi 18v.
Voi hyvä luoja ‍o_O
Kuitenkin 4v käyttäjälle pystyy antamaan oikeudet käyttää nettiselainta jolla pääsee taatusti pahempiin paikkoihin kuin CTR.n nettikisoihin ja kolikkojahtiin.
Tuo koko pelihän jää ihan torsoksi jopa nelivuotiaan silmissä jos ei verkkotoimintoa ole.
Itseasiassa enemmän tuo verkon puuttuminen varmaan kirpaisee tässä tapauksessa pikkumiestä kun minua, itse pärjäisin varmasti pelkällä storymodella retroilu mielessä mutta pienelle on kova paikka kun suuri osa hahmoista muista kamoista pysyy lukittuna kun ei verkkoa ole
 
Soitin aamulla pleikkarin tukeen ja siellä oltiin yhtä ihmeissään asiasta kun minäkin, eivätkä ainakaan suoraan myöntäneet että tuollaista estoa olisi olemassa.
No, homma ei kuitenkaan puhelulla selvinnyt vaan piti laitella sähköpostilla kuvamateriaalia lapsilukkoasetuksista ja pelin virheilmoituksesta, saa nähä mitä seuraavaksi.
 
Tämäkin tapaus selveni viimein, useiden viestien ja parin puhelinsoiton jälkeen.
Nettipeleihin on 12v ikäraja mitä ei voida kiertää millään tavoin (älkää kysykö miksi) ja sama rajoitus sitten sulkee kaiken muunkin verkkosisällön pois (kuten nyt nuo CTR.n kolikot joita ansaitaan pelaamalla ja joilla voi ostaa uusia hahmoja, ei siis millään tavoin edes oikeaa rahaa)
Vähän nyt vaan ihmetyttää miksi tuokaan asia ei tullut ilmi heti ensimmäisellä soitolla vaikka silloinkin oli puhetta lapsen iästä.

Eipä tässä kai auta muu kun tehdä uusi tili ja merkata muksu täysi ikäiseksi jos meinaa pelailla.

Olemassa olevia tallennuksia ei tietenkään voi mitenkään siirtää eri käyttäjien välillä?
 
Tämäkin tapaus selveni viimein, useiden viestien ja parin puhelinsoiton jälkeen.
Nettipeleihin on 12v ikäraja mitä ei voida kiertää millään tavoin (älkää kysykö miksi) ja sama rajoitus sitten sulkee kaiken muunkin verkkosisällön pois (kuten nyt nuo CTR.n kolikot joita ansaitaan pelaamalla ja joilla voi ostaa uusia hahmoja, ei siis millään tavoin edes oikeaa rahaa)
Vähän nyt vaan ihmetyttää miksi tuokaan asia ei tullut ilmi heti ensimmäisellä soitolla vaikka silloinkin oli puhetta lapsen iästä.

Eipä tässä kai auta muu kun tehdä uusi tili ja merkata muksu täysi ikäiseksi jos meinaa pelailla.

Olemassa olevia tallennuksia ei tietenkään voi mitenkään siirtää eri käyttäjien välillä?
Eikö sitä ikää voi muokata jälkikäteen?
 
Eikö sitä ikää voi muokata jälkikäteen?
Ei voi, kerran kun syöttää syntymäajan niin sitä ei enää jälkeenpäin muutella.
Ja nyt mietinkin että jos syötän sinne random syntymäajan niin voinko jossain tapauksessa joutua ilmoittamaan syntymäajan esim psn helpdeskiin?
Koska sitten taas kusee hommat kun ei sitä keksittyä päivämäärää muista kuitenkaan
 
Ei voi, kerran kun syöttää syntymäajan niin sitä ei enää jälkeenpäin muutella.
Ja nyt mietinkin että jos syötän sinne random syntymäajan niin voinko jossain tapauksessa joutua ilmoittamaan syntymäajan esim psn helpdeskiin?
Koska sitten taas kusee hommat kun ei sitä keksittyä päivämäärää muista kuitenkaan
Itse laitoin muksuille oikean päivän/kk ja oman syntymävuoden, niin muistaa.
 
Olemassa olevia tallennuksia ei tietenkään voi mitenkään siirtää eri käyttäjien välillä?
Juu ei voi.

Ei voi, kerran kun syöttää syntymäajan niin sitä ei enää jälkeenpäin muutella.
Ja nyt mietinkin että jos syötän sinne random syntymäajan niin voinko jossain tapauksessa joutua ilmoittamaan syntymäajan esim psn helpdeskiin?
Koska sitten taas kusee hommat kun ei sitä keksittyä päivämäärää muista kuitenkaan
Unohtuneen (feikki)syntymäajan selvittämiseksi on keinonsa. Kirjoitin siitä taannoin seikkaperäiset ohjeet.

Mutta tosiaan tällaisessa tapauksessa ei oikein ole juuri muuta tehtävissä kuin tehdä kokonaan uusi tunnus tai odottaa, notta muksu kasvaa ja on riittävän vanha PSN:nkin mielestä.
 
Jo nyt teen muksulle uuden profiilin ja merkkaan hänet täysi ikäiseksi niin voinko edelleen määrittää minkä ikärajoitusten pelejä hän voi pelata?
Juu kyl se mun mielestä onnistu silti. Itse jouduin ottaa kaiken pois, kun Sims4 ei käynnistynyt ja minecraftin online ei toiminu silti, koska ikärajat..
 
Juu kyl se mun mielestä onnistu silti. Itse jouduin ottaa kaiken pois, kun Sims4 ei käynnistynyt ja minecraftin online ei toiminu silti, koska ikärajat..
Eli toisin sanoen luon ensin muksulle sähköpostitilin jota käytän rekisteröityessä ja sitten teen hänelle pleikkariin alikäyttäjä tunnuksen jossa määritän hänet täysi-ikäiseksi ja rekisteröin ps networkiin luomallani sähköpostilla ja hommassa en periaatteessa häviä mitään mutta nettipeli aukeaa ja mahdollisesti jotkut pelit ei toimi mutta siitä selviää peukaloimalla ikäraja asetuksia... pakko kokeilla illalla, parempi tuo on tehdä nyt kun tallennuksia ei ole kertynyt niin järin paljoa
 
Mä en tehnyt edes mitään varsinaista alitiliä, vaan ihan normi täysiveriset pleikkatunnukset. Omalla aktivoi konsolin ensisijaiseksi, niin kaikki ostokset menee oman tilin kautta ja kaikki toimii muksuilla.
Sit tosiaan ikärajoilla voi kikkailla jos jaksaa.

Mulla muksuilla oma pleikka, niin ladattuna vain pelit mitä voivat pelata.
 
Eipä se tainnu onnistua näinkään. Tein täysikäisen profiilin niin nyt en saa rajoitettua ollenkaan mitä pelejä pelaa vaan kaikki pelit näkyy avoimena ja sitä en todellakaan halua.
Taitaa nyt vaan olla ainoa järjellinen vaihtoehto että ootellaan 8vuotta että pääsee pelaamaan CTR.ää netissä ja keräämään peliin kuuluvia palkintoja...
 
Ylös Bottom