Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2]

Kirai

KonsoliFIN Alumni
KonsoliFinin oma formula-sarja!

KonsoliFinin oma formulasarja sai ensimmäisen kautensa valmiiksi. Onnea Mestari Simolle! Toinen kausi on jo pian ovella ja ilmoittautuminen on nyt auki. Ilmoita viestillä osallistumisesi, PSN-tunnuksesi ja missä tiimissä haluat ajaa. Tiimitaistelun vuoksi voimme tehdä nimelliset tiimit, vaikka eri autoilla ajettaisiinkin. Saadaan vähän tiimihenkeä mukaan.

Kesken kaudenkin voit liittyä mukaan.


Tallit ja tallipaikat:

Mercedes: Nikku392
Ferrari: Simo911, Vil_tzu
Williams, Jonttu_93, Skitso999
Red Bull: cokeFIN
Force India: Thuto, taikoja
Sauber:
Lotus: Kiraih, Fiskemannn
Toro Rosso:
Manor: Juhohfin
McLaren: Filthy_Dani, jrantala1


Kisaviikonloppu:
15 min harjoitukset
1 Shot Qualifying
50 % Race Distance
5 Kierroksen Sprinttikisa käännetyssä lähtöjärjestyksessä


Kisakalenteri:
1. kisa 17.12. Bahrain
2. kisa 7.1. Abu Dhabi
3. kisa 14.1. Brasilia
4. kisa 21.1. Venäjä
5. kisa 28.1. Singapore

Aikataulu:
Kisapäivä torstai
klo 20 alkaen kutsut lähtevät
sessio starttaa klo 20.15

Sessioon liittyminen:
Kaveripyyntö Skitsolle tai Kiraih:lle
Kutsut klo 20 alkaen
Sessioon voi liittyä myös joinimalla kaverin sessioon "Friends" osion kautta.

Säännöt:
- Herrasmiessäännöt, ei tahallisia kolareita tai perseilyä. Ei oikomista.
- Strict corner cut - sääntö päällä
- Jos vahingossa oikaiset, niin hyviin tapoihin kuuluu löysätä ettei oikomisesta saada hyötyä
- Equal-autot, eli autot identtisiä
- Kaikki ajoavut käytettävissä
- Sää vaihteleva
- Reduced Damage
- Return Garage kielletty
- Pelin omat säännöt ja rangaistukset
- Noudatetaan sinisiä lippuja ja aika-ajossa/harjoituksessa annetaan tietä nopealla kierroksella olevalle jos itse vasta lämmittelet
- Parc-ferme sääntö ei käytössä (aiheuttanut bugeja)
- Tahallisista kolareista ja jatkuvista sääntörikkeistä voidaan sulkea sarjasta ulos.

Pisteiden lasku:
50 % kilpailussa 10 parasta saa pisteitä:
25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

Pitkän kisan nopeimman kierrosajan tehnyt saa lisäksi yhden (1p) pisteen.

Sprinttikisassa pisteitä saa 5 parasta:
5-4-3-2-1

Herrasmiesbonus:
Kaikki 0 kpl (corner-cut / exceed track limits) varoituksia saaneet kuljettajat pitkässä kisassa saavat lisäksi yhden bonus pisteen. Jos kukaan ei pääse ilman varoituksia, saa bonus pisteen vähiten varoituksia saanut.

Pistetilanne ja taulukko:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/11-yXBN0TAi6rbHwZZazFrGSTjkUg9XJrYnsunUUvaiE/edit#gid=124972513
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Statiskiikkaa:

Osakilpailuvoitot:
Simo911 x4

Sprinttivoitot:
Simo911 x3
CokeFin x1

Nopeimmat kierrokset:
Simo911 x4

Puhtaat kilpailut (ei varoituksia):
Thuto x4
taikoja x2
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Torstai käy muuten mutta Jouluaatto 24pv ja Uudenvuodenaatto 31pv osuvat Torstaille, joten pidetäänkö ns. Joulutauko vai ajetaanko vaikka 22pv ja 29pv Tiistaina?

Kumpikin ehotelma käy minulle.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Ferrari

3p Abu Dhabi
2p Venäjä
1p Singapore

Olisi hienoa ajaa ratoja, joita ei muista ajopeleistä löydy. Muutenkin kaikki klassikkoradat on jotenkin ryssitty, eikä näytä yhtään esikuvaltaan. Uusiin ratoihin on selvästi panostettu. Meksiko on vähän vaiheessa kun ei ilmeisesti oikeasti ollut edes valmis kun peli julkaistiin, mutta ihan mukava silti. Oli neljäntenä omalla listalla.

Tiistait joulu- ja uudenvuoden viikolla on ok. Muuten torstai on ehdottomasti paras.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Mukana ollaan jälleen, auton ilmoittelen vähän myöhemmin (huomenna). Täytyy käydä nuo kaikki autot cockpitistä läpi ja katsoa mistä näkee uloskin parhaiten. :D Samalla kerralla ilmoitan sitten myös omat ratavaihtoehdot.

Torstai käy pääasialliseksi kisapäiväksi, mutta multa tulee varmaankin jäämään väliin osa kisoista. Lähden 21. tai 22.päivä Jyväskylään ja olen siellä luultavimmin tammikuun alkupuolelle saakka. 26.12-1.1. tosin saatan olla taas konsolin ääressä, mutta sen suhteen on pieniä epäselvyyksiä vielä.

Voisiko muuten ilmoittautuessa ilmoittaa myös ajoavut, joita käyttää? Mulle ainakin on ihan epäselvää, ajeleeko porukka avut päällä vai ilman. :D
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Mukana kun pukama. En nyt muista mitä sovittii siitä autonvalinnasta että kuka valitsee eka yms.

Ja auton jos saa jo valita niin vaikka Williams

Brazil 3p
Suzuka 2p
Singapore 1p
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Ajan abs-jarrut ja traction control päällä. Automaattivaihteet, mutta vaihtelen aika paljon ite tietyissä kohissa mitkä jää mieleen jossa mielestäni eri vaihteella pitää mennä.

Autoina vielä harkitsen riippuen tietysti kenen tallitoverina olen mutta Williams, Red Bull ois ehkä suosikit. Ratojakin pitää vielä harkita yön yli.. mutta Meksiko luultavasti saa ainakin pisteitä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Force India

Silverstone 3p
Bahrain 2p
Venäjä 1p

Ihan liikaa hyviä ratoja, mut mennään noilla. Mun puolesta noi tiistait käy hyvin.

Edit. Niin ja ilman ajoapuja oon ajanu, mut vois kyllä koittaa tota luistonestoo, startissa häviää ihan mukavasti kun ajaa ilman. Onko joku testaillu kumpi on nopeempi?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Ajoavut varmaan voi kukin ilmoittaa jos näin haluaa, sallittuja ne kaikille on joten jos joku ei halua paljastaa niin ok. Itse aloitin kauden ainoastaan automaattivaihteilla, mutta vaihtelin välillä. Loppukisoissa oli TC täysillä. USAssa jouduin myös käyttämään ajolinjaa kun oli vieraampi rata itelle.

TC:llä on siis kokemuksia sekä päällä että ilman. Enemmän ilman. Sanoisin ettei siinä vauhdillista etua juuri saa, mutta ehkä eniten oon huomannut renkaiden kulumisen kanssa että takarenkaat ei kulu nimeksikään sen kanssa. Ja lisäksi kuluneilla renkailla on paljon helpompi ajaa kuin ilman TC:tä. Mutta puhtaassa nopeudessa uskaltaisin väittää että ilman TC:tä pääsee kovempaa jos vain osaa. Kiihdytyksissä TC:llä tuntuu että hitaammin lähtee mutkista.

EDIT: Ajan siis ohjaimella, joten siksi on tuota TC:tä joutunut päällä käyttämään kun smoothi ajaminen vaikeampaa kuin ratilla. Mutta onneksi oon tämmöinen silkkitatti niin pärjää ilmankin. :D

Startit ilman TC:tä on kyllä kalkkia mulle. :D

Itse oon mukana toki kaudella, voisin Lotuksella ajaa tällä kertaa. En tiedä oliko tähän tiiminvalintaan tarkoitus sopia jotain systeemiä, mutta kaipa nyt voipi vapaasti huudella mihin haluaapi. Vaihtelu virkistää aina.

Rataäänestykseen:
3p Bahrain
2p Venäjä
1p Singapore

Jos sattuu että esimerkiksi 6 rataa on tasapisteissä niin valitaan sitten seuraavaksi siten että etusijalla se rata jolla eniten vertailussa 3 p sijoituksia jne. Päivitän tänään myöhemmin aloitusviestiin tiimivalintoja ja takarajan äänestykselle, kunhan kotiudun töistä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Ratapisteet:
Unkari 3pts
Meksiko 2pts
Brasilia1pt

Ps pistä Williamsille mut vaikka Jontun kanssa.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Voisin napata paikan Simon tallitoverina (kakkoskuskina) Ferrarilla, vaihtelen vaikka tyhjään talliin jos ei saada kaikkia talleja täyteen. Nopealla testauksella Ferrari kuitenkin vaikuttaa olevan sisäkuvakulmasta itseä eniten miellyttävin.

Radat:
3p Bahrain
2p Brasilia
1p Unkari

Niin ja mä ajelen kaikki offilla, joten startissa annetaan jatkossakin tasoitusta aika reilusti. :D

PSN oli Vil_tzu.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Voipi sitä saman tiimin autoja ottaa, ei väliä vaikkei kaikki tiimit tuu mukaan.

Rataäänestys auki maanantaihin 14.12. klo 21 asti Sen jälkeen ei ääniä enää kelpuuteta ja teen kalenterin valmiiksi. Ilmoittautuminen on jatkuvasti voimissaan. :)
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Kommentoidaas Thuton viestiä tähän uuteen ketjuun, kun koskettanee enemmän tulevaa kautta:

Voisin tehä "virallisen" protestin (lähinnä seuraavaa kautta varten) tosta oikomisesta, joka taas nosti rumaa päätään. Ei siis mun mielestä oo tarvetta tuloksia muuttaa, mutta vois kyllä vähän kiristää sääntöö ens kaudelle. Tuskin tämän vuoden puolella tulee sitä uutta päivitystä vielä.

Laskin siis kaikki corner cutting ja exceed track limits -varotukset yhteen ja tässä tulos:
Jonttu_93 20
Simo911 17
Skitso999 11
Kiraih 6
Filthy_Dani 6
Fiskemannn 5
Vil_tzu 3
taikoja 3
Thuto 0
JuhohFin 0

Varmaan siellä on tahattomia leveeksajoja sun muuta, mutta kyllä tosta jo jotain näkee. Saa kuitenkiin käyä aika kaukana radasta ennenkun noita tulee.

Itse olen samaa mieltä tuosta oikomisten tarkemmasta syynäämisestä. Peli kun tosiaan antaa jo valmiiksi aika naurettavan paljon hyötyä, kun rajat menee vasta kanttarin ulkopuolella. Jonttuhan aika usein eilen huuteli, että ei vaan osu kohdilleen mutkat ja varoituksia tulee. Tarkoituksenmukaista se tuskin kenelläkään pääasiassa on (tai ainakin toivon niin..).

Oma ehdotus olisi, että sovitaan yhteisesti, että valkoinen viiva olisi se raja, jonka yli ei saisi kaikki pyöriä viedä tarkoituksellisesti. Vahingossahan noita sattuu, koska ainakin meikäläinen on niin onneton noiden jarrutusten kanssa, että ulostuloissa valahdan pitkäksi hyvin usein. Viime kauden kisoissa käytin noita kanttareita suht paljon hyväksi pelin sallimissa rajoissa, mutta pyrin muuttamaan toimintatapaani ensi kaudeksi. Miellyttävämpäähän se kisailukin olisi, jos parhaat sijat napataan parhaalla ajolla, eikä parhaalla oikomistaktiikalla.

E:

Onhan noita ja varsinkin se Kanada tais olla aika jäätävää.

Pitäisi ensi kaudelle tehdä jonkinlainen rangaistuspiste juttu. Kisan jälkeen vois noi corner cutit ja muut laskea näin yhteen ja jakaa sen mukaan rankkupisteitä. Sitkun tietyn verran tulee niin lätkitään aikarankkua tai pisterankkua. Sama myös kolareihin että niistä rankkupojoja. Tästäkin otetaan ehdotuksia vastaan. Toki näitä tulee välillä jos vaikka ulos ajaapi, mutta silti.

Pelin oma rangaistussysteemi on niin iso kysymysmerkki että. Laitetaan ainaki se strict-sääntö päälle ens kaudelle ja sen lisäksi joku oma systeemi? Mitäpä ootta mieltä?

Kanada taisi tosiaan olla pahin, mutta myös kauden alku vaikutti ehkä hieman. Ainakin itsellä tuli eniten pitkäksi ajoja siellä ja peli ei tunnu tunnistavan, vaikka hiljentäisi "oikoessaan". Ja onhan Kanada ratanakin toki yksi helpoimmista oikoa, kun niitä oikea-vasen-mutkayhdistelmiä on useampia.

Itselle tuli tuo oikaisujen laskeminen myöskin mieleen. Noista voi sitten jokainen kuski tehdä itse protesteja, jos vaan nappaa oman ajonsa videolle. Codemastersin oma sääntö on kuitenkin sen verran epäselvä, että pitkäksi ajoista ja hiljentämisestä huolimatta peli herjaa varoituksista.

Laitetaan se strict ainakin ensimmäiseen kisaan päälle ja katsotaan miten pelittää. Jos vaikuttaa epävarmalta, niin palataan vanhaan ja lasketaan pelin herjaamat varoitukset. Käsitteekseni kun noissa "oikomissäännöissä" ei noiden välillä ole eroja, vaan ero tulee siitä, kuinka nopeasti määrätään aikasakkoa.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Lisään oman vastaukseni myös tänne:
Pitäisi ensi kaudelle tehdä jonkinlainen rangaistuspiste juttu. Kisan jälkeen vois noi corner cutit ja muut laskea näin yhteen ja jakaa sen mukaan rankkupisteitä. Sitkun tietyn verran tulee niin lätkitään aikarankkua tai pisterankkua. Sama myös kolareihin että niistä rankkupojoja. Tästäkin otetaan ehdotuksia vastaan. Toki näitä tulee välillä jos vaikka ulos ajaapi, mutta silti.

Pelin oma rangaistussysteemi on niin iso kysymysmerkki että. Laitetaan ainaki se strict-sääntö päälle ens kaudelle ja sen lisäksi joku oma systeemi? Mitäpä ootta mieltä?

Saapi heittää mietteitä? Aina voi toki sopia että viivoja kunnioitetaan, mutta toki niitä menee sit yli ja se on jokaisen oman tunnon tuskissa sitte että nostaako vai ei. Kyllähän liki kaikki meistä videoi kisansa nii sieltähän sitä näkee vaan ei sekään oo mielekästä lähteä tuomaroimaan jokaisen kisaa erikseen ja kattomaan virheitä.

Silloin helpompi vaihtoehto on antaa omia rangaistuksia noiden pelin oikaisuvaroitusten mukaisesti. Siihen lisäksi sitten pelin omat antamat aikarankut jos niitä on tullut.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Voisin vaihtaa tälle kaudelle maldonaattoriksi maldonaattorin paikalle eli Lotukselle kirain aisapariks. Jos se oli vielä vapaana.

Pisteet.

3p singapore
2p yas marina
1p sochi

Ja aikatauluista mulle passais se alempi ehotus paremmin. Lähden aatonaattona reissuun ja tuun jossain vaiheessa ens vuoden alkupuolella takas.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Joo kyllä sitä corner cutia voitas vaikka ottaa ylös ja tietyissä rajoissa antaa penaltia sitten. Itellä ainaki tuo USAssa suurinosa tuli kun renkaat loppu ja mutkat meni pitkäks. Muutenkin ei saanu mitää tatsia kyseisee rataan sitten millään.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Strict ja pelin omat rankut + jos varoitukset ylittää kisan kierrosmäärän jaettuna kahdella, niin aika-ajokielto seuraavaan pitkään kisaan. Jos peli hylkää koko suorituksen niin aika-ajokieltoa ei tule

Tuo raja on sitten päällä ilman selittelyjä. Jos videolta löytyy bugivaroituksia, esim. varikon sisäänmenossa tai väistötilanteissa, niin ne saa anteeksi. Toki vaatii kisan ottamisen nauhalle.

Miltä kuulostaa?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

No juu, pahoittelut mun ajamisesta kyllä siinä hermot meinas mennä kun joka mutka meni päin sitä itseään..

No ens kaudella koittaa olla varovaisempi :)
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Yritän viikonlopun aikana testata enemmän tota strict - sääntöä. Ainakin yhdessä kisassa kun se oli päällä niin hylkäys tuli n. 20 oikomisen jälkeen. Eli vois aikalailla sopia tohon Simon ehdottamaan aika-ajo rankkuun. Esim Austinissa tais olla 26 kierrosta. Jos yli 13 varoitusta niin aika-ajo kielto. Siitä jos menee yli niin diskaus mahdollinen pelinkin puolelta. Oletuksena että TÄMÄ SÄÄNTÖ olisi johdonmukainen Codemastersin puolelta, mitä vähän epäilen. Mutta testaan ja katsotaan sitten ensi viikolla lopullinen muotti.

Tässä on vaan se huono puoli että jos sallitaan se 10-15 varoitusta ennen rankkua niin hillitseekö se oikomista riittävästi?

Mutta ehdotelkaa muutkin tai sanokaa mielipiteenne. Voisin tietysti itse laatia systeemin, mutta mielellään kuulen muidenkin mielipiteitä ja muovailen niistä sitten säännöt.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Mä voisin mersulla ajella ens kauden.

Vänäjä 3p
Meksiko 2p
Monaco 1p

Mulle tiistait ei ollenkaa sovi elikkä torstaisin olisin aina messis siihe asti kunnes netti pätkäsee xD Koitan täs nyt ennen ens kautta saada netin toimii et pääsis kisat ajamaan loppuun asti.
 
Ylös Bottom