Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

vvvili

Active Member
KonsoliFIN - Formula-sarja

Yksi kokonainen kausi takana ja uusi IRL-F1-kausi alkamassa. Kyllähän tässä siis tuntuu porukalla kiimaa riittävän aloittaa vielä koko setti alusta! :D Aloitusajankohta vielä kysymysmerkki, mutta minun puolestani voidaan ensi torstainakin aloitella. Yksi väliviikkokin minulle kuitenkin sopii.

Tuttu kaava ilmoittautumiseen, mutta mahdollisille uusille kuskeille ohjeet alla.

Ilmoittaudu näin:
Lisää tähän ketjuun PSN-tunnuksesi (edellisillä kaudella ajaneiden ei tarvitse) ja halutessasi toiveen tallista. Paikat täytetään alustavasti ilmoittautumisjärjestyksessä, eli nopeat syövät hitaat. Tähän säilytän kuitenkin muutosoikeuden sen varalta, että jos jostain syystä kuskein määrä räjähtäisi käsiin ja halukkaita olisi selvästi paikkoja enemmän. Silloin asetan edellisillä kausilla aktiivisesti mukana olleet rankingissa edelle.


Tallit ja tallipaikat:

Mercedes: Simo911, Suomi-Rampa
Red Bull: Salmingi, Senaattori
Ferrari: Junddu, storkki
Force India: Thuto, Vil_tzu
Williams: CokeFIN, Kossu94
McLaren: Zeizei84
Toro Rosso: Fiskemannn, JBTrollGamerFIN_
Haas: Merimax_87, Enkmanni
Renault: jrantala1, iceman92kimi
Sauber:
Manor:
Varakuljettajat: Kiraih



Poissaolijat:
23.2. Salmingi, Senaattori
2.3. Simo911, Redspeed111, Kiraih(?)
9.3. Senaattori, Enkmanni Merimax_87, JBTrollGamerFIN_, Fiskemannn
16.3. storkki, Enkmanni, kossu94, Fiskemannn
23.3. Enkmanni, Merimax_87, storkki(?), Zeizei84(?)
30.3. Salmingi, iceman92kimi, storkki, Enkmanni, Merimax_87, CokeFIN(?)
6.4. Fiskemannn, JBTrollGamerFIN_, Senaattori, Zeizei84(?), kossu94, Enkmanni, Merimax_87, CokeFIN, storkki, iceman92kimi

Varakuljettajat:
23.2.
2.3.
9.3. CokeFIN (Red Bull)
16.3.
23.3.
30.3.
6.4.

Kisaviikonloppu:
Alustavasti:
Lyhyt aika-ajo
50 % kilpailu

Kisakalenteri:
23.2. Bahrain
2.3. Venäjä
9.3. Espanja
16.3. Baku
23.3. Australia
30.3. Belgia
6.4. USA
Aikataulu:
Kisapäivä: Torstai
Lähetän n. klo 18.45 kaikille onlinessa oleville kutsut.
Sessio starttaa klo 19.00.

Sessioon liittyminen:
Kaveripyyntö PSN:ssä minulle (Vil_tzu)
Kutsu tulee n. klo 18:45. Jos ei tule, niin viestiä pommittamaan. :)

Säännöt:
- Default-setup. Eli siis pelin automaattisesti luoma setup, jossa 6-6-siivet. Ainoat vapaasti säädettävät asiat ovat jarrusivu sekä bensamäärä.
- Herrasmiessäännöt, ei tahallisia kolareita tai perseilyä. Ei oikomista.
- Strict corner cut - sääntö päällä
- Jos vahingossa oikaiset, niin hyviin tapoihin kuuluu löysätä ettei oikomisesta saada hyötyä
- Equal-autot, eli autot identtisiä
- Sää vaihteleva
- Reduced Damage
- Return Garage kielletty
- Pelin omat säännöt ja rangaistukset
- Noudatetaan sinisiä lippuja ja aika-ajossa annetaan tietä nopealla kierroksella olevalle, jos itse vasta lämmittelet
- Parc ferme pois päältä
- Manuaaliset startit päällä
- Turva-auto käytössä
- Lämmittelykierros käytössä
- Tahallisista kolareista ja jatkuvista sääntörikkeistä voidaan sulkea sarjasta ulos.
- Jos haluaa jättää kisan kesken, se tapahtuu "Exit"-valinnan kautta. Ei siis "Retire"-napin käyttöä, koska se voi aiheuttaa turva-auton.
- Kaikki ajoavut käytettävissä, pl. allaolevat kolme.
- Pit assist kielletty
- Jarruapu kielletty
- ABS kielletty

Pisteiden lasku:
50 % kilpailussa 10 parasta saa pisteitä samaan tapaan kuin oikeassa F1-sarjassa, eli:
25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

Pistetaulukko:
https://docs.google.com/spreadsheet...azFrGSTjkUg9XJrYnsunUUvaiE/edit#gid=206410659

Rangaistuspisteet:
Rangaistuspisteitä jaetaan varomattomasta tai muuten herrasmiessääntöjen ulkopuolella olevista liikkeistä. Kymmenestä (10) rangaistuspisteestä seuraa aika-ajokielto sarjan seuraavaan osakilpailuun. Kirjoitushetkellä rangaistuksia jakavaan tuomaristoon kuuluvat Thuto, Junddu ja Vil_tzu. Jos haluat osallistua tuomarointiin, ilmoita halukkuutesi tässä ketjussa.

4 rangaistuspistettä:
Sontalaja
Vil_tzu

2 rangaistuspistettä:
Kiraih
Singularity2416

1 rangaistuspiste:
Zeizei84
Iceman92kimi

Rangaistuspisteitä tuoneet tapahtumat:
-Singularity2416:lle kaksi (2) rangaistuspistettä: https://youtu.be/8hJPNphXq8o?t=5m34s
-Sontalajalle neljä (4) rangaistuspistettä: https://www.youtube.com/watch?v=O7P4pjNyBxo
-Zeizei84:lle yksi (1) rangaistuspiste: https://youtu.be/HhyJxQkYC6s?t=4m57s
-Kiraihille kaksi (2) rangaistuspistettä: https://youtu.be/87phhN_fgYo?t=4m46s
-Iceman92kimille yksi (1) rangaistuspiste: https://youtu.be/5mje6wQn1Wo
-Vil_tzulle yksi (1) rangaistuspiste: https://youtu.be/V3me_CYW1FY?t=5m16s
-Vil_tzulle kolme (3) rangaistuspistettä: https://youtu.be/upl7cvrypTQ?t=2m49s

Ongelmatilanteissa:

-Jos joku putoaa ennen starttia, otetaan lähtö uusiksi.
-Jos jostain syystä multiplayer championship ei onnistu tallentamaan aika-ajoa, ajetaan short Q. Tässä aika-ajossa kaikille kuljettajille määrätään tavoiteaika, jotta pystytään luomaan sama lähtöjärjestys kuin alkuperäisessä aika-ajossa. Tästä syystä on käytettävä myös samaa rengaskovuutta kuin alkuperäisessä aika-ajossa.
-Jos joku putoaa startin jälkeen, lähtöä ei oteta uusiksi. Pudonneiden on mahdollista liittyä takaisin kilpailuun PSN-kaverilistan kautta niin halutessaan.

Streamit kisoista:

Koosteet kisoista:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

(Päivitykset näihin kohta)

Aiempien kausien TOP3-pisteet kuskien ja tallien osalta:

1.kausi
Kuskit:
1. Simo911, 125p
2. Zetor, 73p
3. Thuto, 63p

Tallit:
1. Ferrari, 125p (Simo911, Filthy_Dani, Puhis9)
2. McLaren, 110p (Thuto, storkki)
3. Haas, 73p (Zetor, Singularity2416)

2.kausi
Kuskit:
1. Simo911, 108p
2. Thuto, 75p
3. Vil_tzu, 63p

Tallit:
1. Ferrari, 147p (Simo911, Junddu)
2. McLaren, 101p (Thuto, storkki)
3. Mercedes, 63p (Vil_tzu, Samadhi)

3.kausi
Kuskit:
1. Thuto, 83p
2. Merimax_87, 63p
3. storkki, 63p

Tallit:
1. Renault, 143p (Thuto, Merimax)
2. Haas, 98p (storkki, Vil_tzu)
3. Toro Rosso, 62p (Senaattori, Salmingi)

4.kausi
Kuskit:
1. Simo911, 126p
2. Junddu, 65p
3. Salmingi, 63p

Tallit:
1. Ferrari, 191p (Simo911, Junddu)
2. Red Bull, 98p (Salmingi, Senaattori)
3. McLaren, 90p (Vil_tzu, storkki)

Ensimmäisen kokonaisen F1-kalenterin (kaudet 1-4) yhteisiä tilastoja (kisat 21/21)

Pisteet kaikilta kausilta:
1. Simo911, 410p
2. Thuto, 273p
3. Vil_tzu, 207p
4. storkki, 176p
5. Merimax, 171p
6. Salmingi, 146p
7. Zetor, 132p
8. Junddu, 122p
9. Suomi-Rampa, 112p
10. Zeizei84, 99p
11. Senaattori, 85p
12. jatumatunen, 73p
13. Kiraih, 26p
14. Kossu94, 20p
15. jrantala1, 10p
16. Iceman92kimi, 7p
17. Singularity, 3p
18. Fiskemann, 2p

Ajetut kisat:
1. Simo911, 21(kpl)
1. Thuto, 21
1. Salmingi, 21
1. jatumatunen, 21
5. Zeizei84, 20
6. storkki, 19
6. Vil_tzu, 19
6. Suomi-Rampa, 19
6. Junddu, 19
6. jrantala1, 19*
11. Senaattori, 18
12. Zetor, 17
12. Kiraih, 17
14. Singularity, 16*
14. Kossu94, 16
16. Merimax, 14
17. Fiskemann, 13
18. Iceman92kimi, 12
*Belgian GP:ssä mukana, mutta nettiyhteys katkesi juuri ennen starttia.

Pisteet per kisa:
1. Simo911, 19,52p
2. Thuto, 13,00p
3. Merimax, 12,21p
4. Vil_tzu, 10,89p
5. storkki, 9,26p
6. Zetor, 7,76p
7. Salmingi, 6,95p
8. Junddu, 6,42p
9. Suomi-Rampa, 5,89p
10. Zeizei84, 4,95p
11. Senaattori, 4,72p
12. jatumatunen, 3,48p
13. Kiraih, 1,53p
14. Kossu94, 1,25p
15. iceman92kimi, 0,58p
16. jrantala, 0,53p
17. Singularity, 0,19p
18. Fiskemann, 0,15p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Noniin, tässä äänesteltävää.

Kisakauden pituus?
http://www.strawpoll.me/12352984

Simppeliä. Riittääkö porukalla into/halu suoraan 21 osakilpailun kauteen, vai jaetaanko. Jos jaetaan, niin onko seitsemän vai viisi kisaa parempi. Muitakin vaihtoehtoja toki saa ehdottaa.

Default-setup?

http://www.strawpoll.me/12352991

Simppeliä tämäkin. Pakotettu default setup kaikille kuskeille vai annetaanko vapaus säätää oma setup?

Ajettavat radat?
http://www.strawpoll.me/12353031

Tässä sitten useampi vaihtoehto:
Äänestys: Sama vanha, pisteet 1-5 (tai esim. 1-7) ja niiden pohjalta radat.
Random: Arvon haluttuna ajankohtana ajettavan radan. Joko hetki ennen kisaa lobbyssa tai sitten esimerkiksi vuorokausi ennen kisaa, mikäli ihmiset haluavat treeniaikaa.
Oikea järjestys: Australia, Bahrain, Kiina jne.
Äänestys + oikeat ajankohdat: Eli väliviikot äänestellen, mutta esimerkiksi Australia olisi vuorossa oikean GP:n jälkeisellä viikolla.
Random + oikeat ajankohdat: Sama kuin yllä, mutta äänestyksen sijasta random väliviikoilla.

Käännetty lähtöjärjestys?
http://www.strawpoll.me/12353009

E: Tässä vielä ABS-äänestys:
ABS, pois vai vapaa valinta?
http://www.strawpoll.me/12357569

Tästä Thuto ja Kiraih ainakin kommentoivat. Laitoin nyt muiden kylkeen. En tiedä edes toteutustapaa, mutta eiköhän se tarvittaessa selviä.

Arvostaisin, jos viitsisitte ilmoittaa mitä äänestitte (/mihin kysymyksiin vastasitte), niin voi rajata helpommin sen pois, että joku antaisi extra-ääniä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

[QUOTEArvostaisin, jos viitsisitte ilmoittaa mitä äänestitte (/mihin kysymyksiin vastasitte), niin voi rajata helpommin sen pois, että joku antaisi extra-ääniä.[/QUOTE]

Mun äänet:
1. 7-7-7 kisaa
2. Kyllä default setupille
3. Sama vanha äänestys
4. Ei käännettyä järjestystä
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

- 5. Kisaa
- Default: kyllä
- Random radat
- Ei käännettyä lähtöjärjestystä
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Laitetaan tännekin mielipiteet ihan vain kovan yrityksen vuoksi. Itse en ymmärrä ollenkaan mitään keinotekoisia "tasoittamissääntöjä", kuten käännetty järjestys, default setup, arvottu rata jne. Myöskin kommentit "tää peli on jo koluttu" ja siitä johtuen "nyt voi vaan kokeilla kaikkea" on ihan käsittämättömiä. Peli on tyyliin puoli vuotta vielä uusin virallinen ja lisensoitu F1-peli ja yksi kierros kaikkia ratoja ei todellakaan tee tätä peliä sarjan muodossa kolutuksi.

1) Käännetty järjestys. Joo, tasoittaahan se sarjaa (todella näennäisesti) ja tuo vaihteluakin. Mutta miksi esimerkiksi Simoa pitäisi rangaista hänen hyvyydestään? Tai jotain palkita siitä, että oli 17 viime kisassa? Kolarit ja jälkipelikin lisääntyy ihan kiitettävästi, jos näin tehdään. Tuskin se on heikoimmillekaan kuskeille ideaali tilanne, että ensimmäiset 10 kierrosta joutuu katsomaan vain taakse ja väistelemään nopeampia sen sijaan, että voisi taistella alusta asti samantasoisia vastaan.

2) Default setup. Ei tasoita sarjaa, mutta muuttaa voimasuhteita. Joku joka ei koskaan säädä, voi nousta mukavasti ylöspäin tämän hetkisestä tasostaan. Ne taas (esim. minä), joiden ajotyyli ei vain toimi muuta kuin tietyillä setupeilla, putoaa ihan järkyttävästi. Tokikaan ei tätä sarjaa ajeta vain tulosten takia, mutta eihän se ajamisesta hauskaakaan tee jos on pakotettu ajamaan huonosti toimivalla autolla. Uskon kyllä Simoa siinä, ettei säädöillä ainakaan hänen ajotyylillään ole suurta eroa, mutta kun vertaa omalla ajotyylillä tiistaista harjoitussessiota tämänpäiväiseen, puhutaan onnistuneella kierroksella sekunnista. Montaa sellaista ei edes tullut tiistaina, johtuen ajettavuudesta. Tässä toimii varsin mainiosti GP2-säännöt eli equal-autot mutta säätää saa.

3) Arvottu rata on näistä ehdotuksista mielenkiintoisin, mutta tasoeroja se vain lisää. Toki kaikilla on lähes joka radalta tuntumaa yhden kisan verran, mutta on selvää ketkä ne nopeimmat kierrokset saa helpoiten irti pienellä varoitusajalla. Ne samat kuljettajat, jotka ne kärkiajat tekevät nytkin. Tätä voisi jopa äänestääkin, mutta koska default setup menee läpi kuitenkin niin onhan se melkein pakko saada tietää edes rata etukäteen.

Vastasin siis näihin ei ja ratoihin 7-7-7 äänestyksellä. Ja tässä siis perusteltuna miksi olen tätä mieltä, ei sen kummempaa :)

Niin ja jatketaan nyt alustavasti Red Bullilla. Jos default setupilla ajamisesta ei tule mitään niin en mä sitten jää muiden tukoksi. Pitää testailla.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

1. Ei väliä ni en äänestäny.
2. Kyllä default.
3. Laitoin sekä random että random + oikeat ajankohdat (lukee vahingossa äänestys + random, pollissa on oikein)
4. Kyllä käännetty lähtöjärjestys.

Käännetyssä lähtöjärjestyksessä varmaan yksinkertasesti pisteitten mukaan. Sillon ois ihan hyvä 21 kisan kausi. Tai esim. 25% + 50 %, lyhyt kisa joko aika-ajolla tai käännetyssä, pitkä kisa sitten ekan kisan tulosten käännetyssä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Ei kannata tyrmätä kokeilematta. Nää on sieltä PCARS-sarjan keskustelusta.

Voisin tulla tän illan kisaan, vaikka ei noi default setupit oikein mulle istukkaan. Mitenkäs voiko tossa säätää mitään, esim. rengaspaineita?

Toinen ja neljäs, olipa yllättävän hyvin vauhtia. Ekassa lähössä pääsin sopivasti Simon imuun jossa ajeltiin ekat kierrokset semmosia 51.5 kierroksia, siitä kun putosin ni tasasesti 52.4. Melkosesti oli kyllä imusta apua näillä autoilla. Toisessa kisassa Simo lisäs vähän haastetta, kun päästi eelle, vaan eipä se kauaa takana pysyny :D, siinä yritin sitten taas roikkua mutta spinnasin, ni pääs Rammari ja Storkki ohi. Vaikka olin ennakkoon noita defaultteja vastaan, ni hyvin näky toimivan, eli ei sopinu oikein kellekkään.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

1. 7-7-7
2. Ei default
3. Arvottu rata
4. Käännetty lähtöjärjestys

Ja voin jatkaa Renaultilla :) mutta ei oo niin suurta väliä
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

-5 kisaa. Ei mitenkään riitä motivaatio täysiin kausiin.
-Default-setti, mutta etusiipi ja jarrusivu vapaaksi. Vaihtelu virkistää ja toivottavasti tuo kärkeen säpinää.
-Ei mitään käännettyjä järjestyksiä. En edes keksi miten kisamitat voisi toteuttaa, koska viime pelillä koettu 2x25% oli aika mauton.

-Random-rata kuulosti alkuun ihan kivalta, mutta kun katoin tuota listaa montako kisaa ihmiset on tätä sarjaa, niin ei voi sanoa, että kaikki välttämättä olisi heti valmiita radalle kuin radalle. Nyt kun radat ovat tuttuja, niin testaamista on vähemmän ja kun vielä tulee default-setit niin testaaminen yksinkertaistuu ja nopeutuu huomattavasti.

-En tiedä onko hyvä idea, mutta ehkä tois vähän vaihtelua ja yllättäviä gridejä. Eli samalla radalla oneshot+25% kisa ja pieni tauko, jonka jälkeen oneshot+50% kisa. Jotenkin vois painottaa pisteitä niin, että 50% kisa on arvokkaampi. Tuplapisteet 50% kisasta?


Itelle käy Ferrarin Kimi tai Mersun kumpi vaan kuski. Edelleen olen sen kannalla, että tallin sisällä kuskit pitäisi olla suht tasaväkisiä ja pisteiden perusteella parhaat kuskit parempiin talleihin.


PS. Lisäkommentti defaulteihin. Todella harvoin missään ajopelissä defaultit on oikeasti hyvät ajaa, mutta tää F1 on niin konsolipeli, ja itseasiassa viime vuodesta pelintekijät ovat parantaneet defaulteja huimasti. Ne on pakasta vedettynä täysin tasapainoiset. Erittäin hyvät ajaa. Onhan ne tietysti vähän hitaammat, kun ei ole semmoset epärealistiset vempulat jossa puolet parametreista on vedetty tappiin, kuten mun seteissä. Eli omien setuppien aikoihin ei kannata verrata. Olen itsekin varmaan 1-2 sekkaa hitaampi defaulteilla. Kisoissa sen vasta näkee miten menee. Pidetään lyhyet 5 kisan kaudet, niin voidaan vaihtaa piankin takaisin ;). Tyhmää kesken kauden muuttaa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Äänestin:

1. 7/7/7 mutta myös aiempi malli käy. En toivo koko kalenterin mittaista.
2. Äänestin Defaultille "Kyllä". Olisi ainakin kiva kokeilla. Pelin Default-setupit on todella hyvät, joten ei pidä aliarvioida niitä.
3. Äänestin äänestämistä ratoihin. Mielestäni kuitenkin paras tapa. Jos randomia otetaan, niin toivoisin että se olisi ensin äänestys näille kisoille ja sitten ne voidaan arpoa ne 7. Eli porukka tietää että siellä on vaikka 7 kpl Espanjaa niin torstaina arvotaan mikä näistä Espanjoista tulee sille iltaa.
4. Käännetylle sanoin "kyllä". Edellyttää että tietysti olisi toimiva systeemi (mitä epäilen).

Lisäksi toivoisin sitä 100 % kisaa jonnekin, vaikka kauden päätöskisaksi tai ennalta sovitulle kisalle. Ettei tyyliin jouduta ajamaan 100 % kisaa radalla josta kukaan ei pidä. Toivon silti että kaikki radat tulee ajettua läpi taas kerran, sillä muuten on riskinä että mun henk koht suosikkeja ei ajella lainkaan (Espanja, Kiina, Malesia..)

Tallitoiveeksi esittäisin:
Renault
McLaren
Williams

Jos joudun Sauberille niin en tuu ajamaan.

EDIT.

Lisätään vielä ehdotus uudemman kerran, eli jos säädöt jäävätkin vapaiksi, niin voisiko kokeilla Parc Ferme - sääntöä? Ja entä olisiko mahdollista kokeilla esim ABS:in kieltämistä, vai tuleeko liikaa soraääniä? Itteä vähä korpee noi syöksypommiohitukset.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Renaultilla jatketaan kuten edelliskauden ketjussa kerroin.

1. 7-7-7 kaudet
2. Default: Kyllä
3. Radat äänestetään
4. Ei käännettyä lähtöjärjestystä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Lisätään vielä ehdotus uudemman kerran, eli jos säädöt jäävätkin vapaiksi, niin voisiko kokeilla Parc Ferme - sääntöä? Ja entä olisiko mahdollista kokeilla esim ABS:in kieltämistä, vai tuleeko liikaa soraääniä? Itteä vähä korpee noi syöksypommiohitukset.

Parc Fermehän on periaatteessa mukana jo herrasmiessääntönä. Ja ABS-kielto on ainut järkevä idea tähän asti. Ne, jotka ajaa ABS päällä saa älyttömän edun jarrutuksiin ja se näkyy noissa syöksyissä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Parc Fermehän on periaatteessa mukana jo herrasmiessääntönä. Ja ABS-kielto on ainut järkevä idea tähän asti. Ne, jotka ajaa ABS päällä saa älyttömän edun jarrutuksiin ja se näkyy noissa syöksyissä.
Jep se on herrasmiesääntönä ollu. Eli ei mielellään vaihdeta settiä enää nopeimman qualikiekan setistä tai qualin lopusta itse kisaan. Lähinnä tuo tulis eniten kysymykseen silloin kun qualissa on kuivaa, mutta kisassa sataa. Ainakin itse viime Unkarin kisassa otin sadekelin setin jo qualiin, kun oli varmaa että kisa alkaa sateessa ja täten hieman hävis aikaa qualissa. Tosin se oli ainoa pehmeimmän aika mitä ajoin koko radalla.

Mulle on ihan sama vaikka qualin aikana sais settiä vaihtaa. Vois jopa sallia omasta mielestä, jos tulee vapaat säädöt.

Itseasiassa parc ferme pelissä ei edes toimi. Se lukitsee qualissa setupin, mutta ennen kisaa on kuitenkin auki vaikka olis top10:ssä.

Absien kieltämiselle iso peukku! En itse sitä olisi uskaltanut ehdottaa, koska sen poistaminen varmasti hidastaa joitakuita.

Saatto mennä pari kertaa ääni defaulteille ja 5:lle kisalle. Jos menee tasan niin kääntäkää tulos oikein.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Absien kieltämiselle iso peukku! En itse sitä olisi uskaltanut ehdottaa, koska sen poistaminen varmasti hidastaa joitakuita.

Lähinnä miten pädikuskit asian näkee. Itsehän lisäsin absit käyttöön kun ratin sain. Pädillä menin ilman. Mut mitä oon kokeillu ite nyt ilman ABSia niin ei hirveesti itellä vaikuta, kun jarrutan ABSienkin kanssa niin kuin ne eivät käytössä olisi, mummo-tyylille uskollisena. Joten ainakin itse oon valmis siirtymään ABSeilta pois. Ja varsinkin kun uudet polkimet saan niin sitä suuremmalla syyllä.

Niin oli herrasmiessääntö voimassa. Lähinnä mietin ettei aika-ajon aikana säädettäs enää autoa. Vaan eipä tuolla lie tosiaan väliä. Kunhan heittelen ajatuksia ilmoille, niin voi joku jostakin koppeja ottaa. Mulle ei suuresti oo väliä miten ajellaan.

Jos totta puhutaan niin valmistauduin jo että edellinen kausi ois ollu mun viimeinen. Tulevia kiireitä on jonkin verran ja motivaatio alkanut mennä tähän. Mutta nyt kun uudet kapulat tilasin rattiin niin ainakin yhden kauden ajelen vielä mukana. Siksi ois kiva vähä saada poikkeavaa ihan sen motivaationkin takia. Eli oma lehmä ojassa näissäkin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Mukana!

1. 7-7-7
2. Default kyllä.
3. Lähtöjärjestys ei
4. Random radat.

Mulle käy kans ABSien off sääntö. :)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Jatkuu.

7-7-7 sarja, äänestin randomilla ja oikeat kisat oikeille viikoille. Tosin en lukenu mitä randomi meinasi niin ajattelin, että radat ilmotettaisiin kyllä heti kauden alussa valmiiksi.
default-säädöt
ei käännettyä järjestystä


Mielummin pitäisin absit päällä, kun ei mun taidoilla auto pädillä pysähdy ilman. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Jos joudun Sauberille niin en tuu ajamaan.

EDIT.

Lisätään vielä ehdotus uudemman kerran, eli jos säädöt jäävätkin vapaiksi, niin voisiko kokeilla Parc Ferme - sääntöä? Ja entä olisiko mahdollista kokeilla esim ABS:in kieltämistä, vai tuleeko liikaa soraääniä? Itteä vähä korpee noi syöksypommiohitukset.

Sauber it is! :D

Parc Ferme olisi ihan kiva, mutta (tuon Simon mainitseman jutun lisäksi) taisi olla aika hankala silloin, jos pääsee vasta kisaan mukaan. Pidetään "herrasmiessääntönä" ja toivotaan, että kaikki sitä tottelevat. Itse tein esim. Unkarissa täsmälleen samoin kuin Simo, eli suunniteltua enemmän siipeä, kun sadetta kisaan pukkasi.

Niin ja omat äänet:

1. 7-7-7. Käy myös viisi kisaa, mutta voitaisiin joka tapauksessa tehdä vähän kokeiluja tästä. Default ainakin näyttää menevän läpi, joten katsotaan ensimmäiset 1-2 kisaa, kuinka se ihmisille sopii.
2. Defaultiin äänestin ei ihan sen takia, että itselleni ei ole väliä jos joku haluaa enemmän käyttää aikaa säätöjen tekemiseen. Hukkaääni taisi kuitenkin olla, eikä se minua erityisesti haittaa.
3. Käännetylle lähtöjärjestykselle no-no.
4. Äänestys+oikeat radat. Oli tarkoitus äänestää myös muita, mutta menin erehdyksissä painamaan votea ja en jaksa enää erikseen jollain toisella laitteella äänestellä. :D

ABS-kielto sinällään kävisi minulle vallan hyvin, mutta luultavasti vääjäämättä vähentää myös osallistujamäärää. Mitä enemmän on sääntöjä, kieltoja ym. niin sitä enemmän porukkaa luultavasti poiskin. Toimii toki jossain määrin myös toisinpäin, koska joku saattaisi jäädä pois sen takia, että ei tule mitään lisämaustetta. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

- 7-7-7 kaudet
- Säädöt ihan millä ite tykkää ajaa
- Äänestetyt radat
- Ei käännettyä lähtöjärjestystä

Ja abseille aivan se ja sama kielletäänkö vai ei

Luotto tallikaveri jäi eläkkeelle niin voiaan velipojan kans ajaa mclarenilla. ollaan ainaki tasanen talli. Kympän sisälle ajellaan treeneissäki aina.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

ABS-kielto sinällään kävisi minulle vallan hyvin, mutta luultavasti vääjäämättä vähentää myös osallistujamäärää. Mitä enemmän on sääntöjä, kieltoja ym. niin sitä enemmän porukkaa luultavasti poiskin. Toimii toki jossain määrin myös toisinpäin, koska joku saattaisi jäädä pois sen takia, että ei tule mitään lisämaustetta. :D

Tällä verukkeella siis voidaan kumota ABS-kielto, mutta Default setupia ei? Ainakin itse sain nyt sen kuvan, ettei ABS-kiellosta edes äänestetä.
 
Ylös Bottom