Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2018 [KAUSI 1] - Kausi päättynyt

Striimi:

Nyt on kausi avattu. Aika-ajoissa oli kyllä tosi tasasta, sijat 3-10 neljän kymmenyksen sisällä. Omalle kohalle ei nappikierros osunu, eka meni ihan pieleen ku napit oli sekasin, toinen veto oli ihan hyvä ja kolmas taas ihan pieleen. Sijotus kuitenkiin kohtuullinen 7.

Kisassa sitten ei paljoo tapahtunukkaan. Startti oli ihan hyvä, ja kolmosmutkassa sain vältettyä Viltzun ja ToroRosson osuman, niin nousin viienneks. Kärkinelikko oli liian noppee, joten äkkiä meni yksinajeluks.

Neljännellä kierroksella sitten vedin kolmossektorin nopeessa shikaanissa seinään, josta VSC tuli. Siiven hajoominen pakotti pitkään stinttiin softeilla, eli loppukisa meni sunnuntaiajeluksi. Hiljasta oli, ainoot joita sitten ennää kisan aikana näin oli Tomppa ja leejuhlee, joista vieläpä pääsin samantien ohi, kun Tomppa ajo levveeks ja leejuhlee meni varikolle.

Loppujen lopuks ei tainnu maksaa toi seinäänajo mittään, koska kärkinelikko ois kyllä joka tappauksessa menny menojaan. Ens viikolla sitten mennee vielä vaikeemmaks, vaikka Bahrain on yks mun lempiratoja, niin vauhtia mulla siellä kyllä ei oo.

Tän viikon kisa jäi välistä mutta tulevina viikkoina ollaan mukana, voiskos joku lisätä mut Sauberille? sillä ainakin näyttäias olevan viel paikka auki.
Sauber on jo täynnä, vapaana on ennää Williams.
 
Eka kisa takana ja täytyy kyllä sanoa että on hienoa päästä ajamaan porukkaan jossa ei juuri perseilyä ollut havaittavissa. Innolla kohti ensiviikkoa! Vauhtia vaan tarviis jostakin löytää lisää..
 


Se ois kausi avattu ja ihan hyvä kisa olikin.

Aika-ajo
Aika-ajossa ensimmäiset kaksi yritystä meni pieleen, ensimmäisessä kierros hylättiin ja toisessa TukinTolvana oli ykkösmutkassa vähän edessä. Kolmannella vedolla onnistuikin sitten kierros, siinä vaiheessa P2. Lopulta sieltä tuli vielä Simo911 ohi ja P3 aika-ajoista. Oli kyllä todella tasaista, sijat 3-10 0,4 sekunnin sisällä, eli kolmossija olisi ihan yhtä hyvin voinut vaihtua pienestäkin virheestä kymppisijan paikkeille. Nyt kuitenkin kävi itselle suotuisasti.

Kisa
Ajattelin että kisasta tulee tiukka kun oli niin tasainen quali, mutta sitä se ei ollutkaan. Startissa menetin pastalle kolmossijan, eikä vauhtia eteenpäin ollutkaan tarpeeksi. Siellä oli takana tapahtunut pieni joukkokolari, jonka seurauksena aika pitkältiTop-4 pääsi muilta karkuun. VSC aikana Simo ja Junddu tulivat sisään, itse ajattelin että ei kumit kestä loppuun jos nyt tulen sisään, eli jatkoin pastan kanssa radalla. Noh, siinä oli toistakymmentä kierrosta vain pelkkää ajelua kun taaksepäin ja eteenpäin ero kasvoi koko ajan.
Sitten Junddu tuli toisen kerran varikolle ja otti supersoftit alle. Piti alkaa puskea ja striimin kohdassa 59:15 aikamoinen läheltä piti-tilanne. Junddu ajoi yli sekuntia nopeampi kierroksia kuin minä kuluneilla softeilla ja pääsikin helposti ohi kierroksella 25. Lopulta maalissa siis neljäs, eroa Jundduun 8 sekuntia ja taaksepäin Thutoon puoli minuuttia.
Ihan hyvä sija, tästä on hyvä jatkaa.
 
Mahtuu kyllä. Kaikki tallipaikat 2. divisioonassa on varattu, mutta varakuskina melko varmasti pääsee joka viikko ajamaan. Laita vielä sun PSN ID niin saan lisättyä sut tonne PSN ryhmään.
 
Australian kisan rangaistukset:

mymmym421 saa 2 rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan ”Illegal Blocking” vedoten. Hän oli hitaalla kierroksella ollessaan iceman92kimin edessä aika-ajoissa.

Videotodiste:


SFTAntti saa varoituksen sääntöjen kohtaan "Causion a collision" vedoten. Myöhästyneen jarrutuksen seurauksena hän osui Kiraihiin startin jälkeen ensimmäisessä mutkassa. Lieventävinä asianhaaroina nähtiin starttitilanne sekä SFTAntin pyrkimys välttää osuma.

Videotodiste:


Seuraavasta kilpailusta alkaen muutetaan rangaistuskäytäntöjä siten, että rikkeistä jaetaan aikarangaistuksia 5, 10 tai 20 sekuntia rikkeen suuruudesta riippuen. Lisäksi jaetaan edelleen rangaistuspisteitä, 12 pisteestä seuraa kilpailukielto. Samalla aika-ajokieltorangaistus jää pois.
 
INFOA SARJANOUSUSTA:

Tälläkin kaudella nousu 2. divisioonasta on tietysti mahdollista. Ensimmäisen kauden päätyttyä kartoitetaan kuskimäärä, ja tehdään kuskimäärään sopiva sarjajako. Kuskimäärästä riippumatta 2. divisioonan kolme parasta pääsee varmuudella 1. divisioonaan halutessaan.

Koska suuren osallistujamäärän takia voi olla, ettei kaikki halukkaat mahdu muuten ajamaan, niin tarvittaessa 2. divisioonassa eniten pisteitä keränneillä on mahdollisuus halutessaan tuurata 1. divisioonassa. Jotta tämä ei vie mahdollisuutta sarjanousulle, sarjanousijoita valitessa otetaan huomioon vain neljä parasta kilpailua. Lisäksi jos pystyy keräämään 1. divisioonan kilpailuista niin paljon pisteitä, että nousee 1. divisioonan pisteissä riittävän korkealle, on myös mahdollisuus hankkia paikka seuraavalle kaudelle.

Samalla alkaa ilmottautuminen huomiseen kilpailuun. Ilmoita oletko mukana vai poissa. Mikäli kaikki eivät mahdu ajamaan, varakuskit valitaan tämän ilmoittautumisen järjestyksessä. Ilmoittautuminen päättyy torstaina kello 17.00.
 
Kooste:


Striimi:


Kyllähän siitä kisasta tuli just niin vaikee ku ootinki. Aika-ajoissa onnistu ainoostaan eka veto, joka riitti kasiruutuun. Startti oli taas viivalta ihan hyvä, mutta sitten alko mennä kaikki pieleen. Eka mutkassa sisällä jouvuin melkein pysähtymmään, nelosmutkassa väistämään Tomppaa, kasimutkassa uuestaan, ja ysi-kymppimutkissa vielä kolmannen kerran. Ei siinä Tomppa mittään väärin tehny mutta oli vaan huonoo tuuria että satuin olemaan siinä takana. Tässä vaiheessa olinkii sitten 11.

Sitten olikii kovaa vääntöö Markuksen ja flyingkonnan kanssa. Lopulta markuksella tais rueta renkaat loppumaan niin päästiin ohi, flyingkonnalla taas oli softit niin se pääs mun eelle. Renkaat pysy hyvässä kunnossa pitkään, pysyin kymmenennelle kierrokselle asti flyingkonnan perässä.

Jos oli vaikauksia saaha supersoftit lämpiimään, niin mediumit ne vasta huonosti toimikii. Ei tainnu lämmöt nousta koko kisan aikana yli 95. Stopin jälkeen oli hyvää vääntöö sarjan kanssa, jolla oli kymmenen kierrosta vanhemmat mediumit mutta hyvin riitti vielä vauhti niissä. Myös taistelu flyingkonnan kanssa jatku, tällä kertaa lopulta minun eduks. Lopussa vielä TukinTolvana ja Tomppa tuli softeilla ohi. Meinasin lopussa saaha ne vielä kiinni kun niillä oli kova taistelu mutta ei ihan riittäny. Lopulta samalla sijalla maaliin kun mistä lähettiin.
 
Tässä kooste kakkosen kisasta:


Lähdin kahden stopin taktiikalla ja se oli huono valinta. Ei ollut vauhtiero niin hyvä että olisi siitä hyötynyt, plus ruuhka oli välillä sellainen että meni paras terä ajosta.

aika-ajo
Yllätyin miten hyvin meni aika-ajo. Harkoissa en päässy lähellekään näitä aikoja, mutta jotenkin vain napsahti kohilleen sitten tosipaikan tullen. Eka veto oli vähän varovainen ja olin kympin ulkopuolella sijoissa. Toisella sain melko hyvin osumaan ja pääsin toiseksi. Lähdin vielä kolmannen vedon vetämään ja sainkin pari kymppää vielä pois ajasta ja ollen 6 sadasosaa paalusta siinä vaiheessa. Aattelin jo että ei paalu ikinä osu ku Australiassa jäin 6 tuhannesosaa paalusta. Kärkimies vielä sitten kiskasi muutaman kympän kovempaa ja oli selväsit eka. En ois siihen aikaan päässyt varmaan mitenkään päin.

kisa

Startin otin aika varovasti, mutta ihan hyvin pidin paikkani, ja mikä tärkeintä niin ei tullut nyt osumia. Pysyin hyvin kärkimiehen perässä, kunnes sitten jotain ihme jäätyilyä tuli lagaamisen puolelta, ja piti vähän höllätä ku ei tienny ajaako toisen päälle. Coke tuli kovempaa takaa kans ja ohittikin sitten takasuoralla suht helposti. Vähän piti siinäki höllätä lagin takia. Tuskin oisin kuitenkaan voinu haastaa. Ekaan mutkaan meinasin sitten päälle jo ajaa ku jarrutin liian myöhään, mutta onneks sain väistettyä vasemmalle. Samalla kiekalla meni sitten pasmat vähä sekaisin ja tokalle sektorille kanttarista pieni spinni ja melkeen kolasin STFAntin mennessäin, onneksi osumaa ei tällä kertaa tullut :D

Hyvää vääntöä oli sitten pitkin kisaa ku stopeilla kävin. Noppeesti älysin että oon liki ainoa kahdessa pysäkillä menevä, joten tiesin että pittää radalla ohittaa. Aika paljon tulikin ohituksia tehtyä ja kaikki meni oikein puhtaasti. Lopussa sijoitus siis viides. Yhdellä stopilla ehkä ois mahkuja ollu jopa podiumille, mutta jossitella voi aina.

Ja tässä selostettu striimi ykkösen kisasta:


Suosittelen striimissä skippaamaan alun sekoilut.
 
Bahrainin kisan rangaistukset:

Mystic_man22 saa 2 rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan Causion a collision vedoten. Hänen auto valui pyörähdyksen jälkeen ajolinjalle Jontun eteen.

Videotodiste:



SFTAntin ja Shuudin kolari tutkittiin, mutta osuma tulkittiin kisatilanteeksi, joten ei rangaistuksia.

Videotodiste:




Jos on eri mieltä rangaistuksen oikeellisuudesta, niin 24 tuntia aikaa toimittaa tuomaristolle oma näkemys ja ennenkaikkea video omasta kuvakulmasta.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmottautuminen torstain kilpailuun. Ilmoita oletko mukana vai poissa. Kakkosdivarin kuskit ja varakuskit voi myös ilmoittaa jos haluavat ajaa ykkösdivarissa, mikäli tulee täyttä. Mikäli kaikki eivät mahdu ajamaan, varakuskit valitaan tämän ilmoittautumisen järjestyksessä. Ilmoittautuminen päättyy torstaina kello 17.00.
 
Striimi:


Kooste:


Vähän tylsänpuoleinen kilpailu oli, niinku koosteen pittuuesta näkkee. Eka kierroksella hajotin siiven sarjan perrään, niin piti sitten taistella pari kierrosta rikkinäisellä siivellä. Yllättävän paljon vaikutti vaikka ei paljoo hajonnu.

Sitten ajeltiinki puoleen välliin kissaa ennenku oli tapahtumia. Eellä olevilta janetzkilta ja Tompalta alko softit loppua, niin pääsin niistä ohi. Lopussa Viltzu vielä pääs ohi, mutta teki sitten ajovirheen neulansilmään, jossa pääsin ohi. Samalla meinas MonsteriMonni kolata mut pihalle ku teki saman virheen. Vissiin yllätti jarrumerkin häviäminen molemmat.
 
Lopussa Viltzu vielä pääs ohi, mutta teki sitten ajovirheen neulansilmään, jossa pääsin ohi. Samalla meinas MonsteriMonni kolata mut pihalle ku teki saman virheen. Vissiin yllätti jarrumerkin häviäminen molemmat.

Nojuu niin yllätti. :D Yllätti vielä seuraavallakin kierroksella, kun luulin ensimmäisellä kerralla vain itse sen jotenkin epähuomiossa missanneeni.

Oli kyllä kiva ajella, vaikka hyvinkin skeptinen ennen lobbya olin. Kiinan rataa kokeilin koko pelissä ensimmäistä kertaa tänään n. klo 18:30, niin ajattelin, että menee varsinkin kisa aikamoiseksi säätämiseksi. Sai onneksi varsin hyvän rytmin päälle heti alussa ja pääsi pitkästä aikaa ihan nauttimaan ajamisesta, vaikka vauhti ei vieläkään järin vahvaa ole.
 


Ihan hyvä kisa. Yks stoppi oli aika ylivoimainen taktiikka. Tietoisesti vältin US renkaita qualissa ja kisassa, olisivat vaa sulaneet alle.

Kisaan muutamia hyviä taisteluja osui, mukava oli ajella. Velmun vauhtiin ei ihan riittänyt tällä kertaa mutta oon tyytyväinen kakkossijasta ja sarjan kärkipaikasta

Seuraava kisa Bakussa ei herätä iloa. Edelleen mulla on alle 10 kierrosta koko rataa yhteensä takana missään pelissä.
 
Ylös Bottom