PS4 KFIN F1 2018 [Kausi 5] - Kausi päättynyt

Thuto

Member
Neljäs kausi on ajettu, ja mestaruuden vei toistamiseen tämän pelin aikana Simo911. Muut palkitut olivat TukinTolvana sekä Nuutti93, alla Kirain perustelut.

"TukinTolvana ansaitsee tasaisen varmalla ajamisellaan palkinnon. "Tukki" ei juuri ääntä itsestään ole pitänyt, eikä purnauksia ole kuultu. Suoritukset ovat olleet läpi kauden varmoja ja tasaisia. Myös aktiivinen ajaminen on näkynyt ja huomioitu. Lähes virheetöntä ajoa!"

"Nuutti on osoittanut ääretöntä tsemppiä ja sinnikkyyttä kisoissa, joissa on mukana ollut. Vastoinkäymisistä huolimatta Nuutti on aina sinnitellyt maaliin, eikä leikki jää kesken. Lisäksi aktiivinen osallistuminen striimiin ja vuorovaikutus on ollut mukana arvioinnissa."


Viides kausi startataan heti perään. Koska kaikki radat on nyt kertaalleen ajettu, ajetaan äänestyksellä valitut viisi rataa.


HUOM! Uutta tälle kaudelle.


Aika-ajossa palataan perinteiseen 18 minuutin aika-ajoon, kaikki kuljettajat saavat kuitenkin vapaasti valita renkaat kilpailun starttiin.

Varoituksista saatavaa ensimmäistä kolmen sekunnin aikarangaistusta ei oteta tuloksissa huomioon. Kuitenkin mikäli aika-rangaistus oikomisista on 6 sekuntia tai enemmän, se otetaan huomioon kokonaisuudessaan.


Kisapaikat tälle kaudelle ovat täynnä, uudet kuskit voivat kuitenkin hakea mukaan varaksukiki. Ainoana vaatimuksena hyvä käytös sekä radalla että keskusteluryhmissä. Hae mukaan ilmoittautumalla tässä ketjussa tai laittamalla viestiä PSN:ssä käyttäjälle Thuto.


Kilpailuaikataulu:

Torstaisin kello 20.00


Kilpailukalenteri:

7.2. Kanada

14.2. Iso-Britannia

21.2. Belgia

28.2. Italia

7.3. Japani

Myös tällä kaudella kilpailut striimataan youtubeen selostuksella, selostuksesta vastaa Kiraih.
https://www.youtube.com/channel/UCP6IhmawTgLQGBOVNRe0gTQ


Pistetaulukko


Säännöt pysyy muilta osin samoina, kisaformaattina short quali ja 50% kisa. Tarkemmat säännöt alla. Jos on ehdotuksia sääntöihin, kisaformaattiin tai muuhun, laita ehdotuksia tähän ketjuun tai PSN-ryhmään.


Mukaan otetaan edelleen uusia kuskeja, jos haluat mukaan niin ilmoita tässä ketjussa tai laita viestiä Pleikkarilla Thutolle.


Mikäli torstai ei käy, säännöt ei ole mieluisat, tai haluat osallistua useampaan sarjaan, myös muita suomalaisia F1-sarjoja on käynnissä:


- Suomi-sarja, simulaatioluokka

-Div 1 kisat maanantaisin kello 20.00

-Div 2 kisat sunnuntaisin kello 18.30

- ajoavut kielletty

- ilmoittautuminen: https://m.facebook.com/groups/1381507885272379

- tai laita viestiä PSN-käyttäjälle pastafiores, nappula185 tai JesperBF1



- Suomi-sarja, vapaaluokka

-Div 1 kisat sunnuntaisin kello 19.00.

-Div 2 kisat keskiviikkoisin kello 19.30.

- ajoavut sallittu

- ilmoittautuminen: https://m.facebook.com/groups/1381507885272379

- tai laita viestiä PSN-käyttäjälle pastafiores, nappula185 tai JesperBF1


Säännöt:


Säännöt Radalle ja siihen liittyen:


-Ajoavut sallittu

-Vapaa valinta setupiin

-Maalaisjärjen käyttö on toivottavaa, lähtökohtaisesti virtuaali radalla on samat säännöt kuin oikeassakin elämässä, alla esimerkkejä sekä infoa tilanteista.

-Mutkissa että suorilla on tilaa jätettävä rinnalla olevalle vähintään auton verran, oli toinen kuski rinnalla sitten yhden tai kaikkien renkaiden voimin.

-Jos käytät ajolinjaa apuna niin se ei kerro että missä saat rinta rinnan tilanteissa mennä, mikäli takaa tuleva kuski pääsee epätavallisessa paikassa tekemään ohitus yritystä/rinnalle niin tilaa jätetään myös siinä, vaikka puolustaminen tuntuisi käytännön mahdottomalta ja aikaa menisi. -Tähän tilanteeseen on johtanut yleensä edellä ajavan kuljettajan tekemä ajovirhe aiemmassa mutkassa.

-Kunnioita sinisiä lippuja.

-Ole hereillä aika-ajoissa hitaalla kierroksella, toisten blokkaamisesta tuomarit rankaisevat säälittä.

-Yli optimistisista sukelluksista sakotetaan erittäin ankaralla kädellä.

-Sijoitusta puolustaessa on ajolinjan vaihtaminen sallittua vain yhden kerran, ennen jarrutusta, ja kiellettyä kesken jarrutuksen.

-Ole hereillä varikolta tullessa.

-Tuomariston tahalliseksi katsomasta kolaroinnista tulee vähintään loppukauden kilpailukielto, tai bänni koko sarjasta.

-Mikäli yksi kuski toistaa samoja virheitä, rangaistukset kovenevat sitä mukaa.

-Brake checkistä, eli turhanpäiväisestä jarruttamisesta esimerkiksi turva-auton takana rankaistaan ankaralla kädellä.

-Tilanteita tulee kuitenkin väistämättä kauden aikana, ja tuomaristo antaa rangaistukset sekä varoitukset lähtökohtaisesti syylliseksi todetun osapuolen tekemän liikkeen törkeyden/huolimattomuuden, ei niinkään aiheutuneen damagen perusteella.

-Mikäli suurella osalla kaatuu peli bugin vuoksi tai ilmenee jokin muu glitsi, niin on mahdollista että lähtö joko uusitaan tai sitten ei uusita, ja tulokset jäävät voimaan kisatilanteen mukaan. Tilanteet katsotaan tuomaristossa tapauskohtaisesti, eli joskus käy huonot ja joskus hyvät. Päätökseen uusinta startista vaikuttaa monta tekijää, eniten kuitenkin se että paljonko kisaa on ajettu sekä kuinka monelle tämä glitsi ilmenee. Toivottavasti ei tähän tilanteeseen ei kuitenkaan jouduta.

-Älä teetä tuomareilla turhaa hommaa raportoimalla marginaalisista kisa tilanteista, vaan oikeasti sellaisista josta omasta mielestäsi kuuluu rangaistus saada, pilkun viilaaminen ei ole kenestäkään mukavaa.

-Älä ohita turva-auton takana mikäli et ole kierroksella perässä tai ellei edellä olevan paikka sinulle kuulu, vaikka peli tähän antaisikin luvan.

-Älä aja AI:lla, eli älä paina pausea radalla koska tämä blokkaa muita kuskeja.

-Mikäli tunnet hyötyväsi esimerkiksi jostain bugista tai muusta tilanteesta verrattuna kanssakilpailijoihin, niin hidastathan vauhtia sopivasti rangaistuksen uhalla.

-Tuomaristolle raportoitaessa tulee olla video tilanteesta, videoleikkeen saat yleensä koko kisasta kun laitat PS4 asetuksista sen pituudeksi 60min, leikkaat ja uppaat tilanteen esimerkiksi youtubeen jonka linkkaat sitten tuomaristolle, taikka oman nettiyhteyden mahdollistaessa vaikka striimaat koko kisan omalle kanavallesi kuten moni kuski tekee.

-Erimielisyyksiä kisatilanteista käydään läpi yksityisesti, eikä julkisesti sarjan chatissa.

-Aika-ajon ja kisan välissä on noin kahden minuutin tauko, ja hosti antaa lähtöruudukossa luvan painaa start race -nappia. Mikäli joku muu tekee tämän etuajassa, seuraa siitä automaattisesti viisi rangaistuspistettä taikka uusintalähtö ja pudotus gridin hännille -tuomaristo päättää tilanteista tapauskohtaisesti.

-Ei mielellään paineta retireä myöskään aika-ajoissa radalla, koska tekoäly ottaa auton hallintaansa, eikä välttämättä mene haamuksi. Jotkut säästävät renkaita tuolla kikkailulla. Samaten tahallaan auton romuttaminen aika-ajoissa on kielletty. Jos tapahtuu vahingossa ja olet top10:ssä, niin on otettava kuluneet renkaat starttiin. Jos ei kuluneita löydy, niin sitten pehmeimmät.

-Ilmoita osallistutko kilpailuun vai et viimeistään kisapäivänä kello 17.00. Tätä myöhemmin ilmoittamisesta saa yhden rangaistuspisteen. Ilmoittamatta jättämisestä tai virheellisestä ilmoituksesta saa kolme rangaistuspistettä.

Host options:

-AI Driver Level: 41

-Car Performance: Equal

-Maximum practipiants: 22

-Practice Length: None

-Qualifying: Short

-Race Distance: 50%

-Quick Weather: Dynamic

-Session Start Time: Official

-Session Privacy: Invite Only

-Parc Ferme Rules: Off (noudatetaan sääntöä, mutta käytännön syistä pois päältä)

-Collosions: On

-Vehicle Damage: Reduced

-Ghosting: Off

-Car Setup: Full

-Safety Car: On

-Rules and Flags : On

-Corner Cutting Stringency: Strict

-Formation Lap: On

-Race Starts: Manual



-Braking Assist: Off

-Anti-Lock Brakes: On

-Traction Control: Full

-Automatic Gearbox: Automatic

-Pit Assist: Off

-Pit Release Assist: Off

-Dynamic Racing Line: Full

-ERS Mode: Automatic

Sääntöjenvastaisesta toiminnasta rankaistaan 5, 10 tai 20 sekunnin aikarangaistuksilla. Lisäksi jaetaan rangaistuspisteitä, 12 pisteellä ansaitsee yhden kilpailun kilpailukiellon. Tuomariston muodostavat Thuto, Moneygunx ja Kiraih. Myös vääristä ilmoittautumisista rangaistaan, ensin rangaistuspisteillä ja toistuessa menettää seuraavasta kisasta paikan.

Rangaistuspisteet:



Youtube-kanavia:

 
Viimeksi muokattu:

Thuto

Member
Pikkasen tullee myöhässä, pahottelut.

Kanadan kisan rangaistukset:

sammyt76-samitju saa 2 rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan " Causing a collision" vedoten. Sammy jarruttaa myöhässä ja osuu sen johdosta sarjaan.

Tämän osuman takia sarja on pakotettu oikaisemaan. Sarja saa oikeaoppisesta hidastamisesta huolimatta aiheettoman kolmen sekunnin rangaistuksen, joka poistetaan loppuajasta. Tämä nostaa sarjan velmun ohi sijalle viisi.

Videotodiste:

Belgian kisan rangaistukset:

nik-nike90 sai lievästä oikaisusta 5 sekunnin stop-go rangaistuksen, josta olisi pitänyt tulla varoitus. nik-nike ehti kärsimään rangaistuksen kilpailun aikana, mutta tuomaristo on päättänyt että myös nämä 5 sekunnin rangaistukset voidaan hyvittää loppuajasta. Näin ollen nik-nike nousee sijalle kolme Thuton ohi.

Videotodiste:
 
Viimeksi muokattu:

Aki

New Member
Tässä kauden viimeinen osakilpailu, jossa riitti tapahtumia. Lähtöruutu 13. Eka kierros varmuudella läpi jonka jälkeen ohitus Jhampperista. Samantien tämän jälkeen Turva-auto radalle. Toisen kierroksen lopussa kuitenkin kisani saa valitettavan käänteen kun Jhampperi antaa kyytiä lisää, jonka seurauksena osun varikkomuuriin. Sen jälkeen ylimääräinen varikkokäynti ja tipun joukon hänniille. Turva auton poistuttua nousen sammy76 ohi mutta turhan ajovirheen vuoksi etusiipeni vaurioituu. Taistelen kuintenkin stintin riittävän pitkälle jotta saan loppuun SuperSoft renkaat Medium renkaiden sijaan. Joudun kuitenkin siiven vaihdon vuoksi Nuutti93:sen taakse ja pienien bugien vuoksi en kyennyt ajamaan kovinkaan lähellä häntä. Pääsuoralle tultaessa kuitenkin onnistun pääsemään imuun ja ohitan hänet juuri ja juuri. Samalla varikolta tulee kuitenkin El Handerson, jolloin puikkelehdinkin kahden auton välissä ekaan mutkaan mutta onnistun nousemaan heidän ohitse. Tästa alkaakin ehkä kauden mielenkiintoisin vääntö kohti kultaista ananasta joka jatkuu viimeiseen mutkaan asti. Tulen maaliin 11. sijalla, josta muodostuikin kauden toiseksi paras sijoitukseni.
Kisa uusinta
 
Ylös Bottom