Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2019 F2-sarja [KAUSI 2] - kausi päättynyt

Thuto

Member
KonsoliFINin ensimmäinen F2-kausi on saatu ajettua, ja mestaruuden vei F1-sarjassakin mestaruuksia kahminut Simo911 murskaavan ylivoimaisesti. Toinen kausi aloitetaan tuttuun tyyliin heti perään, maanantaina 14.10. Sarjaformaattina toimii F2-sarjan kisaviikonloppua mukaileva formaatti 50 % kisapituuksilla, eli ajetaan ensin feature race, jonka jälkeen ajetaan vielä sprint race, johon lähdetään feature racen tulosten järjestyksessä, kuitenkin siten että TOP8 sijoittuneet lähtevät käännetyssä järjestyksessä. Harkinnassa on kuitenkin ulottaa käännetty lähtöjärjestys koko ruudukkoon TOP8:n sijaan, tuohon voi vaikuttaa äänestyksellä, joka löytyy ilmoittautumislomakkeesta.


Uudet kuskit ovat tervetulleita taitotasoon katsomatta, ainoana vaatimuksena hyvä käytös sekä radalla että keskusteluryhmissä. Hae mukaan laittamalla viestiä tähän ketjuun tai PSN:ssä käyttäjälle Thuto, Moneygunx tai Kiraih.




Kilpailuaikataulu:

Maanantaisin kello 20.00.



Kilpailukalenteri:

14.10. Meksiko

21.10. Venäjä

28.10. Japani

4.11. USA

11.11. Brasilia

18.11. Abu Dhabi



Pistetaulukko


Ilmoittautuminen


Discord-kanava


Kilpailumittana 50 %, aika-ajo 30 minuuttia. Aika-ajossa kuitenkin kaikkien on lähdettävä heti aika-ajon alkaessa radalle, ja saa ajaa niin monta kierrosta kuin bensaa riittää. Uudestaan ei saa lähteä radalle. Säännöt tarkemmin alempana.



Mikäli maanantai ei käy, säännöt ei ole mieluisat, tai haluat osallistua useampaan sarjaan, myös muita suomalaisia F1-sarjoja käynnistyy uuden pelin julkaisun jälkeen:

- Suomi-sarja

- kisat sunnuntaisin ja tiistaisin kello 19.10
- ilmoittautuminen: https://m.facebook.com/groups/1381507885272379
- tai laita viestiä PSN-käyttäjälle nappula185 tai JesperBF1


-Sunday cup

- kisat sunnuntaisin kello 18.30
- Ajoavut kielletty
- Ilmoittaudu laittamalla viestiä PSN-käyttäjälle palzu tai Dorental11


KFIN F1-sarja

- kisat torstaisin kello 20.00
- ilmoittaudu laittamalla viestiä PSN-käyttäjälle Thuto


Säännöt:

Säännöt Radalle ja siihen liittyen:

- Paalusta jaetaan neljä pistettä.

- Kilpailun nopeimmasta kierroksesta jaetaan kaksi pistettä.

-Ajoavut sallittu

-fixed setup

-Maalaisjärjen käyttö on toivottavaa, lähtökohtaisesti virtuaali radalla on samat säännöt kuin oikeassakin elämässä, alla esimerkkejä sekä infoa tilanteista.

-Mutkissa että suorilla on tilaa jätettävä rinnalla olevalle vähintään auton verran, oli toinen kuski rinnalla sitten yhden tai kaikkien renkaiden voimin.

-Jos käytät ajolinjaa apuna niin se ei kerro että missä saat rinta rinnan tilanteissa mennä, mikäli takaa tuleva kuski pääsee epätavallisessa paikassa tekemään ohitus yritystä/rinnalle niin tilaa jätetään myös siinä, vaikka puolustaminen tuntuisi käytännön mahdottomalta ja aikaa menisi. -Tähän tilanteeseen on johtanut yleensä edellä ajavan kuljettajan tekemä ajovirhe aiemmassa mutkassa.

-Kunnioita sinisiä lippuja.

-Ole hereillä aika-ajoissa hitaalla kierroksella, toisten blokkaamisesta tuomarit rankaisevat säälittä.

-Yli optimistisista sukelluksista sakotetaan erittäin ankaralla kädellä.

-Sijoitusta puolustaessa on ajolinjan vaihtaminen sallittua vain yhden kerran, ennen jarrutusta, ja kiellettyä kesken jarrutuksen.

-Ole hereillä varikolta tullessa.

-Tuomariston tahalliseksi katsomasta kolaroinnista tulee vähintään loppukauden kilpailukielto, tai bänni koko sarjasta.

-Mikäli yksi kuski toistaa samoja virheitä, rangaistukset kovenevat sitä mukaa.

-Brake checkistä, eli turhanpäiväisestä jarruttamisesta esimerkiksi turva-auton takana rankaistaan ankaralla kädellä.

-Tilanteita tulee kuitenkin väistämättä kauden aikana, ja tuomaristo antaa rangaistukset sekä varoitukset lähtökohtaisesti syylliseksi todetun osapuolen tekemän liikkeen törkeyden/huolimattomuuden, ei niinkään aiheutuneen damagen perusteella.

-Mikäli suurella osalla kaatuu peli bugin vuoksi tai ilmenee jokin muu glitsi, niin on mahdollista että lähtö joko uusitaan tai sitten ei uusita, ja tulokset jäävät voimaan kisatilanteen mukaan. Tilanteet katsotaan tuomaristossa tapauskohtaisesti, eli joskus käy huonot ja joskus hyvät. Päätökseen uusinta startista vaikuttaa monta tekijää, eniten kuitenkin se että paljonko kisaa on ajettu sekä kuinka monelle tämä glitsi ilmenee. Toivottavasti ei tähän tilanteeseen ei kuitenkaan jouduta.

-Älä teetä tuomareilla turhaa hommaa raportoimalla marginaalisista kisa tilanteista, vaan oikeasti sellaisista josta omasta mielestäsi kuuluu rangaistus saada, pilkun viilaaminen ei ole kenestäkään mukavaa.

-Älä ohita turva-auton takana mikäli et ole kierroksella perässä tai ellei edellä olevan paikka sinulle kuulu, vaikka peli tähän antaisikin luvan.

-Älä aja AI:lla, eli älä paina pausea radalla koska tämä blokkaa muita kuskeja.

-Mikäli tunnet hyötyväsi esimerkiksi jostain bugista tai muusta tilanteesta verrattuna kanssakilpailijoihin, niin hidastathan vauhtia sopivasti rangaistuksen uhalla.

-Tuomaristolle raportoitaessa tulee olla video tilanteesta, videoleikkeen saat yleensä koko kisasta kun laitat PS4 asetuksista sen pituudeksi 60min, leikkaat ja uppaat tilanteen esimerkiksi youtubeen jonka linkkaat sitten tuomaristolle, taikka oman nettiyhteyden mahdollistaessa vaikka striimaat koko kisan omalle kanavallesi kuten moni kuski tekee.

-Erimielisyyksiä kisatilanteista käydään läpi yksityisesti, eikä julkisesti sarjan chatissa.

-Aika-ajon ja kisan välissä on noin kahden minuutin tauko, ja hosti antaa lähtöruudukossa luvan painaa start race -nappia. Mikäli joku muu tekee tämän etuajassa, seuraa siitä automaattisesti kolme rangaistuspistettä.

-Ei mielellään paineta retireä myöskään aika-ajoissa radalla, koska tekoäly ottaa auton hallintaansa, eikä välttämättä mene haamuksi. Jotkut säästävät renkaita tuolla kikkailulla. Samaten tahallaan auton romuttaminen aika-ajoissa on kielletty. Jos tapahtuu vahingossa ja olet top10:ssä, niin on otettava kuluneet renkaat starttiin. Jos ei kuluneita löydy, niin sitten pehmeimmät.

-Ilmoita osallistutko kilpailuun vai et viimeistään tiistaina 23.59. Tätä myöhemmin ilmoittamisesta saa yhden rangaistuspisteen. Ilmoittamatta jättämisestä tai virheellisestä ilmoituksesta saa kolme rangaistuspistettä.

-Reset to trackin käyttäminen on kielletty.

Host options:

-Car: F2 2018

-AI Driver Level: 41

-Car Performance: Equal

-Maximum participants: 22

-Practice Length: None

-Qualifying: 30 min

-Race Distance: 50%

-Quick Weather: Dynamic

-Session Start Time: Official

-Session Privacy: Invite Only

-Parc Ferme Rules: On

-Collosions: On

-Vehicle Damage: Reduced

-Ghosting: Off

-Car Setup: Fixed

-Safety Car: On

-Rules and Flags : On

-Corner Cutting Stringency: Strict

-Formation Lap: On

-Race Starts: Manual

-Braking Assist: Off

-Anti-Lock Brakes: On

-Traction Control: Full

-Automatic Gearbox: Automatic

-Pit Assist: Off

-Pit Release Assist: Off

-Dynamic Racing Line: Full


Sääntöjenvastaisesta toiminnasta rankaistaan 5, 10 tai 20 sekunnin aikarangaistuksilla. Lisäksi jaetaan rangaistuspisteitä, 12 pisteellä ansaitsee yhden kilpailun kilpailukiellon. Tuomariston muodostavat Thuto, Moneygunx, Kiraih, Merimax_87 ja Nuutti93. Myös vääristä ilmoittautumisista rangaistaan, ensin varoituksella ja toistuessa rangaistuspisteillä.


Rangaistuspisteet:

AkiLasseAntti_3: 3p (3p Italia)
sammyt76-samijtu: 2p (2p Italia)
F1Mane24: 1p (1p Italia)
Nuutti93: 1p (1p Italia)




Youtube-kanavia:


 
Viimeksi muokattu:
Aika-ajo oli taas ok-tasoa, sija 6. Lähtö oli hyvä, sain piettyä sijani, ja kolmosmutkassa Janetzki ajautu radan ulkopuolelle ja sai huonon ulostulon, ja pääsinkii ohi seuraavissa mutkissa. Ensimmäinen stintti menikii sitten Janetzkin kanssa vuorotellen ohitellen toisiamme.

Stopin jälkeen sama tahti jatku hetken, mutta sitten kun Zicryh tuli ohitettavaks niin Janetzki pääs joutusammin ohi ja aloin sitten puota kyyistä. Koitin hypätä lampun kyytiin kun se ohitti mut mutta ei riittäny vauhti alkuunkaan siihen. Lampulla oli kuitenkii sen verran rankkua että pääsin eelle ja neljänneks.

Sprintissä tällä käydella käännetään koko gridi, joten lähtö ruudusta 9. Tällä kertaa startti oli loistava, ja pääsinkii peräti viienneks. Toisen kierroksen alussa koitin Teemusta ohi, mutta Teemu käänti vähän päälle ja spinnasin ja putosin kymmenenneks. pari kierrosta myöhemmin oli käyä sama uuestaan, mutta onneks osuma oli tällä kertaa kevyempi ja auto pysy hanskassa. Sen jälkeen ei tapahtunukkaan mittään, lopulta sija 7.

Striimi:


Kooste:
 
Meksikon F2-kisan rangaistukset:

Teemu20 saa +10 sekuntia ja viisi rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan "Causing a collision" vedoten. Rangaistus koostuu useista vastaavan tyyppisistä osumista, räikeimpänä tilanne, jossa Teemu kääntää mutkassa sisäpuolella olevan Thuton kylkeen aiheuttaen pyörähdyksen molemmille. Tilanteen jälkeen Teemu palaa radan ulkopuolelta suoraan Kirain eteen. Aikarangaistus pudottaa Teemua yhden sijan sijalle 10.

Videotodiste:
 
Aika-ajossa taas perussijoilla, tällä kertaa seittemäs. Startissa suti aika pahasti, ja Samadhi pääs heti kiihytyksessä ohi. Eka mutkan jarrutuksessa lampunvarjosti osu vähän perrään ja pukkas mut pitkäks, niin siinä meni aikalailla aikaa, vaikka sijoja ei mennykkään. Sitten vielä eka kierroksella takasuoran jarrutus pitkäks, ja lamppu ja Kirai pääs ohi. Kirai ajo vuorostaan seuraavalla kierroksella vähän levveeks ni pääsin kuittaamaan. Tämän jälkeen ei kummempia tapahtumia ennää ollu, ohitin siipirikkosen Manen ja Nuutti tuli pariin otteeseen ohi. Lopulta sija 7.

Sprinttiin tuli jostain syystä mulle ja tallitoverina olleelle Janetzkille kovemmat renkaat, kun muilla oli pehmeemmät. Joka tapauksessa vitosruudusta matkaan, ja tällä kertaa sain hyvän startin, mutta eka mutkaan jäin vähän pahhaan paikkaan, ja peli vielä käski päästää sammyn takasin ohi kun ohitin keltasilla, vaikka sammy kyllä teki ajovirheen ja sen takia pääsin ohi. Jälkikätteen aatellen ois vaan pitäny pittää piakka ja laittaa aikarankku tutkintaan. Kaiken tämän hässäkän jälkeen olin sijalla 7.

Toisen kierroksen alussa Janetzki ohitti vähän kyseenalasesti, mutta pääsin samantien takasin ohi. Kierroksella neljä tuli tyylikäs triplaohitus, kun sammylla lähti pienestä osumasta kirjottammaan, Kirailla meni mutka pitkäks ja sen takia nosti, ja Janetzki joutu väistämään Kiraita, kun taas ite pääsin hyvällä linjalla pyyhkäsemmään koko kolmikon ohi.

Janetzki pääs takasin ohi kierroksella neljä, ja sen jälkeen olikii hiljasta viimeselle kierrokselle asti. Mokasin takasuoran jarrutuksen, ja Simo oli päästä ohi. Sain kuitenkii piettyä sijan ja samalla Mane oli radanvarressa. Sijotus 4.

Striimi:


Kooste:
 
Meni tällä kertaa melko lailla yksinajellessa nämä kisat. Aika-ajot ei vielä oikein sujunu, mutta kisassa alko ajaminen pikku hiljaa sujua. Startissa sain piettyä sijani, ja kun Nuutti tuli kolmannelle kierrokselle lähettäessä ohi, niin muita ei paljoo näkyny sen jälkeen. Kisan lopussa ajoin Kossun kiinni, ja Nuutti ajo mut kiinni, mutta ohitusyrityksiä kummankaan osalta ei ehitti näkemään. Kossulla kuitenkii rangaistus joten nousin neljänneks.

Sprintin startissa lähti heti menemään väärään suuntaan. Ässissä nuoli välähti punasena ni luulin että Simo koittaa ohi ja tein pienen väistöliikkeen, jonka takia linja seuraavaan mutkaan meni pieleen ja Simo pääs rinnalle. Denger 2:ssa sitten ajauduin kanttarin päälle ja siitä lähti perä alta sen verran että Simo pääs ohi. 130R:ssä Simo ja Kirai meni rinnakkain eellä, enkä nähny mutkaa joten vedin sen levveeks, jollon lampunvarjosti pääs ohi. Veti vielä samalla vähän turhan läheltä niin mulla lähti vähän käsistä jarrutuksessa, jonka takia shikaani pieleen ja Arttu pääs ohi. Siihen kruunuks vielä spinni Dunlopissa, niin sai rauhassa ajella yksinään perällä loppukisan. Lopulta Nuutin ja Zicryhin ongelmien jälkeen sija 8.

Koostetta en ruennu tekemään, kun ainut näkemisen arvonen tilanne on sprintin eka kierros, sen voi halukkaat kattoo striimistä, 1:02:44 alkaen.

Striimi:
 
Japanin F2-kisan rangaistukset:

Simo911:ltä poistetaan kahden sekunnin aikarangaistus. Simo joutui väistämään Samadhia, jonka seurauksena oikaisi shikaanissa. Simo ei kuitenkaan hyötynyt tilanteessa. Aikarangaistuksen poistaminen nostaa Simon sijalle 2.
 
Ylös Bottom