Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 kuva "häntii" (tavallaan)

Cam0

Member
Mulla on joku ihmeellinen kuva ongelma PS4:n kanssa, joka ei vaikuta johtuvan TV:stä/monitorista. En tiedä mikä on oikea teknillinen termi tälle ongelmalle. Selvimmin olen huomannut tämän ongelman Outer Worldsissä. Battlefield V:ssa olen myös huomannut ongelman mutta en niin pahasti. Modern Warfaressakin tämä ongelma on, mutta sitä on vaikea huomata. Vähän hankala selittää probleemaa, mutta kun liikkuu pelissä niin paikallaan olevista objekteista huomaa sellaisen "jälkikuvan". Tallennin pelissä videokuvaa ja siirrin PC:lle ja huomaan saman ongelman PC näyttöni kanssa.

En tiedä huomaatteko te, mutta tästä videosta kun katson noita sillan kaiteita niin huomaan että niistä jää tuollaisia jälkikuvia.


Saman huomaa tästä videosta kun katsoo tuon rakennuksen kulmaa.


Mikä tässä mättää? Onko PS4 rikki? Ennen BFV:tä en ollut koskaan huomannut tälläistä. Nyt Outer Worldissä tuo on jo niin paha että se häiritsee pelaamista.
 
Mikä tässä mättää? Onko PS4 rikki? Ennen BFV:tä en ollut koskaan huomannut tälläistä. Nyt Outer Worldissä tuo on jo niin paha että se häiritsee pelaamista.
Kyseessä on todennäköisimmin noiden pelien käyttämä TAA eli Temporal Anti-Aliasing -reunanpehmennystekniikka. Sitä ei voi itse mitenkään säätää eikä siihen voi vaikuttaa. PC-versiossa se olisi mahdollista ottaa pois päältä.
 
BFV:ssä ensimmäisen kerran huomasin tuota, jossa se on aika mietoa. En tiedä onko ollut aikaisemmissa peleissä, mutta Outer Worldissä näyttää kun ois joku humalatila effekti päällä. Hyvä kuitenkin tietää ettei oma PS4 aiheuta tuota.
 
BFV:ssä ensimmäisen kerran huomasin tuota, jossa se on aika mietoa. En tiedä onko ollut aikaisemmissa peleissä, mutta Outer Worldissä näyttää kun ois joku humalatila effekti päällä. Hyvä kuitenkin tietää ettei oma PS4 aiheuta tuota.
Ei tuota TAA:ta käytä läheskään jokainen peli, mutta varsinkin Outer Worldsin tapauksessa TAA:n aiheuttamasta jälkikuvasta on jotkut muutkin maailmalla valittaneet.
 
Ei tuota TAA:ta käytä läheskään jokainen peli, mutta varsinkin Outer Worldsin tapauksessa TAA:n aiheuttamasta jälkikuvasta on jotkut muutkin maailmalla valittaneet.
Ja myös Bf on sellainen jossa tuota näkee tietyissä tilanteissa. Pahinta Arras mapin pellot. Ne häntii oikein todella pahasti.
 
Ylös Bottom