Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Sen huomasin myös, että tuo mikki on paljon joustavampi, eli sen saa säädettyä just eikä melkein.
Sit kantomatka on selvästi pidempi.
Mulla on tiilitalon kellarissa pelihuone ja pro on siellä tv tasolla. Kun kävi vanhoilla vessassa, kantomatka loppui kesken, kun väliin jäi paksu tiiliseinä ja Usb dongle on siellä pro:n takana, joten konsoli ja nahkasohva jäi väliin.

Ja ärsyttävintä tuossa oli se, että yhteys kyllä palautui itsestään ja saattoi myös katketa heti uusiksi ja mute lähti aina pois päältä, jolloin kaverit kuunteli lorinaa. :D
Näiden kanssa pystyi menemään vessan ohikin useamman metrin ja toisen seinän taaksekin ennen kuin yhteys katkesi.

Sitä jäin tosin miettimään, että oliko jo LS41:ssä vastamelukuulokkeita vastaava toiminto, että mikki kuuluu omiin korviin?
Eli kun äänet on kovalla, et kuule omaa puhettasi kunnolla ja alat puhumaan kovaa. Tässä mikki päästää osan äänistä kuulokkeisiin, jolloin kuulet oman äänesi vähän kuin ilman kuulokkeita.
Tuo toimii oikeasti hienosti, eikä sieltä tule silti muun perheen ääniä läpi.
Mutta..siinä on se mutta. Kun käännät päätä ja mikki ottaa vähän kiinni paidan kaulukseen tms, kuuluu siitä rahinaa kuulokkeisiin.

En tiedä saako tuota pois päältä, mutta kun koitin puhua mikki päällä ja mutella (eli ei kuulu omaa ääntä), niin kyllä ehdottomasti itse tuon haluan pitää päällä.

Näköjään myös erona LS40:iin on 5h parempi akunkesto. Mut onko joku ihan oikeasti vetänyt LS40:llä 15h sessioita, joten onko tällä 20h kestolla niin merkitystä? :D

Olen useampia 5.1 kuulokkeita koittanut ja nää nyt on virallisesti 7.1 kuulokkeet, mutta olen edelleen aivan myyty tuolle Lucid Soundin omalle gaming surroundille.

Boosted surround kuulostaa vähän samalta ku kotiteatteri tai normi kuulokkeet. Kuulee kyllä mistä äänet tulee, mutta ne on aika tasapaksua.
Gaming surroundilla sit taas jo aikaisemmin mainittu puhe tulee todella upeasti, mutta myös kaikki muut äänet tuntuu kuin niillä olisi omat kerrokset ja etäisyydet. Se on tosi hämmentävä verrata vuorotellen esim Sonyn 2.0 ääniin ja noihin. Kaikki on niin paljon puhtaampaa ja selkeämpää, mutta kaikki äänet tulee jotenkin paljon luonnollisemman oloisesti sieltä ja siten miten kuvittelee.
Erikoiseksi tuon tekee se, että se on täysin keinotekoisesti softalla aikaansaatua muutosta siihen ääneen mitä optinen piuha sieltä raakadataa ulos puskee.
Oli aihe mikä vain, olen sitä mieltä ettei keinotekoiset efektit jne ole ikinä hyväksi. On ne sit ääneen, tai tv kuvanparannukseen. Mutta LucidSound on onnistunut tekemään jotain mitä pelaajat ihan oikeasti kaipaa.

Se on niin eri tietää onko vihu yhden, kaksi vai kolme kerrosta yläpuolella ja metrin edessä vai takana omaa sijaintia, kuin se et kuulee et on yläpuolella.
Tai se et toisilla kuulet et ääni tulee takavasemmalta. Näillä tiedät et ääni tulee pienen nyppylän takaa takavasemmalta ja nyt se meni laatikon taakse suojaan....noin kärjistetysti siis.
Peleissä missä pelataan äänillä, esim siege, tai nyt bäfän Firestorm..tuo antaa niin ison hyödyn noihin Sonyn kuulokkeisiin nähden, että vähän tuntuu huijaamisella. Ja sit moninpelin puoellla bäfässä sonyillä kuuli et monta äijää juoksi läjässä, näillä erottaa et onko 4 vai 5 äijää ja onko ne vierekkäin, peräkkäin vai miten.
Jos elektroniikasta voi valua housuihin jotain ylimääräistä, niin näiden kuulokkeiden osalta ollaan nyt siinä pisteessä. Jumalkuulokkeet todellakin, toki Ls40:t on myös jos vain olisi myynnissä jossain. :D
Mielestäni näiden kuulokkeiden laatu kautta linjan on sitä luokkaa, etten ymmärrä miten näitä myydään 199eurolla, tai edes 250eurolla.

  • Gaming Surround - This is the default surround mode with a room model and EQ settings that LucidSound believes are ideal for gaming.
  • Boosted Surround - This mode has the highs and low frequencies boosted. This mode also features a more traditional surround sound room model and can be used for gaming, movies, and music.
  • Stereo - Stereo mode downmixes the surround sound content to two channel stereo using the default EQ settings and bypasses DTS processing.
If the source audio is two channel stereo:

- Super Stereo Wide - This mode expands two channel stereo using a room model that places the speakers a wide distance apart.
  • Super Stereo Front - This room model places the two channel audio in front of the listener just as it would be listening to standard stereo speakers.
  • Stereo - This mode bypasses all DTS processing and outputs the audio directly.
 
Hmph. Tässähän alkaa itseäkin syyhyttämään uusien luurien hommaaminen, vaikka ei vanhoissakaan mielestäni mitään vikaa ole :cool: Yrittänyt vähän googlailla kuinka suuri ero tuolla DTS Headphone:X 7.1 Surroundilla on Dolby Digital 7.1 verrattuna. Vaikea sitä nyt varmaan on mistään demo klipeistä huomatakkaan. Pitäisi itse pelissä päästä testaamaan.
 
Hmph. Tässähän alkaa itseäkin syyhyttämään uusien luurien hommaaminen, vaikka ei vanhoissakaan mielestäni mitään vikaa ole :cool: Yrittänyt vähän googlailla kuinka suuri ero tuolla DTS Headphone:X 7.1 Surroundilla on Dolby Digital 7.1 verrattuna. Vaikea sitä nyt varmaan on mistään demo klipeistä huomatakkaan. Pitäisi itse pelissä päästä testaamaan.
En oo noihin tutustunut juurikaan. Mitä eroa noilla paperilla pitäisi olla? LucidSoundeissako on tuo DTS?
 
En oo noihin tutustunut juurikaan. Mitä eroa noilla paperilla pitäisi olla? LucidSoundeissako on tuo DTS?

Niin nuo ainakin mainostavat. DTS:X kilpailee ilmeisesti lähinnä Dolbyn Atmosia vastaan, eli ovat kumpainenki näitä "true 3D" äänitiloja. Tarkoittaa sitä että pitäisi juurikin mallintaa myös ylhäältä ja alhaalta tulevat äänet vs. normaali 7.1 audio missä ääni tulee vain sivusuunnista. Boxilla olen joskus about vuosi sitten testannut Dolbyn Atmosia sekä Windowsin vastaavaa ja niistä en silloin ainakaan pitänyt. Liekkö sitten ollut alkukankeutta vai mitä, kun tietyissä peleissä vääristä tyystin äänen lähdettä sekä teki kaikesta tosi muovisen kuuloista.

E: https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1548678512

Boxille ilmeisesti tulossa tuki tuolle DTS:Xllä ihan konsolin omasta takaa lähiaikoina. Sittenhän sitä pääsee kokeilemaan :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Niin nuo ainakin mainostavat. DTS:X kilpailee ilmeisesti lähinnä Dolbyn Atmosia vastaan, eli ovat kumpainenki näitä "true 3D" äänitiloja. Tarkoittaa sitä että pitäisi juurikin mallintaa myös ylhäältä ja alhaalta tulevat äänet vs. normaali 7.1 audio missä ääni tulee vain sivusuunnista. Boxilla olen joskus about vuosi sitten testannut Dolbyn Atmosia sekä Windowsin vastaavaa ja niistä en silloin ainakaan pitänyt. Liekkö sitten ollut alkukankeutta vai mitä, kun tietyissä peleissä vääristä tyystin äänen lähdettä sekä teki kaikesta tosi muovisen kuuloista.
Jos ei jossain pelissä toimi, niin silloinhan voi esim näissä vaihtaa boosted surroundin päälle, joka kuulostaa ns normi kotiteatterilta.
 
Jos ei jossain pelissä toimi, niin silloinhan voi esim näissä vaihtaa boosted surroundin päälle, joka kuulostaa ns normi kotiteatterilta.

Se on tietty hyvä. En ymmärrä aiheesta niin paljoa että osaisin sanoa onko tuosta Dolbyn Atmoksesta aina hyötyä, vaikka peli ei sitä tukisikaan. Löysin netistä vähän puolesta ja vastaan tietoa. Voisi olettaa että sama pätee sitten myös tuohon DTS:X:ään. Sulla se ainakin tuntui parantavan äänimailmaa, joten ei se varmaan ihan turha homma ole. Sitten kun saat vähän useampaa peliä pelattua niillä, (nimenomaan siten että käyttää sitä DTS:X) niin olisi kiinnostavaa kuulla onko peleissä eroa. Itse testasin silloin Modern Warfaren remasterissa ja se heitti kello kahdesta kuuluvat äänet vastaikkaiselle puolelle about kello seitsemään. Sama homma myös 10 ja 4 välillä.
 
Se on tietty hyvä. En ymmärrä aiheesta niin paljoa että osaisin sanoa onko tuosta Dolbyn Atmoksesta aina hyötyä, vaikka peli ei sitä tukisikaan. Löysin netistä vähän puolesta ja vastaan tietoa. Voisi olettaa että sama pätee sitten myös tuohon DTS:X:ään. Sulla se ainakin tuntui parantavan äänimailmaa, joten ei se varmaan ihan turha homma ole. Sitten kun saat vähän useampaa peliä pelattua niillä, (nimenomaan siten että käyttää sitä DTS:X) niin olisi kiinnostavaa kuulla onko peleissä eroa. Itse testasin silloin Modern Warfaren remasterissa ja se heitti kello kahdesta kuuluvat äänet vastaikkaiselle puolelle about kello seitsemään. Sama homma myös 10 ja 4 välillä.
Onkohan jossain listaa mitkä virallisesti tätä tukee?
Tuo MW Remastered ois nyt ja sitä ei ollut LS40 aikoihin, joten voisin testailla.
 
Onkohan jossain listaa mitkä virallisesti tätä tukee?
Tuo MW Remastered ois nyt ja sitä ei ollut LS40 aikoihin, joten voisin testailla.

Dolby Atmokselle löytyy suht lyhyehkö lista virallisesti tuettua pelejä. DTS:X:lle en nyt äkkiseltää ainakaan löytänyt mitään.
 
Itse testasin silloin Modern Warfaren remasterissa ja se heitti kello kahdesta kuuluvat äänet vastaikkaiselle puolelle about kello seitsemään. Sama homma myös 10 ja 4 välillä.
Täysin ongelmitta toimii ja ihan selkeä parannus Sonyn 2.0:aan verrattuna.
Kyllä nuo kuulokkeet tuota parantaa softallisesti jotenkin, koska tuossakin pystyi aivan käsittämättömän tarkasti nyt kuulemaan kaikkien muiden liikkeet.
 
Miten mahtaa käydä PS4:n ulkoisen kovalevyn kanssa, jos konsoli joskus simahtaa? Tuleeko levystäkin verkonpaino? Oliko se PS4 vai Xbox One, joka alustaa ulkoisen kovalevyn sellaiseksi, että sitä ei enää sen jälkeen voi muilla laitteilla lukea?
 
Miten mahtaa käydä PS4:n ulkoisen kovalevyn kanssa, jos konsoli joskus simahtaa? Tuleeko levystäkin verkonpaino? Oliko se PS4 vai Xbox One, joka alustaa ulkoisen kovalevyn sellaiseksi, että sitä ei enää sen jälkeen voi muilla laitteilla lukea?
Kummankin konsolin ulkoista levyä voi käyttää myös toisessa PS4/Xbox One -järjestelmässä, kunhan on sama PSN/Live-tunnus käytössä. Ja vaikka konsolipelaamiselle heittäisi kokonaan heipat, saa levyt totta kai alustettua esim. tietokonekäyttöön taas.
 
Tuli Twitterissä vastaan mielenkiintoinen ohjain, Astron C40 TR. Hinta tosin aika hurja, 200$. Joten tuskin tulee itse sellaista hankittua.
Arvostelussa vaikuttaa ihan hyvältä ja ihmiset on sitä myös kehuneet Redditissä. Ainoastaan DS4:ää isompi koko on monelle ollut vähän pettymys.
 
Tuli Twitterissä vastaan mielenkiintoinen ohjain, Astron C40 TR. Hinta tosin aika hurja, 200$. Joten tuskin tulee itse sellaista hankittua.
Arvostelussa vaikuttaa ihan hyvältä ja ihmiset on sitä myös kehuneet Redditissä. Ainoastaan DS4:ää isompi koko on monelle ollut vähän pettymys.

Harmittaa ettei ole boxille saatavilla Toki kaksi takapedaalia eliten neljän sijasta on aika iso turn off itselle :confused:
 
Tuli Twitterissä vastaan mielenkiintoinen ohjain, Astron C40 TR. Hinta tosin aika hurja, 200$. Joten tuskin tulee itse sellaista hankittua.
Arvostelussa vaikuttaa ihan hyvältä ja ihmiset on sitä myös kehuneet Redditissä. Ainoastaan DS4:ää isompi koko on monelle ollut vähän pettymys.

Itse tuota jo pitkään himoinnut ja odottanut arvioita, harmi vaan että tuote on tällä hetkellä saatavilla vain USA/Kanada ja ei mitään tietoa koska tulossa muualle.

Edit: myös tämä vaikuttaa kiinnostavalta ja arvioita odotellessa.

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...er-peliohjain-PS4?list=OZCYkRNpZjJ58Kq3NpNCaK
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään noita Lucid sound LS41:iä saa jo 189.9€ hintaan. Vanhat sonyn kuulokkeet alkavat rapistua jo niin pahasti, että oli pakko tilata. :)
 
Se on hyvä hinta. Missä oli?

Tulevat molemmissa tapauksista maxgamingilta (on cdon:in yhteistyökumppani). Itse päädyin cdon.comiin, koska sinne oli jo accountti valmiina.
 
Daam! Nyt olisi jo suht edullinen tarjous. Itselläni on vielä 17 euron lahjakorttikin käyttämättä cdonille.. Hieman houkuttaisi. Pitää ehkä kuitenkin odottaa, että vanhat hajoaa eka pois alta.
 
Ylös Bottom