Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Moro. Onko tietoo mikä käsijarrukahva on yhteensopiva Logitech G29:n kanssa ps 4:lle? Ajattelin kokeilla tehdä usb näppiksestä+painonappi katkaisijasta diy mallin mut onko valmista toimivaa versioo saatavilla? Peleinä kaikki dirtit ja project cars 2.

Ja ootteko muut saanu vastaavaa diy rakennelmaa toimimaan?



Tekoleuka:

Project carssissa toimii mikä vain normaali usb näppäimistö. Mutta muissa ajopeleissä ei taida toimia lainkaan. Rallipeleissä pitäisi olla itsestäänselvyys käsijarrukahva.
Ihmehomma ettei noita käsijarruja ole saatavilla kun säveltämällä itse, ja silloinkin vain yhteen peliin...
Carssin rallicrossi on muuten todella hauska ajaa ratilla kahvan kanssa. Hito hyvä !

Tulostin g29 kylkeen tällaisen kotelon, sai carssiin lisänappeja ja käsijarrun. Voi laittaa vaikka valot tai pyyhkijät päälle :D
Amazonista tilasin painikkeiksi arcadetikun varaosa-sarjan.
Vanha usb näppis silpuksi. Nappien johdot juotin uusiin nappeihin melkoisella arpomisella.
Nyt tuo käsijarru kääntyy vielä jokasuuntaan niinkun normaali arcadetikku. Ajattelin tehdä ohjurin että menisi vain alas, mutta vähän jäänyt. Tuon kun sai survottua läjään niin en ole uskaltanut avata. Oli hurjaa survomista tuon kannen paikalleen saaminen.
Oli kyllä hauska askartelupaskartelu projekti
 

Liitetiedostot

  • 20171010_211119.jpg
    20171010_211119.jpg
    4,2 MB · Lukukerrat: 21
  • 20171015_192949.jpg
    20171015_192949.jpg
    5 MB · Lukukerrat: 23
  • 1513424229428.jpg
    1513424229428.jpg
    1,1 MB · Lukukerrat: 22
  • 20171012_165500.jpg
    20171012_165500.jpg
    1,4 MB · Lukukerrat: 24
  • 20171016_064154.jpg
    20171016_064154.jpg
    4,4 MB · Lukukerrat: 26
  • 1513431618339.jpg
    1513431618339.jpg
    2,6 MB · Lukukerrat: 25
Viimeksi muokattu:
Olisi hakusessa langattomat kuulokkeet PS4:lle joita voi käyttää myös ladatessa ja eivät silloin pidä mitään ärsyttävää ääntä kuten Turtle Beach Stealth 700 pitävät. Vasemmasta kuulokkesta kuuluu ladatessa ärsyttävä ääni jota ei tietenkään kuulu silloin kun et lataa niitä käytettäessä. Joskus vaan unohtuu ladata kuulokkeet ja sitten joutuu kärsimään tuosta äänestä pelatessa. Boxilla Astro A50:stä ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä kun niitä latasi pelatessa joten petyin kyllä Turtle Beachiin tässä tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Mites muuten tuo lataus juttu toimii noissa Lucidsoundeissa. Eli pystyykö käyttää saman aikaisesti kun lataa ja jos pystyy niin kuuluuko silloin kuulokkeista jotain ylimääräisiä ääniä? Nuo on jo sen hintaluokan kuulokkeet, että ei viittisi ostaa sokkona vaan todetakseen, että näissä on tuo sama "ominaisuus" kuin Stealth 700:ssa.
 
Mites muuten tuo lataus juttu toimii noissa Lucidsoundeissa. Eli pystyykö käyttää saman aikaisesti kun lataa ja jos pystyy niin kuuluuko silloin kuulokkeista jotain ylimääräisiä ääniä? Nuo on jo sen hintaluokan kuulokkeet, että ei viittisi ostaa sokkona vaan todetakseen, että näissä on tuo sama "ominaisuus" kuin Stealth 700:ssa.

Pitää kokeilla.
Koetappa eri laturia. Sähköverkon 50hz taajuus kuuluu hurinana kuulokkeista.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hakkuriteholähde
Siellä huonona puolena häiriöäänet.
Yksi hurinaton tapa on ladata powerbankilla kuulokkeita.
 
Nyt on maailman kirjat sekaisin, kokeilin ladata kuulokkeita käytettäessä samalla tavalla kuin ennenkin ja nyt sitä tausta hurinaa ei kuulunut. Kokeilin ottaa virtaa myös PC:n usb portista ja powerbankista ja sama juttu ei kuulunut enään ylimääräisiä ääniä. Miten ne nyt yhtäkkiä on voinut poistua. Ainoa mikä nyt sitten tulee mieleen on se, että tietty peli aiheuttaisi tuon, mutta eihän tuollaisen pitäisi olla mahdollista vai voiko muka olla? Peli jossa tuota hurinaa taustalta kuuluin ladatessa oli Days Gone. Nyt kokeilin Spidermania ja ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä taustalta ladatessa, outoa :confused:

Katselin erään arvostelu videon noista Lucidsound LS40:stä ja siinä arvostelija antoi ymmärtää, että niitä ei voisi ladata samalla kun niitä käyttää, tosin komenteissa joku mainitsi, että olisi pystynyt puhelimen laturilla ladata käytönkin aikana. 41:stä ei ole tietoa. Razer Treshereita ilmeisesti pystyy ladata saman aikaisesti kun ne ovat käytössä, mutta entäs Steelseries Arctis 7 näistäkin ei oikein meinaa löytyä tietoa miten on asian laita.
 
Nyt on maailman kirjat sekaisin, kokeilin ladata kuulokkeita käytettäessä samalla tavalla kuin ennenkin ja nyt sitä tausta hurinaa ei kuulunut. Kokeilin ottaa virtaa myös PC:n usb portista ja powerbankista ja sama juttu ei kuulunut enään ylimääräisiä ääniä. Miten ne nyt yhtäkkiä on voinut poistua. Ainoa mikä nyt sitten tulee mieleen on se, että tietty peli aiheuttaisi tuon, mutta eihän tuollaisen pitäisi olla mahdollista vai voiko muka olla? Peli jossa tuota hurinaa taustalta kuuluin ladatessa oli Days Gone. Nyt kokeilin Spidermania ja ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä taustalta ladatessa, outoa :confused:

Katselin erään arvostelu videon noista Lucidsound LS40:stä ja siinä arvostelija antoi ymmärtää, että niitä ei voisi ladata samalla kun niitä käyttää, tosin komenteissa joku mainitsi, että olisi pystynyt puhelimen laturilla ladata käytönkin aikana. 41:stä ei ole tietoa. Razer Treshereita ilmeisesti pystyy ladata saman aikaisesti kun ne ovat käytössä, mutta entäs Steelseries Arctis 7 näistäkin ei oikein meinaa löytyä tietoa miten on asian laita.

Onnistuu lataaminen käytön aikana, eikä kuulunut hurinoita puhelimen laturilla ladatessa.
Ja kyllä LS40 voi ladata myös käytön aikana.

Eilen sain LS41. Kehitystä tosiaan tapahtunut edelliseen malliin. Soundstage kuulosti laajemmalta ja bassoon on saatu tarkkuutta ja napakkuutta lisää. Musiikki kuulosti hyvältä. Tosin yhtä kappaletta vain kuuntelin peliä ladatessa ( Daya-insomnia) mutta iha suu auki hämmästelin miten nätiltä kuulosti, ja kuinka tosiaan musiikissa oli sisällä. Oli kai surround tila päällä, mutta se todella loi syvyyttä ja laajuutta soundiin. Ja juu, stereonahan se stereomusiikki on tarkoitettu kuunneltavaksi mutta oli vaikuttavan kuuloista noin.
Pitää testata vähän muillakin kappaleilla.
Miinusta voisi antaa kun ei saa pc:llä toimimaan kun stereona. Optisella piuhalla saisi surroundia.

Gigantissa oli muuten 3vk takaperin Plantronics RIG800 hd kuulokkeeet hintaan 49€ ovh139€ luulen että tulee jossain vaiheessa uudelleenkin tarjolle.
Hyvät luurit nekin, mutta Jackpot tuohon hintaan.
Toimii myös pleikkarilla langattomana.
Chatin volumen säätö ei kai toimi, pitää pleikan valikossa käydä käänyämässä. Tämä luki jonkun tekemäsaä arvostelussa, en itse testannut.

Virtanappi noissa vaan kovin heppoinen. Lakkasi vaan toimimasta ykskaks. Jotain muovia lohjennut kuulokkeen sisältä eikä käynnistynyt enään. Toissapäivän gigantti antoi takuuseen uudet.
 
  • Like
Reactions: Zod
Ladata tosiaan pystyy käytön aikana, mutta jostain syystä jos kuulokkeet sammuttaa ja pistää lataukseen, niin ne jossain tilanteessa käynnistyy itsestään. En ole ihan varma meneekö noin, mutta siis on lukuisia tilanteita missä seuraavan kerran pelatessa kuulokkeet on päällä, vaikka ne on latauksessa edelleen enkä ole koskenut niihin.
Huuomaan sen vaan sillon ku pelaan bäfää, koska on mikrofonin merkki ruudulla.
Jos kuulokkeita ei lataa, ei ole ongelmaa. Eli jotenkin tuo kännykän laturi ainakin käynnistää ne uusiksi, tai sitten ne ei suostu sammumaan jos oon ne pistänyt lataukseen ennen sammuttamista. Joku tuollainen on, enkä vielä tarkalleen tiedä mikä tilanne tuon aiheuttaa.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet


Tuli pari viikkoa sitten ostettua ne kuulokkeet Elisalta. Muutamassa päivässä tulivat perille.
Hyvin tyytyväinen olen ollut näihin, kun vertaa entisiin kuulokkeisiin, ne ensimmäiset sonyn langattomat.
Koettiin tuossa viikonloppuna, että joillain päänmuodoilla pikkuisen on istuvuus ongelmaa vr lasien kanssa.
Siinäpä se, vajaat kaksi ja puoli vuotta kestivät nämä kuulokkeet. Olisi luullut, että tuohon hintaan saa jotain pidempi kestosta. Sarana kohdalta petti oikealta puolelta.
Heti ostamisen jälkeen kyllä tiesi, että tuo sarana ratkaisu on heikko! On kyllä tämän hintaisia kuulokkeita pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
Soitin Sonyn tukeen ja sanoivat, että vuoden takuu, ei voi muuta

Voisi yrittää korjata tai sitten alkaa ostamaan halvempaa kuiloketta, jos kerta kalliitkin kestävät vain päälle kaksi vuotta.
 
Voisi yrittää korjata tai sitten alkaa ostamaan halvempaa kuiloketta, jos kerta kalliitkin kestävät vain päälle kaksi vuotta.

Varmasti on näissäkin eroja. Itsellä tulee samoilla Astro A40:llä täyteen kuusi vuotta nyt tulevana syksynä. Monet kerrat ovat tippuneet lattialle. Milloin kädestä, milloin pöydältä, milloin päästä(wat). Muutama kuukausi takaperin jynssäsin niistä likaa irti. Valkoisia kun ovat, nii jää helposti näkyviin jos ilman käsien pesua niitä tulee hivelöimään. Pidin niitä jotenkin tyhmästi, vain toisesta kupista kiinni, ja muuten koko headsetti roikkui ja heilui ilmassa. Päähän laitaessa ihmettelin kun tuntuu niin hassulta ja kauhukseni totesin että toinen kuulokehan on irti puoliksi siitä panta osasta. Noh, ajattelin että ehkä 5,5 vuotta riittää näille pareille. Myöhemmin samana päivänä huomasin että eihän tässä ole kuin ruuvi irronnut. Onnekseni sen vielä löysin ja sain takaisin laitettua ilman mitään suurempia ongelmia. Kiristys samalla kaikkiin ruuveihin (osa olikin aika löysällä..) ja nyt mikään ei enään roiku ja repsota :cool: Kestävyyden puolesta voin näitä suositella. Eivät kuulosta mielestäni yhäkään yhtään pöllömmille, vaikka ei olekkaan kokemusta nyt ihan viime vuosien high end luureista.
 
Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin tilaamaan LS41:t, siellä ne odottelee postissa huomista haku reissua. Samalla tuli tilattua uusi ohjain kun ovat nyt hyvässä alennuksessa Days of Play:n ansiosta. Ei vanhassakaan mitään vikaa ollut vaan kiinnosti hommata toisen värinen ohjain tuon tylsähkön valkoisen tilalle.:)
 
Uusi langaton headset hakusessa ja kiinnostaisi kovasti nuo LS41 kun on paljon positiivista kuullut niistä. Hiljattain sain vain silmälasit ja monet tuntuvat painavan sankoja jonkun verran. Onko kenelläkään kokemusta lasien kanssa kuulokkeista? onko LS41 kanssa ongelmaa vai olisiko joku parempi vaihtoehto?
 
Uusi langaton headset hakusessa ja kiinnostaisi kovasti nuo LS41 kun on paljon positiivista kuullut niistä. Hiljattain sain vain silmälasit ja monet tuntuvat painavan sankoja jonkun verran. Onko kenelläkään kokemusta lasien kanssa kuulokkeista? onko LS41 kanssa ongelmaa vai olisiko joku parempi vaihtoehto?
Mulla on lasit ja olen pitänyt LS40:iä ja LS41:iä tuntikausia päässä ilman ongelmia.
 
Uusi headsetti olis hakusessa, mieluiten wired eli kaapelilla koska mun Sony gold wirelessilla on niin huono akku parin vuoden käytön jälkeen;) kunhan on alle 200€
On niin paljon eri merkkejä eikä mulla on mitään hajua mikä olis paras mulle :) niin laittakaa ehdotuksia
Pelaan eniten räiskintäpelejä pubg bf5 niin edelleen..
Niin iso plussa jos pystyy kuulemaan vihulaisia hyvin
 
Viimeksi muokattu:
Uusi headsetti olis hakusessa, mieluiten wired eli kaapelilla koska mun Sony gold wirelessilla on niin huono akku parin vuoden käytön jälkeen;) kunhan on alle 200€
On niin paljon eri merkkejä eikä mulla on mitään hajua mikä olis paras mulle :) niin laittakaa ehdotuksia
Pelaan eniten räiskintäpelejä pubg bf5 niin edelleen..
Niin iso plussa jos pystyy kuulemaan vihulaisia hyvin
Niissä sonyissä on jo uutena akunkesto 1/3 siitä mitä nykyajan kuulokkeet tarjoaa, eli 2-3v päästä kunnon luurien akunkesto on parempi, kuin Sonyn uutena. Et en mä sen takia langattomuudesta luopuisi.
Onnistuuko langallisena edes 5.1 äänet, jotka on todella oleellisia juuri mainitsemissasi peleissä.

Edelleen hehkutan LucidSound LS41 puolesta. Äänimaailma on kevyesti parasta mitä tiedän ja vihut tietää tarkalleen (noissa peleissä mitä mainitsit) missä ovat. Jopa ylä/alapuolella olevat.
 
Uusi headsetti olis hakusessa, mieluiten wired eli kaapelilla koska mun Sony gold wirelessilla on niin huono akku parin vuoden käytön jälkeen;) kunhan on alle 200€
On niin paljon eri merkkejä eikä mulla on mitään hajua mikä olis paras mulle :) niin laittakaa ehdotuksia
Pelaan eniten räiskintäpelejä pubg bf5 niin edelleen..
Niin iso plussa jos pystyy kuulemaan vihulaisia hyvin
Mulla on nää Gold wirelessit ja oon ihan tyytyväinen :)
 
Ylös Bottom