PS5-ongelmat

Gimble

Well-Known Member
Mulla on ollut ps5 julkaisusta lähtien. Ikinä ei ole kesken pelaamisen sammunut mutta mielestäni viime aikoina on tullut "ominaisuus" virransäästötilan aktivoitumisen yhteyteen. Laite ei mene virransäästötilaan vaan katkaisee kerralla virrat pois. Tämän jälkeen pitää suorittaa tietokannan korjaukset jne...

Eihän tuollainen nyt missään tapauksessa mihinkään normaalin piiriin mene, konsolissa on vikaa. Ei varmastikaan ole itsestään parantumassa vaan pikemminkin päinvastoin: Jos jää odottelemaan voi Pleikkarin alimittainen takuuaika olla jo ylittynyt ja joutuu "vääntämään" virhevastuun jne. kanssa jos pahenee ajan mittaan. Helpointa olisi puhaltaa peli heti poikki ja huoltoon.
 

jpvir

Active Member
Tällainen vastaus prismalta.
"Hei,

Tarkennamme vielä takuukäytäntöjä meidän päässä, mutta tässä välin voisit olla yhteydessä PS 5 -tukeen.
Heiltä voit saada asiaan nopeankin ratkaisun."

Taitaa olla menetetty noikin rahat, ennemmin otan kuulan kalloon kuin yhteyttä Sonyn asiakaspalveluun.
 

jpvir

Active Member
Päivitystä prisman takuusta,
sain tällaisen viestin päivällä.

"Pyytäisimme sinua ystävällisesti palauttamaan konsolin verkkokauppamme varastolle tarkistettavaksi palautusohjeidemme mukaan. Kirjoitathan palautuslomakkeeseen tarkan kuvauksen miten vika ilmenee. Lomakkeen voi tulostaa tai kirjata tarvittavat tiedot paperille. Täältä löydät ohjeet ja lomakkeen: Prisma - Palauttaminen

Voit palauttaa tuotteen veloituksetta Postin toimipisteeseen sopimustunnuksella: ******

Palautusosastomme tarkistaa tuotteen ja mikäli laitteessa todetaan valmistusvirhe toimimme valmistajan takuuohjeen mukaisesti. Tuote huolletaan, vaihdetaan tai hyvitetään rahallisesti tilauksesi maksutavalle.

Olemme yhteydessä kun palautusosastomme on tarkistanut tuotteen ja käsitellyt sen"

Luojankiitos ei tarvi tapella Sonyn kans.
 

JC Denton

Well-Known Member
Taitaa olla menetetty noikin rahat, ennemmin otan kuulan kalloon kuin yhteyttä Sonyn asiakaspalveluun.
Luojankiitos ei tarvi tapella Sonyn kans.
Näissä tilanteissa asiakkaalla on aina oikeus asioida suoraan myyjäliikkeen kanssa, eli eivät voi tuosta vain luistaa vastuusta käskemällä ottaa yhteyttä valmistajaan. Jos alkavat mussuttamaan vastaan, niin ei muuta kuin yhteyttä kkv:hen.

Ostaja voi kuitenkin viedä tavaran myös myyjälle, jos tavaran muualle toimittaminen on hänen kannaltaan hankalaa. Tämä perustuu siihen, että ostajalla on oikeus virhe- ja takuuasioissa asioida aina myös myyjän kanssa.
 

rap

Well-Known Member
Luojankiitos ei tarvi tapella Sonyn kans.
Näissä tilanteissa asiakkaalla on aina oikeus asioida suoraan myyjäliikkeen kanssa, eli eivät voi tuosta vain luistaa vastuusta käskemällä ottaa yhteyttä valmistajaan. Jos alkavat mussuttamaan vastaan, niin ei muuta kuin yhteyttä kkv:hen.
Mulla ainakin meni hienosti playstation tuen kanssa kun ohjaimen laitoin huoltoon. Ei tarvinnut yhtään vääntää ja neuvottiin hyvin. Elisa ainakin pesee kätensä takuu jutuista ja käski olla suoraan yhteydessä ps tukeen.
 

Unknown123

New Member
Mulla on ollut ps5 julkaisusta lähtien. Ikinä ei ole kesken pelaamisen sammunut mutta mielestäni viime aikoina on tullut "ominaisuus" virransäästötilan aktivoitumisen yhteyteen. Laite ei mene virransäästötilaan vaan katkaisee kerralla virrat pois. Tämän jälkeen pitää suorittaa tietokannan korjaukset jne...

Soitin Sonyn asiakaspalveluun tästä asiasta. Yllätykseksi vastasivat puheluun lähes heti ilman odotusta. Ehdottivat kaksi eri toimintamallia ennen kuin mietitään jatkotoimia. 1) Laitteen liittäminen suoraan omaan pistorasiaan, ilman jatkojohtoa. Laite kuulemma ottaa hetkellisesti enemmän virtaa siirtyessään säästötilaan. Itselläni laite oli jatkojohdon päässä ja samassa johdossa useampi laite mm. TV. Kyseenalaistin tämä ehdotuksen kaukaa haettuna, mutta nyt olen kaksi kertaa kokeillut ja laite menee normaalisti virransäästötilaan täydellisen hyytymisen sijaan.
2) Käyttöjärjestelmän asennus tikulta. Tähän olen valmistautunut, mutta tällä hetkellä vaikuttaa siltä, ettei tätä ei tarvitse tehdä.

Pitää seurailla temppuileeko laite jatkossa. Voisiko tähän viime aikojen havaintoon liittyä uudehko TV jolle virta kelvannee ja jatkojohdon rajat tulisi vastaan. Sulakkeen palaminen olisi todennäköisempää mutta tiedä näistä. Jää nähtäväksi miten käy.
 
Viimeksi muokattu:

jpvir

Active Member
Pitää seurailla temppuileeko laite jatkossa. Voisiko tähän viime aikojen havaintoon liittyä uudehko TV jolle virta kelvannee ja jatkojohdon rajat tulisi vastaan. Sulakkeen palaminen olisi todennäköisempää mutta tiedä näistä. Jää nähtäväksi miten käy.

Voihan tuo olla mahdollista jos on joku halppis jatkojohto joka ei kestä kuormitusta, ei se sulaketta käräytä ennenkuin johto sulaa ja lyö oikkariin tai polttaa koko asunnon.
 

Gimble

Well-Known Member
Soitin Sonyn asiakaspalveluun tästä asiasta. Yllätykseksi vastasivat puheluun lähes heti ilman odotusta. Ehdottivat kaksi eri toimintamallia ennen kuin mietitään jatkotoimia. 1) Laitteen liittäminen suoraan omaan pistorasiaan, ilman jatkojohtoa. Laite kuulemma ottaa hetkellisesti enemmän virtaa siirtyessään säästötilaan. Itselläni laite oli jatkojohdon päässä ja samassa johdossa useampi laite mm. TV. Kyseenalaistin tämä ehdotuksen kaukaa haettuna, mutta nyt olen kaksi kertaa kokeillut ja laite menee normaalisti virransäästötilaan täydellisen hyytymisen sijaan.
2) Käyttöjärjestelmän asennus tikulta. Tähän olen valmistautunut, mutta tällä hetkellä vaikuttaa siltä, ettei tätä ei tarvitse tehdä.

Pitää seurailla temppuileeko laite jatkossa. Voisiko tähän viime aikojen havaintoon liittyä uudehko TV jolle virta kelvannee ja jatkojohdon rajat tulisi vastaan. Sulakkeen palaminen olisi todennäköisempää mutta tiedä näistä. Jää nähtäväksi miten käy.

Valitettavasti tuo jatkojohtoteoria kuulostaa "otteelta selitysten kirjasta" jolla saadaan asiakas vähäksi aikaa pois käsistä, kunnes se soittaa taas uudelleen. En jaksa uskoa, että käyttiksen uudelleenasennuskaan vältsisti hirveesti vaikuttaa muuta kuin juuri tuohon, että pelataan aikaa ja ehkä asiakas kyllästyy soittelemaan...

Tietämättä käyttöpaikasta mistään mitään, tarjoan paremman toimivuuden syyksi eroa lämpötilassa. Nämä vehkeet kun pruukaa temppuilla kuumina enemmän kuin vähemmän kuumina. Jos asunnossa ei ole viilennystä, niin ollaan varmaankin astetolkulla alempana kuin vaikka viikkopari sitten. Omassa käyttöpaikassa näköjään tällä hetkellä melki 5 astetta eroa männä viikkojen "peruslämpöihin"
 

Tommi_82

Member
Kuinka saan siirrettyä PS4.ta PS5.lle sellaisen käyttäjän tallennustiedostot jolla ei ole pääsyä PSN verkkoon?
 

Enemy

Well-Known Member
Mites tuo Prisma on tehnyt DualSensen takuun kanssa? Vikana driftailevat tatit. Konsolin julkaisussa ostettu lisäohjain.
 

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Mites tuo Prisma on tehnyt DualSensen takuun kanssa? Vikana driftailevat tatit. Konsolin julkaisussa ostettu lisäohjain.
Vaihtelevasti. Mutta pysyt jämeränä ja vaadit saada vaihdon suoraan heidän kauttaan, koska siihen on takuuaikana oikeus.

Jossain kohtaa muistelen nähneeni maininnan että pitäisi olla kirjaantunut PSN verkkoon ainakin kerran jossain vaiheessa, mutta testailenpa tätä vielä kun ennätän
Näin se näyttää näemmä olevan, nyt kun asian omalla PS4:llä vielä varmistin. Joten ei tuossa auta kuin luoda PSN-tunnus jokaiselle sellaiselle paikalle käyttäjätunnuksella, jolla ei tähän asti ole PSN-tunnusta ollut.
 

Tommi_82

Member
Vaihtelevasti. Mutta pysyt jämeränä ja vaadit saada vaihdon suoraan heidän kauttaan, koska siihen on takuuaikana oikeus.


Näin se näyttää näemmä olevan, nyt kun asian omalla PS4:llä vielä varmistin. Joten ei tuossa auta kuin luoda PSN-tunnus jokaiselle sellaiselle paikalle käyttäjätunnuksella, jolla ei tähän asti ole PSN-tunnusta ollut.
Saako save tiedostoja siirrettyä käyttäjätunnusten välillä..? Koska kyseessä on alle 12v käyttäjä ei hänelle mielestäni saa edes luotua PSN tunnusta. Vai olenko väärässä tuon suhteen..?
 

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Saako save tiedostoja siirrettyä käyttäjätunnusten välillä..? Koska kyseessä on alle 12v käyttäjä ei hänelle mielestäni saa edes luotua PSN tunnusta. Vai olenko väärässä tuon suhteen..?
Ei saa siirrettyäkään tallennuksia käyttäjältä toiselle. PSN-tunnuksen ikäraja on 7 vuotta.
 

Tommi_82

Member
Ei saa siirrettyäkään tallennuksia käyttäjältä toiselle. PSN-tunnuksen ikäraja on 7 vuotta.
Kuulostaapa siltä että kysäisen asiaa Sonylta vaikka tuskinpa siitä mitään apua onkaan… no, maaginen 7v tulee täyteen onneksi syksyllä.
Edit: kuten arvelin… Playstation tuen ohje oli avata lapselle PSN tili jota nyt ei kuitenkaan saa avatuksi iän takia vaikka tuessa väitettiin että sen pitäisi onnistua no, laitoin vielä sähköpostia perään, annetaanhan asian hautua…
 
Viimeksi muokattu:

Tommi_82

Member
Kuulostaapa siltä että kysäisen asiaa Sonylta vaikka tuskinpa siitä mitään apua onkaan… no, maaginen 7v tulee täyteen onneksi syksyllä.
Edit: kuten arvelin… Playstation tuen ohje oli avata lapselle PSN tili jota nyt ei kuitenkaan saa avatuksi iän takia vaikka tuessa väitettiin että sen pitäisi onnistua no, laitoin vielä sähköpostia perään, annetaanhan asian hautua…
Pari viikkoa nyt selvitelty pleikkarin tuen kanssa enkä ole asiasta juuri viisastunut.
Eka soitolla vakuuteltiin että kyllä se onnistuu kun luon vaan PSN tilin lapselle, ei auttanut vaikka sanoin etten saa luotua tiliä 6v lapselle. Laitoin perään sähköpostia, erehdyksessä työsähköpostista niin sain parin päivän odottelun jälkeen viestin että kyseisellä sähköpostilla ei löydy PSN tunnusta, ilmoitin PSN tunnuksen ja nyt olen reilun viikon odotellut vastausta sähköpostiin jota ei ole tullut, tänään sitten soitin uudestaan ja tuessa kerrottiin ettei tuo tallennusten siirto siinä tapauksessa onnistu ollenkaan. No, ei siinä, haudotaan nelospleikkaria vielä pari kk hyllyssä että saan tehtyä PSN tilin… ehkä…
 
Ylös Bottom