PS5-ongelmat

jpvir

Active Member
En saa codin gold war pelis 120hz päälle enää ollenkaan. Johtuuko uudesta järjestelmä päivityksestä vai onko täs koneessa muutakin vikaa kuin kansi?
 

Gimble

Well-Known Member
En saa codin gold war pelis 120hz päälle enää ollenkaan. Johtuuko uudesta järjestelmä päivityksestä vai onko täs koneessa muutakin vikaa kuin kansi?

Series X version kanssa toistui parikol kertaa sellainen bugi kun säätelin boksin videoasetuksia, että 120 moodi ei mennyt takaisin päälle Cold Warissa ja Zonessa. Piti vetää "kunnon bootti" koneelle, niin sen jälkeen taas toimi. Ei kait se poissuljettua olisi, että ko. bugi toistuu myös Plesellä. Kokeile kunnon boottia, ellet ole sitä jo tehnyt.
 

jpvir

Active Member
Ei syy löytyi, jostain syystä tää uus konsoli veti kaikki muut asetukset automaattisesti samoin kuin edellises paitsi tuota yhtä. Piti vaan laittaa suorituskykytila päälle, pirun hankala löytää tuota tuolt valikkojen uumenista jos haluaa sen välil pois tai päälle.
 

Jartza72

Well-Known Member
En saa codin gold war pelis 120hz päälle enää ollenkaan. Johtuuko uudesta järjestelmä päivityksestä vai onko täs koneessa muutakin vikaa kuin kansi?
Mitenkä muuten tuon kannen reklamointikeissi etenee? Ottaako prisma vastuuta vaiko Sony?
 

Poochie

Active Member
Ei syy löytyi, jostain syystä tää uus konsoli veti kaikki muut asetukset automaattisesti samoin kuin edellises paitsi tuota yhtä. Piti vaan laittaa suorituskykytila päälle, pirun hankala löytää tuota tuolt valikkojen uumenista jos haluaa sen välil pois tai päälle.
Ei se suorituskykytila, koskaan mene automaattisesti päälle?
 

Jogi

Well-Known Member
Ei nyt ihan täysin putkeen kaikki asiat suju uusimpien päivitysten kanssakaan, ihan kuin olisi uusia pikkumurheita tullut.. FarCry 6 ps4 levyversion kanssa (liekkö muidenkin ps4 levyversioiden jossa ps5 päivitys..) joka päivitetty ps5 versioksi on ongelma lepotilasta heräämisen jälkeen. Ps5 ilmoittaa että ps4 version käyttämiseksi levy tulee olla koneessa..no se on. Toinen tylsyys turhan ilmoituksen lisäksi on se että pelaan tietty vain ps5 versiota joten miksi herjaa ps4 versiosta? Kolmas on se että joka kerta herätyksessä ao tilanteessa dashiin ilmestyy se ps4 pelin ikoni vaikka sen asennus on poistettu moneen kertaan.
 

jpvir

Active Member
Mitenkä muuten tuon kannen reklamointikeissi etenee? Ottaako prisma vastuuta vaiko Sony?
Sony ei vastaa mitään kymmenien kyselyidenkään jälkeen. Prisma lähettäis sen takaisin huoltoon tai rahat takas. Siin on vaihtoehdot joko ottaa riski et sielt tulee taas joku mölytoosa kuukauden päästä tai ottaa rahat ja juosta. Melkeen alan kallistumaan rahojen ottamiseen kun kaikki odottamani pelit on lykkääntynyt pitkälle ens vuoteen ja ne mitkä ei ole niin ei toimi ps4 versioiden kans yhteen. Kaverit ei saa ps5:sia eivätkä satsaa nelosiin enää senttiäkään niin alkaa itselläkin olee aika turha laitos koko konsoli, pelaan enää ainoastaan battle islandia ja prominence pokeria et nelosellakin pärjäis.
 

Jartza72

Well-Known Member
Sony ei vastaa mitään kymmenien kyselyidenkään jälkeen. Prisma lähettäis sen takaisin huoltoon tai rahat takas. Siin on vaihtoehdot joko ottaa riski et sielt tulee taas joku mölytoosa kuukauden päästä tai ottaa rahat ja juosta. Melkeen alan kallistumaan rahojen ottamiseen kun kaikki odottamani pelit on lykkääntynyt pitkälle ens vuoteen ja ne mitkä ei ole niin ei toimi ps4 versioiden kans yhteen. Kaverit ei saa ps5:sia eivätkä satsaa nelosiin enää senttiäkään niin alkaa itselläkin olee aika turha laitos koko konsoli, pelaan enää ainoastaan battle islandia ja prominence pokeria et nelosellakin pärjäis.
Onpa outoa, että Sonyltä ei tule mitään vastausta ei edes pahoitteluja. Prismalla on tässä paljon parempi asenne kuin isolla Megakorporaatiolla.
 

TaBe

Member
Onko jengillä ollut vastaavaa ongelmaa, että välillä peleissä tulee satunnaisesti television poikki menevä vihreä/valkoinen tai musta viiva eli ns. flickeröintiä. Välillä saattaa olla ettei useampaan pelikertaan tapahdu ja toisinaan jatkuvasti muutaman minuutin välein.

Ei vaikuta tapahtuvan päävalikossa

Olen kokeillut kahta eri televisiota ja kahta eri HDMI 2.1 kaapelia. Televisiossa tällä hetkellä LG Oled CX.
 

Doctor Pepper

Well-Known Member
Ei ole pleikkarista kokemusta, mutta muutenhan tuollaista tulee joskus näytönohjaimiin ja voi johtua sekä hardwaren että softan ongelmista. Lähtisin purkamaan tilannetta kokeilemalla, jos ongelma olisi jossain telkkarin tai konsolin asetuksissa. Konsolin asetukset tuntuisivat luontevammalta, koska vika esiintyy kahdessa telkkarissa. Yksi juttu, jota voisi kokeilla on myös, tuleeko nuo viivat mukaan, jos tallentaa pelikuvaa. Toivottavasti jollakin toisella on paremmin kokemusta juuri pleikkarin kanssa tuosta ongelmasta.
 

asin

Well-Known Member
Onko jengillä ollut vastaavaa ongelmaa, että välillä peleissä tulee satunnaisesti television poikki menevä vihreä/valkoinen tai musta viiva eli ns. flickeröintiä. Välillä saattaa olla ettei useampaan pelikertaan tapahdu ja toisinaan jatkuvasti muutaman minuutin välein.

Ei vaikuta tapahtuvan päävalikossa

Olen kokeillut kahta eri televisiota ja kahta eri HDMI 2.1 kaapelia. Televisiossa tällä hetkellä LG Oled CX.
Ei ole peleissä tullut vastaan mutta plegen youtubea käytettäessä kyllä. Korjaantui videon laatua tiputtamalla. Tästä syystä en pleikkarin tubea olekaan käyttänyt.
 

henkka007

Active Member
Missäköhän vika kun kesäkuussa PS5 toimi normaalisti, kun pelasin uusimman Ratchet & Clank läpi. Elokuussa kun pelasin Ghost of Tsushima PS5 versiota niin järjestelmä kaatui monta kertaa ja nyt olen yrittänyt käynnistää Star Wars: Jedi Fallen Order PS5 versiota niin en ole päässyt edes vielä pelaamaan, kun järjestelmä on kaatunut varmaan kymmenen kertaa. Nollasin jo kerran konsolin asetukset, mutta tuokaan ei autanut. PItääkö soittaa Playstation tukeen.
 

Gimble

Well-Known Member
Missäköhän vika kun kesäkuussa PS5 toimi normaalisti, kun pelasin uusimman Ratchet & Clank läpi. Elokuussa kun pelasin Ghost of Tsushima PS5 versiota niin järjestelmä kaatui monta kertaa ja nyt olen yrittänyt käynnistää Star Wars: Jedi Fallen Order PS5 versiota niin en ole päässyt edes vielä pelaamaan, kun järjestelmä on kaatunut varmaan kymmenen kertaa. Nollasin jo kerran konsolin asetukset, mutta tuokaan ei autanut. PItääkö soittaa Playstation tukeen.

Kai se on ilmavasti, ettei pääse ylikuumenemaan? Pahasti kyllä kuulostaa siltä, että joutuu kilauttamaan ah niin ihanaan Sonyn tukeen :( Tietty jotkut factory reset kikat voi koittaa ensin, sitä ne sieltä tuestakin tarjoilee ensimmäisenä.
 

henkka007

Active Member
Kai se on ilmavasti, ettei pääse ylikuumenemaan? Pahasti kyllä kuulostaa siltä, että joutuu kilauttamaan ah niin ihanaan Sonyn tukeen :( Tietty jotkut factory reset kikat voi koittaa ensin, sitä ne sieltä tuestakin tarjoilee ensimmäisenä.

Konsoli lipaston päällä, joten ei pitäsi kuumentua liikaa. Kokeilin jo asentaa takaisin tehdasasetukset, mutta tuo ei auttanut.
 

henkka007

Active Member
Konsoli lipaston päällä, joten ei pitäsi kuumentua liikaa. Kokeilin jo asentaa takaisin tehdasasetukset, mutta tuo ei auttanut.

Soitin tänään Playstation-tukeen. Huomenna pitäisi 10:00 aikoihin Playstation agentin soittaa takaisin. Saa nähdä mitä tapahtuu. Virhekoodi CE-1082551-1 herjasi tänään kahden pelin kohdalla.
 

Miika_-

Well-Known Member
Soitin tänään Playstation-tukeen. Huomenna pitäisi 10:00 aikoihin Playstation agentin soittaa takaisin. Saa nähdä mitä tapahtuu. Virhekoodi CE-1082551-1 herjasi tänään kahden pelin kohdalla.

Tossa selasin muuten ohjeita tohon niin pitäs taas suorittaa PlayStation 5 päivitys muistitikun kautta ja laittaa konsoliin niiku PlayStation 4 aikoina niin nyt kysyn ohi aiheen että tarviiko tämmösiä suorittaa kun laittaa sen uuden limpun sisälle?
 

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Tossa selasin muuten ohjeita tohon niin pitäs taas suorittaa PlayStation 5 päivitys muistitikun kautta ja laittaa konsoliin niiku PlayStation 4 aikoina niin nyt kysyn ohi aiheen että tarviiko tämmösiä suorittaa kun laittaa sen uuden limpun sisälle?
PS5:n SSD on juotettu suoraan emolevylle, eli sitä ei voi samalla tavalla vaihtaa kuin PS4:n kiintolevyä. Myöskään M.2 SSD:tä lisätessä käyttöjärjestelmää ei tarvitse asentaa USB-tikulta uudestaan, koska se käyttöjärjestelmä on PS5:n sisäisessä tallennustilassa.

Täysasennukseen USB:ltä on tarvetta oikeastaan vain silloin, kun tapahtuu jotain niin katastrofaalista, että se käyttöjärjestelmä pääsee vaurioitumaan.
 

Miika_-

Well-Known Member
PS5:n SSD on juotettu suoraan emolevylle, eli sitä ei voi samalla tavalla vaihtaa kuin PS4:n kiintolevyä. Myöskään M.2 SSD:tä lisätessä käyttöjärjestelmää ei tarvitse asentaa USB-tikulta uudestaan, koska se käyttöjärjestelmä on PS5:n sisäisessä tallennustilassa.

Täysasennukseen USB:ltä on tarvetta oikeastaan vain silloin, kun tapahtuu jotain niin katastrofaalista, että se käyttöjärjestelmä pääsee vaurioitumaan.

Tämä on hyvä tietää, olisin nimittäin kusessa kun mitään PC:tä ei taloudesta enään löydy.
 

henkka007

Active Member
Soitin tänään Playstation-tukeen. Huomenna pitäisi 10:00 aikoihin Playstation agentin soittaa takaisin. Saa nähdä mitä tapahtuu. Virhekoodi CE-1082551-1 herjasi tänään kahden pelin kohdalla.
Soittivat Playstation-tuesta ja konsoli lähtee huoltoon, saa nähdä koska saan konsolin takaisin.
 
Ylös Bottom