Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Punisher 2 (2006)

ULVI

KonsoliFIN Alumni
Viime vuosien sarjakuvafilmatisointien parhaimmistoon (lets face it: taso ei ole hirveän korkealla - muutama helmi) kuuluva Punisher (2004) on saamassa jatkoa, mahdollisesti jo tänä vuonna. Paljoa faktaa ei ole herunut, mutta eiköhän ohjaaja-käsikirjoittaja Jonathan Hensleigh pidä kiinni kultahipustaan eli pesti lienee edelleenkin hänen. Minä ainakin pidin pääpiirteittäin ykkösosasta, vaikkei se mikään tyylipuhdas suoritus ollutkaan. Tosin Tom Jane Tuomari- Frank Castlena oli ainakin helvetin hyvä valinta ulkonäkönsä ja uskottavan viskiäänensä puolesta. Kaveri myös teki suuren osan stunteistaan itse.

Hensleighin ensimmäinen Punisher-elokuva tehtiin todella pienellä budjetilla verrattuna esimerkiksi X-Men- tai Spiderman-filmatisointeihin, mutta tuotto oli kuulemma ihan kiitettävää. Siinäkin mielessä jatko-osa on enemmän kuin todennäköinen. IMDb näyttää leffan olevan pre-production vaiheessa.

http://www.punisherthemovie.com -saitti meni alas tässä jo viime vuoden puolella, mikä enteili uudistusta. Tällöin sivuilla oli muutaman viikon pelkkä GO AWAY-teksti lohduttamassa faneja. Nykytilanteen voi kukin tarkistaa, ja siellähän se Site coming soon komeilee. Jotain odotettavaa edes.

Vähemmän virallinen mutta sentään aktiivinen saitti punisher-movie.com tarjoilee jotain tietoja tuotannosta. Haastatteluiden ym. mainintojen perusteella esimerkiksi kuvausten tiedetään alkavan kesällä ja Joan-naapuria ei leffassa nähdä.

Pääosamieskin on kommentoinut tulevaa tuotosta ja hänen mietteitään voi lukea täällä. Ei lainkaan pahoja itse asiassa. Itse olen vähän samoilla linjoilla ja toivoisin, että elokuva menisi hieman karskimpaan suuntaan eli lähivuosien uusimpien Punisher-sarjiksien tyyliin. Niissä on tosiaan sitä jotain. Volitionin Punisher 2 -videopelikään ei olisi pahitteeksi tähän osoitteeseen :)

Punisher 2:n arvioitu (varmaan jenkkilän) ensi-ilta on 2006 lopussa, mistä tiedotettiin viime syksynä.

edit
Maininta FilmiFINin uutisissa 15.2.2005:
"Punisher 2 on tulossa. Sarjakuvafilmatisointibuumin vähemmän onnistuneisiin elokuviin kuuluvan Punisherin jatko-osa on jo hyvää vauhtia tuotannossa. Vaikka käsikirjoitus ei olekaan valmis, ei se ole estänyt teaserin kuvaamista markkinointimielessä. Tieto on peräisen Thomas Janelta, joka vastasi pääroolista ensimmäisessä Punisherissa."
 
Ylös Bottom