teräsporkkana
New Member
Kun tuolle Jak X:lle oli oma ketju, niin miksei tällekin. Ja kun IGN:stä vieläpä löytyy ihan kiitettävästi tietoa näin aluksi.
Lähtökohta on tämä: Ratchet ja Clank ovat mediamoguli Gleeman Voxin vankeina. Ratchetille laitetaan Deadlock -kauluri, joka räjähtää jos sen yrittää ottaa pois. Ratchetilla ei ole valinnanvaraa ja hän osallistuu Gleemanin DreadZone -taistelushow'hun. Ennen kuin Ratchet saa selville, miten hän voi paeta hänen täytyy kilpailla vaarallisissa tapahtumissa. Tällä välin Clankista on tullut tehtäväinsinööri(?) ja hän auttaa Ratchetia radion kautta.
Aiemmissa peleissä ollut kenttien jonkinlainen lineaarinen tunnelma on nyt vähentynyt, kun kartat ovat suuria ja avoimia, jotka ovat myös haastavampia. Kentissä on paljon vihollisia tapettavaksi ja niiden lisäksi neljä Exterminatoria, jotka ovat Voxin alaisia ja ovat erikoistuneet kilpailijoiden murhaamiseen. Onneksi Ratchetilla on muutama ystävä, joita hän voi komentaa. Lisäksi Ratchetin kaverina voi pelata, joka mahdollistaa Co-Op -pelaamisen. Tämä ei ole vain muutamaa kenttää tai LAN/Online -pelaamista varten. Koko pelin voi pelata Co-Opina kaverin kanssa. Onlinessa tai Offlinessa. Niiden, jotka tahtovat pelata yksin, ei ole syytä huoleen, sillä botit osaavat muutakin kuin odottaa kuolemaansa.
Ratchet juoksentelee ympäri karttaa joukkueellisen verran botteja kaverinaan. Botit ovat paljon fiksumpia kuin mitä ne olivat R&C3:n moninpelissä. Boteille voi antaa käskyjä. Esimerkiksi jos jotain pulttia pitää pyörittää niin, että se avaa oven, voi Ratchet helposti komentaa botin tekemään sen tai käskeä botteja suojaamaan Ratchetia sillä välin kun hän itse tekee sen.
Aseita ei tällä kertaa ole niin paljon kuin ennen. Nyt käytössä on 10 asetta, joita voi modata. Modit jakaantuvat kolemeen eri kategoriaan: yleinen, toiminnallinen(?) ja asekohtainen. Esimerkiksi Napalm -modin voi laittaa mihin tahansa aseeseen, mutta Quad -modin voi asentaa vain raketinheittimeen ja Bouncing -modin vain miina-aseeseen (Mine launcher).
Kuten aseita, myös botteja voi muunnella. Jokaisella botilla on oma persoonallisuutensa, mutta tätä voi muuttaa ottamalla ruumiinosia pois ja vaihtamalla bottien tekstuureita, jos pelaajasta tuntuu, ettei se näytä oikealta.
Epälineaarisen rakenteen ansiosta pelaajat voivat valita, missä järjestyksessä he läpäisevät kentän tehtävät. Pelaajat voivat päättää itse, miten he läpäisevät pelinsä ja saavat päättää, minkä taistelukentän tai areenan he valitsevat seuraavaksi.
Tehdäkseen moninpelikokemuksesta tällä kertaa paremman, on Insomniac Games luvannut järjestää ladattavia palveluita moninpeliin. Luvassa on esimerkiksi uusia pelitiloja ja karttoja. Jos jotkut pelaajat välttämättä haluavat pelata offline -peliä, on Insmoniac Games tehnyt töitä saadakseen kokemuksesta uudenlaisen joka tapauksessa. Kokonaisuus tulee olemaan agressiivisempi kuin ennen. Jokainen viidestä uudesta ajonauvosta näyttää enemmän tai vähemmän mechalta. Kaikki on nyt vähemmän sarjakuvamaista kuin ennen. Peli ei ole kovinkaan realistinen, mutta vähemmän epärealistinen kuin mitä se oli.
-------
Vaikuttaa mielestäni ihan lupaavalta, vaikka aluksi epäilin. E3 näyttää toivon mukaan enemmän.
[OT]Kävi ihan toisella tavalla kuin olin odottanut. Kun kuulin ensimmäistä kertaa Ratchetin muuttuneen räiskinnäksi ajattelin, että tuleepa halpa vuosi pelien suhteen. No, nyt sekä Ratchet: Deadlocked että Jak X ovat toivomuslistallani. Vielä kun pitäisi ostaa kannettava ja mahdollisesti Socom 3. Ai niin, ja pitäisi alkaa säästämään Playstation 3:nkin...[/OT]
PS. Moderaattorit voivat siirtää tämän toimintapelien puolelle, jos haluavat. Kuvien perusteella laitoin tänne, mutta tuohon suomennettuani jotenkin sen tekstin, tajusin että se sopisi myös sinne.
Lähtökohta on tämä: Ratchet ja Clank ovat mediamoguli Gleeman Voxin vankeina. Ratchetille laitetaan Deadlock -kauluri, joka räjähtää jos sen yrittää ottaa pois. Ratchetilla ei ole valinnanvaraa ja hän osallistuu Gleemanin DreadZone -taistelushow'hun. Ennen kuin Ratchet saa selville, miten hän voi paeta hänen täytyy kilpailla vaarallisissa tapahtumissa. Tällä välin Clankista on tullut tehtäväinsinööri(?) ja hän auttaa Ratchetia radion kautta.
Aiemmissa peleissä ollut kenttien jonkinlainen lineaarinen tunnelma on nyt vähentynyt, kun kartat ovat suuria ja avoimia, jotka ovat myös haastavampia. Kentissä on paljon vihollisia tapettavaksi ja niiden lisäksi neljä Exterminatoria, jotka ovat Voxin alaisia ja ovat erikoistuneet kilpailijoiden murhaamiseen. Onneksi Ratchetilla on muutama ystävä, joita hän voi komentaa. Lisäksi Ratchetin kaverina voi pelata, joka mahdollistaa Co-Op -pelaamisen. Tämä ei ole vain muutamaa kenttää tai LAN/Online -pelaamista varten. Koko pelin voi pelata Co-Opina kaverin kanssa. Onlinessa tai Offlinessa. Niiden, jotka tahtovat pelata yksin, ei ole syytä huoleen, sillä botit osaavat muutakin kuin odottaa kuolemaansa.
Ratchet juoksentelee ympäri karttaa joukkueellisen verran botteja kaverinaan. Botit ovat paljon fiksumpia kuin mitä ne olivat R&C3:n moninpelissä. Boteille voi antaa käskyjä. Esimerkiksi jos jotain pulttia pitää pyörittää niin, että se avaa oven, voi Ratchet helposti komentaa botin tekemään sen tai käskeä botteja suojaamaan Ratchetia sillä välin kun hän itse tekee sen.
Aseita ei tällä kertaa ole niin paljon kuin ennen. Nyt käytössä on 10 asetta, joita voi modata. Modit jakaantuvat kolemeen eri kategoriaan: yleinen, toiminnallinen(?) ja asekohtainen. Esimerkiksi Napalm -modin voi laittaa mihin tahansa aseeseen, mutta Quad -modin voi asentaa vain raketinheittimeen ja Bouncing -modin vain miina-aseeseen (Mine launcher).
Kuten aseita, myös botteja voi muunnella. Jokaisella botilla on oma persoonallisuutensa, mutta tätä voi muuttaa ottamalla ruumiinosia pois ja vaihtamalla bottien tekstuureita, jos pelaajasta tuntuu, ettei se näytä oikealta.
Epälineaarisen rakenteen ansiosta pelaajat voivat valita, missä järjestyksessä he läpäisevät kentän tehtävät. Pelaajat voivat päättää itse, miten he läpäisevät pelinsä ja saavat päättää, minkä taistelukentän tai areenan he valitsevat seuraavaksi.
Tehdäkseen moninpelikokemuksesta tällä kertaa paremman, on Insomniac Games luvannut järjestää ladattavia palveluita moninpeliin. Luvassa on esimerkiksi uusia pelitiloja ja karttoja. Jos jotkut pelaajat välttämättä haluavat pelata offline -peliä, on Insmoniac Games tehnyt töitä saadakseen kokemuksesta uudenlaisen joka tapauksessa. Kokonaisuus tulee olemaan agressiivisempi kuin ennen. Jokainen viidestä uudesta ajonauvosta näyttää enemmän tai vähemmän mechalta. Kaikki on nyt vähemmän sarjakuvamaista kuin ennen. Peli ei ole kovinkaan realistinen, mutta vähemmän epärealistinen kuin mitä se oli.
-------
Vaikuttaa mielestäni ihan lupaavalta, vaikka aluksi epäilin. E3 näyttää toivon mukaan enemmän.
[OT]Kävi ihan toisella tavalla kuin olin odottanut. Kun kuulin ensimmäistä kertaa Ratchetin muuttuneen räiskinnäksi ajattelin, että tuleepa halpa vuosi pelien suhteen. No, nyt sekä Ratchet: Deadlocked että Jak X ovat toivomuslistallani. Vielä kun pitäisi ostaa kannettava ja mahdollisesti Socom 3. Ai niin, ja pitäisi alkaa säästämään Playstation 3:nkin...[/OT]
PS. Moderaattorit voivat siirtää tämän toimintapelien puolelle, jos haluavat. Kuvien perusteella laitoin tänne, mutta tuohon suomennettuani jotenkin sen tekstin, tajusin että se sopisi myös sinne.