Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 - Hype ja muu pelin julkaisua edeltävä vouhotus

Kotakulla taisi olla previkassa maininta, että aseen iskurikin pitää erikseen vetää taakse ennen ampumista. :)
Eli pitänee (ainakin joillain aseilla) vetäistä liipaisimesta (R2?) kahdesti; ensimmäinen virittää ja toinen laukaisee. Toki ehkä tuostakin jonkun pienen pelinyanssin saa irti tyyliin uhkaa aseella joka on viritetty tai ei ole.
 
Eiköhän ammuttaessa paineta kerran, mutta niissä ihmisten vuorovaikutuksissa voi uhkailla aseen esille vetämisellä. Siinä sit pystyy iskurin vetämään.
 
Eiköhän ammuttaessa paineta kerran, mutta niissä ihmisten vuorovaikutuksissa voi uhkailla aseen esille vetämisellä. Siinä sit pystyy iskurin vetämään.

"In a more radical departure from most other games with guns, firing a bullet will usually take two button presses: one press to fire, and a second to pull back the hammer for the next round. This may make the guns feel more real, or at least slows down the pace of gunfights."

https://kotaku.com/two-hours-with-the-amazingly-detailed-red-dead-redempti-1829187487
 
Rockstar osaa panostaa tosi pieniin yksityiskohtiin mitä harvemmin muut pelilafkat tekee, kuitenkin kannattaa nyt ehkä lähtee liikkeelle ilman mitää suuria odotuksia, tuskin sieltä nyt mikään maailman ihme on tulossa, tottakai kun käytetään hitosti aikaa ja rahaa niin jälki on eri kun joka vuotiset yrjöt mutta... Se että siel nyt jotkut rakentaa taloa voi olla pelkkää silmälumetta, sama nähtiin GTA5ssa, sielä öisin on eri elämä kun päivällä jne, ihmiset tekee töitä, sieläki rakennetaan, hitsataan, porataan jne, öisin menee uimavalvojien koppien ikkunat kiinni jne jne. Ei toi talon rakentaminen tossa nyt välttämättä tarkoita sitä että ajan mittaan sinne syntyy jotain uusia alueta ja taloja. Ite lähen liikkeelle ihan nollasta ja en odota tästä mitään jeesuksen paluuta.

Mutta kaiken maailman pikkukohtiin rockstar kyllä osaa panostaa se täytyy myöntää, hevoset paskoo ja pallit heiluu jne. Hienoa! Katotaa sitten kuitenkin kun pääse itse pelaa ja nähä se totuus sitten vasta sen alkukiiman jälkeen, alkuun kun kaikki uudet pelit näyttää ja tuntuu nii saatanan hienoilta. Ite löydän esim GTAasta vieläkin semmosia ihme yksityiskohtia mitä en ole ennen edes nähnyt ja olen pelannut sitä peliä jo 5 vuotta ja tulen pelaamaan niin kauan kun sitä rockstar jaksaa tukea.

RDR: Online tuttuun tapaan kun gtaassa tulee vasta myöhemmin, syynä varmaa suuret pelaajamäärät jne. Kiinnostaisi kyllä mitä ne tähän onlineen keksii, varmaa ihan hyvää vaihtelua gta onlineen mutta tuskin tulee mun kohalla sitä korvaamaan. Jos tulee olen todella yllättynyt!
 
Pikkasen kyllä huolestuttaa toi ominaisuus, että on pakko nukkua ja syödä tai Arthur on uupunut. Toivottavasti Rockstar on testannut tuota tarpeeksi, että ei ala ärsyttämään samalla tavalla, kuin State Of Decay 2:ssa alkoi, kun piti jatkuvasti olla nukkumassa.

IGN tehnyt oman listan pelin ominaisuuksista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tämä olisi juuri se paras vaihtoehto, mutta onko se konsolien laskentatehojen tai muistin kannalta mahdollista. Tai sitten talonrakennnus olisi niin harvinainen tapahtuma, ettei tee pelistä liian raskasta.
Eiköhän talo rakennu sitä mukaan, kun pelaaja suorittaa esim. päätarinan tehtäviä. Eli vaikka tyypit kantelee lautoja ja hakkaa nauloja, niin talo ei rakennu kuin esim. päätehtäviä suorittaen.
 
Onko joku löytänyt jostain sitä tietoa mitä tuo RDR2 vie kovolta? Itelläni kun on vain tuo 500Gt malli niin pystyy vähän "laskemaan" mitä kannattaa poistaa.
 
Onko joku löytänyt jostain sitä tietoa mitä tuo RDR2 vie kovolta? Itelläni kun on vain tuo 500Gt malli niin pystyy vähän "laskemaan" mitä kannattaa poistaa.
RDR2 vaatii vähintään 105GB tilaa kovolta ja RDR Onlinessa 2-32 pelaajaa ja pleikkarille julkastaan lisäsisältöä 30 päivää ennen muita.

3E476DC7-9361-4131-8C2A-26C502CD0066.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Hienolta tuo traileri näytti ja on mun mielestä todella hienon näköiset grafiikat. Tuon ekan videon perusteella mitään uutta mullistavaa ei tuohon avoimen maailman meininkii ole tuotu mitä vähän toivoin. Noh, katotaan vielä nuo jatkovideot mitä sieltä tulee mutta ite jotenkin en yhtään innostu siitä että jee, pääsee=joutuu metsästämään, pitää roudaa jotain ruokaa leiriin että pysyy moraali korkeella jne. Tarkoittaa taas loputtomia pakkopulla sivutehtäviä jne. Ite jotenkin tykkään pelaa yksinpeliä yksin ja olla yksinäinen susi eikä niin että koko ajan juoksee joku AI porukka mukana ja ne lätisee sulle jotain ja niille pitää roudaa jotain ruokaa ja pelaa niitten kans korttia jne. :D:D Mut ehkä mä oon vaan mä. Olis kiva olla sellainen yksinäinen lännensankari. Ehkä tässä voi sellainenkin olla, toivottavasti. Oon vaan kyllästynty avoimen maailman peleihin. Liian isoja, liikaa tekemistä ja liian isoja karttoja ja sillä hepalla saa varmasti ratsastaa ihan tarpeeksi.
 
Kannattaa lukea peliä testanneiden kommentit (tai odotella julkaisuun), sieltä on nimenomaan tulossa mullistava avoin maailma. Ensimmäistä kertaa puhutaan elävästä, luonnollisesta, yksityiskohtaisesti rikkaasta sekä asioita muistavasta pelimaailmasta ja vielä pirun nätissä paketissa lisättynä valtavalla määrällä tekemistä. Kontrasti on aika valtava noihin tämän hetken avoimiin pelimaailmoihin, kuten vaikkapa AC Odyssey, jonka streamia juuri tänään katsoin. Toki, joskus kevyemmät ja yksinkertaisetkin pelimaailmat ovat hauskoja. Vaihtelu virkistää.

Itsekin olen vähän kyllästynyt avoimiin pelimaailmoihin, mutta se johtuu siitä, että suurin osa on vain kulisseja ja ei edes GTA V:sen tasolla, vaikka sekin on 5 vuotta vanha peli ja tehty edelliselle sukupolvelle. Hyvin suunitellulle pelimaailmalle ja uudenlaiselle pelikokemukselle löytyy kyllä tilausta itselleni.

Toivottavasti mikään osa-alue ei pelissä petä, kuten vaikkapa suorituskyky, pelaaminen käy liian raskaaksi loppujen lopuksi tai pääjuoni. Olisi nautinto, jos peli olisi erinomainen ja tasapainossa joka suhteessa niin voisi peliä jaksaa pelata vaikka useamman vuoden.
 
RDR2 vaatii vähintään 105GB tilaa kovolta ja RDR Onlinessa 2-32 pelaajaa ja pleikkarille julkastaan lisäsisältöä 30 päivää ennen muita.

Näytä liitetiedosto 645

Sama PS4Pro+RDR2 -bundlepaketti myös toiselta puolen:

DoCotbuUwAA7yh5.jpg
 
No on sillä ainakin kokoa. Taitaa olla tämän sukupolven suurin "vanilla"-versio? Joku BäFä lisäosineen voi olla varmaan isompi, mutta lisäosathan on lisäosia ja nyt puhutaan peruspelistä.

Saattaa tovi jos toinenkin mennä asennukseen. Kooltaan puolet pienempi Spiderman, joka siis on myös open world, kesti asentaa levyltä noin puoli tuntia. Aikanaan GTA V:n PS4-versio asenteli itseään myös yli puoli tuntia ja sekin taisi olla kooltaan vain noin puolet RDR 2:n koosta. Sopii toivoa, että Rockstar on saanut optimoitua asennusprosessiaan tuosta, koska muuten voidaan oikeasti joutua tuijottelemaan asennusruutua toista tuntia.
 
Onko joku löytänyt jostain sitä tietoa mitä tuo RDR2 vie kovolta? Itelläni kun on vain tuo 500Gt malli niin pystyy vähän "laskemaan" mitä kannattaa poistaa.
Juu lainaan nyt itseäni. Siinä on vaan se et GT Sport vie tällä hetkellä vajaa 100Gt. Se on jo viidennes tuosta koko tilasta.
 
Ylös Bottom