Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil Village (eli RE:8)

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Elokuvaohjaaja syyttää Capcomia suunnittelemansa monsterin luvattomasta käytöstä pelissä.

Elokuvan nimi ei spoilaa mosteria, niin jätän sen näkyville.

“In 2013 I directed my film Frankenstein’s Army,” Raaphorst wrote. “It’s a crazy monster movie filled with my own creature designs, one of which has been used – completely without authorization or credit in the newest Resident Evil game.”

propeller-resi-1.jpg


 
Elokuvaohjaaja syyttää Capcomia suunnittelemansa monsterin luvattomasta käytöstä pelissä.

Elokuvan nimi ei spoilaa mosteria, niin jätän sen näkyville.



propeller-resi-1.jpg



Joo näin tuon aikasemmin ja aika törkeä kopiointi jos tosiaan on siitä kyse, yhtä hyvin se voi olla vain sattumaa, kaksi ihmistä voi saada saman idean oli se hahmo kuinka hullunkurinen tahansa. Mutta toisaalta se on liian saman näköinen ollakseen vain vahinko. Saa nähdä mikä soppa tästä kehkeytyy.
 
Ei siinä mitään mekaniikkojen oppimista tarvita.
Kuten kirjoitin niin pelin parhaat aseet loputtomilla ammuksilla.
Pelkästään S.T.A.K.E. magnum kantaa melkein koko pelin läpi sillä täysin tuunattuna sen power on 4500, lippaaseen menee likemmäs 30 luotia ja sen vaihtaa alle kahdessa sekunnissa.
Sitten kaveriksi kranaatinheitin jolla voi ampua flashbangin kovemman vihun kohdalla joka stunnaa sen.

Rahaa noihin kyllä menee ja tuo magnum taisi maksaa 120 000 ja sen tuunaamiseen menee satojatuhansia lisää.

Tämä selittääkin, luin huonosti.

Vihollisten dominointi on kivaa puuhaa, joskus tullut mellastettua RE 4:ssä loputtomalla singolla peli läpi. Sama tulee tehtyä todennäköisesti tässäkin, pääsee hyvittämään liikaa harmia aiheuttaneille vihollisille korkojen kera takaisin. Toistaiseksi sellaisia ei ole tullut vastaan, mutta normaalitaso on muutenkin turhan rauhallinen sen suhteen.
 
Itseäni välillä ihmetyttää, että miten ihmisillä on aikaa/jaksamista pelata noin paljon. Tässäkin kyseessä perjantaina julkaistu peli, joka kuitenkin pelattu jo useita kertoja läpi maanantaihin mennessä.

Samaa ihmettelen itsekin. Pelikoneen äärellä pitää istua 24h kellon ympäri, että tuo on mahdollista. Itsellä menee niin että 2-3 tuntia peliä putkeen aika maksimi vaikka kuinka kiinnostaisi peli. Jo ihan selän takia pakko pitää taukoa kun ei kestä istumista kovin kauaa.

Hyvä peli on kyllä, selkeästi parempi kuin 7. Ilmeisesti tarinan loppupuolella mennään. Tuo peliaikalaskuri pelissä on outo. Pelissä näyttää että peliä takana nyt 7 tuntia, pleikkarin laskuri näyttää 14 tuntia.
 
Samaa ihmettelen itsekin. Pelikoneen äärellä pitää istua 24h kellon ympäri, että tuo on mahdollista. Itsellä menee niin että 2-3 tuntia peliä putkeen aika maksimi vaikka kuinka kiinnostaisi peli. Jo ihan selän takia pakko pitää taukoa kun ei kestä istumista kovin kauaa.

Hyvä peli on kyllä, selkeästi parempi kuin 7. Ilmeisesti tarinan loppupuolella mennään. Tuo peliaikalaskuri pelissä on outo. Pelissä näyttää että peliä takana nyt 7 tuntia, pleikkarin laskuri näyttää 14 tuntia.

Kuten sanoin aikaisemmin niin peli ei laske aikaa jos olet kartassa, kaupassa tai inventoryssä, voi olla että on muitakin jotka pysäyttää kellon mutta nuo ainakin huomasin.
 
Hyvä peli on kyllä, selkeästi parempi kuin 7. Ilmeisesti tarinan loppupuolella mennään. Tuo peliaikalaskuri pelissä on outo. Pelissä näyttää että peliä takana nyt 7 tuntia, pleikkarin laskuri näyttää 14 tuntia.
Voiskohan olla, että peli resetoi laskurin kuolemasta? Mulla oli kanssa pelin mukaan 3h ja Xboxin mukaan 7,5h. Tai sitte välivideoita ja valikoissa pyörimistä ei lasketa.
 
Peli läpäisty, ja karvan alle 12h siinä meni (pelin ilmoittamaa aikaa, todellisuudessa varmasti enemmän). Aivan erinomainen kokemus. Omalla kohdalla alkuinnostusta vähensi devaajien puheet suunnasta minkä peli ottaisi. Ihan suotta huolestuin asiasta, sillä tässä onnistutaan naittamaan vallan mehevästi yhteen seiskan ja nelosen parhaat puolet. Kehtaisin myös mainita että tässähän on oikeastaan myös tarinaakin ihan mukavasti saatu mukaan, siis sen yleisen "(find the girl and) get the hell outta dodge" -premissin päälle. Erinomaisia hahmoja, ja stoorihan ampuu lopussa jo niin uskomattomilla Resident Evil -kierroksilla että oksat pois. Hiljaisesta skeptisyydestäni huolimatta tästä jäi hervottoman hyvä fiilis, suosittelen ehdottomasti mikäli aiemmat osat ovat yhtään napanneet.
 
Btw, kaikki jotka on avannut loputtomia panoksia, saako ne kytkettyä pois päältä vielä sen jälkeen kun on ostanu ?


edit: Päivän kevennys, Lady Dimitrescu aiheuttaa työntekijä pulaa McDonaldsissa.

ugvnuui57my61.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tarina läpäisty PS5. Kyllä tämä on parempi kuin 7.

Tarina tosiaan läpäisty PS5 ja on parempi kuin 7. Peliaika käytäntö järjetön, manuaalitallennus näyttää 9 tuntia, pleikkarin oma aika 19 tuntia. Tosin peli oli pausella välillä pitkänkin aikaa, että oikeasti meni ehkä 15 tuntia. Pomotaistelut tässä helpompia kuin seiskassa, lukuunottamatta viimeistä. Kyllä alkoi huumori siinä kohtaa loppua kun kuolet useamman kerran ja panokset aina loppu, eikä se bitch kuole millään. Kun on ampunut jo miljoona kutia, niin sitä huutaa telkkarille, että kuole nyt jo saatana.

Resident Evil 9 on kai sitten Rosen kostoretki isänsä kuolemasta.

Pelissä tunnelma kyllä kohdillaan. Mielenkiinnolla tutkii paikkoja. Labyrintteihin en ole päässyt. Lopussa peli muuttui Call of Dutyksi kun alettiin lahtaamaan konarilla vihollisia.

Kokonaisuutena uskaltaisin antaa jopa 9/10, tämä varmasti tämän vuoden parhaimpia pelejä.
 
Yllättävän hyvin maistuu kyllä. En ole aikaisempia ressuja jaksanut pelata useampaan kertaan läpi, paitsi RE7 ekan kerran ilmestyessään ja toisen kerran tässä juuri ennen tämän kasin ilmestymistä. Nyt tämän kasin osalta menossa jo kolmas läpipeluu, tällä kertaa Village of Shadows vaikeustasolla speed runittaen.

Alla videota Village of Shadows pelailusta tältä illalta:

 
Tarina läpäisty PS5. Kyllä tämä on parempi kuin 7.

Resident Evil 9 on kai sitten Rosen kostoretki isänsä kuolemasta.

Olettaen, että Ethan on kuollut.
Juu Rose on sen haudalla ja peli ilmoittaa isän tarinan päättyneen tähän, mutta lopussa kun Rose ajaa sen agentin kanssa niin ne pysähtyy siinä lopussa jonkun kohdalle ja se joku on Ethan.
Tai capcom ainakin käytti sen hahmomallia tuossa.

 
Peli läpäisty, ja karvan alle 12h siinä meni (pelin ilmoittamaa aikaa, todellisuudessa varmasti enemmän). Aivan erinomainen kokemus. Omalla kohdalla alkuinnostusta vähensi devaajien puheet suunnasta minkä peli ottaisi. Ihan suotta huolestuin asiasta, sillä tässä onnistutaan naittamaan vallan mehevästi yhteen seiskan ja nelosen parhaat puolet. Kehtaisin myös mainita että tässähän on oikeastaan myös tarinaakin ihan mukavasti saatu mukaan, siis sen yleisen "(find the girl and) get the hell outta dodge" -premissin päälle. Erinomaisia hahmoja, ja stoorihan ampuu lopussa jo niin uskomattomilla Resident Evil -kierroksilla että oksat pois. Hiljaisesta skeptisyydestäni huolimatta tästä jäi hervottoman hyvä fiilis, suosittelen ehdottomasti mikäli aiemmat osat ovat yhtään napanneet.

Hyvä että keplas, meinaan itse oli myös vähä skeptinen mutta nyt lähtee ostoon. Ei ehkä ihan vielä kun monster hunter vie koko ajan o_O
 
Välillä ollut sellainen fiilis, että ei meinaa pelottaa tarpeeksi, mutta kyllä ne hetket ovat silti olemassa. Toistaiseksi RE7 menee ainakin jumpscare-osastolla edelle, vaan vielähän tässä on peliä jäljellä. Peliaikaa kertynyt vajaat neljä tuntia tallennusten mukaan, mutta lienee alakantissa.

Dimitrescun kartanoa pengon innolla. Kaksi systereistä on jo kaadettu ja kaksi maskia löytynyt patsaisiin, jotka ilmeisesti avaavat reitin takaisin kylään. Kirjastoon tarvitsee insignia-avaimen, joka näkyi jo kartalla pelin alkupuolella, joten kartanoon tullaan vielä takaisin. Kauppiaan varastot tyhjensin kaikista varusteista, sillä rahaa on piisannut. Toistaiseksi vain yksi alue jäänyt "punaiseksi", en millään löytänyt piilotettua loottia täikampaharavoinnista huolimatta. Jättinaisesta tulee vahvasti RE 2:n remaken Mr. X mieleen. Rasittava eukko.

Hyvin ovat yhdistelleet aikaisemmista Ressoista juttuja ja luoneet mainion pelin. Kokonaisuuden paljastumista odotellaan.
 
Läpi meni. About 10 tuntia taisi mennä. Heeeelvetin hyvä peli. Tykkäsin tosi paljon, että olivat laittaneet asekauppiaan, aarteita, yhdisteltäviä aarteita ym. Paljon tutkittavaa ja löydettävää. R4 vibat tulivat tosi paljon ja alkoikin kutkuttelemaan kyseinen peli taas. Tästä tykkäsin ehkä enemmän kun R7. Jotenkin tuo eri alueiden kuljetus ja se että oikeasti oli toimintaakin sai tämän tuntumaan todella hyvältä.
 
Mercenaries oli ihan kivaa, kuten RE4:ssä. Aloitin toista kierrosta ns. perseillen loppumattomilla kudeilla, mutta missasin taas pari itemiä, koska en osannut hakea niitä oikeassa kohdassa. Tavallaan pidän siitä, että jos ei ole silmät auki niin kaikkea ei löydä, mutta tämä on kyllä ihan vaan vittuilua peliltä - jos et osaa jonkun pomomätön jälkeen hakea heti erästä esinettä, et sitä myöhemminkään saa. Toisen kerran siis jäi oven taakse tuo ja pääsyy toiseen vetäisyyn oli etsiä kaikki luutti.

vmp
 
Läpi meni. Loppua kohden meinasi vähän hiipiä pettymys peliä kohtaa, mutta onneks asioihin tuli selvyys ja pienoinen pettymyksen tunne poistui. Re7 Vr:nä pitää edelleen jaetun ykkössijan Re2 Remaken kanssa. Re4 vahva kakkonen omissa kirjoissa ja katotaan mihin tämä sijoittuu parin läpi peluun jälkeen?
 

Liitetiedostot

  • DSC_1354.JPG
    DSC_1354.JPG
    5,1 MB · Lukukerrat: 16
Noniin, läpi pamahti täälläkin. Hardcorella otin ensimmäisen kierroksen ja oli aika sopiva vaikeustaso kyllä. Peli oli omasta mielestä selvästi parempi, kun RE7. Monipuolisempi kaikin puolin, enemmän variaatiota vihuissa, toiminta ja kauhu/jännitys aika hyvin tasapainossa, kiinnostavammat ja vaihtelevammat alueet jne. Tykkäsin myös kauppiaan paluusta ja siitä, että pelissä pystyi paljon paremmin tutkimaan alueita mitä seiskassa. Pelikellossa oli 10h 44min, ku meni läpi. Nyt vois ruveta tutkaileen mitä aukes ja alotella vaikka toista kiertosta
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom