Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resistance 2

Baron

Well-Known Member
Tuskin yllättää ketään, mutta sieltä se on tulossa:

Sony rekisteröi Resistance 2- tuotemerkin

Tekijänä jatkaa todennäköisesti Insomniac (lisää hulluja aseita) ja genrekin luulisi edustavan FPS:a. Kysymys kuuluu, ehtiikö 2008 loppuun (eli seuraavaan jouluun) ? Tekniikka ja animointi ovat tekijöillä hallussa, joten suurimmat kehitysongelmat ovat takana. Loppu on vain hienosäätöä ja optimointia.

Omat toiveeni:

- kampanjamoninpeli PSN:ssa
- juoneen "sitä jotinkia"
- pyyhkisi graafisesti lattiaa KillZone2:lla :p (kehitys menee eteen päin)
- nettipeliä ei tarvitse liikaa hienosäätää
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Tuskin Sonylla niin tyhmiä ollaan, että heitetään Resistancen kaltainen lupaava franchise jollekin tusinatalolle rikottavaksi. Insomniac teki todella hyvää työtä uuden pelisarjan luomisessa, ja heillä on varmasti paljon uusia ideoita jatko-osiin. Ja kaikki kahden pelin kehityksen aikana opitut jipot otetaan varmaan käyttöön ja jalostetaan pidemmälle. Lisäksi Insomniac harrastaa todella avointa tiedonvaihtoa muiden PS3-kehittäjien kanssa, ja siellä kyllä pidetään silmät auki myös muiden konsolien tapahtumien suuntaan, joten varmasti Halo 3:t, Bioshockit ja Mass Effectit on hakattu hartaudella läpi. Ei elä umpiossa tuo pelitalo.

Juonen osalta Insomniac varmasti petraa. Taustatarinaahan oli jo ekaan Ressuun kehitetty ihan runsaasti, ja Tools of Destruction näytti puljussa olevan kirjoituskykyistä porukkaa. Ottaisivat vielä ulkoisen konsultin (jos vaikka Rhianna Pratchettilla olisi kalenterissa tyhjää tilaa) ja varastaisivat Ninja Theoryn tekniikkaa välivideoihin, niin tarinaan saataisiin vielä ylimääräistä munaa. Verkkomoninpeli voisi olla teoriassa ihan hyvä juttu, itse vain en varmaan koskaan saisi kenenkään kanssa menoja sovitettua niin, että ehtisi yhtä aikaa pelaamaan...

Nettipeli oli kyllä verrattoman korkealaatuinen jo ykkösosassa, itse en keksi, miten siitä voisi paljon parantaa.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Nettipelistä voisi hyvinkin mun mielestä poistaa sen tasoeron. Parempi olisi että kaikki saisi olla samalla viivalla, ainoastaan taito olisi se joka ratkaisee. Tässä nykyisessähän aloittelija saa pataan 100-0 hiemankin kokeneimmilta pelaajilta, moni jättää/jätti leikin siihen kun ei vaan yksinkertaisesti jaksanut sitä että ei pärjännyt millään.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Jos nyt tulisi ajoneuvoja edes nettipeliin niin olisin iloinen. Sitähän se surffaajatyttö joskus lupaili, jääkööt nähtäväksi tuleeko niitä. Nettipeli kuitenkin oli se syy joka sai aina palaamaan Ressun ääreen, vaikka tarinakin on vedettynä kerran yksinään läpi ja ainakin muutaman kerran kaksistaan läpi.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Saa kyllä paljon muuttua että minä tämän ostan, ensimmäinen oli sellaista roskaa omissa silmissä että piti ihan tippa linssissä vääntää läpi.
Liian arcade omaan makuun, varmasti hyvä peli niille jotka tälläisestä " 20 kutia rintaan " tyylistä pitävät, mutta ei oo mun juttu.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Snigge sanoi:
Saa kyllä paljon muuttua että minä tämän ostan, ensimmäinen oli sellaista roskaa omissa silmissä että piti ihan tippa linssissä vääntää läpi.
Liian arcade omaan makuun, varmasti hyvä peli niille jotka tälläisestä " 20 kutia rintaan " tyylistä pitävät, mutta ei oo mun juttu.
en itekkää yksinpelistä innostunu liiaksi,mutta moninpeli oli hyvä.ei ois uskonut.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Pitäisi varmaan ykkös osa hankkia ennen kuin tämä tulee, että pääsisi juonesta selville. Kuitenkin kuulostaa ihan hyvältä peliltä.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Peli tullaan ilmeisesti paljastamaan jo heti tammikuussa. Näin ainakin huhut kertovat.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Luckyman sanoi:
Peli tullaan ilmeisesti paljastamaan jo heti tammikuussa. Näin ainakin huhut kertovat.
Itse olen yllättynyt siitä, että Sony panttasi tuotemerkki rekisteröintiään näinkin pitkälle... Haettu 17.12. ja myönnetty 21.12.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Semmonen pelimuoto olisi mukava missä chimerat käyttää yhtä tai kahta Stalkeria tuhotakseen 3-4 pistettä Stalkereilla ja ihmiset taas koittaa tuhota stalkerit. Vaatisi paljon yhteistyötä ja sitten rajoitetaan vahingon otto aluetta stalkerista jotta yhteistyö olisi peritaatteessa pakolista molemmilta puolilta.
Toivottavasti otetaan mallia Unchartedin juonen sujuvuudesta ja mielenkiinnon ylläpitämisestä ja tehdään yhtä synkän näköiseksi kuin netissä olevat mainosvideot hienovaraisine välähdyksineen surkeasta maailmasta, ne oli tosi hyvin toteutettu ja oli vähän väliä karmiviakin. Intellit pelissä teki tämän ja se lisäsi mielenkiintoa paljon.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Pelistä taitaa tulla entistä monipuolisempi, näin toivoisin. Sillä resistance muistutti hieman ratchet & clankia ensimmäisessä persoonassa, aikusemmalla tyylillä.
No, tämä ainakin on takuu varmaa, sillä resistancehan oli vain julkaisu peli :p .
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Zodiac sanoi:
Nettipelistä voisi hyvinkin mun mielestä poistaa sen tasoeron. Parempi olisi että kaikki saisi olla samalla viivalla, ainoastaan taito olisi se joka ratkaisee. Tässä nykyisessähän aloittelija saa pataan 100-0 hiemankin kokeneimmilta pelaajilta, moni jättää/jätti leikin siihen kun ei vaan yksinkertaisesti jaksanut sitä että ei pärjännyt millään.

Hmm... Kuka jaksaa mättää peliä jossa ei voi kehittyä muihin verrattuna?
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Viestin lähetti alunperin Zodiac
Nettipelistä voisi hyvinkin mun mielestä poistaa sen tasoeron. Parempi olisi että kaikki saisi olla samalla viivalla, ainoastaan taito olisi se joka ratkaisee. Tässä nykyisessähän aloittelija saa pataan 100-0 hiemankin kokeneimmilta pelaajilta, moni jättää/jätti leikin siihen kun ei vaan yksinkertaisesti jaksanut sitä että ei pärjännyt millään.

B E A S T E R sanoi:
Hmm... Kuka jaksaa mättää peliä jossa ei voi kehittyä muihin verrattuna?


Hmm.. Minä ;) Esim. nyt kun olen pelannut TF2:sta (jossa ei käsittääkseni ole mitään tasoeroja, vaikka rankgin seuranta onkin) niin siihen verkkopelaamisen on päässyt sisään paljon paremmin, jotenkin se on mielekkäämpää kun ei tarvii koko peli aikaa viettää respawnauksessa. Tiedän toki että esim. TF2 sijoittaa pelaajia niiden rankingin suhteen samoihin matseihin, mutta siinä (esim.) se sitten tuntuu toimivan paremmin, yhtälailla saan itse tapettua kuin että mut saa tapettua.

Resistancessa alkoi todella ottaa hermoon esim. kun pääsit yllättämään toisen pelaajan seläntakaa, alotat lataamaa täyslaidallista siihen, niin se vaan kääntyy ympäri ja ampuu sut kertaheitolla siihen (enkä nyt tarkoita edes headshotteja). Jäin monesti ihmettelemään että olipa se reilua, todella tasaväkistä. Tokihan tilanne muuttu resistancenkin suhteen sitten kun niitä matseja oli tahkonut sen muutaman sata kpl.

Itsellä nyt ei ole mitään kovin suurta kokemusmäärää verkkoräiskinnästä, joten en osaa sanoa tarkasti että miten noi pelit muuten ton kehityksen suhteen jakaantuu. Enkä myöskään kiellä sitä että kehitystä ei pitäisi olla, mutta mielestäni jos se pitää olla niin voisin sen kehitää hieman tasaväkisemmäksi, ei sen eron tarvii olla oikeesti niin suuri mitä se oli mielestäni tuossa resistancen tämän hetkisessä...
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Resistance 2 ja MotorStorm 2... Molemmat kai luvattu 2008 viimeiselle vuosineljänneksellä. Molemmilta peleiltä toivoisi pieniä parannuksia, mutta MotorStormista en ala enempään puhumaan, kun ei kerran aiheeseen kuulu.

Resistance 2:n osalta tunnelmat ovat vähän mietteliäät. Ykkösosa oli mainio julkaisupeli, mutta kakkosen eteen pitäisi tehdä jo tosissaan töitä. Kaksi vuotta on pitkä aika uudella alustalla ja FPS pelit ovat yleisesti edistyneet järkyttävän paljon. Call of Duty 4 jo esim. nosti riman korkealle tasolle ja Killzone 2 luultavasti asettaa viellä kovempia paineita. Tekijöiden pitäisi oikeasti saada tehtyä tosissaan paljon uutta, että peli pärjäisi nykyään kovaksi käyneessä kilvassa. Onneksi tekijäryhmällä on kokemusta ja taitoa.

Mitä sitten Resistance 2:ssa pitäisi parantaa:
-Avoimempia kenttiä ykkösosaa enemmän
-Grafiikka uudelle tasolle
-Lisää suurtaisteluita
-Enemmän irti vihollisista, jotkut pomo vihut tai vastaavat voisivat hyvin toteutettuina antaa lisää potkua sarjalle
-Moninpelikenttiin ajoneuvoja
-Uusia aseita
-Tarinaan enemmän syvyyttä ja yllättäviä käänteitä
-Enemmän dynaamisuutta ympäristöön

Noi kun tulisi hyvin toteutettuna, niin aikas varmaan kävisin tämänkin kaupasta ostamassa.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Toivottavasti eivät lisää ajoneuvoja moninpeliin lainkaan ja toivottavasti niiden rooli on yksinpelissäkin yhtä pieni kuin oli ykkösessä.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Juu, ajoneuvot saa kyl jättää pois. :) Itsekku en oo löytänyt mitään iloa niista missään netti pelissä.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Ykkönen oli Co-oppina ihan jees, ei yhtä hyvä kuin GoW mutta hyvä kuitenkin.

Yksinpeliä ja nettipeliä ei ole tullut kokeiltua, co-oppi on kuitenkin tämän peligenren suola.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Jos tässä joutuu ampumaan sen 15 kutia päähän niinkuin ykkösessä niin pelaan kaverin kaa pelistä co-opin ja siinä se.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

ShotcowS sanoi:
Jos tässä joutuu ampumaan sen 15 kutia päähän niinkuin ykkösessä niin pelaan kaverin kaa pelistä co-opin ja siinä se.

Öh? Itse en ainakaan löytänyt melkein koskaan muita servuja kuin ''one shot kill'' elikka kuoli kyllä yhdestä panoksesta vaikka osuisi jalkaan.
 
Vastaus: Resistance 2 [hype]

Titanic sanoi:
Öh? Itse en ainakaan löytänyt melkein koskaan muita servuja kuin ''one shot kill'' elikka kuoli kyllä yhdestä panoksesta vaikka osuisi jalkaan.
Custom servut asia erikseen. Partyissä tullu pelkästään pelattua.
 
Ylös Bottom