Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resogun

  • Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä

OK

Well-Known Member
RESOheader.jpg


Kehittäjä: Housemarque (Super Stardust HD, Dead Nation, Outland)
Julkaisija: SCE
Alusta: PS4
Julkaisu: 29.11.2013
Julkaisukanava: PSN
Genre: Sivulta kuvattu räiskintä
Moninpeli: Co-op
Ikäraja: PEGI 3
Kotisivu: housemarque.com
3D-tuki: -
Muuta: PS+ tilaajat saavat ilmaisen kopion pelistä

Gamescom 2013 messuilla julkistettu henkinen jatko-osa PS3 SSHD:lle, RESOGUN.

[video=youtube;1XGwZ0kGO28]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=1XGwZ0kGO28[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resogun

Viikko sitten Gamescomissa pääsi tätä pelaamaan. Odotukset olivat kovat, onhan Super Stardust HD kuulunut yhdessä PSVitan Delta-osasen kanssa vakiokalustoon kaikki nämä vuodet. Olipahan ensimmäinen peli joka sai aikoinaan trophyt. Suomalaisen pelitalon taidot on siis huomattu maailmalla ja fanit kiittävät. Onko täysin uudesta pelistä tämän menestyksen jatkajaksi?

Alkuhämmennyksen jälkeen (liikerata x/y) tähän kyllä pääsee nopeasti sisälle. Joitain mielleyhtymiä aivan sinne pelihistorian alkupäähän tästä löytyy ja nimenomaan positiivisessa mielessä. Pelintekijöille ehtymätön ideavarasto jalostettavaksii. Milloin saamme uuden sukupolven Pittfallin tai Forbidden Forestin? Takaisin peliin. Tässä kierretään sylinterin muotoista kenttää edes takaisin tilanteen mukaan. Maasta noukitaan ihmisiä kyytiin ja muuten tuhotaan kaikki vähäänkään vilkkuva ja välkkyvä. Nopeatempoista, räiskyvän värikylläistä ja sopivan iloinen arcademainen ulkoasu. Tuttua. Se mikä tästä ensi kohtaamisesta jäi puuttumaan oli Pulkkisen musiikit. Oletettavasti tulevat olemaan aivan yhtä merkittävässä roolissa pelikokemusta kuin aikaisemminkin.

Lisätään vielä video perään, jossa kaveri pelaa pomoon asti:

[MEDIA]4871[/MEDIA]
Youtube: Resogun gameplay video @ Gamescom 2013 (PS4) - YouTube
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Mikä peli oli IGN:n toimittajan valinta Gamescomin tarjonnasta? :D

[video=youtube_share;L0XBHdjNBXY]http://youtu.be/L0XBHdjNBXY[/video]

Lisätään perään vielä Eurogamerin video aiheesta.Tässä haastatellaan tekijää. Huom! Pulkkisen musiikki välillä kuultavissa!

[video=youtube_share;bM-g6Mp-6mQ]http://youtu.be/bM-g6Mp-6mQ[/video]


Partikkelia tuntuu olevan ilma sakeana:

5Qo9.gif


1Zn8.gif
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resogun [Hype]

Eurogameriltä pieni kommentaario Resogunista. Tekstistä, sekä seitsemän minuutin pituisesta interview -videosta päätellen siellä odotellaan tätä suomalaiste peliä mielenkiinnolla:
Why Resogun could be the star of the PS4 launch • Videos • PlayStation 4 • Eurogamer.net

EDIT: Jos haluat nähdä Resogunin todella fantastisessa muodossa, lataa reilun 500 megabitin videotiedosto alemmasta linkistä(Sisältää ensimmäisessä kentässä sekoilua huomattavasti selkeämmällä kuvanlaadulla). Ai että mitä karkkia!! Lopullinen peli on kuulemma vieläkin kauniimpi.

https://mega.co.nz/#!9NpD2AwZ!EldCilyHgZilU5HGgWvxFS8Y7O49sClKqfuznsZYyYE
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resogun [Hype]

Tuplat, mutta menköön tällä kertaa, jookosta Modet?

Housemarquen Resogun tykkää hyödyntää Playstation 4 tarjoamia resursseja.

http://gamingbolt.com/resogun-uses-...-gddr5-ram-and-unified-architecture-necessary

We recently got in touch with various individuals over at Housemarque - with answers compiled by Harry Krueger, Lead Programmer of RESOGUN.
We asked him how the 8GB of GDDR5 RAM and unified architecture of the PS4 is helping the game to run at a slick sixty frames per second and glorious 1080P resolution, to which he replied:

It is not just helping, it is necessary. With unified architecture we can easily split up our memory usage the way we want and still have fast GPU access to the bits written by CPU. We are using more memory than PS3 has in total just for the flying cubes! The GPU and compute shaders are also being heavily utilized for a lot of things.

“For example, all of the geometry generation (for the cubes and levels), the physics and collisions for the cubes, the particle mayhem you unleash with your Overdrive or Bomb; all of that is being done in compute shaders. There is still plenty of CPU power left over (currently we’re cruising at around 50% CPU usage during gameplay), but with the GPU and compute shaders doing all the fireworks, we do not really even need it,” he added.
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Tuore video Eurogamer Exposta, kirjoitushetkellä suora lähetys. Youtube ei tee ihan oikeutta 1080p/60 fps pelille, mutta näillä mennään. Parasta tässä on kunnon esittely pelimekaniikasta ja Ari Pulkkisen musiikki.

[video=youtube;q3JCvHML8FI]https://www.youtube.com/watch?v=q3JCvHML8FI[/video]
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Huomenna olisi tarkoitus mennä tsekkailemaan peliä Housemarquelle ja jututtamaan komeita kehittäjiä. Jos kysymykset kaihertavat mieltä kuin heisimadot konsanaan, heittäkää niitä ilmoille.
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Resogun, paljon hehkutettu next-gen tekniikan helmi. Joku tekniikka korneri olis kiva. Mikä tästä pelistä tekee keihäänkärjen? Mikä niistä voxeleista tekee niin erikoisia? Onhan noita lontoon kielisiä haastatteluita, mutta jos saisi tämän selko-suomella. Ilmeisesti ne vohvelit juuri vievät sen kaiken laskenta tehon, ettei peliä olisi voitu toteuttaa nyky-konsoleilla. Aloitettiinko pelin suunnittelu kuitenkin jollekin muulle laitteelle? Ja miten lopullinen alusta valinta tehtiin? Ja kuinka hyvä diili on laittaa peli PS+ ilmaispeliksi? Etenkin kun PS+ taitaa olla kokeiltavissa ilmaiseksi. PS: rivinvaihto (enter) ei toimi IE:llä :(
 
Vastaus: Resogun [Hype]

1. Haveri siirtyi Housemarquelle. Vaihtuiko markkinointikoneiston moottori samalla kertaa V6:sta V8:iin?
2. Kuinka hyvin Resogun taipuu Vitalle? Rajoituksia?

ps. Resogunia hehkutettiin Weekend Confirmed:n podcastissa, kehuttiin parhaimman näköiseksi NextGen-peliksi ja pohdittiin onko "silmäkarkin" taustalla mystiset voxelit.
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Kiinnostaisi tietää miten hyvin yhteistyö Soinyn suuntaan on pelin tiimoilta sujunut ja minkälaista palautetta on tullut herroilta Tokiosta ja Lontoosta?
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Mikä noissa old skool-peleissä kiehtoo kehitysporukkaa? Eikö ole ollut houkutusta loikata "pikkupeleistä" vaikkapa sand box-junaan ja nauraa matkalla pankkiin? Meriittejä ainakin olisi.
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Varmaan myöhässä laitan tämänkin kysymyksen. Itse toivoin hiljaa mielessäni että tämä super stardustin henkinen seuraaja olisi ollut vanhan kunnon subspace/continuum pelin tyylinen pläjäys.
Kävikö edes mielessä että olisi tehty ylhääältä kuvattu 2D avaraaus räiskintä moninpeli?
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Kun Mikael Haveri tapasi Adam Sesslerin. Tämä on nähtävä!

[video=youtube_share;RvBwuzdatrc]http://youtu.be/RvBwuzdatrc[/video]


Lisätään vielä Kotakun mielenkiintoinen hidastelupätkä vokseleiden vyörystä:

[video=youtube_share;J_jA5FPZdD4]http://youtu.be/J_jA5FPZdD4[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resogun [Hype]

Ennen vanhaan suomalainen kauppamies kulki maailmalla myymässä painopaperia. Tänään hän kauppaa pelejä ja tässä erinomainen esimerkki. Mikael Haveri, RESOGUN ja IGN:n pojat.

[video=youtube_share;VNCHeYgK4D4]http://youtu.be/VNCHeYgK4D4[/video]
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Liput salkoon, lakki päästä! Tässä maailmalle esitellään peliä made in Finland!

[video=youtube_share;ruAss0Ea-C8]http://youtu.be/ruAss0Ea-C8[/video]


Lisätään vielä konseptikuvia esittelevä video:

[video=youtube_share;U8ZzG_ejd8s]http://youtu.be/U8ZzG_ejd8s[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resogun [Hype]

Liput salkoon, lakki päästä! Tässä maailmalle esitellään peliä made in Finland!
Joo, kohta lähdetään torille. Tuntuu, että mikään suomalainen peli ei ennakkoon ole saannut näin paljon positiivista hypeä kuin Resogun. Kiva kuunnella esim. ulkomaisia peliaiheisia podcasteja, missä porukka on ihan pähkinöinä voxeleista ja itse pelistä.
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Liput salkoon, lakki päästä! Tässä maailmalle esitellään peliä made in Finland!

"Pasila, Porilaisten marssi"

[video=youtube;1mkXQ897J8E]http://www.youtube.com/watch?v=1mkXQ897J8E[/video]

Vaikka Killzone on ennakkovarattu, niin tätä odotan silti enemmän. Super Stardust HD veti riman aika ylös, mutta eiköhän tämä vedä vielä ylemmäs.
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Vain tiedoksi että onhan niitä muitakin suomalaisia peliä ollu jo montakin ennen tätä
Kuten hynde ehtikin jo mainita, on vaikea olla lähtemättä fiilistelyyn mukaan kun katsoo kuinka laajalta rintamalta peliä mainostetaan. Äsken tuli vilkastua Adam Sesslerin reilun puolen tunnin haastattelu Resogunista. Samankaltainen kiinnostus ja aidon kuuloinen innostus tuntuu muutoinkin paistavan pelimedian puolelta.
 
Ylös Bottom