Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

RetroGamer

m_vierimaa

Well-Known Member
Ulkomailta ja verkosta löytyy nykyään mainio retrogamer lehti. Suomesta en ole vielä löytänyt ko. lehteä. WWW-sivut: Classic Retro Games - Retro Gamer Magazine

Tuntuu että nykyisin tuota lukee mieluummin kuin Pelit lehteä. :D Imaginen eShopista näyttää vanhat numerot olevan loppu, itse onnistuin hankkimaan numeron 50 jossa oli mm. mainio Dreamcast tarkastelu. Lehdestä saa ostettua myös elektronisen version.

Suosittelen ehdottomasti jokaiselle retoropeleistä kiinnostuneelle, kuulostaa vähän makseteulta mainokselta mutta ajattelin lisätä tietoisuutta jos jollain on lehti jäänyt väliin. :D
 
Vastaus: RetroGamer

Ostin Kreetalta lehtihyllystä lentokonelukemiseksi, tosiaan mainio tapaus. Sega Mega Drive ja Amiga-katsaukset, sekä mielenkiintoisia haastatteluita menneiden aikojen pelien tekijöistä.
 
Vastaus: RetroGamer

Pitääpä tarkastaa millainen lehti on kyseessä. Mielenkiintoiselta ainakin kuulostaa
 
Vastaus: RetroGamer

Uusin numero ei oikein iskenyt, taskukonsolien historia ei vain minua nappaa, joten jätin väliin. Sitä edellisen numeron bongasin työreissulta ja tulihan se ostettua vakka olikin jo "vanhentunut".

Tuo imaginen Eshop (löytyy retrogamer webbisivun kautta) on luotettava kumppani, olen tilannut 3 lehteä sitä kautta. Hintakin on halvempi kuin yleensä irtonumerona ostettaessa. Tilaajaksi en ole alkanut, koska minulla ei ole hajuakaan siitä miten vahvalla pohjalla lehti on.

Parasta antia mielestäni ovat retroinspection jutut - yleensä jonkun vanhan konsolin historia ja making of dokumentit vanhemmista pelisarjoista. Arvosteluissa ovat sekä uudet retrotaustaiset (esim. Street Fighter IV yms. että joukko vanhoja hyviä. Usein mukana "hidden gems" pelejä, esim. PC-Engine Gomola Speed olisi jäänyt minulta täysin huomioitta ilman lehden hehkutusta.

Ihan pienenä miinuksena muutoin 10 arvosanan lehdessä on jo aika monesti tehdyt megadrive/genesis ja zx spectrum tarkastelut. Parhaimmillaan historiikit ovat suorastaan loistavia, ja sisältävät paljon uutta tietoa.
 
Vastaus: RetroGamer

Uusimmassa numerossa Nintendon floppi Virtual Boy tarkastelussa. Tilaukseen lähti. :D.
Jutut:

In the Chair with John Twiddy
The legendary coder looks back at the missing Last Ninja game and the now mythical Putty Squad

Tet-Twist
A look at the ten best variations of Tetris you've never played

History of Shinobi
Your ultimate guide to one of gaming's coolest ninjas

Virtual Boy
It may be Nintendo's most famous flop, but it offered a unique 3D experience

Mark of the Wolves
Find out why Garou is one of the best beat-em-ups of all time

Retro Evolution - Silent Hill
How Konami plans to reboot its survival-horror franchise

Cheap As Chips - Master Blaster
Thought Metal Slug featured the world's cutest tank? Think again

Boss Rush - Dr Robotnik
All you ever needed to know about Sonic's arch nemesis

Making of Dandy
The original Gauntlet. Be sure to accept no other substitute

Pixel Perfect - Mega Man
A selection of classic bosses from the first seven games to drool over

From the Archives - Beyond Software
A look back at one of gaming's most inventive 8-bit software houses

Making of Qwak
Jamie Woodhouse reveals the origins of his enduring platform classic
 
Vastaus: RetroGamer

Pari vuotta olen tilannut.

Ihan kivaa luettavaa ja katsottavaa. Ei ole mitenkään hirveän hyvin kirjoitettua, mutta eipä juuri haittaa, kun itse tieto on mielenkiintoista ja vanhoja on hauska muistella.
 
Vastaus: RetroGamer

Vanhoja on todellakin kiva muistella vaihteeksi lehdykkä kourassa, nojatuolissa istuen.

Onko kukaan hankkinut noita Retro Gamerin dvd-kokoelmia? Vanhoja numeroita on aika
nihkeäst saatavilla, joten olisi kiva tietää kuinka hyvin nuo eMagit on toteutettu.
 
Vastaus: RetroGamer

Mielestäni ne ovat laadukkaita. Ensimmäiset 18 numeroa ovat muutoinkin erilaisessa, huonommassa formaatissa kuin kustantajan vaihdon jälkeiset 19-> numerot.

Ainoa haittapuoli perinteiseen on näytöltä lukeminen, muutoin kelpo kamaa ja isommalla näytöllä tekstit ihan luettavia.
 
Ylös Bottom