Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,6%
  • Ei

    Äänet: 66 53,7%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    123
Patch Notes:
  • Fixed an issue where certain Trophies might not unlock under specific gameplay conditions. Note: missing Trophies will need to be replayed to unlock.
  • Multiple stability fixes addressing rare crashes/hangs.
  • Fixed issue with pre-order suits occasionally blocking item collection and door opening.
  • Fixed incorrect healing behaviour when resting in Helios.
  • Configuration changes to increase the number of scout corpses available in all biomes.
  • Fixed issues with certain custom controller mappings.
  • Numerous minor fixes and improvements.
Ainakin mulla toi patchi toi aika lailla uusia ongelmia. Peli ei ole kaatunut kertaakaan, mutta taistelut / cutscenet jne keskeytyy aina virheilmoitukseen tallennuksen epäonnistumisesta. Sen kun kuittaa niin toiminta jatkuu normaalisti. Mutta kyllähän tuo vähän fiilistä syö, kun se tulee parin minuutin välein.

En myöskään meinaa päästä eteenpäin.
Alan löytää toisia astronautteja, mutta niihin liittyvä taistelu on mulle aivan liian vaikea. Tila on aina liian ahdas taistelulle ja hernepyssyllä ei pärjää. Olen yrittänyt etsiä lähialueilta parempia aseita jne mutta yleensä ei löydy. Tuon päivityksen jälkeen nämä astronautit löytyy yleensä heti ekasta tai toisesta huoneesta. Vinkkejä?
 
Loistava peli, mutta itselleni liian haastava. En nauti tämän pelaamisesta. Jos joskus tallennuspusteitä tulee, niin ehkä palaan pelin pariin. Nyt kuitenkin tulossa Resident evil, Mass effect kokoelma, Biomutant jne. Lisäksi Ac Valhalla kesken, niin tälle ei vaan jää aikaa.
 
Loistava peli, mutta itselleni liian haastava. En nauti tämän pelaamisesta. Jos joskus tallennuspusteitä tulee, niin ehkä palaan pelin pariin. Nyt kuitenkin tulossa Resident evil, Mass effect kokoelma, Biomutant jne. Lisäksi Ac Valhalla kesken, niin tälle ei vaan jää aikaa.
Taitaa itsellenikin käydä sama homma. Tavallaan kiinnostaisi jatkaa, koska peli näyttää ja tuntuu niin hienolta pelatessa, ja on myös upean tunnelmallinen. Mutta en koe tämän tyyppisiä pelejä mukaviksi pelata, eivätkä ne tunnu samaan tapaan reiluilta kuin esim. myös vaikeat Soulsborne-pelit.

Eniten minua haittaa melkeinpä se, että pelimaailmassa todella moni asia muuttuu joka pelikerralla. Jos nyt sitten on pakko olla julmalla roguelite-mekaniikalla tehty peli, niin olisi edes muistettavissa olevat kentät ja tavaroiden sijainnit. Taitaa rogueliteissä tosin usein olla tätä satunnaisgeneraatiota aina kuoleman koittaessa, mutta kyllä se on sitten vain todettava, ettei ole silloin minun genreni. Vaatii aivan liikaa työtä ja kärsivällisyyttä. Ihan niin paljon minulla ei taida näitä ominaisuuksia ainakaan pelaamisessa olla, vaikka useimpiin Soulsborne-peleihin ovatkin riittäneet (tosin Sekiron kohdalla huumori petti aivan loppumetreillä).
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa itsellenikin käydä sama homma. Tavallaan kiinnostaisi jatkaa, koska peli näyttää ja tuntuu niin hienolta pelatessa, ja on myös upean tunnelmallinen. Mutta en koe tämän tyyppisiä pelejä mukaviksi pelata, eivätkä ne tunnu samaan tapaan reiluilta kuin esim. myös
vaikeat Soulsborne-pelit.

Eniten minua haittaa melkeinpä se, että pelimaailmassa todella moni asia muuttuu joka pelikerralla. Jos nyt sitten on pakko olla julmalla roguelite-mekaniikalla tehty peli, niin olisi edes muistettavissa olevat kentät ja tavaroiden sijainnit. Taitaa roguelikeissä tosin usein olla tätä satunnaisgeneraatiota aina kuoleman koittaessa, mutta kyllä se on sitten vain todettava, ettei ole silloin minun genreni. Vaatii aivan liikaa työtä ja kärsivällisyyttä. Ihan niin paljon minulla ei taida näitä ominaisuuksia ainakaan pelaamisessa olla, vaikka useimpiin Soulsborne-peleihin ovatkin riittäneet (tosin Sekiron kohdalla huumori petti aivan loppumetreillä).
Tässä ei itseasiassa niin kauheasti edes muutu nuo tasot ja ne alkaa kyllä oppia aika nopeasti. Tässähän huoneet on aina samanlaisia mutta ne ovat vain joka kierroksella eri järjestyksessä. Mutta nuo yksittäiset huoneet kyllä oppii aika äkkiä tuntemaan ja mielestäni suurinosa esineistäkin on niissä samoilla paikoilla. Vihollisten tyypit ja paikat taas ovat satunnaisia ja se mitä laatikoista jne saa.

Mutta ymmärrän kyllä jos tämmönen roguelike tyyli ei uppoa. Ei se läheskään aina uppoa itsellekkään alun innostuksen jälkeen ja siksi esim Enter the Gungeon ja Hades ovat kesken. Toistoa vaan on liikaa ja tuntuu, ettei peli etene mihinkään. Saa nähä miten tämän kanssa käy. Vielä ainakin jaksaa yrittää vaikka vaikeaa on ja oikeaa etenemistä ei ole hetkeen tullut. 5 biomen alkuun olen muutaman kerran päässyt, montako noita tässä olikaan? Tässä ehkä kiehtoo, kannustaa jatkamaan ja houkuttelee pelaamaan tuo mielenkiintoinen tarina, jonka haluaisi kokea loppuun saakka.
 
Koin nyt eilen ekaa kertaa tuon bugin, missä ovet ei avaudu kun skippasi välivideon. Onneksi olin melko alussa, niin ei hirveästi menettänyt, mut onhan noi aika ikäviä.

En pääse tuota toista bossia läpi millään, viimeinen vaihe on myrkkyä ja eilen kun kokeilin niin tuli kyllä niin huonoja valintojaki tehtyä matkalla noiden parasiittien kanssa, esimerkiksi ahneena poimin yhden joka estää parannus-shardien keräämisen, mutta parantaa aina kun parasiitin poimii tai poistaa :D Oli kyllä aikamoinen aivopieru iteltä ja bossille lähdettiinkin vajailla heloilla ku eihä noita nilviäisiä mistään löydy ikinä.
 
Ei menny näköjään ihan putkeen tuon päivityksen kanssa. Toivottavasti kovin moni ei ole täällä ehtiny tuota päivitystä lataamaan.
Voi ei, tsempit Huosemarquen suuntaan että saisi pelin nyt äkkiä pelattavaan kuntoon ja kaatuilut korjattua.

Oma runi ollut lepotilassa nyt kaksi päivää ja automaattiset päivitykset laitettu pois päältä. Maraton runi siis menossa ja biomin neljä alkuun piti lopettaa eilen kun loppui ohjaajan kunto kesken :)

Tässä on nyt menty kaikki biomit järjestäen läpi kaikki nurkat koluten, mutta bossit 1 & 2 skipaten. Kolmas bossi meni läpi yön pikkutunteina, tiukkaa teki vaikka oli terveyttä 265%, astronautti sekä hyvät ensiapupakkaukset mukana. Pomon kaaduttua kaikki tavarat ja kuolemalta pelastavat tehosteet käytetty ja terveyttä semmoinen 40% jäljellä. Hiukkasen oli pulssi korkealla ja hiki päällä kun trophy ilmoitus voitetusta vastuksesta kilahti, huh huh.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä muakin kuumotti se toinen bossi ihan huolella jo valmiiksi mutta meni aivan kevyesti läpi ja samalla sitten meni kolmaskin. Pulssi siinä nousi kyllä. Edellisellä kerralla sille jäi varmaan 1 mill healttia.

Suosittelen kyl antaa mahiksen on toi vaa niin pirun siisti peli. Tosin nyt ei meinaa uskaltaa alottaa ettei vaa alkais alusta :D

Nyt on hp mittari aika maksimissa, aseittentaidot myös sekä muutenkin aika hyvät paitsi itemit.

Älkää käyttäkö 2 tai 3 bossissa haulikkoa ainakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako joku neuvoa miten tän "kill hostiles simultaneously" malfunctionin saa pois? Ei millään saa ruksattua pois vaikka miten räiskii vihuja.
 
Oma runi ollut lepotilassa nyt kaksi päivää ja automaattiset päivitykset laitettu pois päältä. Maraton runi siis menossa ja biomin neljä alkuun piti lopettaa eilen kun loppui ohjaajan kunto kesken :)

Vihdoin sain runin päätökseen, eihän siinä mennyt kuin kolme päivää ja kestoa oli semmoinen kymmen tuntia. Eli ykkös biomista lähdettiin ja viidenteen päästiin melkolailla kaikki huoneet koluten ja keräten (poislukien pomotaistelut 1&2). Uskoisin että olisin edennyt vieläkin pidemmälle, mutta viidennen biomin "haaste huone" kun tuli eteen mietin että nyt kun on niin kova flow päällä että sinne vain mikään ei pysäytä tätä runia....

Oli sittenkin virhearvio, kahdessa ensimmäistä vihollisaallossa sain homman jotenkin pysymään kasassa, mutta kolmannessa löytiin Selene maihin kuin märkä rätti. Oppiihan tuota nyt taas olemaan ja taitaa jäädä haasteet tekemättä ennenkuin peli on läpi.

Neljännen biomin loppu ja pomotaistelu oli tunnelmaltaan aivan älytöntä. Vieläkin nousee karvat pystyyn kuin vain ajattelee sitä. Äänimaailma, musiikit, pelin kerronta ja itse pelaaminen oli tässä kohtaa jotenkin maagisella tavalla synkroonissa, aivan ainutlaatuinen kokemus, huh huh 10/10.

Nyt on sitten peli päivitetty uusimmalla patchillä joten pystyy laittamaan online toiminnot takaisin päälle. Kohti uusia kuolemia siis ;)
 
Ylös Bottom