Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,6%
  • Ei

    Äänet: 66 53,7%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    123
Itse en jaksa platinaa metsästää erikseen. Jonkin verran pelasin peliä secret endingin jälkeen ja keräilin glyphejä ja audiologeja, jne, mutta ei platinaa jaksa erikseen kerätä, kun nurkkien nuohoaminen ei enää jaksa kiinnostaa uusilla pelikerroilla. Etenkin, kun ei ole edes taattu, että uusia kerättäviä spawnaa runilla (mielestäni todella erikoinen ratkaisu). Audiologeista puuttuu yksi, glyphejä muutamia. Nuo tulee sitten aikanaan, jos peliä tulee vielä pelattua esim lisäsisällön ansiosta lisää.

Daily Challenget ovat hyviä, mutta olisi kiva, jos tulisi jonkinlainen esim arcade-muoto, jossa voi mättää ja oppia lisää mekaniikoita. Olisi motivaatiota pelata peliä enemmän ja sitten olisi tuntuma aina kohdillaan varsinaista dailyä pelatessa. Nythän ne ovat yksittäin aika nopeita rykäisyjä kerran päivässä.

Oletteko muuten lukeneet keskustelua pelin tarinasta tai pohtineet sitä itse sen enempää? Täällä ihan hyvää keskustelua ainakin:


Jotkut ovat kyllä melkoisia lankojen yhdistelijöitä. :D Vaikuttavia teorioita, sellaisia "miten joku voi pohtia noin monen mutkan kautta", vaikkei aina välttämättä ihan "totuus" olisikaan. Eikä Returnalissa välttämättä edes ole totuutta. Mielenkiintoinen on tarinakin kyllä joka tapauksessa.
 
Tilannekatsaus - 45 kuolemaa, 34 tuntia pelattu.
Kolme daattakuutiota kerätty. Kuolin just äsken ekassa biomissa minipomolle kun tiputtauduin huonoon aarrekammioon. En ole nähnyt vielä kolmannen biomin pomoa. Peli taitaa mennä ensi viikolla tauolle kun ilmestyy uusia pelejä.
 
Platinaa tällä hetkellä metsästellään. Aikaisemmin tänään kilahti 3 päivää mittariin. Periaatteessa ei puutu enää paljoa keräiltävää, esim. biomi nelosesta kilahti trophy äsken, mutta tietysti loki #9 muunmuassa hukassa :D Keräillyt lisäksi nuo datakuutiot, joista kasassa 16/18, ja tiedän missä loput ovat. Täytyy vaan siinäkin pyörähtää RNG juuri oikein sille rundille :) Onhan tää aivan törkeän hyvä peli...
 
Noniin, kolmas acti meni läpi. Nyt tauon paikka. Palataan taas tän mestariteoksen pariin DLC:n tai jonkun muun päivityksen myötä.
 
Mites nyt mulle käy, kun on runi kesken ja konsoli on valmiustilassa odottamassa? Huomasin että toiselle konsolille on päivitys tyrkyllä. Pääsenkö pelaamaan runin loppuun ennen kuin päivitän, vai kuseeko homma allensa?
 
Jos päivittää ensimmäisen ja sit pelaa sillä toisella pienen pätkän ennen sen päivitystä niin luulisi tilanteen jäävän ensin päivitetylle...
 
Pääsin jatkamaan ennen pleikan päivittämistä. Tosin kuolin heti seuraavaan huoneeseen, joten ei iso menetys olisi ollut.
 
Mites nyt mulle käy, kun on runi kesken ja konsoli on valmiustilassa odottamassa? Huomasin että toiselle konsolille on päivitys tyrkyllä. Pääsenkö pelaamaan runin loppuun ennen kuin päivitän, vai kuseeko homma allensa?
Jos on päällä pelien automaattinen päivitys, niin se päivittyy kesken runin uusimpaan versioon lepotilassa, ja samalla nollaa myös käynnissä olevan runin.
 
98 tuntia mittarissa, ja nyt puuttuu platinumista enää log #9 (parikyt runia kesti jo spawnata yksi biomi vitosen ciphereistä). Toivottavasti löytyy piakkoin :D Ja varmasti...
 
98 tuntia mittarissa, ja nyt puuttuu platinumista enää log #9 (parikyt runia kesti jo spawnata yksi biomi vitosen ciphereistä). Toivottavasti löytyy piakkoin :D Ja varmasti...
Eiköhän se ensi viikolla viimeistään löydy, sillä tuleva päivitys lupaa parantaa noiden tiettyjen kerättävien esiintymistiheyttä.

Highlights

Platinum: Added support for replaying certain Act 1 & Act 2 Trophies
Platinum: Added support to retroactively award Trophies that cannot be replayed
Platinum: Added additional locations for Scout Logs 9, 34, 35 & 46 to appear more often
Platinum: Fixed an issue where 1 Cipher was sometimes unobtainable for Biome Survey Trophies
Platinum: Fixed an issue where some Activity Cards displayed an incorrect count
UI: HUD labels for items are now hidden when Selene is firing a weapon
UI: Fixed an issue where 2 actions could be mapped to a single button after switching controller presets
Cinematics: Fixed a rare audio sync issue in the secret ending
Audio: General mix improvements across the experience
Audio: Improved surround sound setup support across the experience
Audio: Added more DualSense haptics across cinematic moments for deeper immersion
Audio: Added DualSense haptics when using the Icarian Grapnel
Audio: Improved the dynamic range recommendations system
Audio: Allow users to override the dynamic range recommendations
Audio: Allow users to change the audio output from the game menu

Game Balance

Balance: Various bug fixes to certain artifacts, parasites, consumables, and when certain malfunctions can occur in the early parts of the game
Balance: Players no longer receive parasites as rewards when players avenge their corpses
Balance: Enemies, Weapons, and Bosses – difficulty adjustments in all Biomes for a more balanced gameplay experience

Misc Bug-fixes

Fixed an issue where Hyperion may drop the Key out of reach
Fixed an issue where Ophion may become invisible if the player uses a Reconstructor during the fight
Fixed weapons not being found in Biomes after scanning but not collecting them
Fixed an issue where Selene could jump impossibly long distances
Fixed multiple issues where Selene may become trapped in a room
Fixed a rare freezing issue when teleporting in Crimson Wastes
Fixed occasional frame rate drops when using the Electropylon Driver
Performance improvements, crash fixes, and multiple minor bug fixes

Lähde: VG247
 
Eilen tuli useampi tunti uudella patchilla pelailtua; hyvältä vaikuttais. Muutamat uudet tärinät ainakin tullut DualSenseen tietyissä tilanteissa. Surullisenkuuluisat dronet ovat myös kokeneet joitain tweakkauksia, mahdollisesti hp alhaisempi. Log #9 löytyi yhdestä huoneesta heti ekalla runilla, ja platinaa tuli. Nyt tuntuisi peli olevan niin hyvässä kuosissa, että tuntuu vaikealta lopettaa pelaaminen :D Voisi koittaa kasata tuon datamatriisin täyteen, mutta siihen saattaa kyllä vierähtää tajuton määrä aikaa. Vaikea valinta edessä tän jälkeen, kun pitäisi valita uuden RE Villagen tai Rift Apartin väliltä...
 
Surullisenkuuluisat dronet ovat myös kokeneet joitain tweakkauksia, mahdollisesti hp alhaisempi.
Joo, luin Reseterasta, että droonien hp on pienempi ja niiden ohjukset liikkuu hitaammin. Kakkospomon lyömisen jälkeen lähes kaikki kuolinsyyt ovat johtuneet noista drooneista. Täytyy pelailla lisää, kunhan pelaan muita pelejä ensin.
 
Eilen pelasin uuden patchin jälkeen ekaa kertaa ja jos oikein muistan siitä, millainen karttasysteemi oli ennen, ovat siihen tuodut pienet hiomiset todella hyvä kehitysaskel. Nyt kun vielä pystyisi merkkaamaan, että on jo tarkistanut jonkun huoneessa olevan tavaran/healthin, eikä ainakaan vielä halunnut nostaa sitä, niin edestakaisin juoksentelu vähenisi. Lisäksi se, onko jokin malignant vai ei, voisi piirtyä karttaan, kun olet itemillä käynyt.

Drone nerf on aika sopiva.

Lisäksi tuntui siltä, että tuli paljon vaihtelevammin erilaisia ja harvinaisempia huoneita, mutta voihan olla, että vaan sattui käymään niin tällä kertaa.

On tämä kyllä mahti peli. Kuinka hyvä olisikaan moninpeli tämän tyylisillä mekaniikoilla ja vain lonkalta mahdollista ampua? Uskomattoman sulavaa on pelaaminen. Housemarque näyttää muille studioille, kuinka 3rd person ammuntaa ja liikkumista tehdään.

Pelin äänimaailma jaksaa ihastuttaa.
 
Uusi päivitys.

Patch 1.4.1 is set to release on July 5th at Noon Helsinki Time (GMT +3).
Reminder that if you have the automatic updates turned on, the game will close while in rest mode in order to install the update.
Patch Notes:
  • Platinum: "Atropian Survival", "Welcome Home", and "Sins of the Mother" Trophies can now be unlocked by replaying the Act 3 ending
  • Daily Challenge: Fixed a rare issue where players might be unable to complete a Daily Challenge in the Fractured Wastes
  • Daily Challenge: Fixed an occasional issue with incorrect loot spawning in the Daily Challenge
  • Fixed an issue which could cause save-game corruption in rare circumstances
  • Fixed an intermittent visual issue when scanning new items
 
Itellä tämä jäi siihen 2 biomin alkuun, 1 tason pomo vei mehut ja sen voiton jälkeen vaan iski se väsy, vaikka kuinka on timeloop niin rasittavaa keräystä joutuu kuitenkin harrastamaan ekassakin että saa palikoita kasaan..ja plus se että se aseboosti tulee vasta 2 biomissa joten 1 kenttä on turhaa vääntöä vaikka pelissä ns edennyt... en osaa edes kuvitella miten turhauttavaa on sitten myöhemmissä vaiheissa ravata biomia läpi että pääsee sinne minne oli joskus päässyt.. sen ehkä kestäisi jos kuolon jälkeen heräisi siellä mihin pääsi ja niillä boosteilla mitä sinne kuuluu..
 
Tämä on mahtava peli. Ihan loistava. Neljännen bion pomolle pääsin juuri ja menehdyin siihen. Olin jo katkaisemassa pelilevyä ja ohjain natisi liitoksistaan kun kolmannen bion pomo ei tahtonut taipua mutta luuttaamalla liki jokainen huone ennen sitä toi sen verran avustusta että pääsin sitten ihan suht vaivatta. Peli on äärimmäisen palkitseva ja koukuttava. Huomenna jatkuu ehdottimasti. PS5sen paras peli tähän mennessä aivan kevyesti.
 
Lopputekstit saavutettu. Viimesessä pomossa oli jännitys läsnä kun varmaan 2-3 tunnin runi aivan täydellisillä kamoilla, meni onneks ekalla yrkällä. Suurinpiirtein 12h kesti mulla kampanja, 75 kuolemalla. Tuntuu paljolta kun tubessa speedrunittaavat vajaaseen 1,5h läpi.

Vielähän tuo act 3 ja kerättävät rojut ois tekemäti, katotaan mitenkä pitkään se jaksaa kiinnostaa.
 
Act 3 meni eilen, onneksi sun fragmenttien paikat on melko helppo löytää. Yritin sitten jatkaa että keräänpä myös kaiken, se innostus loppui lyhyeen kun ensimmäisen bion viimestä xelo cipheriä juoksin noin 10-15 kertaa ja sitä ei löytynyt. En lähde tähän ralliin niin jää hyvä maku suuhun tästä pelistä. Platinan jos tästä grindaisi vihaisi tätä lopun ikänsä.
 
Reseterassa on ketju jossa kysytään että mikä on tähän asti vuoden paras peli ja Returnal on saanut aika monta mainintaa.
 
Eilen meni läpi. Vähän yllätti itseänikin. En pidä itseäni mitenkään haastavien pelien ystävänä, mutta jotain tässä oli, joka pakotti nousemaan pystyyn aina vaan ja aloittamaan uudestaan kuoleman jälkeen. "One more round."

Pelattavuus on aivan huippua, joka estää sen tunteen että kuoleminen olisi jos jonkun muun syy, kuin oman itseni. Jos voisi syyttää peliä, jonkun lyhyen syklin päätteeksi, olisi pelaaminen varmaan loppunut kesken.

Kun jokainen sykli kuitenkin tuntui riittävän erilaiselta, ei turhautumista tullut. Pelissä on kuitenkin erilaisten esineiden ansioista myös taktinen puoli. Otanko tuon mukaan, vai jätänkö tämän? Avaanko tuo arkun toimintahäiriön uhalla? Vaihdanko tuohon aseeseen vai pidänkö tämän? Mihin oboliitti riittää?

Ylivoimaisesti paras PS5:n peli tähän mennessä. Eihän niitä hirveästi vielä ole, mutta Ratchet ja Clank sekä RE: Village, jäävät kauas taakse. Hyvä Housemarque.
 
Ylös Bottom