Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,6%
  • Ei

    Äänet: 66 53,7%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    123
Hyvältä näyttää! Jotenkin vain tuntuu, että viittiikö tuosta ihan 80e kuitenkaan maksaa.
Bullethell roguelite hintaan 80€ kuulostaa tosiaan hieman vaikealta kombolta. En ole varma riittääkö edes huippuarvosanat siihen, että katsastaisin tämän ennenkuin hinta on tippunut reilusti alle puoleen.

Toivottavasti peli on laadukas ja löytää yleisönsä.
 
Kyllä itse näkisin että se on 80€ arvoinen jos on loistava peli ja hyvää uudelleenpeluu arvoa, mutta eipä tässä nyt niin paljon olla pelistä vielä nähty ja kuultu että ostohousuja olisin vetämässä jalkaan. Tähänasti nähty kuitenkin todella vakuuttavaa.
 
Hyvältä näyttää! Jotenkin vain tuntuu, että viittiikö tuosta ihan 80e kuitenkaan maksaa.
Samaa mietin itsekin, tämä on alkanut kiinnostamaan koko ajan enemmän, mutta kun Toukokuussa on tulossa paljon muutakin pelattavaa, niin taidan jättää tämän loppuvuoteen alennuksia odottelemaan. Peli näyttää kyllä hyvältä, toivottavasti saa hyvän vastaanoton.
 
Kyllä ite pidän tota 65e hintaa melko passelina minkä itse voisin maksaa kun sen kerta semmoisella saa JOS uudelleenpeluu arvot ja muut ovat kohdillaan. Katsellaan varovaisesti.
 
Itellä on digi edition enkä muutenkaan enään haluaisi fyysistä. Ja tuntuu tuo 65e:kin jostain syystä paljolta sen perusteella mitä on nähty. Enemmän tulee fiilis semmosesta 30e pelistä. Mutta toivottavasti olen väärässä ja tuo olisi ihan ”ison” pelin arvoinen tekele. :)

Maltti on valttia, odottaa ja katsella mitä pelistä sanotaan :)
 
Vaikee myös päättää ostaako vai ei. Toinen aivolohko sanoo että hyvältä näyttää varmaan ihan hauskaakin ja toinen että nääh liian nopee temposta arcadee ei sytytä.
 
Voipi olla myynti nihkeää tuolla hinnalla.. en ymmärrä logiikkaa.. jos olis diginä 59 ja gigantissa 49 niin luulis että tekee kauppaa 2x mitä nykyhinnoilla.
 
Voipi olla myynti nihkeää tuolla hinnalla.. en ymmärrä logiikkaa.. jos olis diginä 59 ja gigantissa 49 niin luulis että tekee kauppaa 2x mitä nykyhinnoilla.
Samaa mieltä sinänsä, kuten sinänsä kaikista muistakin 80 euron peleistä. Tässä pelissä on kyllä jotenkin itseäni kiehtova idea, ja peli myös näyttää varsin hyvältä ainakin omaan makuuni. Tietty houkutus olisi tässä nyt ensimmäistä kertaa sortua jopa tuollainen törkyhinta pelistä maksamaan - lähinnä sillä varjolla, että olisi hyvä tukea kotimaista pelituotantoa, jos se on sitten myös todellakin laadukasta. Eli toki odotan hyviä arvosteluarvosanoja ennen kuin olen tuon hinnan Returnalista valmis maksamaan. Itse asiassa taitaisi kyllä olla fiksuinta ostaa fyysinen kappale Gigantista, kun sen sieltä saa kuitenkin ainakin jonkun verran halvemmalla.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän samanlainen ideologia itsellä.
Omasta mielestä toimis jos olis julkkaritarjous 44,90e niin ostoon lähtis samantien. Se 80e on vaan jo periaatteena niin kaukana ettei tuu ns hyvää oloa sellasen pelin ostosta.
 
Voipi olla myynti nihkeää tuolla hinnalla.. en ymmärrä logiikkaa.. jos olis diginä 59 ja gigantissa 49 niin luulis että tekee kauppaa 2x mitä nykyhinnoilla.
Jos sitä jaettaisiin ilmaiseksi, melkein kaikki lataisivat. Miksiköhän kaikkia pelejä ei jaella ilmaiseksi, kun se olisi selvästi hyvää bisnestä?

Luulen, että Sony nyt testailee, että miten toi 80 euron hintalappu toimii. Minähän nyt olen niin pihi paskiainen, etten ole maksanut peleistä yleensä edes 70 euroa, kun aina ne saa halvemmalla alennusmyynneistä.
 
Jos sitä jaettaisiin ilmaiseksi, melkein kaikki lataisivat. Miksiköhän kaikkia pelejä ei jaella ilmaiseksi, kun se olisi selvästi hyvää bisnestä?

Luulen, että Sony nyt testailee, että miten toi 80 euron hintalappu toimii. Minähän nyt olen niin pihi paskiainen, etten ole maksanut peleistä yleensä edes 70 euroa, kun aina ne saa halvemmalla alennusmyynneistä.
Ymmärrät varmaan pointin että millä hinnalla tulee suurin kokonaistuotto.. joskus se voi tulla vaikka jakamalla perustuotetta ilmaiseksi. Tässä varmaan kuvitteleevat että lukumäärältään vähäinen ps5 ensiostajat on niin innokasta väkeä että tuotto tulisi 80€ hinnalla mutta ainakin itse en tuota hyväksy hinnaksi vaikka olisi 2x parempi peli kuin mikään ikinä..
 
Ymmärrät varmaan pointin että millä hinnalla tulee suurin kokonaistuotto.. joskus se voi tulla vaikka jakamalla perustuotetta ilmaiseksi. Tässä varmaan kuvitteleevat että lukumäärältään vähäinen ps5 ensiostajat on niin innokasta väkeä että tuotto tulisi 80€ hinnalla mutta ainakin itse en tuota hyväksy hinnaksi vaikka olisi 2x parempi peli kuin mikään ikinä..
Tää on kyllä jännää, ei olla valmiita maksamaan tuotteesta x hintaa y, mutta samalla ostetaan jotain markan collector's editioneita aivan järkyttävillä hinnoilla.

e. Enkä nyt siis sinuun viitannut suoranaisesti, oi Jogi.
 
Pelit-lehden hype artikkelissa oli juttua että tätä tekee 120 henkinen tiimi. Eiköhän tämä ole ihan iso AAA-julkaisu.
 
Tää on kyllä jännää, ei olla valmiita maksamaan tuotteesta x hintaa y, mutta samalla ostetaan jotain markan collector's editioneita aivan järkyttävillä hinnoilla.

e. Enkä nyt siis sinuun viitannut suoranaisesti, oi Jogi.
Kummallista analogiaa tämä. Eiköhän ne pelien korkeita hintoja valittavat pelaajat ja innolla collectors editioneita ostavat pelaajat ole lähes järjestään eri henkilöitä. Myös omalta osaltani voin näin sanoa. Ostan valtavasti pelejä joka vuosi, mutta collectors editioneihin en koske, ja ostan pelini pääsääntöisesti alennuksista, jotta saan kohtuullistettua kokonaisuudessaan isoja pelihankintakustannuksiani. 80 euron hintoja en tule lähtökohtaisesti peleistä maksamaan. Erittäin iso kynnys on myös ostaa pelejä 70 tai 60:nkään euron hintaan, eli lähtökohtaisesti ostan pelini alle 50 euron hintaan ja enimmäkseen alle 40 euron hinnoilla.
 
Tää on kyllä jännää, ei olla valmiita maksamaan tuotteesta x hintaa y, mutta samalla ostetaan jotain markan collector's editioneita aivan järkyttävillä hinnoilla.
Ensinnäkin se, mitä jo sanottiin: spessuversioiden ostajat ei välttämättä ole samaa porukkaa, joka ei maksa peruspelistä 80e.

Toisaalta sitten se, että minä ostan ajoittain joistain peleistä (pääosin Sonyn ekslut) 80 euron semispessuja (eli se heti seuraava versio perusversiosta, jossa yleensä vain taidekirja, metallikotelo ja näitä ympäröivä kuoriosio) mutta en silti maksaisi perusversiosta 80 euroa. Miksi maksaisin?

Spessuversioista maksan juuri siksi enemmän että ne spessuja ja saan rahalle enemmän vastinetta. Nytkö pitäisi sitten olla ihan ok että entisen spessuversion hinnalla saankin vain perusversion?

Mikäli perusversiot alkaa maksamaan jatkossa tiuhemmin sen 80 euroa niin se on alennusten odottelua vielä nykyistäkin enemmän.

PS. Siitä, onko joku pieni taidekirja, metallikotelo ja pahvikotelo sen ekstrahinnan arvoista, ei mielestäni ole oleellista. Spessuversiota ei ole pakko ostaa vaan voi ostaa halvemman perusversion. Ongelma on siinä että nykyään jo perusversio voi maksaa entisen spessuversion hinnan. Ei siinä auta kuin odotella sitten alea kun ei voi ostaa mitään halvempaakaan versiota.

80 euroa ei ole kallis hinta Returnalista. Se on kallista hinta mistä tahansa pelistä.
 
En toki itsekään maksaisi mistään pelistä 80€, mutta se ei ollut pointtini tuossa aikaisemmassa viestissäni. Tottakai ihmiset ostavat spesiaaliversioita asioista jotka tuntuvat itselle tärkeiltä.

Tämä nyt oli tällaista yleistä ihmettelyä.
 
En toki itsekään maksaisi mistään pelistä 80€, mutta se ei ollut pointtini tuossa aikaisemmassa viestissäni. Tottakai ihmiset ostavat spesiaaliversioita asioista jotka tuntuvat itselle tärkeiltä.

Tämä nyt oli tällaista yleistä ihmettelyä.
Okei, no minulta meni ilmeisesti sitten ohi että mikä pointtisi viestissä oli :p
 



Vaikuttaisi olevan Housemarque tehnyt hyvää työtä pelinsä kanssa sillä käytännössä pelkkiä positiivisia ajatuksia ihmisillä on ensimmäisen muutaman tunnin otannalla pelistä. Tietenkin mielipiteet voi vielä muuttua arvostelijoilla kun enemmän pelaavat mutta varsin oivalta peliltä vaikuttaa tämä(kin) pleikan yksinoikeus.
 
Varmasti on hieno peli ja kotimaisuudesta iso plussa mutta ei iske itselle. Tulee kelailtua youtubesta peli läpi ja ehkä joskus kun hinta tyyliin 40€ niin voi ostaa kokoelmaan.

Varsinkin jos 80€ hintalappu niin...
 
Ylös Bottom