Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rikki mennyttä tavaraa?

Chemo

Active Member
Kyselläänpä tällä kertaa tämmöistä:

Mitäpä pleikkaritavaraa arvon kanssafoorumilaisilla on mennyt rikki? Pelejä, ohjaimia, tanssimattoja, pyssyjä, tai muuta?

Meidän taloudessamme on yksi ohjain sanonut toimintasopimuksensa irti. Muut kamat ovat pysyneet ehjinä.
 
Mitään oheistavaraa ei ole mennyt rikki, olen ilmeisesti helläkätinen ohjaimille. Kerran meinasi käydä konsolille huonosti kun exäni pudotti pleikkakakkoseni lattialle ja levykelkka jäi jumiin. Onneksi lähti toimimaan pienen rassailun jälkeen. (Olin aika hiiltynyt mutta miehestä ei sentään tullut exää tämän takia!)
 
Mitään en ole koskaan onnistunut rikkomaan. Poikkeuksena tietysti pelikoteloiden keskiöt, joissa esiintyy jos jonkinmoista valmistusvikaa ja heikkorakenteisuutta.
 
kolme ohjainta(Ps2)
Ja samana päivänä ku ostin Ps2:n ni pleikka ykkönen hajos :D
kävi aika tsäkä...
 
Toisen ohjaimen rumblet.
Tärinät eivät tunnu miltei ollenkaan, mutta sen sijasta ohjain päästää rätinä-ääntä kun rumble poukkoilee pitkin ohjaimen sisäosia.
 
hehe.. tästä tulikin mieleen että kaverit käyttää minulla rikkimenneitä ohjaimiaan ja pleikkareita korjattavana.
Itse olen kyllä onnistunut fiksaamaan kaiken, paitsi kyllä yhdestä ohjaimesta on varmaankin johto jotenkin epäkunnossa, kun mitään ei vaan tapahdu..
muuten kyllä sisältä kaikki on kunnossa.
 
Ei sitä ole viellä mitään mennyt PSX sälästä ja PS2 sälästä tai peleistä rikki..ihme homma, kun välillä tulee vähän hermostuttua ja lopun tiedättekin :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jujze
Itse olen kyllä onnistunut fiksaamaan kaiken, paitsi kyllä yhdestä ohjaimesta on varmaankin johto jotenkin epäkunnossa, kun mitään ei vaan tapahdu..
muuten kyllä sisältä kaikki on kunnossa.

Mielenkiinnosta kysyisin, onko ohjaimissa jotain perusvikaa ja kertoisitko vinkkiä korjaukseen? Tyyliin N64:n ohjaimissa oli aina tuo tatin kuluminen :).

Itsellä ei ole hajonnut mitään, mutta PS2:n sisäinen kello on välillä vähän temppuillut. Paristoa en löytänyt koneen sisältä, mutta kello palautui yleisen puhdistuksen jälkeen taas toimintakykyiseksi.
 
No kaksi ohjainta oli, joissa vibra ei toiminu => johto irronnut juotoksesta (kumma juttu). korjaantui tinaamalla paikoilleen.
2 tapausta: Pleikka ei tunnistanut aina ohjaimia => Syynä eräs liitin ohjaimen sisällä josta lähtevät kaikki piuhat pleikkariin, se oli nimittäin käsittämättömästä syystä hiukan irronnut. ennyt muista tuota tarkalleen, mutta jotain tämän tyylistä vikaa siinä kuitenski oli => kakunpala.
sitten loput ovat olleet sellaisia että joku napeista ei toiminut (yleensä x- nappi) => puhdistus ja siinäpä se.

muita vikoja en oikein nyt siiten muistakkaan.
 
Eipä juuri muuta kuin PS1:n vihree ohjain mutta se korjattiin avaamalla ja vähän siirtelemäl ja puhdistamal niit osia.

Toinen oli ku jostain kumman syystä SSX3 levyyn tuli sellanen kiva valkonen lovi. Se ratkes ostamalla uus levy.
 
Mulla nyt neljäs ohjain vuoden sisällä. Aina lähtenyt joku osa sisällä liikkeelle ja lopulta näppäimiä jäänyt lukkoon/toimintakyvyttömiksi. En tiedä mistä johtuu, en mielestäni kohtele ohjaimia mitenkään erikoisen väkivaltaisesti (lo. parit tippumiset silloin tällöin)...? Toisaalta ehkä SOCOMin kiihkossa puristan ohjainta vähän liikaa joskus. :D
 
PS2 on menny 2 kertaa rikki, meni takuukorjaukseen ja nyt 3 ps2 on kestänyt 1.5 vuotta. Ja on myös mennyt pari ohjainta rikki ja 1 PS1 peli.
 
Pari halpisohjainta on päässyt rikkoutumaan, mutta yhtään mikään ei minun käsittelyssäni. Pidän yleensä hyvää huolta pelikamoistani ja hermostuessakin voi käyttää järkeä. =P
 
psone reistaa(kiitos mod-moduli ja piraatit)ps2:den ohjaimen vasen tatti alkaa reistata,kai liikaa käyttötunteja jo,ja psonen ohjain on aika paskana kun pari kertaa meni ut:ssa hermot.
 
Ohjaimia kuluu ihan mukavaa vauhtia, kun niitä tulee paiskottua seinälle uusia ennätyksiä tavoitellessa(ja siis epäonnistuessa):D

Lisäksi meni Tekken Tag Tournament aikoinaan rikki, kun joku liikautti konetta pienellä nostoliikkeellä, seurauksena valkoinen syvä naarmu ja pelin toimimattomuus. Pakkohan se oli uusi hommata.
 
Ylös Bottom