Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

RiME

Jarppa

Member
cabecera_rime.jpg


Nimi: Rime
Kehittäjä: Tequila Works
Julkaisija: Grey Box, Six Foot
Julkaisu: Toukokuu 2017
Genre: Open world adventure (?)
Alustat: PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch
Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/rime
Kotisivu: rimegame.com

Perustetaanpa ketju, sillä ensimmäisen kerran vuosiin joku traileri sai aikaan melkoisen VAU-efektin. Lyhyt traileri tuo mieleen Icon, The Wind Wakerin ja The Witnessin. Tunnelmaltaan jopa Journeyn. Jos nyt hyväksytään lopulta se, ettei The Last Guardiania tulla ikinä näkemään niin tässä voisi olla sen manttelinperijä. Tequila Works on itselleni täysin tuntematon studio, joten hype ei pääse nousemaan liian korkealle. Nautitaan nyt ainakin näistä videoista ja kuvista.

Trailerit
[video=youtube;V-JunUax8xg]http://www.youtube.com/watch?v=V-JunUax8xg[/video]

Kuvat
Näytä liitetiedosto 11323Näytä liitetiedosto 11324Näytä liitetiedosto 11325
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rime [Hype]

Jotenkin vaikuttaa peliltä joka Sonylta on puuttunut kokonaisen sukupolven ajan. Okei, olihan siellä Journey PS3:lla... Juurikin siltä peliltä joka tekee konsolin pelivalikoimasta aidosti monipuolisen.
 
Vastaus: Rime [Hype]

Wind Waker on meikäläisen mielestä parhaita Zeldoja koskaan, ja siten myös huippupeli.
Journey oli mielestäni heittämällä vuoden 2012 paras peli ja hienoimpia kokemuksia mitä videopelaaminen on minulle tarjonnut.
Mun on vaikea kuvitella että pelaisin videopelejä niin kauan ja kokisin niin paljon huippupelejä, että Shadow of Colossus tipahtaisi kaikkien aikojen top kympistä pois. Toki toivon tätä, koska sitten olisin monta käsittämättömän hienoa kokemusta rikkaampi.
Ico on hieno taideteos, jopa niin hieno että sen pelaa läpi, vaikka pelattavuus on pahimmillaan ala-arvoista.

Eli kyllä, olen tämän pelin kohdeyleisöä. Ongelmana on vaan se, että teaserin perusteella peli ei ota vain vaikutteita edellämainituista, vaan näyttää ihan 100%:sti näiden ristisiitokselta. Mutta toivon ja uskon, että tässä on myös sitä omaa näkemystä mukana. Oli miten oli, niin tässä on ensimmäinen peli jota ihan oikeasti odotan tulevalta sukupolvelta.
 
Vastaus: Rime [Hype]

Ihan pystymetsästä tuli suurinpiirtein paras teaseri ikinä, pieni liioittelu sallittakoon. Tännekin ovat ICO, Colossus, Wind Waker ja Journey tehneet lähtemättömän vaikutuksen ja niistä kun puristetaan elementtejä yhteen titteliin, on lopputuloksena tulevan sukupolven toistaiseksi kiinnostavin peli. Mikä parasta: uusi IP, joka ei ole FPS. Aina hyvä uutinen.

Rimen graafinen ilme miellyttää jo nyt, toivottavasti sieltä saadaan ihan täysimittainen tunnelmapläjäys.
 
Vastaus: Rime [Hype]

Eli kyllä, olen tämän pelin kohdeyleisöä. Ongelmana on vaan se, että teaserin perusteella peli ei ota vain vaikutteita edellämainituista, vaan näyttää ihan 100%:sti näiden ristisiitokselta. Mutta toivon ja uskon, että tässä on myös sitä omaa näkemystä mukana. Oli miten oli, niin tässä on ensimmäinen peli jota ihan oikeasti odotan tulevalta sukupolvelta.
Aivan totta, ei hyvistä lähtökohdista synny välttämättä mitään merkittävää. Vaikka onhan tuo video kyllä upea. Kehittäjä on kyllä melkoinen kysymysmerkki. Ainoa aikaisempi peli on Deadlight, joka ei ainakaan Metacritic-keskiarvonsa perusteella ole mikään menestys. Kaivoinpa internetistä jotain tuosta tiimistä eivätkä nuo taustat nyt kovinkaan huonolta kuulosta.

CEO/Creative Director Raúl Rubio Munárriz @LinkedIn sanoi:
Tequila Works is a studio founded by senior veterans from Disney, Mercury Steam Entertainment, Pixar, Pyro Studios, Double Fine and Blizzard Entertainment. Our background includes -among others-, the movies A Bug's Life and Geri's Game, and games like Diablo III, the Commandos series, Psychonauts, Planet 51: The Game and Castlevania: Lords of Shadow.

Interview with Tequila Works @playxbla.com sanoi:
The team includes César Sampedro (Heavy Rain and Motostorm) as Art Director and vision keeper, Oscar Cuesta (Diablo III) as Lead Development Artist, and Cristina Ynzenga (Overlord II) as Lead Animator.
 
Vastaus: Rime [Hype]

Lupaan että tämä on ainoa valitukseni pelistä ja jään mielenkiinnolla odottamaan jatkoa, mutta pakko sanoa vielä tämä:

Wind Wakerin Tower of Gods, Shadow of Colossuksen silta ja horisontista nousevat isot viholliset ja Icon poika, rannalta herääminen ja varjohahmoja vastaan kepillä huitominen ovat kaikki upeaa kuvastoa, joista mielellään ottaisi hyvin tehdyn taiteilijan näkemyksen jopa seinälle roikkumaan.
Niitä ei kuitenkaan tarvitsisi ihan noin tarkasti kopioida kuin tossa teaserissa ja esim. pelin Facebook-sivuilla olevassa kuvastossa :rolleyes:
Okei, seikkailupelien/tarinoiden elementit nyt on aika ajatonta kuvastoa ja siten muistuttavat aina pakostakin vähän toisiaan, mutta niin vaan topikissa mainitut pelit + esim. mainitsematta jäänyt Okami ovat pystyneet luomaan oman ilmeensä.

Mutta niin, nyt lopetan näin minimaalisesta videomatskusta valittamisen ja pistän peukut pystyyn toivoen, että tämä peli tulee olemaan täyttä rautaa.
 
Vastaus: Rime [Hype]

Jaahas. Rime oli alunperin suunniteltu MS yksinoikeudeksi, mutta perinteinen yksinpelipelikokemus ei miellyttänyt Microsoftia, joten studio haki Sonylta rahoituksen pelille. Nähdäänköhän tässä samanlainen munaus Microsoftin suunnalta, mitä tapahtui LittleBigPlanetin ja Heavy Rainin passaamisessa.

Then the Xbox One plans were announced and everything changed. The people at Microsoft say that the game doesn't fit in the strategy of the new console, that they are looking for "connected experiences" and the social factor. Rime didn't fit because it was a single-player game, a very traditional game experience.
Vuotanut asiakirja Rimen pelimekaniikasta ja premissistä. Toki konsepti on voinut muuttua uuden julkaisijan myötä.


5a-600x638.jpg


5b-600x348.jpg


- Rime: Microsoft rejected Tequila Works’ game before it became PS4 exclusive – rumour
 
Vastaus: Rime [Hype]

Lähestulkoon kolme vuotta kulunut alkuperäisestä julkistuksesta eikä pelistä ole tämän jälkeen kuulunut pihaustakaan. Oletettavasti projekti on ollut melkoisessa ongelmakierteessä sillä tänään tuli tieto ettei Sony enää jatka pelin rahoittajana/julkaisijana. Tämän myötä Rimen oikeudet ovat siirtyneet takaisin studiolle.

E: Vuoden takaisia huhuja:

Repeat, take this as rumor. Basically... game development is going bad, Sony people in their offices every two weeks... they don't know what to do... test groups say that the thing is boring...

EE: NeoGaffin puolelta:

All this info comes from a source very close to the studio.

First of all, I was told that the reveal trailer was all cinematic. It was faked to mimic gameplay, assets, etc. from a real game but 0% of the game was implemented.

So the real challenge for the studio was to put that vision into the final game. And apparently this has been impossible to achieve.

This words are a direct quote from my source about this news and the studio itself (it contains his personal opinion):

"Sony required about one month ago the DEV KITs to be returned and canceled the fundings into Tequila Works, due of the game had no-sense. Basically there wasn't a game.

This is a consecuence of the bad studio direction, basically Raul Rubio thinks that he is the next Tim Schafer. The truth is that Raul was fired from MercurySteam. The people from MercurySteam speak really bad about him (the main critics are: he has no idea about games, technology and he has crazy ideas without sense). If you add that his wife is the chairman of Tequila Works and looking for info about her you can find this:

http://www.notariado.org/liferay/web...N=AC&FLAG=MAIL

You could see that she is public notary in Spain. She hasn't any background making games. The results are, that Rime has no publisher and it is not cancelled due of they got public spanish founds to develop games:

http://www.minetur.gob.es/PortalAyud...lConcesion.pdf

If you take a look into their website and you compare the hellworkers list with the original team from Deadlight , only a couple guys remains from the original team. If all the team has left the studio, you must think that something wrong there is into the top of the company."
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rime [Hype]

Harmillista jos tämä peli ei tule koskaan näkemään päivänvaloa. Vaikutti silloin aikanaan E3-messuissa näytetyn videon perusteella todella mielenkiintoiselta. Eräänlainen sekoitus Icoa ja Wind Wakeria tuli mieleen.
 
Vastaus: Rime [Hype]

Jos yllä lainauksissa olevat huhut pitävä paikkansa, niin Microsoft välttikin aikoinaan vahingossa kasan sitä itseään, johon Sony sitten puolestaan sotki kätensä. Noh, onneksi ei varmaan ollut kovin iso panostus jälkimmäisellekään.
 
Vastaus: Rime [Hype]

En haluaisi olla "I told you so...", eritoten kun halusin olla väärässä. Mutta minkäs teet, kun huomattava osa Metacriticin lainauksista mainitsee sen, että pelin vaikutteet paistavat selkeästi läpi. Tietyissä arvioissa tämä ei paina liikaa ja peliä pidetään erittäin hyvänä, mutta pahimmillaan peli koetaan vain heikoksi tribuutiksi.

Kun tähän päälle ottaa huomioon sen, että 2013 jälkeen Journey on jo saanut erittäin maukkaan henkisen jatko-osan (Abzû), Last Guardian on saapunut vihdoin keskuuteemme teknisesti surkeana mutta ainakin omaperäisenä ja tämän genren ykkösnimi Legend of Zelda on palannut kentälle pyyhkimään lattiaa ihan kaikella, niin enpä osaa enää tästä innostua.
Katotaan kunhan Breath of the Wild on takana, josko tämä tulisi poimittua joskus alennettuun hintaan vuonna 2018.
 
Vastaus: Rime [Hype]

Ohessa linkki KonsoliFINin arvioon.

Itseäni ei haitannut pelin selkeät esikuvat. Toki hinta on yli 30€, mutta toisaalta tarinalla on pituuttakin ihan kiitettävästi.
 
No niin, 0e oli sen verran hyvä hinta, että tuli sitten laitettua tämä testaukseen.
Ihan kiva 3/5, tavallaan kaikki raksit (puhumaton hahmo joka herää ilman taustaselitystä oudosta paikasta, kivitaulut jotka avaavat tarinaa vähitellen, koskettava musiikki, yritys kertoa jotain suurempaa tunteista, näyttävä arkitehtuuri jne. jne.) saatiin ruutuihin, mutta 6h pelin läpäisemisen jälkeen tästä ei meinaa muistaa enää mitään. Sukelluskohdissa kävi jo peliä vähän sääliksi - se olisi erottanut sen suurimmasta osasta esikuvia, mutta kun se pirun Abzu tuli tähän väliin ja teki tämänkin paremmin :D
Lisäksi pientä miinusta siitä, että ruudunpäivitys on välillä ihan naurettavaa, vaikkei peli ole teknisesti niin haastava konsolille.

Mutta siis jotain hyvääkin on oltava, kun tuon 3/5 lätkäisin. Toisin kuin Ico ja Last Guardian tämä peli oikeasti toimii ilman kiroilua ja noita mainittuja rakseja saadaan ruutuihin parhaimmillaan ihan komeastikin. Aivan jokainen näky ei ole tuttu muualta ja paljon hienoa tästä pelistä löytyy.
Kyllä sitä ilmaiseksi jaksaa aina välillä pienen hetken kuunnella hyvin vetävää cover-bändiä, jos toisena vaihtoehtona on maksaa täysi hinta uudesta ja originaalista, mutta omaan mahtipontisuuteensa kaatuvasta projektista. Ladatkaa siis mielummin tämä PS+ -pelinä kuin maksakaa rahaa Last Guardianista, on minun lopputulemani :cool:
 
Tuli nyt pelattua kun plussalle sai ilmaseks. Mitä tästä nyt voisin sanoa, vähän semmonen löysä pieru. Jotenkin jäi tunne että kauhea yritys oli tehää tästä joku koskettava taidetarina. Jos jotain koskettavaa taidepläjäystä haluaa, tarjoaa Abzu, Flower, Flow, Journey, Limbo, Inside, mikä tahansa näistä 100% paremman kokemuksen ja vieläpä edellä mainittuja on hauskaa pelata. Tämä oli just tämmöstä laahusteluu täynnä suht helppoja puzzleja ja melko vaisu jotenki väkisin yritetty tarina. Peli on kaunis eipä siinä mitään, on myös pari ihan hyvää kohtausta mutta pelin läpäistyä ei tullut muuta kun että, noh tulipa pelattua olo.
 
Eilen testasin ja striimasin tätä about 2 tuntia. Yllätti positiivisesti! Mukavasti ongelmanratkontaa ja seikkailua hienossa maailmassa.
 
Peli on kaunis eipä siinä mitään, on myös pari ihan hyvää kohtausta mutta pelin läpäistyä ei tullut muuta kun että, noh tulipa pelattua olo.

Vähän sama fiilinki. Ihan pätevä tuotos, mutta ei mitään vau-fiiliksiä aiheuttanut. Ihan mukava oli plussapeli, mutta eipä tuota hirveästi tee mieli käpistellä läpäisyn jälkeen.
 
rime_20210422203241xxjfc.png

Jeespoks, läpi meni. :D Tykkäsin että olipa mukava tunnelmapaukku.

Lisäksi pientä miinusta siitä, että ruudunpäivitys on välillä ihan naurettavaa, vaikkei peli ole teknisesti niin haastava konsolille.
PS5:llä pyörii hyvin. ;)
 
Ylös Bottom