Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rune Factory: Frontier (Wii)

Jooseppi

New Member
Farmisimulaattorin ja RPG:n yhdistelmä saapuu kauppoihin ihan lähipäivinä.

Pelin kotisivut ja traileri.



Rune factory on yhdistelmä perinteistä RPG-pelailua ja maatilanhoitoa. Mielenkiintoinen konsepti jota ryyditetään varsin miellyttävällä teknisellä toteutuksella. Omasta mielestäni yksi kiinnostavimmista Wiin RPG-peleistä monipuolisuutensa takia.

Jatketaan pelistä keskustelua tässä ketjussa, varsinkin vinkkejä otetaan vastaan siitä että mistä pelin löytäisi parhaiten.

Edit: Pelissä on mukana siis roolipelielementtejä taisteluita ja levelin nousuja myöden, maatalonpitoa, eläinkumppaneiden ylläpitoa (siis perinteisessä ropemielessä :D ), naimakauppoja, esineiden ja asioiden tekemistä yms yms . Eläinkumppaneita voi kesyttää, pitää seikkailuissa mukana, käyttää apuna maatalonpidossa ja jopa lisäännyttää :D Omaa kämppääkin voi ajan kanssa laajentaa ja sisustaa. Monipuolinen paketti kaikenkaikkiaan.
 
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Tuli eilen ennakkotilattua RF:F Play Asiasta, pitäisi ensi viikolla tulla postilokeroon. : ) Peliltä odotan aika paljon, koska Rune Factory ja Rune Factory 2 DS:llä olivat todella hyviä ja ennenkaikkea todella pitkiä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Tuli eilen ennakkotilattua RF:F Play Asiasta, pitäisi ensi viikolla tulla postilokeroon. : ) Peliltä odotan aika paljon, koska Rune Factory 2 DS:llä oli todella hyvä ja ennenkaikkea todella pitkä.

Importtaatko? Hiukan epäselvyyksiä tuon pal-julkaisun kanssa..

Ja pirun hyvä arvosana ign:ltä. Hyvä että ropeen on vihdoinkin saatu onnistuneesti ujutettua muidenkin eri genrejen ominaispiirteitä.
 
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Importtaatko? Hiukan epäselvyyksiä tuon pal-julkaisun kanssa..

Ja pirun hyvä arvosana ign:ltä. Hyvä että ropeen on vihdoinkin saatu onnistuneesti ujutettua muidenkin eri genrejen ominaispiirteitä.
Tjuu, jenkki versio tulossa.

Ihan OK arvosana IGN:ltä (kaikki muut Rune Factoryt ovat saaneet täsmälleen saman arvosanan >_>). Onkos muuten tässä Jenkki versiossa alkumusana The Sweetest Time vai jokin ällö midi pimputus? =7
 
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Eilen sujahti postilaatikosta Rune Factory: Frontier. Paljoa en ehtinyt pelata, koska piti ensin moottorisahata Madworldin loppuvastus kappaleiksi ja koeviikko on käynnissä.
Ensinnäkin olin tosi riemuissani, että XSeed on jättänyt originaalin alkumusan eli "The Sweetest Time"n eikä laittanut tilalle jotain randomia midi/synkka pimputusta, niin kuin molemmissa ToSseissa. Vaimoksi olen ajatellut taas Melodyä, mutta en sulkisi pois sitä mahdollisuutta, että nappaankin jonkun toisen matkaan (ne kaikki on nii söpöj :3). Yllätyin myös aika paljon kun pelin alussa selvisi, että tämä onkin jatko-osa ensimmäiselle Runelle. Olin koko ajan luullut, että tämä on jonkinlainen re-make...
Mutta joo lisää postauksia kun ehdin pelata lisää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Mut juu, olen kyllä niin hilkulla että pitäisikö minun importata tämä peli jenkeistä. Mitä siihen oikein vaaditaan?

Edittiä: Siksi kyselen koska minun wiissä on uusin ohjelmistopäivitys.
Eipä asialle varmaan mitään voi vielä ainakaan tehdä, jos juuri on tuon 4.0 päivityksen ottanut ja ei ennestään ole HBC -kanavaa asentanut. Mutta jos entuudestaan on jo HBC ja Gecko OS asennettuna niin sitten pitäisi myös 4.0 version kanssa import-pelien pelitys onnistua.

"The installer is compatible with the 23 Oct Updates, though not with System Menu 4.0. This means that if you have an old version of the Homebrew Channel and you update to 4.0, you will not be able to update HBC untill a new installer is made. System Menu 4.0 will not, however, remove the Homebrew Channel if it is installed before updating. "

Homebrew Channel - WiiBrew

Oma Wiini on edelleen 3.2 versiossaan juuri näiden import-pelien takia, joita hyllystä löytyy jo ihan kivasti (mm. Brawl ja Taiko no Tatsujin)
 
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Rising Star on julkaissut listan peleistä mitä tulee julkaisemaan tänä vuonna Euroopassa ja listassa EI ole Rune Factory Frontieria. Miten minä en ole yllättynyt... >_>
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Oolrait, nyt on tullut pelattua viimeisen kahden viikon aikana 14 tuntia ja 20 minuuttia RFF:ää ja olen menossa ensimmaisen kevään 26 päivässä. Ensimmäiseen Dungeoniinkin olen paassyt, mutta olen keskittynyt niin paljon maanviljelyyn ja flirttailuun etten ole paljoa kerennyt vihollisia hakkailla. Pelista on vieläkin positiiviset fiilikset vaikka ääninäyttely on välillä vähän sitä itseään. Muuten homma toimii loistavasti.

Suosittelen ennen tämän pelin ostoa pelaamaan lapi DS:llä, hiljattain euroopassakin julkaistun ensimmäisen Rune Factoryn. Saa jonkin verran enemman irti Frontierista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Oolrait, nyt on tullut pelattua viimeisen kahden viikon aikana 14 tuntia ja 20 minuuttia RFF:ää ja olen menossa ensimmaisen kevään 26 päivässä. Ensimmäiseen Dungeoniinkin olen paassyt, mutta olen keskittynyt niin paljon maanviljelyyn ja flirttailuun etten ole paljoa kerennyt vihollisia hakkailla. Pelista on vieläkin positiiviset fiilikset vaikka ääninäyttely on välillä vähän sitä itseään. Muuten homma toimii loistavasti.

Suosittelen ennen tämän pelin ostoa pelaamaan lapi DS:llä, hiljattain euroopassakin julkaistun ensimmäisen Rune Factoryn. Saa jonkin verran enemman irti Frontierista.

Oletkos nyt enempi kerennyt peliä pelaamaan? Miltä on tuntunut?

Piru kun en muista millon tämän julkaisu on. Jaksaako kukaan muistella? Jos se löytyy, niin voisin tiedon lisätä aloitusviestiin.
 
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Play.comissa julkaisu on tällä hetkellä helmikuussa 2010!.. Menee jo aivan älyttömäksi jos pitää paikkansa. Ei se PAL-käännös nyt oikeasti niin vaikea voi olla, eihän?
 
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Oletkos nyt enempi kerennyt peliä pelaamaan? Miltä on tuntunut?
Frontieriin en ole kyllä koskenut muutamaan kuukauteen, syynä varmaankin ajanpuute ja muiden läpivedettävien pelien määrä. Uskoisin tosin kaikki aikaisemmat Runet vetäneenä, että tunnelmat pysyvät aika leppoisissa merkeissä, jotenka toimintaa etsivän pelaajan tuskin kannattaa tähän tutustua.

Voisi kyllä tosissaan taas pelata eteenpäin, nyt kun Rune Factory 3 on tulossa.
 
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Frontieriin en ole kyllä koskenut muutamaan kuukauteen, syynä varmaankin ajanpuute ja muiden läpivedettävien pelien määrä. Uskoisin tosin kaikki aikaisemmat Runet vetäneenä, että tunnelmat pysyvät aika leppoisissa merkeissä, jotenka toimintaa etsivän pelaajan tuskin kannattaa tähän tutustua.

No itseäni kyllä kiinnostaa se että siinä on muutakin kuin pelkkää toimintaa. Ja toisaalta se että se ei ole pelkkä farmisimulaatio. Joten VOI olla mulle sellainen hybridi mitä olen ropeissa etsinyt jo pitemmän aikaa. :)

Kun nyt vaan saisi käsiinsä sen. !
 
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Hmm... Jos sulta löytyy Gecko OS tai Freeloader niin voisin antaa Frontierin testattavaksi joksikin aikaa. =)
 
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

Hmm... Jos sulta löytyy Gecko OS tai Freeloader niin voisin antaa Frontierin testattavaksi joksikin aikaa. =)

Hitsi kun löytyisikin... Kiitos mahtavasta tarjouksesta! :) Se siis toimii freeloaderillakin? Minulla on uusimmat päivitykset wiissä, ja sillä taitaa olla merkitystä.
 
Vastaus: Rune Factory: Frontier (Wii)

En itseasiassa tiedä Freeloaderin yhteensopivuudesta Frontierin kanssa, mutta Gecko OS:llä ainakin toimii ;). Ja eikös nykyään ole keinoja asentaa HBC uusimmillekkin Wii- ohjelmistoille?

EDIT: Tänään Frontier käväisi Wiissä, mutta en oikein enää muistanut mitä olinkaan tekemässä. Flirttaakko, farmaakko vai tapellakko... :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom