Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Section 8 & Section 8: Prejudice [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Gimble

Well-Known Member
Tämmönen online-FPS pääsi ihan yllättään puun takaa, sen siitä saa kun ei pelaa enää boksilla ja PC. Ei tosin sikäli ihme kun ei tunnu olevan missään foorumeilla merkkiäkään...

Eli viime vuoden puolella SouthPeak julkaissut tämän jo boksille ja PC täysihintaisena pelinä. Storeen tärähtää huomenna ja tällä kertaa levityksen hoitaakin kehittäjätiimi itse (TimeGate) hinta alle puolet alkuperäisestä eli 25 €. Alunperin kai oli Pleikkarillekin pitänyt tulla samaan aikaan, mutta sitten tullut jotain mutkia matkaan. Noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, ehkä ihan hyvä näin. Ainakin tuo hinta-asia on nyt ihan hyvä juttu.

Tässä nyt ei tarvi ostaa sikaa säkissä tällä kertaa, vaikkakin videoista en ole vielä ottanut ihan täysin selvää. Olisi tosi kiva päästä koittamaan demoa, mutta sellasta vissiin on turha luulla saavansa Pleikkarille ainakaan heti. Aika monikin eri peli tulee mieleen meiningistä, aakeeta laakeeta ja iiisooja mappeja. Enemy Territory, Quake Wars ja Battlefront päälimmäisenä. Niin, ehkä vähän myös HALOa muistuttaa ja Team Fortressia. Kaikki edellä mainitut on oikeestaan aika jeppis kamaa omaan makuun. PS3 puolella moiset ei ole tainneet online pelinä paljon mainetta niittää Unrealia lukuunottamatta_eli sikäli ihan sopivaan markkinarakoon osuu.

Boksilla tämä ei ilmeisesti ole ollut lainkaan menetys, siihen löytyy ainakin yksi nelikirjaiminen syy nimeltä HALO. Ei vissiin hirveesti riittänyt pelaajia Haloilta ja sitten kun maksokin vielä vaikka mitä. Mutta Pleikkarilla voi olla vähän eri tilanne, ei ole aivan tämäntyyppistä menoa ja hintalappukin on vähän sopivampi? Saas nähä sitten ottasko kuitenkin paremmin tuulta purjeeseen kun boksilla? PC:llä nyt on niin kova kilpailu tällä osastolla, ettei ole mikään uutispommi jos ei oikein lähtenyt.

Mitäs tunteita tällanen muissa herättää? Itellä vähän kyllä kutittelis kokeilla. Kun ei tällä hetkellä oikein muut FPS nappaa kun BC2, saisi vähän vaihtelua. Hahmoluokatkin on yleensä lupaava merkki. Ja "PC-pelimäisyys" Kattelin tuossa videoita ja kattelen edelleen ostopäätöstä miettiessä, laitetan tähän alle näön vuoksi pari linkkiä. Ja sieltä vaan searchiä laulamaan Youtubeen ja muualle niin löytyy paljon sälää. Arvosteluihin näiden "pelkkä moninpeli" pelien kohdalla on mun mielestä turha liikaa tuijottaa, tämän tyypin pelit hakataan melkein poikkeuksetta suohon vaikka olisi ihan jeesuspeli. (Esim. Shadowrun Xboxilla)

Semmonen todella mielenkiintoinen juttu, kuka vaan voi kuulemma hostia PC dedikoitua serveriä max 32 pelaajalle. Ei nyt tule mieleen, että onko ikinä onnistunut moinen aiemmin Pleikkarilla. (tai Xboxilla) Se kuulostaa aika lupaavalta, olisko peräti muutkin serveriasiat poikkeuksellisen hyvässä jamassa? Kuten spectator katselumoodi, votekickit ja muut jutut. Monet ominaisuudet on PC puolella normaalisti aika itsestäänselviä juttuja, mutta konsoleilla yleensä vain "sinnepäin" Saas nähdä sitten.

YouTube - Section 8 Review for PC

YouTube - Section 8 (HD) Review and Gameplay!!!

YouTube - Section 8, Gameplay and HD Test

YouTube - (GAMEPLAY)Section 8(PC/Xbox 360)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Section 8 [PS3]

Tulihan tuo sitten laiteltua jo eilen kun aika harvakseltaan tulee tällasia "persoonallisia" FPS pelejä. En vielä ehtiyt meneen kun sanotun kampanjan (tutorialiksi itse sanoisin) lävite ja sen perusteelta jäi ihan positiiviset fiilikset mutta nettipeli kaiken tietenkin ratkaisee. Nettipeliä olen hipaissut ja hauskalta tuntuu. Tuo "pikajuoksu" poistaa kokonaan sellasen ärsyttävän vaeltelun joka vaivaa usein peleissä jossa isot mapit. Pelasin tuossa äskön 4 vs 4 ja menin sinne oikeestaan vaan piruuttani vaan katsoon mappia, yllätyksekseni huomasin että se olikin ihan pelattavissa. Sillä sprintillä pääsee mistä vaan mihin vaan hyvin nopeesti. Lisäksi se mihin vaan spawnaaminen on ihan näpsäkän olonen juttu.

Nämä on vähän kinkkisiä pelejä siitä, että jakaa hirveesti mielipiteitä. Osalle kolahtelee ihan sikana, suurinta osaa ei kiinnosta. Tietenkni sama pätee sitten ihan jo pelkkään sinkohippaankin. Verrokkeja voisi olla varsinkin Quake Wars, Shadowrun. Ehkä vähän mys vaikka Team Fortress tai HALO. Tiiminä mennään ja hahmoluokilla koitetaan supportoida tiimiä saavuttaan annettu tehtävä. Nuo tehtävät itseasiassa ei ole ihan vielä avautunut mulle täysin, esim. Quake Warssissa oli ihan selkee hyökkäys/pakkivuoto, mutta tässä tulee lennosta jotain tehtäviä ja niitä vissiin joukkue kai itse voi määrittään. Tyyliin "tapa kommando" voi olla tehtävä ja sitten se OP commando kai näkyy koko toiselle tiimille tutkassa. Sitten on ainakin jokin saattotehtävä vähän samaan tyyliin kai kun MAGissa.

Mitään ärsyttäviä taitopisteitä tai perkkejä ei tarvi ansaita, vaan kaikki lähtee heti samalta viivalta taisteleen. Hyvä näin, ainoastaan jokin automaattipistooli aukesi kun veti kampanjan läpi. Sellasia "passiivi moduleita" voi ukolleen laittaa tilanteen mukaan sopivaksi. Lisäksi supersotilaansa voi varustaa kahdella vapaavalintaisella pyssykällä tyyliin rynkky + haulikko. Aseita ei ole sidottu hahmoluokkiin kuten QW oli. Mappeja löytyy hulppeat 21 kappaletta, en ole nyt varma että olisko tuossa peräti Xboxilla erikseen myytävät DLC:t jo mukana suorilta. Tosin tuossa taitaa osa olla samaa mappia, mutta pala pois? Oli miten oli niin jokatapauksessa mappipuoli näyttäs olevan eriomaisesti kunnossa.

Paljon kiistellystä liimatähtäimestä pari sanaa. Eli tässä pelissä liimatähtäin on ihan rehellisesti mukana seksikkäällä "lock on" nimellä. Sitä voi käyttää vain tovin, jonka jälkeen tähtääminen jää täysin pelaajan oman suorittaminen varaan. Tämä periaatteessa toimii vähän tasottava omainisuutena eli superpelaajat ei yksinään pysty laittaan viittä nopoa pakettiin kovin helposti. Tämä homma rohkaisee myös jonkin verran ilmeisesti tiiminä etenemiseen. Normaalisti olen kyllä kaikenlaisia autoaimeja ja muita helpotuksia vastaan, mutta äkkiseltään tämä tuntuu ja kuulostaa ihan hyvältä idealta.

En tiedä, vähän ristiriitaiset fiilikset. Ei oikeestaan itse pelin viihdearvosta ole epäselvää, homma toimii ja sinkohippa on ihan hauskaa! Tappojen eteen tarvii tehdä töitä ja rahalla kentälle ostettavat turretit ja ajoneuvot tuo strategisia elementtejä mukaan. Nyt täytyy vaan pelata , vaikuttaa kyllä sellaselta peliltä taas että ei aivan kädenkäänteessä avaudu eikä pysty sanoon. Tarvii antaa jonkinverran aikaa ennen tarkempaa analyysiä. Potentiaalia pienemmän piirin välikevennyspeliksi tässä on ihan selvästi. Viiden hengen squadin täyttäminen ei pitäisi olla ongelma ja kyllähän tuota randomien kanssa ihan jo pelailee.

Peliseurapolitiikka tässä tietty vähän epäilyttää. Tietenkin se on tosi positiivista, että kehittäjä on ystävällisesti laittanut toissapäivänä tulille omat dedikoidut serverit myös EU alueelle. Niissä pelaaminen sujuu jouhevasti ja vihut kyllä tipahtelee nöyrästi kun niitä ampuu. Tämän lisäksi voi kuka vaan laittaa tietokoneeseensa Max 32 pelaajan Ded-serverin tulille jos kaistaa löytyy. Tätä tosin en saanut vielä toimimaan, mutta onhan tuo niin kiinnostava ja ennen kuululmaton asia konsolipuolella että haluan nähdä tuon jossain vaiheessa ihan käytännössä. Ded-serverin voi laittaa toisaalle ja sitä voi hallita suoraan pleikkarilla -> kätevää! Jos tuon setupin saisi tulille, niin siinä ei olisi lagia sitten varmaan senkään vertaa kuin mainituilla EU Ded-servereillä jotka arvatenkin on kuitenkin muutaman kymmenen millisekunnin päässä suomesta. Veikkaisin, että megan uploadilla jonkun 20 hengen pelin pyöritteleminen voisi onnistua.

Squadit on tosiaan viidelle ja puhetta kuuluu, oli ihan laadukkaan olosta kun tuossa jotkut randomit jotain höpötti. Tietenkin paha mennä syväluotaamaan tarkemmin tässä vaiheessa että toimiiko se luotettavasti? Mutta yksi kaveri nyt ainakin tuon imuttelee niin pääsee sitten illemmalla kartalle paremmin tästä seikasta. Tietenkin tämäntyylisessä tiimipelissä olisi hyvin kriittistä, että voicet toimii ja pääsee punomaan juonia yhdessä.

Ulkonäöstä vielä sen verran, että grafiikka on tyylikkään yksinkertaista ja ei yritäkkään olla mitään silmäkarkkia. Peli pyörii vahnalla kunnon Unreal enginellä. Frame rate on pysynyt toistaiseksi ihan pelattavana ja FOV (field of vision) on parempaa tasoa kuin useimmissa konsliräiskinnöissä. Ei tule "ravihevosen oloa"

Edit: Laitoin Youtubeen ekan monarivideon PS3 versiosta:

Section 8 multiplayer match, map Stormfront 1/3 [PS3]
Section 8 multiplayer match, map Stormfront 2/3 [PS3]
Section 8 multiplayer match, map Stormfront 3/3 [PS3]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Section 8 [PS3]

Kiitos arviosta ja noista gameplay-videoista! Jotain persoonallista hippaa tosiaan kaivataan ja tässä alkaisi kieltämättä olla jotain viitteitä siihen suuntaan. Unreal Tournament 3 on kuitenkin se paras refleksiräiskintä mitä tähän mennessä nähnyt tässä generaatiossa. Vahinko vain ettei sitä kuitenkaan jaksanut sen ensimmäisen puolivuotisen jälkeen, vaikka se tuolla hyllyssä kunniapaikalla yhä onkin.

Jotain tässä on samaa kuin Tribesissä. Hätäinen laittaisi jo kättä taskuun, mutta kahtellaan nyt vielä..
 
Vastaus: Section 8 [PS3]

Jepu, joo Unrealin pelaamiselta tuo vähän paikoin tuntuukin. Oikeestaan tuon nimi voisi olla ihan hyvin jotain Unrealiin viittaavaa, olisi varmasti suuri hitti. Mutta_koska nimi on joku whatever Section 8, niin aikas vaisua on kyllä pöhinä pelin ympärillä. Voi kuitenkin olla, että viidakkorummun avulla tuo kiinnostus jossain vaiheessa kasvaa koska PS3 puolella ei oikein ole mitään "Haloa" ja sellaselle on kuitenkin kysyntää.

Se Unreal homma oli vähän valitettavaa, itse pelin "rungossa" ei ollut oikeestaan mitään vikaa. Mutta ainakin boksilla se kaatui pariin ärsyttävään pikkuuttuun jolla koko paketti sitten onnistuttiin ryssimään. Pahin juttu oli kun tarvi painaa nappia kun puhuu. Siinähän on tunnetusti oli tosi paljon aikaa painella kaikkia nappuloita. :D Tuppsuupelaaminen suomalaisten kanssa tuntu todella hölmltä vaikka siinä se tiimityö ei ollutkaan aivan niin kriittistä kun esim. tässä. Lisäksi se heitti jengiä mielivaltaisesti toiselle puolelle joka oli aika ärsyttävää. Unrealin voiceongelmat muistissa vähän pelottikin, että miten sitten tässä pelissä? Mutta onneksi siinä ei tuntunut olevan mitään vikaa kun eilen kokeiltiin. Edellytykset tehokkaalle tiimipelaamiselle löytyy.

Nyt alkaa pikkuhiljaa käsittään pelin idean ja ne tehtävätkin, eli "control pointeista" käydään jatkuvaa taistelua koska kun sellasen valtaa niin saa puolelleen ko. tukikohdan turretit, sensorit ja muut rojut. Lisäksi niitä "lisätehtäviä" aukeaa kun tiimi tekee tietyn määrän tiettyjä asioita. Eli tyyliin tappaa assaulti riflellä määrän X + häxää määrän Y niin aukee jokin tehtävä. Tehtävän kuvaukset lytyy manuaalista ja pelin valikoissakin on muistaakseni lyhyt kuvaus. Eli perus controlpoint sodan lisäksi tulee sitten koko ajan noita lisämausteena. Vähän tulee Killzone 2 tavallaan mieleen kun lennosta puskee uutta tekemistä. Lisätehtävistä saa tosi paljon pisteitä kun ne onnistuu, myös siitä saa aika paljon pisteitä kun estää vihun lisätehtävän.

Että näin, tuo video jonka eilen purkitin on vähän synkeestä kentästä. Ehkä jossain vaiheessa otan uutta matskua jostain vähän iloisemmasta mapista jossa nurmikko on vihreetä ja linnut laulaa. Semmonen asia muuten on unohtunut mainita, että bottituki näyttää niin ikään aika jeppikseltä. Hosti saa päättää, että täytetäänkö peli kokonaan boteilla, vai siinä tilanteessa kun pelaajia on alle 25% maksimi määrästä. Vaikeustasoltaan löytyy viittä eri mallia. Toinen iloinen yllätys oli spectator tila.
 
Vastaus: Section 8 [PS3]

Onko tää ihan FPS? Jonkun videon nänyt niin vilautti aina välillä kolmannen persoonan kuvaa?

Ja toinen kysymys jo ootte ostanut, löytyykö pelejä helposti jotka ei lagaa, eli pelaajien määrä?
 
Vastaus: Section 8 [PS3]

Onko tää ihan FPS? Jonkun videon nänyt niin vilautti aina välillä kolmannen persoonan kuvaa?

FPS, kun juoksee parikolme sekunttia niin supersotilas menee sen jälkeen automaagisesti "overdrive moodiin" jota käytetään siirtymätaipaleisiin ja esimerkiksi pakenemiseen epäsuotuisasta taistelutilanteesta. Tässä kohtaa tulee se kolmas persoona ja silloin ei pysty esimerkiksi ampuu, kaveri pinkoo vaan menemään miljoonaa ja maisema vaihtuu. Oudoltahan se näytti kattella tuota videolta, mutta toimii tosi hyvin ja poistaa kokonaan turhauttavat "puolimarathonit" jotka vaivaa osaa pelejä joissa valtavat mapit.

Ja toinen kysymys jo ootte ostanut, löytyykö pelejä helposti jotka ei lagaa, eli pelaajien määrä?

TimeGate, eli pelin kehittäjä on ystävällisesti pystyttänyt niput dedikoituja servereitä sekä USA ja EU alueille. Toistaiseksi olen pelannut vain niissä, harvemmin on lagannut. Pelaajamäärät on yleensä 16-32. Osassa pelejä on Botteja täytteenä, osassa ei. Ja niinkus tässä nyt onkin jo mainittu, niin itsekin pitäisi pystyä tekeen oman ded serverin max 32 pelaajalle. Tietty vaatii yhteydeltä sitten vähän potkua ja koneelta myös jonkin verran. Tuota vähän kokeilinkin vloppuna, mutta en ainakaan vielä saanut toimimaan. On tullut sitten pelaitua vain tuolla TG:n servereillä. Sinne on ainakin tähän mennessä mahtunut välittömästi mättämään.

Nyt alkaa pikkuhiljaa jo hahmottuun mitä kaikkea muutakin voi tehdä tiiminsä eteen kun ampuskella vihuja kumoon. Oikeeseen aikaan, oikeeseen paikkaan pystytetyt turretit tekee välillä ihmeitä. FPS peli tosiaan, mutta sisältää välillä pientä strategiapelaamista myös.
 
Vastaus: Section 8 [PS3]

Ok, vois nostaa tän syyte harkintaan ja jos sattuu aika käymään pitkäksi tässä lähi päivinä koittaa ostaa. .
 
Vastaus: Section 8 [PS3]

Kyllä tuolla suomalaisilla squadikavereille olisi tosiaan tarvekin kun välillä tulee aika kylmää kyytiä, varsinkin sillon kun vastustajat ihan selvästi pelaa kimpassa. Tässä ei hirveesti 1 vs 2+ tilanteissa juhlita...

Tuolla näyttää nyt ainakin toistaiseksi olevan aika piukassa vähintään yksi 32 pelaajan Ded-serveri. Peli koukuttaa aika huolella eli ehkä tuo on aika on pysyvä tila. Yksi asia on kuitenkin aika huolella ryssitty, eli tuo serverien haku. Tarvii tietää hostin tunnus tai hostin klaanitunnus, että voi löytää pelin. Tai sitten tarvii jonkun frendin olla ko. pelissä jonka kautta pääsee sitten joiniin. Mietin vaan, että jos myöhemmin saisi sen oman dedikoidun serverin tulille niin miten sinne löytää ketään? Voi olla, että quickmatsi heittää sinne jengiä tai sitten ei, paha sanoa? Uskomattoman huonosti kuitenkin toteutettu, täysin järjen vastaista. Iman muuta pitäs olla mahdollisuus nähdä vaikka kaikki pelit jos niin haluaa ja sitten vaikka jotain filttereitä jos muka olisi paljon niitä.

Noh, siitä serverilistasta nyt ei tarvi murehtia niin kauan kun tyytyy pelaan tuolla TG:n serverillä. Ihan hyvin se pyörii jotenka mikäs siinä. Mutta olisi se silti makeeta laittaa oma joskus tulille, vielä siistimpää jos vielä jokunen suomalainenkin eksyisi sinne. On tämä kyllä mukava tuulahdus vaihtelua ainakin, muutakaan kunnon sonkohippaa kun ei tällä hetkellä vaan ole_eikä edes näköpiirissäkään kai.
 
Vastaus: Section 8 [PS3]

Ite latasin eilen illalla ja näin nopeasti kokeiltuna ihan mukavalta vaikutti. Aseet oli melko tehottomia, mutta siihenki tottu. Graafisesti ihan kelpoa, FPS välillä vähän tipahtaa. pelaajia oli ainaki illalla ja aamulla ihan kiitettävästi, eli pelaamaan pääs heti.

Jotenkin tästä tulee tosi paljon mieleen nuo PS2:sen Battlefrontit, hyvässä mielessä.
 
Vastaus: Section 8 [PS3]

Pelaako tätä vielä monikin??? oli tarjouksessa niin ajattelin josko rupeaisi pelailemaan tätä...
 
Vastaus: Section 8 [PS3]

Pelaako tätä vielä monikin??? oli tarjouksessa niin ajattelin josko rupeaisi pelailemaan tätä...

Ei ole lainkaan suomalaisia näkynyt. Hyvä peli olisi kyllä ja randomien kanssa pelaaminenkin menettelee jos on vapaa-ajan vietto-ongelmia. Pelien hostaus systeemi on todella hämärä ja kankea, ellei sitä ole jo päivitelty paremmaksi. Saattaa olla yksi syy pelin vaisuun suosioon, itse pelissä ei ole kyllä mitään vikaa. Ihan hieno ja taktinen tiimipohjamättöhän se on.
 
Vastaus: Section 8 [PS3]

Section 8 jatko osastahan oli jo kuvamateriaalia storessa (en ole varma oliko jenkki vai euroopan storessa) Kyl tää ykkönen on sen verran hyvä tapaus että mielenkiinnolla odotan infoa jatko-osasta:D
 
Vastaus: Section 8: Prejudice [PS3]

Nyt puhutaan kyllä niin paljolti samasta pelistä, että uuttaa ketjua ei kannata tehdä koska melkein kaikki aiemmin kirjoitettu on edelleen voimassa. Tässä uutukaisessa on vaan kulmia hieman hiottu ja kaikinpuolin paranneltu pelikokemusta ja laskettu hintaa taas melkein puolella. Käsittääkseni nyt ekalla viikolla jos ostaa, niin saa ilmaiseksi 2 DLC pakettia jotka vissiin sitten seuraavan store päivityksen jälkeen maksaa? Tämän takia piti kiiruhtaa kirjottaan headsuppia tännekin, meinasi itselläkin lomailun takia mennä tarjous ohi sektorille.

Ehdin siis vasta tämän eilen hommaamaan, siellä oli Trialikin ollut mutta koska ei ollut hinnalla raiskattu ja tiesin melkein tasan tarkkaan että mitä saan niin helppohan tämä oli ostoskoriin suorilta painella tuollasella hinnalla. (12.95€)

Mutta paha tässä mennä samantein tarkemmin analysoimaan. Tutoriaalin, kampanjan alkumetrien sekä parin online matsin perusteelta kuitenkin tuntui että eteenpäin on menty. Ei oikeestaan mitään valittamista, paikoin frame rate hieman saattaa töksähtää massiivisten piirtoetäisyyksien takia, mutta ei tämän tyyppisessä pelissä ihan hirveesti häiritse koska taisteluetäisyydet on yleensä pidempiä kuin muissa FPS. (Ei mitenkään tyyliin Crysis 2 tasoisesti häiritse) Hauskalta rymistelyltä tuntuu edelleenkin, liimatähtäinkin on rehellisesti mukana ihan "ominaisuutena" josta varmaan aiemmissakin viesteissä olin kirjoitellut. FOV on markkinoiden suurimmasta päästä, hyvä strafetus ja rakettireppu antaa eväät tiukkoille dueleille. Tiimipelille olisi paljon tilaa, 5 hlö Squadit, 16 hengen tiimit boteilla tai ilman. Spectator moodi ja pelit ja rensselit mukana. Dedikoiduilla servereillä pelaa hienosti! Kyllä mä näkisin, että varsinkin jos Unreal ja Quake tyyppinen pelailu on joskus maistunut niin vähintäänkin Trial kannattaa mennä hetimiten ottamaan testiin.

Nyt kun en tähän saanut oikein mitään järkevää uutta tietoa laiteltua, niin tässä ihan järkevän oloinen aihetta käsittelevä video joka osui silmään.

[video=youtube;HfYZzn1V_t0]http://www.youtube.com/watch?v=HfYZzn1V_t0[/video]
 
Vastaus: Section 8 & Section 8: Prejudice [PS3]

Tämä yllä mainittu on aivan mahtava peli. Tuli tosissaan battlefield fiilis kun pelasin tätä ja sen sanon että ostan ihan varmasti
 
Vastaus: Section 8 & Section 8: Prejudice [PS3]

Tämä yllä mainittu on aivan mahtava peli. Tuli tosissaan battlefield fiilis kun pelasin tätä ja sen sanon että ostan ihan varmasti

Jepu, Battlefield meininkiä tavallaan munkin fiilis. Jos Bäfä ja Halo menisi petipuuhiin, niin jokin tämän tyyppinen mukula kai tulisi :)

Jonkin verran pelannut ja surffaillut valikoissa taas viime postin jälkeen, niin pari sanaa. Eli kampanja on odotetusti aseisiin/vempeleisiin/kontrolleihin tutustumista ja pääpaino on moninpelissä. Ehkä voisi hieman verrata Bad Companyjen yksinpeliin tavallaan. Ei mitään maailmaa suurempaa siinä, mutta oppii ampumaan ja käyttään juttuja. Ei nyt huonoksikaan voi moittia, eli sillä reenaa ihan mielellään silmällä pitäen online-pelejä jossa tiekempi vastus.

Mutta moninpeli-ominaisuudet on erittäin hyvin kohdillaan 13 euron peliksi, listaan alle vähän juttuja. Ja koska on serverilistat niin saa itse päättää missä pelaa mieleivaltaisen matchmaking sijaan. Kolmen tolpan peleissä lagi ei pääse pahemmin vaivaamaan. Itse en meinaa lagiefektejä huomata edes, kaikki pelaajat tippuu tai on tippumatta samalla lailla. Tulee sellanen "reilu peli" fiilis ja jos häviää, niin syy todennäköisesti löytyy ohjaimen ja sohvan välistä.

  • Supertarkat statsit jopa ase/tavara tasolla (myös netin kautta)
  • Botteja mahdullisuus käyttää täytteenä tai reenailla niitä vastaan (easy/medium/hard)
  • 6 Valtavaa mappia, jokaisesta 4 eri varianttia. (pienemmällä pelaajamäärällä voi halutessaan valita vain palan mappia käyttöön)
  • Ajoneuvoja: Assault Mech, Dropship, Heavy Tank, Hover Bike (Ihan sopivan pienessä roolissa, suurin osa taistelusta jalan. Ajoneuvoja ei saa, ne ansaitaan)
  • Max 32 pelaajaa dedikoiduilla servereillä, jos hostii itse niin 8, 12, tai 16 pelaajaa. (kiitos Dantelle vinkistä, en meinannut heti löytää tuota hostimisnappulaa)
  • 5 hlö Squadit ja heidän kesken voicet
  • Privapelit frendeille tai salasanasuojaus
  • Conquest/Swarm (co-op 4 pelaajaa)/Skirmish ja Assault pelimoodit. Ainakin Conquest moodissa lävähtää aina välillä "minitehtäviä" tiimille joidenka suorittamisesta/estämisestä saa pisteitä ja hilloa ostoksiin
  • Mahdollisuus hostata PC-koneella dedikoitua serveriä konsolipelaajille. (Ilmeisesti pitää olla TimeGateenpäin yhteydessä, jos haluaa tätä llähteä kokeilemaan)
  • Spectator moodi, jos pitää käydä vaikka jääkaapilla tms. niin voi jäädä peliin hengaamaan haittaamatta muiden peliä
  • Ja viimeisenä, mutta ei vähäisempänä: RAKETTIREPPU :cool:

Täältä sitten lisää infoa. Harmi, ettei pienellä studiolla ole varaa markkinoida kunnolla, koska hieno paketti pikkurahalla tässä ja ilman muuta tarjoaa viihdettä parin tuopin hinnan edestä. Modern Combat: Domination tasoisesta hinta/laatu suhteesta tässä puhutaan. Sanoisin, että mentiin ehkä jo MC ohikin vaikka tämä onkin vähän kalliimpi. Sisältöä on vaan NIIIN paljon enemmän ja kaikki toimii.

Siellähän oli muuten Corcan hyvä arviokin Xbox puolella. Boksilla tämä julkaistiin jo huhtikuussa.

PS. Ainiin, kun nykyään sekään ei ole enää varma että toimiiko peli ylipäätään vai tuleeko tilttejä ja muuta sekoilua. Mulla ei ole tiltannut vielä kertaakaan. En ole myöskään tippunut vielä pelistä. Laatu on selvästi keskitasoa parempaa ja tässä vertailussa häviää melkein jokainen täysihintainen onlineräime noin näppituntumalta. Hyvä työtä TimeGatelta, vaikka toivoisinkin että tekisivät vielä optimoitia myöhemmin pätsillä tuohon paikoin hieman kehnoon frame rateen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Section 8 & Section 8: Prejudice [PS3]

Osui vähän järkevmpi kommentoitu video silmään, puhuu vähän nopeasti mutta kyllä siitä just selvän ottaa jos vähän pinnistää. Tästä oppi asioita kun heppu jo vähän enemmän kerennyt pelaamaan ja selvisi mm. että niitä Swarmi co-op juttuja (4 pelaajaa) pitäisi pelailla jotta saa aseisiin uusia modeja auki. (burst mode, erilaisia kuteja jne.) Eli jos joku haluaa käydä niitä vetämässä porukalla, niin viestiä tulemaan Pleikkarilla niin koitetaan sopia pelisessioita. En ole kertaakaan kokeillut co-op kun Conquest vaan koukuttaa, mutta siellä on 18 co-op juttua suoritettavana. Olisko niin, että jokainen mappi kolmella eri vaikeustasolla. Vosin veikata näin, pitää kattoo!

[video=youtube;83Fn0QsBwfk]http://www.youtube.com/watch?v=83Fn0QsBwfk[/video]
 
Vastaus: Section 8 & Section 8: Prejudice [PS3]

...selvisi mm. että niitä Swarmi co-op juttuja (4 pelaajaa) pitäisi pelailla jotta saa aseisiin uusia modeja auki. (burst mode, erilaisia kuteja jne.)

Ei ole pakko swarmia vetää, joko levelin nosto tai tähdet. esim. Missile Launcher-rapid fire mod aukeaa level 69 TAI 140 tähteä

Olisko niin, että jokainen mappi kolmella eri vaikeustasolla.

Ei. Riittää kerran hard. Ne insane moden kultaset tähdet on vaan koristeita... ja jos trohyista puhutaan niin huom. että Abaddon ja Sky Dock ovat DLC karttoja joten niitä ei tarvi vetää ollenkaan. (Exterminator ja Swarmaholic - trophyt) Eli 4 orkkis karttaa 3 tähteen.
 
Vastaus: Section 8 & Section 8: Prejudice [PS3]

Ei ole pakko swarmia vetää, joko levelin nosto tai tähdet. esim. Missile Launcher-rapid fire mod aukeaa level 69 TAI 140 tähteä

Kiitos, tämä auttaa. Eilen koitin vetää bottien kanssa yhtä mappia mediumilla, ihan hyvinhän se meni siihen asti kunnes random-ihmispelaajat joinasi peliin ja korvasivat botit :D Joskus näinkinpäin, lättyyn tuli ja piti tehdä uusi serveri salasana suojauksella. Bottien kanssa homma sitten hoitui ja hyvää reeniähän tuo Swarmi on. Olisi hauska kaverien kanssa jotka yrittää kunnolla. Hieman vaan harmittaa varsinkin tuossa Swarmissa framerate notkahdukset. Ajattelin postata tuosta palautetta myöhemmin TimeGate foorumille. Mielestäni olisi varaa vähän grafiikan kustannuksella koittaa optimoida FR.

Ei. Riittää kerran hard. Ne insane moden kultaset tähdet on vaan koristeita... ja jos trohyista puhutaan niin huom. että Abaddon ja Sky Dock ovat DLC karttoja joten niitä ei tarvi vetää ollenkaan. (Exterminator ja Swarmaholic - trophyt) Eli 4 orkkis karttaa 3 tähteen.

Ok, pitää vetää ensin nuot "pakolliset" niin saa juttuja auki etuajassa ja vähän harjoitusta. Kun Swarmissa tulee niitä "pikkutehtäviä" niin tiedätkö vaikuttaako niiden suorittaminen jotenkin juttujen aukeamiseen?

Taitaa olla viimeiset hetket imuroida tämä halvalla storesta, en sitten tiedä onko store päivityksen jälkeen DLC:t omilla hintalapuillaan? Ainiin ja Plus-jäsenet saa kait peräti myös aiemman S8 pelin kaupan päälle. Tuokin tarjous lienee tarjolla vain nyt aluksi. Uskaltaa suositella tuolla hintaa varsinkin Pleikkapelaajille kun meillä ei Haloakaan ole. Mielestäni paljon parempi moninpeli kuin mm. öööö vaikka Killzone 3.
 
Vastaus: Section 8 & Section 8: Prejudice [PS3]

...ja piti tehdä uusi serveri salasana suojauksella.

Silloin servu ei ole Ranked eikä XP kerry eikä badgeja ja featteja saa tehtyä. Publa ja jos botit mukana niin väh.medium, silloin on ranked. Ite sain olla ihan rauhassa monta tuntia kun oli vaan 3 pelaajaa (minimi) kunnes eräs nimeltä maitsematon liittyi peliin (*köh*gimble*köh*) :p

Kun Swarmissa tulee niitä "pikkutehtäviä" niin tiedätkö vaikuttaako niiden suorittaminen jotenkin juttujen aukeamiseen?

Ei, niistä saa vain lisäpisteitä. Siitä en ole varma jos Swarm on ranked saako niistä DCM:t tehtyä (9kpl) en ole testannut enkä enää voi testata koska kaikki olen tehnyt.

Tarttis kans noi swarmit saada tehtyä. 4 voittanu, 2x3 tähteä mutta toinen taisi olla Sky Dock joten se siitä sitten...
Gimble lisään sut sit ku laitan koneen päälle niin koitetaan järjestää Swarm-tiimi kasaan. Yks tarttee vetää insanella... huh huh... :eek:
 
Vastaus: Section 8 & Section 8: Prejudice [PS3]

Silloin servu ei ole Ranked eikä XP kerry eikä badgeja ja featteja saa tehtyä.

Ei kyllä noi Swarmit on ranked näkojään vaikka salasanasuojaa ja pelaa bottien avustuksella. (mediumilla vedin ja onnistui) Sä puhut nyt vissiin jostain Conques buustaamisesta johon en ajatellu peliaikaa pahemmin poltella. Conquestiä pelaan mielellään vain ihmisiä vastaan ja sepäs onkin hauskaa sillon kun sattuu tasaiset tiimi. Kyllä ne rankit ja muut tulee sitten sinä omalla painollaan. En ainakaan jaksa niillä trophyillä päätä lainkaan vaivata. Kyllä ne rankit nousee ja juttuja avautuu sitten ihan omalla painollaan.

Mutta jos palataan Swarmi aiheeseen, niin tosiaan turha luulo saada Swarmien hardia suoritettua bottien kanssa, eli pitää vaan tehdä pupla ja pitää peukkuja että sinne joinaa kovia ukkoja TAI yrittää saada neljä suomalaista siihen. Koska yksi suomalainen vastaa kymmentä bottia_vai miten se meni? :) Mutta tosiaan pieni ongelma kun taidetaan olla ainoat kaksi ihmistä suomesta jotka uskaltaa tätä pelata. :cool:

PS. Kattelin muuten, että on yllättävän suosittu tuo Swarmimoodi. Jotain lähemmäs kolmekymmentä serveriä jauhaa siellä koko ajan Swarmia. Ihan hyvä lisähän tuo co-op juttu on tähän muutenkin hyvään peliin!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom