Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

bochu

New Member
Anteeksi kun en vaivautunut etsimään samanlaista ketjua mutta minulla olisi pari kysymystä liittyen plege 3:seen(aattelin ostaa viikon kuluttua).

1.Aiheuttaako PS3 kuvahäiriöitä jos se on liian lähellä tv:tä(minulla on Sony kdl32w4000 ja ei muuta paikkaa pleikkari 3:selle)?

2.Kuinka nopea netti tarvitaan netissä pelaamiseen(Olen hommaamassa GTA IV, Battlefield:BC, Motorstorm 2)?Tein testin ja Download:1657kt/s ja Upload:422kt/s.Siskolla on läppäri joka on kytketty Wlanilla tähän minun pääkoneessa olevaan modeemiin.Tein testin kun sisko oli koneella(hän on USEIN koneella) ja Download:316kt/s ja Upload 63kt/s o_O .

3.Onko Wippies hyvä modeemi/reititin?

4.Pystyykö peli/leffa levyn jättämään koneen sisään jos ps3:sen sammuttaa?

6.Kenelläkään tietoa/kokemusta Creative Fatal1ty X-FI Gaming Headset USB:stä?Luin että toisen version saa virityksillä toimimaan mutta toimiiko USB versio pleikkari 3:sessa?

5.Pystyykö ps3:seen pistää minkäänlaista ''lukkoa'' että ei pikkuveli pääsis sorkkimaan?

Kiitos jo etukäteen!Jos mieleeni tulee muita kysymyksiä niin pistelen niitä tänne.:)
 
Vastaus: PS3 Kysymyksiä

Anteeksi kun en vaivautunut etsimään samanlaista ketjua mutta minulla olisi pari kysymystä liittyen plege 3:seen(aattelin ostaa viikon kuluttua).

1.Aiheuttaako PS3 kuvahäiriöitä jos se on liian lähellä tv:tä(minulla on Sony kdl32w4000 ja ei muuta paikkaa pleikkari 3:selle)?

2.Kuinka nopea netti tarvitaan netissä pelaamiseen(Olen hommaamassa GTA IV, Battlefield:BC, Motorstorm 2)?Tein testin ja Download:1657kt/s ja Upload:422kt/s.Siskolla on läppäri joka on kytketty Wlanilla tähän minun pääkoneessa olevaan modeemiin.Tein testin kun sisko oli koneella(hän on USEIN koneella) ja Download:316kt/s ja Upload 63kt/s o_O .

3.Onko Wippies hyvä modeemi/reititin?

4.Pystyykö peli/leffa levyn jättämään koneen sisään jos ps3:sen sammuttaa?

6.Kenelläkään tietoa/kokemusta Creative Fatal1ty X-FI Gaming Headset USB:stä?Luin että toisen version saa virityksillä toimimaan mutta toimiiko USB versio pleikkari 3:sessa?

5.Pystyykö ps3:seen pistää minkäänlaista ''lukkoa'' että ei pikkuveli pääsis sorkkimaan?
1. Ei aiheuta.
2. Kuulostaa 2 megan liittymältä, on aivan riittävän nopea.
3. Ajaa tarkoituksensa, eli ihan riittävän hyvä. Et siis tarvitse parempaa.
4. Kyllä.
5. Ei pysty.
6. Lue tätä ketjua.
 
Vastaus: PS3 Kysymyksiä

Tuosta netti vastauksesta kyllä yllätyin.Luulin että pelaamiseen tarvitaan vähintään 512kt ja upload 512kt.Osuit oikeaan soneran 2mb netti.
 
Vastaus: PS3 Kysymyksiä

Tuosta netti vastauksesta kyllä yllätyin.Luulin että pelaamiseen tarvitaan vähintään 512kt ja upload 512kt.Osuit oikeaan soneran 2mb netti.
2 megan liittymässäsi on 512 kilobitin upload-kaista, eli riittää hyvin. Nuo testit ovat yleensä lähinnä suuntaa antavia, ja niiden tulokset saattavat heitellä hyvinkin paljon riippuen monista tekijöistä.
 
Vastaus: PS3 Kysymyksiä

Ookkei.Luin myös kauan sitten että gta iv saattaa jäätyillä pleikkarilla ja siihen tuli päivitys storeen.Eli pitääkö tuo päivitys ladata storesta vai tuleeko se firmiksen mukana?
 
Vastaus: PS3 Kysymyksiä

Ookkei.Luin myös kauan sitten että gta iv saattaa jäätyillä pleikkarilla ja siihen tuli päivitys storeen.Eli pitääkö tuo päivitys ladata storesta vai tuleeko se firmiksen mukana?
Lähes kaikkien PS3-pelien päivitykset ladataan automaattisesti (ts. pakotetaan lataamaan), kun peli käynnistetään Pleikan ollessa kytkettynä nettiin. Storesta pelipäivityksiä ei saa, eikä myöskään PS3:n varsinaisen firmware-päivityksen mukana.
 
Vastaus: PS3 Kysymyksiä

Hupsista unohdin kysyä että monenko prosentin signaali tarvitaan wlanin käytössä että netissä pelaaminen käy?
 
Vastaus: PS3 Kysymyksiä

Hupsista unohdin kysyä että monenko prosentin signaali tarvitaan wlanin käytössä että netissä pelaaminen käy?
Eri valmistajat mittaavat signaalin voimakkuutta hieman eri tavoin, joten mitään prosenttilukemia on hyvin vaikea antaa. Mutta eiköhän yli 75 prosentin signaali kelpaa nirsoimmallekin purkille.
 
Vastaus: PS3 Kysymyksiä

Hupsista unohdin kysyä että monenko prosentin signaali tarvitaan wlanin käytössä että netissä pelaaminen käy?

itsellä on tällä hetkellä 77%, mutta ainakin myös 67% on riittänyt.
varmempaa tietoa en itse tiedä. (suositeltavaa tietetenkin lähes 100%),
 
Vastaus: PS3 Kysymyksiä

Itse en löytänyt vastausta tähän kysymykseen joten pistin sen tänne. Olen kuullut että RGB Täysi (HDMI) asetus kannattaa pitää asetuksella täysi jotta pelit näyttäisivät paremmalta. Tähän asti olen näin tehnytkin ja telkkarista laitan vielä theater-tilan päälle jotta kuva olisi ihanteellinen.

Killzone 2 aloittaessa en saanut helgan-logoa näkymään millään ennen kuin ruksasin RGB asetuksista käyttöön rajattu ja vola, logo näkyy mutta kärsiikö siinä nyt joku kun asetukset eivät ole kohdassa täysi vai pitääkö näitä aina vaihdella sitten pelien välillä:confused:

Yritin katsastaa telkkarin käyttöohjeista rgb-ulostulosignaalin aluetta mutta en löytänyt
Eli telkkuni on HD-ready (720p-1080i) Sony Bravia KDL-32S3010.
Tässä vielä pleken käyttöohjeista tämä...


RGB Täysi (HDMI)

Voit säätää ulostuloasetuksia televisioille, jotka tukevat täyttä RGB-kuvaa. RGB-videosignaaleja käytettäessä näyttöön syötettävä värimäärä määräytyy käytettävän television mukaan. Tätä asetusta käytetään, kun televisio on liitetty PS3-järjestelmään HDMI-kaapelin kautta.
Rajattu RGB-ulostulosignaalin alue on 16 - 235.
Täysi RGB-ulostulosignaalin alue on 0 - 255.


Vihjeitä

* Jos mustat kohdat näyttävät toisinaan kirkkailta ja toisinaan vaaleilta näytössä [Rajattu]-asetusta käytettäessä, valitse [Täysi]-asetus.
* Jos musta väri näyttää haalealta näytössä, kun [Täysi]-asetus on valittu, käytä [Rajattu]-asetusta.


Tottakai haluaisin pitää sen täysillä jos se vaikuttaa pelien grafiikkaan mutta tuntuu että ainakin killzonessa toinen vaihtoehto on parempi (logo näkyy).
Eli kumpi parempi minun tilanteessani:confused:
Ja vaikuttaako se pelien näyttävyyteen:eek: Vastailkaa pliis
 
Vastaus: PS3 Kysymyksiä

Itse en löytänyt vastausta tähän kysymykseen joten pistin sen tänne. Olen kuullut että RGB Täysi (HDMI) asetus kannattaa pitää asetuksella täysi jotta pelit näyttäisivät paremmalta. Tähän asti olen näin tehnytkin ja telkkarista laitan vielä theater-tilan päälle jotta kuva olisi ihanteellinen.
Oikeastaan vain siinä tapauksessa, että jos pelkästään pelaat, ja televisiosi tukee RGB:n koko skaalaa, kannattaa valita Full-asetus. Mutta jos televisiosi paneeli ei kykene koko RGB:n skaalaan ja/tai katsot DVD/BD-levyjä Pleikalla, valitse asetus Limited.

Itse pelien näyttävyyteen asetuksella on joka tapauksessa minimaalinen vaikutus.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Itselläni olisi kysymys koskien PSN-tunnusta ja Trophyja... Asiaan, jos teen uuden PSN-tunnuksen, niin säilyykö Trophyt Pleikkarilla ja siirtyvät sitä kautta uuteen PSN-tunnukseeni?
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Itselläni olisi kysymys koskien PSN-tunnusta ja Trophyja... Asiaan, jos teen uuden PSN-tunnuksen, niin säilyykö Trophyt Pleikkarilla ja siirtyvät sitä kautta uuteen PSN-tunnukseeni?
Ei. Trophyt on tiukasti sidottu PSN-tunnukseen, joten jos teet uuden tunnuksen, sen Trophy-saldo alkaa nollista. Tunnukselta toiselle ei Trophy-tietoja voi siirtää.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Muutama juttu ois ollu kiva tietää
Olen ostamassa muutamia pelejä tuolta japanista mutta kaverilta lainasin rock bandin usa version jossa ei näkynyt värit, osaako joku selittää? Tarkoittaako tämä että telkkarini ei tue USA tai Japani tv-stantardia? Ja viimeisenä kysymys että kun olen ostamassa HD telkkaria(+HDMI-kaapelia) niin onko sillä sitten enää väli että mikä tv-stantardi on pelissä?
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Olen ostamassa muutamia pelejä tuolta japanista mutta kaverilta lainasin rock bandin usa version jossa ei näkynyt värit, osaako joku selittää? Tarkoittaako tämä että telkkarini ei tue USA tai Japani tv-stantardia? Ja viimeisenä kysymys että kun olen ostamassa HD telkkaria(+HDMI-kaapelia) niin onko sillä sitten enää väli että mikä tv-stantardi on pelissä?
Jos siis käytössäsi on tällä hetkellä perinteinen putki-TV, niin siitähän tuo johtuu. Ja HD-telkkarin + HDMI:n kanssa voit tosiaan heittää hyvästit tuollaisille ongelmille.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Muutama juttu ois ollu kiva tietää
Olen ostamassa muutamia pelejä tuolta japanista mutta kaverilta lainasin rock bandin usa version jossa ei näkynyt värit, osaako joku selittää? Tarkoittaako tämä että telkkarini ei tue USA tai Japani tv-stantardia? Ja viimeisenä kysymys että kun olen ostamassa HD telkkaria(+HDMI-kaapelia) niin onko sillä sitten enää väli että mikä tv-stantardi on pelissä?

toki väliaikaisena ratkaisuna voit ostaa rgb-kaapelin niin saat usa/japani ntsc pelit näkymään väreissä, toki dvd/blu-ray elokuvat näkyvät rgb-kaapelilla vihreinä joten suosittelen ostamaan kaapelin jossa on kuvan muunto eli nappulasta voit valita composite tai rgb asetuksen päälle.

MAD CATZ UNIVERSAL SCART itelläni oli vanhassa televisiossa tollanen ja toimi hyvin, koska tosta löytyy se rgb/composite valitsin niin ei tarttee edes vaihtaa piuhoja dvd elokuvia varten.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Viisaammat! Miten toimia trophien suhteen, jos pelaa samaa peliä eri laitteilla, mutta samalla tunnuksella. Eli jos olen vaikka aloittunut pelaamaan peliä X omalla pleikalla ja saavuttanut pari trophyä. Sitten ottanu saven talteen ja jatkanut peli toisella pleikalla ja jälleen saavuttanut pari trophyä.

Ongelma: kun jatkaa peliä taas omalla konella, niin toisella koneella saavuttamani trophyt eivät päivity omalle koneelleni, mutta päivittyvät tietenkin PSN -tunnukselle, eli PSN playstation.comissa ja muistta trophy.orgeissa näkyvät kaikki saavutetut trophyt. Onko siis mahdollista saada synkattua noita saavutettuja trophyjä toiselta koneelta toiselle?

Hitto, kun on sekavaa xD koittakaa saada selvää :3
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Onko siis mahdollista saada synkattua noita saavutettuja trophyjä toiselta koneelta toiselle?
Ne kyllä synkkaantuvat kummallekin konsolille, kunhan muistat tehdä serverisynkkaukset aina ennen kuin siirryt konsolilta toiselle.

Sen huomasin kiintolevyvaihdon yhteydessä, että tiedot eivät jostain syystä ihan heti päivittyneet, mutta olivat kyllä parin synkkauksen jälkeen ajan tasalla.

Stepit vielä rautalangasta:

1) Pelaa peliä PS3-1:llä.
2) Lopeta peli.
3) Synkronoi Trophy-tiedot.
4) Käynnistä PS3-2.
5) Synkronoi Trophy-tiedot.
6) Pelaa peliä PS3-2:lla.
7) Lopeta peli.
8) Synkronoi Trophy-tiedot.
9) Käynnistä PS3-1.
10) Synkronoi Trophy-tiedot ja siirry takaisin stepiin 1.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Jotain häikkää on tuossa synkkauksessa ollut jo pitemmän aikaa, eli juuri kuten Zeroseos asian kuvaili, yhdellä koneella saavutetut trophyt eivät aina näy oikein toisen koneen listassa, vaikka synkkaantuvatkin Sonyn servereille ja näkyvät trophyvertailtussa.

Pari pointtia: lista alkaa näkyä oikein heti kun pelistä saa uuden trophyn kyseisellä PS3:lla ja tekee sen jälkeen uuden synkan, ja lista näkyy oikein jos se ei ole aikaisemmin ollut kyseisen PS3:n listalla. Eli ongelmia tulee vain, jos peliä siirtelee useamman kerran koneiden välillä.

Aikaisemmin synkkaukset toimivat moitteettomasti, mutta joskus tämän vuoden aikana nuo ongelmat alkoivat (muistaakseni heti jonkun firmware-päivityksen jälkeen).
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Aikaisemmin synkkaukset toimivat moitteettomasti, mutta joskus tämän vuoden aikana nuo ongelmat alkoivat (muistaakseni heti jonkun firmware-päivityksen jälkeen).
Pitää paikkaansa. En ole tarkkaa versionumeroa pystynyt paikallistamaan, mutta olen ongelman tiedot kyllä Pleikkarin tekniselle tuelle välittänyt eteenpäin. Eli pitäisi ainakin olla tietoisia, että tuollainen "ominaisuus" käyttöjärjestelmästä löytyy.

Sinälläänhän ongelma ei ole suurensuuri, mutta aiheuttaa varmasti hämmennystä ja ylimääräistä synkkausrumbaa. Vaan minkäs teet. Sellaista se on kun lisätään käyttöjärjestelmään uusi ominaisuus jälkikäteen. Koko Trophy-järjestelmä on aikamoista purkkaa purkan päällä toisinaan.
 
Ylös Bottom