JTahti
Well-Known Member
Nimi: Shin Megami Tensei V
Kehittäjä: Atlus
Julkaisija: Nintendo
Alustat: Switch
Lajityyppi: Japanilainen roolipeli
Julkaisu: 12.11.2021
KonsoliFIN Pelisivu
Traileri:
Viimeksi muokattu:
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Näyttää kyllä todella hyvältä omassa genressään. Genressä, johon tutustuin kunnolla vasta Switchin myötä eikä kaduta yhtään tuo tuttavuus!
Ja nämä on syy sille, miksi SMT ei ole herättänyt mussa erityisemmin kiinnostusta koskaan, vaikka JRPG:t muuten lempparigenreihin kuuluukin. Tarina on tällaisissa peleissä mulle se yksi tärkeimmistä vetovoimatekijöistä, vaikka ei sekään yksinään peliä kanna, jos muut elementit pelissä ei toimi.- Pelissä ei ole juuri Storyä
- Pelissä ei ole juuri dungeoneita
- Pelissä ei ole hahmon gearausta
Pistetääs tämä tänne kun tässä oli pari hyvää pointtia, Varsinki niille joille Shin Megami tensei pelisarjat ei ole ennestään tuttuja, nämähän siis eroaa merkittävästi personoista, taistelu systeemiä lukuunottamatta sillä että, Personoissa henkilöiden väliset keskustelut, side content minipelit ja se tarina on erittäin tärkeässä osassa. kun taas Shin megami tenseit on enemmän Monster Developing simulator ja se tarina on täysin toissijainen juttu. ja tässä ilmeisesti sitä tarinaa on vielä vähemmän kun aiemmissa SMT:ssa
tässä 3 tärkeää pointtia
- Pelissä ei ole juuri Storyä
- Pelissä ei ole juuri dungeoneita
- Pelissä ei ole hahmon gearausta
Itsellehän tämä on day one hankinta, johtuen siitä että olen Shin megami tensei fani , ja tiedän aika tasan tarkkaan minkä tyylinen peli sieltä on tulossa, en malta odottaa että pääsee tutkimaan ja metsästämään monstereita tuossa Sandbox tyylisessä open worldissa
On, ehdottomasti! En kuitenkaan koe että tenho olisi mitenkään selittämätön. Taistelusysteemi on aina ollut MegaTeneissä rautaa, alueiden penkominen on kivaa ja ennen kaikkea demonien fuusioiminen (ja värvääminen) addiktoivaa. Koukutun helposti peleihin, joissa pelillisyys on pääosassa eikä niinkään juoni. Tässä osassa estetiikkakin on poikkeuksellisen hieno, aina päähahmon ulkonäöstä upeisiin uusiin demoni-designeihin. Hard-vaikeustaso saattaisikin aiheuttaa liikaa hampaidenkiristystä, mutta Normal oli ainakin minulle melko sopiva - alussa ja keskivaiheilla monessa kohtaa haastava mutta loppua kohden jopa liian helppo.Onko muillakin ollut sitä, että joku selittämätön tenho vetää toistuvasti pelin pariin aina uudestaan, vaikka pomotaistelut aiheuttaisivatkin hampaidenkiristystä? Tässä on nimittäin sitä jotain...
Minä en huomannut oikeastaan pienempiäkään dippejä, mutta ehkä en vain kiinnittänyt asiaan huomiota.roolipelieepos laittaa Switchin äärirajoille, eikä ruudunpäivitys tahdo millään pysyä aisoissa, vaikka tähtäimessä onkin vain 30 freimin nopeus. Tasaiseksi sitä ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa, mutta mitään älyttömiä ”dippejä” ei sentään nähdä.
Valitettavasti meille alkuperäiskielen ystäville ei löydy kuitenkaan japaninkielistä tekstipakettia, minkä voisi myös mainita arvostelussa. Atluksen paha tapa, jonka moni muu julkaisija on jo osannut korjata.Alkuperäiskielen ystäville löytyy samasta paikasta puolestaan japaninkielinen ääninäyttelypaketti.
Kiitos kehuista ja myös tuosta tekstitiedosta! Tuo olikin itselleni uusi juttu, joten täytynee lisätä se tuonne seuraavan kerran, kun olen koneen äärellä.Hyvä arvostelu!
Minä en huomannut oikeastaan pienempiäkään dippejä, mutta ehkä en vain kiinnittänyt asiaan huomiota.
Valitettavasti meille alkuperäiskielen ystäville ei löydy kuitenkaan japaninkielistä tekstipakettia, minkä voisi myös mainita arvostelussa. Atluksen paha tapa, jonka moni muu julkaisija on jo osannut korjata.
Saanen olla hyvinkin eri mieltä. Pokémon-pelien in-game-taistelut tuntuvat toki yksipuolisemmilta (pitkälti helpon vaikeustason takia), mutta kilpailullisessa pelaamisessa tilanne on toinen. Pokémon-pelien MM-kisoja katsoessa ja aiheeseen perehtyneitä artikkeleita (esim. smogon.comissa) lukiessa huomaa, että Pokémonin taistelujärjestelmä on yksi pelimaailman hiotuimmista ja syvimmistä.Oikeastaan tämä on se Pokemon -peli, joka Pokemonin olisi pitänyt olla jo vuosia sitten. On "avoin" kolmannen persoonan maailma tutkittavaksi ja on samoja peruspilareita käyttävä, mutta monipuolisempi vuoropohjainen taistelu.
Voihan se näin olla. Katselen itse näitä molempia pelejä aika kasuaalein silmin ja siinä katselmuksessa SMT tuntuu monipuolisemmalta jo pelkän elementtiheikkouksia hyödyntävän vuorokombotuksen takia. Voin olla toki täysin väärässä, eikä mitään pois Pokemon peleiltä. Tykkään niistäkin.Saanen olla hyvinkin eri mieltä. Pokémon-pelien in-game-taistelut tuntuvat toki yksipuolisemmilta (pitkälti helpon vaikeustason takia), mutta kilpailullisessa pelaamisessa tilanne on toinen. Pokémon-pelien MM-kisoja katsoessa ja aiheeseen perehtyneitä artikkeleita (esim. smogon.comissa) lukiessa huomaa, että Pokémonin taistelujärjestelmä on yksi pelimaailman hiotuimmista ja syvimmistä.