Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sifu - Kung-fun taikaa

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Bildschirmfoto-2021-02-26-um-05.17.06.jpg

Nimi: Sifu
Kehittäjä: Sloclap
Julkaisija: Sloclap
Alustat: PS4, PS5, PC
Lajityyppi: Toimintapeli
Julkaisu: 8.2.2022

ON THE PATH OF VENGEANCE​

The hunt for the assassins of your family will take you through the hidden corners of the city, from gang-ridden suburbs to the cold hallways of corporate towers. You have one day, and countless enemies on your way. Time will be the price to pay.

En löytänyt tästä ketjua. Toivottavasti ei tullut tuplia. Tällaisia Martial-Arts -pelejä on aivan liian vähän. Taistelu näyttää siistiltä ja sehän tässä on se merkitsevä tekijä. Toivottavasti se myös tuntuu siistiltä. Kohtahan se nähdään, sillä pelin julkaisu on ihan nurkan takana. Yhtenä erikoisuutena on se, että kuollessaan hahmo vanhenee selvästi, mutta herää kuitenkin samasta kohdasta mihin kuoli, joten kyseessä ei ainakaan ole perinteinen roguelike, jossa edistymisen menettää kuollessaan.

Sifu on yksinpeli ja ilmeisesti hyvin lineaarinen sellainen. Kaikennäköistä ympäristöstä löytyvää voi käyttää apuna taistelussa.

Reveal Trailer


Gameplay Teaser
 
Tällaisia Martial-Arts -pelejä on aivan liian vähän.

Tästä täysin samaa mieltä. PS1:llä oli Jackie Chan Stuntmaster, PS2-aikakaudella oli Jet Lin Rise to Honor ja heti perään Sleeping Dogs. Olisiko tästä samaan jatkumoon? Traileri näytti kohtalaisen hyvältä.
 
Sellainen lisähuomio, että PC-versio näyttää olevan Epic Games Storen yksinoikeus ainakin näin alkuun. Tämä ei ole optimaalista, mutta viimeksi sitä kautta tuli Kena: Bridge of Spirits pelattua, eikä kauppapaikka sinällään kokemusta huonontanut.

Toinen lisähuomio: peli on julkaisussa "vain" 39,99€. Tämä on tietysti tällaiselle indie/AA -pelille aika normihinta, mutta ihan mukavaa ettei tarvitse maksaa täyttä kuutta- tai seitsemääkymppiä.
 
Joo kyllä tää heti ostoon menee (tai no, ehkä pienten arvostelujen katsomisen jälkeen..). Sijoittuisiko jopa Hong Kongiin...? Yllättävän vähän on sinne sijoittuvia pelejä, eipä tule mieleen kuin muutama.

Kiinnostava myös tuo "vanhenemisen" konsepti, saa nähdä miten se toimii käytännössä.
 
PS1:llä oli Jackie Chan Stuntmaster

Tästäpä pärähti nostalgiatrippi päälle. Kuinka olikaan päässyt unohtumaan vaikka tuli tahkottua kohtuu paljon aikoinaan.

Sifu näyttää ihan mielenkiintoiselle, täytyy laittaa korvan taa ja viimeistään alennuksista poimia.
 
Tästäpä pärähti nostalgiatrippi päälle. Kuinka olikaan päässyt unohtumaan vaikka tuli tahkottua kohtuu paljon aikoinaan.

Sifu näyttää ihan mielenkiintoiselle, täytyy laittaa korvan taa ja viimeistään alennuksista poimia.

Aikanaan tuli pelattua tuo Stuntmaster läpi täydellisesti tms. että sai avattua Jackie Chanille tyypillisen Behind The Scenes / Bloopers-videon. :D
 
Aikanaan tuli pelattua tuo Stuntmaster läpi täydellisesti tms. että sai avattua Jackie Chanille tyypillisen Behind The Scenes / Bloopers-videon. :D

Mä en tainnu koskaan ihan noin pitkälle päästä:D

En enää pidä ko peliä hallussani, niin katsoinpa huvikseen ebayn tarjonnan. Näköjään pompannut Stuntmasterin hinta sinne £60-75 haarukkaan. Noh, ehkä sitä jotkut asiat on parempi jättää muistoihin:D
 
Onkohan Sifu sittenkään minun peli, sillä @P33RO osaa arvostelussaan kertoa, että peli on jopa tuskallisen hankala ilman vaikeusasteen valintaa.


Metacriticin 81 pisteen keskiarvo on ihan jees, mutta sieltäkin pikaisella katsauksella nousee tuo vaikeusaste aika voimakkaasti esiin.
 
Tätähän pitäisi päästä jo pelaamaan tuolla deluxe versiolla mutta eipähän pääse vielä. Jotain ongelmia tuon early accesson avautumisen kanssa ja selvittelevät asiaa.

 
Onpas tämä julkaisu lentänyt häivehävittäjän lailla, olis ilman konsolifin julkaisua mennyt täysin ohitse.

Trailereiden perusteella näytti hyvälle ja ollut state of playssakin isosti esillä, mutta nyt julkaisun alla ei ole kyllä ainakaan omassa feedissä noussut esille millään lailla. Liekkö heikkoa markkinointia vai enkä vaan ole algorytmien mukaan pelin kohderyhmää?

Tämä ollut sellaisessa 'hankintaan paremman puutteessa' - listalla, mutta tämä julkkari-ikkuna Pokemonin ja Horizonin välissä tarkoittaa omalla kohdalla skippiä ja arvostelutkin puhuu kyllä sen puolesta, että menee vasta PS now tai vastaavan kautta hankintaan.
 
Oon siitä kyl samaa mieltä että näin martial art pelei on aevan liian vähän, ps2lla pelasin sitä jet liin peliä ku hullu monta kertaa. Sit matrix pelit vaik ne oliki muka kökköjä oli siinä ihan hienoja kung fu tappeluja. Tämä kyllä menee hankintaan.
 
Oon siitä kyl samaa mieltä että näin martial art pelei on aevan liian vähän, ps2lla pelasin sitä jet liin peliä ku hullu monta kertaa. Sit matrix pelit vaik ne oliki muka kökköjä oli siinä ihan hienoja kung fu tappeluja. Tämä kyllä menee hankintaan.

Kaikkein parhaiten Matrixin sai pelin muotoon Max Payne, johon sai näitä Kung Fu-modeja!
 
Oon siitä kyl samaa mieltä että näin martial art pelei on aevan liian vähän, ps2lla pelasin sitä jet liin peliä ku hullu monta kertaa. Sit matrix pelit vaik ne oliki muka kökköjä oli siinä ihan hienoja kung fu tappeluja. Tämä kyllä menee hankintaan.
Se The Matrix: Path of Neo oli hyvä ja sitä tulikin pelattua todella paljon.

Kyllä tämä Sifu menee myös ostoon heti, kun saa muita pelejä pois backlogista.
 
Se The Matrix: Path of Neo oli hyvä ja sitä tulikin pelattua todella paljon.

Kyllä tämä Sifu menee myös ostoon heti, kun saa muita pelejä pois backlogista.

Joo Path Of Neo oli kyl ihan hyvä, tykkäsin myös siitä kökömmästä enter the matrixsistä.
Jep, sama. Parry-hommia. Skippaan ainakin täysihintaisena.

Slantin arvio (2/5): https://www.slantmagazine.com/games/sifu-review/

Eiks pelin idea oo "kuolla paljon" kun hahmo kuolee se myös vanhenee ja näin myös pikkuhiljaa alkaa oppii yhä paremmaks ja paremmaks. Niin mä ymmärsin, et peli on ns loputon ja hahmo kuolleessaan vaan vahvistuu ja oppii. Näin ainakin luin joskus jostain.
 
Joo Path Of Neo oli kyl ihan hyvä, tykkäsin myös siitä kökömmästä enter the matrixsistä.


Eiks pelin idea oo "kuolla paljon" kun hahmo kuolee se myös vanhenee ja näin myös pikkuhiljaa alkaa oppii yhä paremmaks ja paremmaks. Niin mä ymmärsin, et peli on ns loputon ja hahmo kuolleessaan vaan vahvistuu ja oppii. Näin ainakin luin joskus jostain.
Kun kuolee yli 70-vuotiaana, tulee lopullinen game over. Ikää tulee lisää aluksi vuosi, sitten kaksi ja kohta kuusi vuotta kerralla. Sitten kun kuolee lopullisesti, niin avatut kyvyt nollaantuu.

Lisäksi asiaa vaikeuttaa se, että ikä ei mene taaksepäin. Tokan kentän jos läpäisee 68v, niin yksi epäonnistuminen saattaa päättää pelin seuraavassa kentässä.
 
Kun kuolee yli 70-vuotiaana, tulee lopullinen game over. Ikää tulee lisää aluksi vuosi, sitten kaksi ja kohta kuusi vuotta kerralla. Sitten kun kuolee lopullisesti, niin avatut kyvyt nollaantuu.

Lisäksi asiaa vaikeuttaa se, että ikä ei mene taaksepäin. Tokan kentän jos läpäisee 68v, niin yksi epäonnistuminen saattaa päättää pelin seuraavassa kentässä.
Joo, kyllä tämä on jonkun muun kuin minun peli. :D
 
Joo, kyllä tämä on jonkun muun kuin minun peli. :D
Toki kenttiä voi viilata uudestaan ja niihin löytyy oikoreittejä, joten kannattaa jatkaa pelaamista vaikka hahmolla alkaisi jo hiukset harmaantua. Seuraavalla yrityksellä sitten pääsee ehkä vähän helpommalla.

Mutta itsellä ongelmaksi nousi väistelyn ja torjunnan rytmitys. En vaan opi tuota oikea-aikaista kyykkyä, jolloin turpaan tulee. Nyt sentään voi katsoa Youtubesta mallia, kun embargo on rauennut :)
 
Toki kenttiä voi viilata uudestaan ja niihin löytyy oikoreittejä, joten kannattaa jatkaa pelaamista vaikka hahmolla alkaisi jo hiukset harmaantua. Seuraavalla yrityksellä sitten pääsee ehkä vähän helpommalla.

Mutta itsellä ongelmaksi nousi väistelyn ja torjunnan rytmitys. En vaan opi tuota oikea-aikaista kyykkyä, jolloin turpaan tulee. Nyt sentään voi katsoa Youtubesta mallia, kun embargo on rauennut :)
Tässä tulikin sitten taas ne elementit, jotka takaavat ettei ole minunkaan pelini. Ehkä joskus alesta sitten. Iso ehkä.
 
Ylös Bottom