Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill Origins [Hype]

ULVI

KonsoliFIN Alumni
Tällainen kauheus on rantautumassa PSP:lle näillä näkymin talveksi (Q4, Winter 2006 tai 2007 lähteestä riippuen). Ennakkotiedot lupailevat uusia pelottavia efektejä ja ennennäkemättömän häiriintynyttä ulkoasua Silent Hill -pelille, mikä voikin osittain pitää paikkansa, sillä tuotosta kehittää Climax (joka teki PSP:lle mm. kehutun Key of Heavenin) Konamin sisäisen studion sijaan.

En aluksi halunnut ajatella mitä edellinen tarkoittaisi edes ääni- ja musiikkipuolelle, jos Yamaoka ei ole mukana tuotannossa. Esimerkiksi, mikäli Konami ei anna hänelle lupaa uusien veisujen säveltämiseen, kuullaanko jälleen - leffan tavoin - mainioita Silent Hill 2 -musiikkeja vähän miksattuina vai tekeekö biisit joku muu taho. Noh, ainakin Eurogamerin haastattelun mukaan Team Silentillä ei ole valitettavasti muuta osaa teossa kuin tarinankirjoitus, mutta Yamaokalta sentään tulee musiikki. Tosin Silent Hill Experienceä vartenhan hänen on sanottu vain valitsevan noin 20 aiempia osia varten säveltämiään kappaleita uusien sijaan.
Eurogamer sanoi:
But don't worry: the game's "incredibly convoluted" storyline was written by the Japanese team, and the soundtrack is still being provided by series composer Akira Yamaoka.

"The storyline is convoluted to say the least," Oertel chuckles. "The team in Japan has woven this really complicated story that when you try to figure out and isolate it shifts between different realities. This makes it difficult to pin down time and date and work out what is real and what's imagination. Throw in the multiple endings, and, well...."

Muuta uutta pelissä on linnoittautumissysteemi, jolla voi estää vihollisten etenemisen huoneisiin (siis vähän kuin uusimmassa Resident Evil -osassa, jossa pystyy mm. työntämään laatikoita ovien eteen). Kamerahallinnan taas sanotaan parantavan toimintaa.

Kuten nimestä voi päätellä, Origins (vielä työnimike) muiden ”Zero”- tai esiosajulkaisujen tavoin keskittyy kertomaan, mitä alussa tapahtui (kaupungille ja ihmisille). Peli seuraa rekkakuski Travis Gradyn päätymistä kaupunkiin ja ainakin muista puhutuista hahmoista - Alessa, Dahlia - päätellen selventänee lisää ensimmäisen ja kolmannen osan kuvioita. Saman mainitun haastiksen mukaan kehittäjät tähtäävät tietyllä tapaa Silent Hill 2 -tyyliseen menoon, mikä ainakin omaan korvaan kuulostaa mielenkiintoiselta. Ympäristöt ovat osittain vanhastaan tuttuja (”2/3 uusia”).

Tulee varmasti tsekattua tämäkin osa, mutta tietysti olisin toivonut alkuperäisen tiimin kehittäjäksi. Tosin törmäsin taannoin huhuihin, joiden mukaan Team Silent olisi ollut tekemässä omaa PSP-osaa, joka puolestaan olisi muokattu, leffaa ja peliä yhdistelevä remake ensimmäisestä Silent Hill -pelistä.

Konseptitaidetta:
Näytä liitetiedosto 924 Näytä liitetiedosto 928 Näytä liitetiedosto 926 Näytä liitetiedosto 927 Näytä liitetiedosto 925

Traileri ja GT:n videohaastatteluja: http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2725
Virallinen mutta tiedoiltaan suppea saitti: http://www.konami.com/gs/gameinfo.php?id=194
Eurogamerin haastattelu pelin tuottajan kanssa: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=64615&page=1
ToTheGame-tiedot: http://www.tothegame.com/game.asp?id=5557
Wikipedia-sivu: http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_Hill:_Origins
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

Peli näyttää tajuttoman hienolta ja RE4:ltä apinoitu kuvakulma on aika hemmetin jees-homma. Ei vaan näytä kuvat ainakan pimeiltä paikoilta... Toivottavasti pimeyttä riittää sekä valaistuksellisesti, että ideoiltaan kuitenkin. :eek:
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

Pelkkä tuo lyhyt video antaa jo odottaa paljon, hienolta kun näyttää kaikin puolin. Juuri tuollainen RE4-ohjaus voisikin toimia PSP:llä perinteistä kahden tatin ohjauksen kopiointia paremmin. Jos oletetaan siis, että taisteluissa ei ole välitön kyse siitä, kumpi vetää ensin. (RE4:ssa ainakin alkupuolella saa kaikessa rauhassa tähtäillä kyläläisiä.)

Kuvistakin osa oli sangen oikean tyylistä kamaa. Odotus kovenee ja hankintaan menee.
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

Oli jäänyt huomaamatta IGN:n toinen elokuinen GC-video, jossa näkyi vähän enemmän tuota ohjausta (sisätiloissa). Hieman kankealtahan tuo selkään kiinnitetty näkymä vaikuttaa videon alussa, kun taas tähtäys näyttää yllättävän pehmeältä. Tiettyihin huoneesiin astuessa kamera käyttäytyy vanhojen Silent Hill -osien malliin, eli siirtyy laajempaan lukittuun kuvaan. Tai tietty laajempaan muttei aina paljastavampaan: Silent Hill 4:n silmähuone oli aika jekku :eek:
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

Mitä kuuluu PSP:n Silent Hill Originsille?

- Akira Yamaoka on säveltänyt peliin 15 uutta musiikkiraitaa (!)
- Ohjaus uusittu täysin: jo esitellyn RE4-kuvakulman sijaan tapahtumia katsellaan vanhoista näkymistä: "Camera control is more or less automatic because there's no second analog stick to give you manual control, but you can hit the L button to center the perspective behind your back."
- linnoittautumissysteemistä luovuttu
- aseet hajoavat (ei tuo nyt niin uusi ominaisuus ole, varmaan SH4:n tapaan golfmaila ei montaa iskua vääntymättä kestä jne.)
- sekä pelin että välidemojen graafinen taso noussut
- julkaisu Q3 2007 (ei varmistusta)

GameSpot UK: http://uk.gamespot.com/psp/adventur...vert&om_clk=newlyadded&tag=newlyadded;title;1

IGN:n setti sanoi:
IGN: What was the concept behind including the various "cineractive" moments, like the fast button presses during certain battles?

Tuottaja William Oertel: Players are more sophisticated today, and they expect more from their gameplay. These struggle moments enhance the intensity of the combat and really bring home the threat Travis faces. Plus, we get a chance to get the camera up close to the action, so you can see what you're fighting against in vivid detail. With the smaller screen of the PSP, we think this really adds to the overall experience.
http://psp.ign.com/articles/782/782865p1.html

Muistaakseni Thomas Puha kertoi useita kuukausia sitten (viime vuoden puolella) blogissaan, että Team Silent ei hirveästi lämmennyt tälle Climaxin projektille, mutta ilmeisesti kehittäjät ovat nyt löytäneet yhteisen sävelen, kun pelistä muovautuu entistä totutumman kaltainen Silent Hill ja mukana on jopa itse herra Akira Yamaokan uusia raitoja.

Oliver sanoi:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

Hitsi vieköön. Rakastan Silent Hillejä, jos pelataan isolla porukalla.
Ei rohkeus riiä yksinpelaamiseen. :| Harrrrmi. Oisin halunnu tän.
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

Noniin, peli o nyt vihdoinkin julkaistu myös euroopassa:p Tuli postisedän kärrystä tänään ja ensivaikutelman perusteella tämä PSP:n Silent Hill on varsin onnistunut tapaus:) Vähän epäilin uuden alustan soveltuvuutta peliin, varsinkin, kun valaistuksella on ollut suuri vaikutus tunnelmaan aikasemmin peleissä ja PSP:stä lähtee kyllä tehoja vaikka mihin, komein peli tähän asti PSP:llä:eek: Hienoa työtä, Climax! Kyllä ne jenkitkin näyttää osaavan tehdä hyvää kauhua siinä missä Japsit:rolleyes: Taattua laadukasta Silent Hill-kamaa!
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

mano sanoi:
Noniin, peli o nyt vihdoinkin julkaistu myös euroopassa:p Tuli postisedän kärrystä tänään ja ensivaikutelman perusteella tämä PSP:n Silent Hill on varsin onnistunut tapaus:) Vähän epäilin uuden alustan soveltuvuutta peliin, varsinkin, kun valaistuksella on ollut suuri vaikutus tunnelmaan aikasemmin peleissä ja PSP:stä lähtee kyllä tehoja vaikka mihin, komein peli tähän asti PSP:llä:eek: Hienoa työtä, Climax! Kyllä ne jenkitkin näyttää osaavan tehdä hyvää kauhua siinä missä Japsit:rolleyes: Taattua laadukasta Silent Hill-kamaa!

Samaa mieltä noista grafiikoista. R&C:n tasoa :cool:
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

TheHutista tuli ostettua spontaanina heräteostoksena Castlevania: Dracula X Chroniclesin ohella (2 PSP-peliä £25), lähinnä mielenkiinnosta sarjaa kohtaan, en ole koskenutkaan niihin sitten MGS:n mukana tulleen SH demon jälkeen. Pari tuntia takana ja on kyllä onnistunut varsin hyvin koukuttamaan, tunnelma on kyllä mukavan hiostava, ruudun koosta huolimatta. En kyllä kauheasti pidä aseiden hajoamisideasta, mutta toisaalta, mikäs siinä kun nyrkeillä mätkiminenkin luonnistuu ainakin kahden ensimmäisen vihollistyypin kanssa. Saas nähdä innostuuko tässä koittamaan aikaisempia Silent Hillejäkin.
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

TheHutista tuli ostettua spontaanina heräteostoksena Castlevania: Dracula X Chroniclesin ohella (2 PSP-peliä £25), lähinnä mielenkiinnosta sarjaa kohtaan, en ole koskenutkaan niihin sitten MGS:n mukana tulleen SH demon jälkeen. Pari tuntia takana ja on kyllä onnistunut varsin hyvin koukuttamaan, tunnelma on kyllä mukavan hiostava, ruudun koosta huolimatta. En kyllä kauheasti pidä aseiden hajoamisideasta, mutta toisaalta, mikäs siinä kun nyrkeillä mätkiminenkin luonnistuu ainakin kahden ensimmäisen vihollistyypin kanssa. Saas nähdä innostuuko tässä koittamaan aikaisempia Silent Hillejäkin.

Kolmonen on helposti lähestyttävä ja sisältää ehkäpä komeimmat PS2-graffat. Ja hirveimpiä kohtauksia mitä konsoleilla on nähty.

Kakkosen tarina on legendaarinen, mutta pelaaminen on vähän jäykempää kuin kolmosessa.

EDIT: Siis mitkä tahansa psp-pelit tuohon hintaan??
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

Kolmonen on helposti lähestyttävä ja sisältää ehkäpä komeimmat PS2-graffat. Ja hirveimpiä kohtauksia mitä konsoleilla on nähty.

Kakkosen tarina on legendaarinen, mutta pelaaminen on vähän jäykempää kuin kolmosessa.

EDIT: Siis mitkä tahansa psp-pelit tuohon hintaan??

Täytyy kai katsella jos intoutuisi pelaamaan tuon kolmosen, pidän kuitenkin Originsin kontrolleista ja jos muistan oikein, (ilmeisesti) ensimmäisessä ja toisessa oli RE-tyylinen ohjaus?

Hutissa oli viime viikolla PSP-kampanja, jossa myytiin tiettyjä pelejä yhteishintaan £25. Ainoat mielenkiintoiset pelit oli juurikin SH Origins ja Castlevania (joka osoittautui pettymykseksi).
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

Voin ostaa Vanian ;)

Ja kolmosessakin on tuo tankkiohjaus, joskin siinä se ei pahemmin ketuttanut.
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

Voin ostaa Vanian ;)

Ja kolmosessakin on tuo tankkiohjaus, joskin siinä se ei pahemmin ketuttanut.

En myy. Enkä taida sittenkään hankkia tuota kolmostakaan. Vihaan ylikaiken ohjauksella tehtyä - keinotekoista - kauhutunnelmaa. Ehkä sitten vois katsella miten on V:n laita kun tulee.
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

Kait nyt olet aukaissut Dracula X Chroniclesta Symphony of the Nightin? Ei sitä erkkikään pelaa pelkän Rondo of Bloodin takia.
 
Vastaus: Silent Hill Origins [Hype]

Kait nyt olet aukaissut Dracula X Chroniclesta Symphony of the Nightin? Ei sitä erkkikään pelaa pelkän Rondo of Bloodin takia.

Pientä off-topicia, mutta vastaan: Avasin sen illan DXC pelailun jälkeen, ärsyynnyin siihen niin pahasti, että tyydyin itseni rankaisun sijaan lataamaan valmiin saven jossa ne oli jo avattu. Symphony of the Night on selkeästi parasta koko pelissä (myös alkuperäinen Rondo of Blood on viihdyttävää pelattavaa).
 
Ylös Bottom