Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Sims 4

Omenanraato

Well-Known Member
Nimi: SIMS 4
Genre: Elämäsimulaatio
Alustat: PC, PS4, XOne
Kehittäjä: Maxis the Sims Studio
Julkaisija: EA
Julkaisupäivä: 14.11.2017 (Deluxe edition), 17.11.2017 (normaali versio), pc:lle jo paljon aikaisemmin
Kieli: Peli on täysin suomenkielinen

Tietoja:
The Sims 4 julkaistaan 17. marraskuuta 2017 konsoleille Playstation 4 ja Xbox One. Samana päivänä julkaistaan myös The Sims 4 Deluxe Party Edition, joka sisältää itse peruspelin ja Täydellinen Terassi-kamasetin. Lisäksi vielä samana päivänä julkaistaan Bundle Pack, joka sisältää Kaupunkielämää-lisäosan, Vampyyrit-game packin ja Klassista Luksuskamaa-kamasetin. Jos ennakkotilaa The Sims 4 Deluxe Pary Edition pelin, niin saa ilmaiseksi Täydellinen Terassi kamasetin ja saa pelin 3 päivää ennen virallista julkaisua eli 14.11.2017.

Trailer:
 
Pelin olin ennakkotilannut jo syksyllä, koska tästä tyttö ja vaimokin innostuu. Myönnettävä on, että aikanaan olen itsekin aika jumissa Simsiin ollut.
No äsken huomasin, että ei ole mitään season passia tms, vaan joku bundle, mikä sisälsi vaikka mitä, mutta hintana peli mä hinta uusiksi, eli 50e. Ostin sen kuitenkin suorilta käsin.

1,5h testaukset tein ja hieman on Simsit kehittyneet niistä ajoista, kun minä olen pelannut. Kaikkea o ja paljon, ehkä jopa liikaa.

Ps4 Pro kyykkää jatkuvasti tosi pahasti ja peli on hyvin nykivää ihan fps puolesta, mutta sitä pahentaa järkyttävät kontrollit ja todella huono kameran liikuttelu. Kyllä niihin jo tuossa ajassa alkoi tottumaan, mutta vähän pettynyt olen EA:han tuolta osalta, koska esim Cities Skylinesissa rakentelu toimii paljon paremmin ja valikot paljon paremmat konsoleille. Nyt menty vähän PC kloonilla mikä ei oikein toimi.

Juuri tähän peliin on kaikki kaikessa suomenkielinen toteutus ja sd on tehty hauskasti ja mallikkaasti. Katselkaapa joskus niitä päivityshistoria tietoja pleikan käyttiksen kautta. EA osaa ainakin tämän kanssa ottaa sen vähän huumorilla. :)

Peli itsessään meinasi jo nyt jumittaa mut yöksi, vaikka piti vain kontrollit opetella huomista varten, kun tytön kanssa aletaan pelaamaan. Peli itsessään vaikuttaa erittäin hyvältä, mutta kontrollit ovat kauheat. Pistetään mietteitä lisää kun on tunteja enempi alla.

Edit:
Tunnin streamin tein:
 
Viimeksi muokattu:
Alotin alusta pelin ja suoraan kadulle, eka nainen joka vastaan tuli. Suoraan lähestymistä -> treffeille -> yöksi mun luo -> 4 kertaa lapsen tekoa.

Aamulla kosin, kolmantena syntyi lapsi ja mentiin naimisiin ja nyt asutaan saman katon alla.

Paitsi, että muuton jälkeen tallensin, peli tilttas siihen ja nyt mulla ei ole perhettä, vaan se menee muutto vaiheeseen ja käskee luomaan uuden simin..
 
Nyt peli päätti kaatua, eikä lähde enää päälle. Tulee Sims 4 logo, ruutu mustaksi ja koko pleikka buuttaa itsensä..
En tiedä mitä täs voi tehdä. :/
 
Muksut tätä on enimmäkseen pelannut, mutta kun päivitys muutti vähän kontrolleja, niin päätin pelailla taas muutaman tunnin.

Mulla oli pariskunta ja vauva, ensin muutin sen taaperoksi.
Vaimo kotiin hoitamaan lasta ja lähdin miehen kanssa ulos.

Ensimmäinen vastaantuleva nainen ja pelkkää flirttiä kokoajan, lopulta treffeille aamupäivän aikana. Kun treffit loppui, uudet perään.
Tän aikana vaihdettiin suudelmia ja siitä tuli tyttöystävä.

Sen jälkeen kotiin, herätin vaimon ylös sängystä, kutsuin uuden tytön pelehtimään sänkyyn. Vaimo läpsi poskelle jokaisen session välissä. Tätä pelehtimistä ja läpsintää harrastettiin yli vuorokausi. :p

Vaimon laitoin tappelemaan naisen kanssa, miehen taas kokoajan suutelemaan ja tekemään kaikkea yhdessä vaimon edessä, mutta ei. Itsestään ne ei eronneet.
Lopulta vaimon laitoin sanomaan et nyt riitti, se on ero.
Mies tuli surulliseksi tästä ja oli allapäin 2-3 päivää, kun taas vaimo ei ollut moksiskaan. Lisäksi mies oli vihainen vaimolle, kun olin mennyt vahingossa vaimolla flirttailemaan sille naiselle. :D:D

Mutta eipä tää muuttanu pois..
Lopulta maailmojen hallinnasta siirsin naapuripariskunnan vaimon jonnekin toiseen maailmaan. Mun lapsi ja vaimo muutti naapurin miehen luokse asumaan, jotta voin rauhassa pelehtiä tyttöystävän kanssa. :rolleyes:

Huvittavinta tässä oli se, että ensimmäisenä hetkenä yksin talossa..puhelin soi. (Ex)Vaimo soittaa ja pyytää päästä kylään. Lisäksi äijän ne päähänpistot liittyi vain ex vaimoon, ei nykyiseen tyttöystävään. Ja puhelimesta ”keskustele kumppanina” soittaa ex vaimolle. :D
Kuitenkin suhteissa näkyy että eronneet ja tyttöystävä uuden naisen kohdalla.

Hauskoja hetkiä oli kyllä, kun noille poskelle läpsimissessioille naureskelin. o_O:D:p
 
Tuli taas pelailtua lasten kanssa tätä ja menee niin mulla kuin lapsilla todella nopeasti into tuon ohjauksen kanssa. Tää huutaa hiiritukea todella kovaa. Tosin esim Cities Skylinesia pädin kanssa ei ole pientäkään ongelmaa, joten kyllä se tässä on vain luvattoman huonosti toteutettu..

Duunipäivä ja tässä kuussa tulevaa kissat/koirat lisäosaa lapset kovin kinuaa, mutta 40e/kpl. Ei hyvää päivää mitä hintoja. Kaikki lisurit kun ostaa niin varmaan 200e menis, eikä mitään season passeja tarjolla.

Onko muka tuolla 40e tarjolla kokonaisen pelin arvosta lisää juttuja? Varsinkin kun kontrollit vie kaiken ilon kuitenkin..
Huoh, miksi ei voi tukea hiirtä..
 
Bugittaako peli vai onko jonkin päivityksen aikaansaannosta kun uran ylennysvaatimuksissa ei näy enää työuran kohentumiseen vaadittavan mielialan väriä?
 
Onko xbox versio suomenkielinen vai onko pelistä liikkeellä eri versioita? Tytär oli kaverilla pelannut simsiä ja ajattelin pukin konttiin pistää. Ja mistä tuo 12 ikäraja tulee? Oon aika tarkka ollut ikärajoista mutta mitä peliä vilkaisin niin ajattelin et voin sen ostaa 10 vee täyttävälle.
 
Onko xbox versio suomenkielinen vai onko pelistä liikkeellä eri versioita? Tytär oli kaverilla pelannut simsiä ja ajattelin pukin konttiin pistää. Ja mistä tuo 12 ikäraja tulee? Oon aika tarkka ollut ikärajoista mutta mitä peliä vilkaisin niin ajattelin et voin sen ostaa 10 vee täyttävälle.
On suomenkielinen ainakin jos Suomesta ostaa (jotkin nettikaupat voi myydä muitakin versioita jos niillä on varasto jossain muussa maassa).

Kaippa tuo on k12 sen vuoksi, että siinä voi näännyttää nälkään, hukuttaa, tehdä lapsia (sensuroituna peiton alla) jne. Eli lähinnä siksi et on pakko laittaa tuo raja.

Oma tyttäreni on pelannut jo muutaman vuoden SIMS:iä ja itsekin pelailen, enkä näe mitään syytä miksi en olisi antanut pelata. Onhan tuo samainen peli (muistaakseni) Saksassa ikärajalla k3, jossain muualla oli k7 ja jossain taisi olla jopa k16.
 
Arvostelin The Sims 4:n uuden Yliopisto-lisärin. Oli piiiitkästä aikaa tosi kiva pelailla Simssiä, se edellinen Unelmasaari-lisäosa ei ollut oikeastaan minun mieleeni.


Jos täältä löytyy muuten Sims-pelaajia, niin käytättekö miten paljon huijauskoodeja? Simin ihan virallisilla kotisivuilla kehotetaan käyttämään huijauskoodeja, mikä on minusta vähän hassua. Itse käytän melkein pelkästään Motherlode-komentoa, koska oon niin laiska käymään töissä ;o
 
Sorruimpa platinoimaan tämän kun huomasin että on melko ripeä ohjefilmi aiheeseen tubessa. Tyttö pelannu tätä ja kyllähän se ahdisti henkisesti kun muutama prosentti pokaaleista oli vaan ansaittu. Aivan karmea peli, tökkii, pätkii ja jumittaa. Valikot tönkköjä. Noin 2-3h nautin tästä tekeleestä ja en tule koskaan enää palaamaan kapula kädessä tähän, katsomaan joudun kyllä jatkossakin sattuneesta syystä. Tähän käy hyvin vanhan, viisaan ja lapsettoman työkaverini lause. Ken kuksii se maksaa.
 
Mä en käytä koodeja ollenkaan. Mun mielestä on mukavempi pelata ilman koodeja.
Kyl siel osa tuo niin paljon vapautta ja parantaa pelin rajotteita. Esim se et voit sijoittaa esineen minne vaan. Monipuolistaa hommaa hulluna, eikä ole huijausta niinku joku rahakoodi.
 
Oon kai vähän huono simittäjä, mutta multa on jääneet nää kamasetit pikkasen vähemmälle huomiolle. Päätin viimein korjata huonon käytökseni, ja kokeilin uutta Näppärää neulontakamaa -tavarapakettia. Ihan kiva ja viihdyttävä kamasetti on kyseessä, varsinkin jos tykkää kutomisesta. Itse en osaa kutoa edes villasukkia ja näen vieläkin painajaisia ala-asteen tekstiilityön tunneista :p Mutta metallimusiikkia mie rakastan!

 
Mie eilen illalla ihan into pinkeänä odotin uuden game packin julkistusta, ja sit sieltä tulikin Star Wars -teemainen paketti. Tykkään kyllä Star Wars -leffoista, mutten sen kummemin halua Tähtien Sotaa Sims-leikkeihini. Hienoa tietenkin, jos joku tästä innostuu!

 
Noin 15 minuuttia sitten julkistettiin The Sims 4:n uusi iso lisäri Snowy Escape eli Lumisten vuorten maa. Trailerin perusteella näyttää tosi kivalta! Varmaan aika moni tulee ihastumaan tähän lisäriin, koska me nörtithän tunnetusti tykätään kaikesta Japaniin liittyvästä :D Tai ainaki mie tykkään.

Expansion pack julkaistaan 13. marraskuuta.

 
Ylös Bottom