Snow (Early Access)

Omenanraato

Well-Known Member
Nimi: Snow
Genre: Free to play laskettelu, nyt maksullinen Early Access
Alustat: PlayStation 4, Xbox ONE(?) & PC
Pelimoottori: CryEngine
Kehittäjä: Poppermost Productions
Julkaisija: ??
Julkaisupäivä: Ei tiedossa
Alkuperäinen julkaisupäivä: 10. lokakuuta 2013, PS4 2016 Early Acces
Nettisivut: www.snowthegame.com

Olin kirjoittamassa tän Steepin ketjuun (syy selviää alempaa) pelin tilanteesta johtuen, mutta ajattelin et tää ansaitsee sittenkin oman ketjunsa.

Tuli Sonyltä alennuskoodi sähköpostiin millä sai koko ostoskorin sisällöstä -40%. Ilmeisesti kaikki ei tälläistä saanut, mutta en meinannut keksiä ostettavaa. Yli tunnin selailin storea kun koodi vanhenee huomenna.

No lopulta vahingossa silmiin osui Snow, hintaan 19,95e, joten alennuskoodilla jäi maksamaan reilut 11e. Nyt kun pelin näin siellä tarjolla, muistan tapauksen. Odotin innolla ja ikinä en peliä ostanut, koska ajattelin Early Accesin kestävän 6-8kk ja sit se on free to play. Lopulta olin unohtanut koko teoksen.

No itse peliin. Peli on siis ruotsalaisen muutaman miehen indie tuotos, joka on Early Accesissa. Tullut pc:lle joskus 2013?? Ja pleikalle 2016. Kun peli julkaistaan on sen tarkoitus olla free to play.....MUTTA.
Tässä tulee nyt iso mutta, peli oli viime vuonna todella isoissa ongelmissa ja rahat oli loppu ja mitään pätsejä ei tullut koko vuoden aikana käsittääkseni. Myöskin some/nettisivut piti lähes koko vuoden hiljaiseloa, poislukien ilmoitus ongelmista.
Nyt pari päivää sitten oli tullut tiedoite, että tähän vuoteen lähdetään uudella taktiikalla ja lyhyen ajan sisällä olisi tiedotettavaa. Tarkoittaako ettei peli tule olemaan free to play, vaan myydäänkin kunnol pelinä ja ovat saaneet rahoituksen? Tiedä häntä. Mutta jotain elonmerkkejä jälleen luvassa.

Tiesin siis ostaessani et ostan pelin joka on Early Accesissa, ei ole päivitetty yli vuoteen ja iso todennäköisyys on ettei mikään enää edes kehity.
Onko peli siis siitä huolimatta rahansa arvoinen?
NO KYLLÄ!

Ihan oikeasti tälläisenään tuntuu et on enemmän sisältöä ja paremmin toteutettu kuin Steepissä. Voisin jo nyt maksaa uusiksi täyden hinnan ja silti olisi rahansa arvoinen,
Pelissä pääsee suksilla, laudalla ja moottorikelkalla.
Eri vuoria ja rinteitä on paljon, joihin siirrytään käytännössä ilman lataustaukoja. Parasta vieläpä et rinteen alhaalla on hissi millä voit oikeasti nousta ylös tai siirtyä seuraavaan rinteeseen. Toki suoraan takaisin siirtyminen onnistuu myös.

Rinteissä on reilejä, hyppyjä jne. Eli fiilis on kuin olisi isossa laskettelukeskuksessa ja alue tuntuu ihan valtavan isolta. Steep kävi tylsäksi heti, tämä taas tarjoaa oikeasti kunnon leikkikentän sinne.

Mikä parasta, on ohjaustuntuma ja kontrollit todella paljon paremmat kuin steepissä ja peliä on todella iso nautinto pelata.
Ote on selvästi steeppiä realistisempi ja rauhallisempi, olematta kuitenkaan simulaatio. Hypyt ja paikat on hyvin aidon oloisia, ainoastaan laskeutumisessa annetaan siimaa.

Varsinaisia bugeja ei osunut silmiin, välillä kuva voi vähän välkkyä eri valaistuksessa, tai piirtoetäisyys olla suht lyhyt, mutta muutoin peli pyörii todella hyvin, ilman lataustaukoja ja on äärimmäisen monipuolinen.
Huolimatta et Steep oli plussapelinä, maksaisin ennemmin tästä. Aivan kevyesti paras laskettelupeli sitten Amped sarjan ja se on todella paljon se..onhan peli ihan Early Accesin ekoissa versioissa.
Vaikka tätä ei kehitettäisi yhtään enää ikinä, voin suositella laskettelupelien ystäville ihan varauksetta.


Tässä vielä uusin tiedote:
2018 was a hard year for SNOW and Poppermost, so we're starting this year differently. We can't announce anything yet, but we hope to have some exciting news in the coming days and weeks.

Stay tuned!


Ja tässä viime kesän huonot uutiset:
You are probably reading this blog post hoping for news of new features, fixes and content updates to SNOW - unfortunately, that’s not what this particular post is about. As you may have noticed, we have been relatively quiet over the last 6 months - no blog posts, updates, and very little social media or Discord presence. This has been for many reasons, which I will attempt to explain as transparently as possible to bring you up to speed on where we are today and what the future holds for SNOW.

Since the initial free-to-play release of SNOW in 2015 we have struggled to reach profitability. The implementation of Ski Passes this past winter was our latest attempt to impact our revenue. We knew this move would be controversial, but also believed we needed to do something/anything to move the needle - even if it meant potentially angering our user base. Sadly, even this more drastic game update didn’t provide the changes we had hoped for, and instead just brought a wave of negative reviews on Steam. At this point we lost faith in our ability to find new ways to reach profitability and no longer had the confidence of our patient shareholders. We needed help, as we were quickly running out of money with no investments expected in the foreseeable future.

Thankfully we were able to find some consulting work to temporarily pay the bills, although this meant that our time was fully occupied and we had to stop working on SNOW. During this same time, we also began conversations with a larger game developer who showed interest in acquiring the company and team, and continuing development of SNOW. Unfortunately at the end of April, the deal fell through. This left us in a very bad position as our short-term consulting contract ended and we were not acquired as hoped. Therefore, for the first time, we were unable to pay any salaries and were forced to let go of our remaining employees. Furthermore, we needed to cut all non-essential costs (salaries, our office, SNOW multiplayer servers) in order to make sure the company would stay afloat, and the core game servers could continue running.

So, what does this mean for SNOW?
SNOW’s future is uncertain at the moment. Markus and I have spent the last 7 years working on this game and don’t want to see it die - but it will take some time to find SNOW a new home or devise a clever way to keep a version up and running. Some work has been made towards a future game update, including improvements to Tyro Valley and the Winter X Games 2018 level, but we won’t be able to release this until we have some technical support to finalize the build. We are currently investigating all of our options, and talking with other game developers and publishers about various paths forward.

So that’s where we are today. Markus and I are still around and will be spending the summer continuing to look for a way to save the game and everything we have built.

Thank you for your patience and understanding. We started this company knowing that the road to success would not be easy and we would not have gotten this far without the amazing support and dedication of our community - people like you. So, thank you, we are eternally grateful.
 

Ambster

Member
Koitin löytää tietoa kuinka on boxille tulossa, mutta mitään missään näy. Pleikalle jo 2017 loppunu diili kumminkin.. Aika raakileen näköinen vielä vs steep, mutta voishan tossa olla potentiaalia. Vähän eri tavalla tykkäis temppuja tehdä kuin steepissä. Steepissä vaikea tehdä perus hienoja hönyjä ym jippailua ja helppoa taas kaikki överöinti. Joku tommonen realistisempi olis jees ja vielä kun saisi online kisat.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Koitin löytää tietoa kuinka on boxille tulossa, mutta mitään missään näy. Pleikalle jo 2017 loppunu diili kumminkin.. Aika raakileen näköinen vielä vs steep, mutta voishan tossa olla potentiaalia. Vähän eri tavalla tykkäis temppuja tehdä kuin steepissä. Steepissä vaikea tehdä perus hienoja hönyjä ym jippailua ja helppoa taas kaikki överöinti. Joku tommonen realistisempi olis jees ja vielä kun saisi online kisat.
Oikeastaan se raakileisuus liittyy kahteen asiaan. Eli valojen välkkyminen on todella rajua monessa tilanteessa. Ja peli kaatuu ärsyttävän monella pelisessiolla.

Noin muutoin mua ei ärsyttäis mikään, vaikka esim jotkut animaatiot/tilanteet näyttää vähän tönköiltä. Se itse pelaaminen on ekaa kertaa (sitten Amped sarjan) todella hauskaa verrattuna normi laskettelupeleihin.

Hymy tulee huulille kokoajan kun tekee temppuja ja huomaa, että näin tää menis oikeastikin. Kaikessa näkee että edes täysin valmiina tämän tuotantoarvot ei olisi Ubisoftin tasolla. Mutta näkee myös nyt jo miten on oikeasti tekijöillä ollut tietoa ja intohimoa miten tälläinen peli kuuluu tehdä.
Harmi kun tuota itse ohjauskokemusta ei näe videoilta, se kun on oikeasti todella hyvä. Vaikka toki sen hienoisen realistisuuden vuoksi monet asiat on vaikea toteuttaa, mutta se on todella nautinnollista. Toisaalta kun on itse lautaillut, niin kaikki vauhdista jne. täytyy ottaa realistiseksi, eikä aina voi mennä täysiä.

Pelailin viikonloppuna tätä enempi ajatuksella ja harmittaa entistä enemmän etten tätä löytänyt aikaisemmin. Entistä enemmän toivon myös ettei pelin taru jää tähän, sillä kahteen konsolisukupolveen parasta lumessa laskua.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Pc versio saanut 1.0.0 pätsin. Toivotaan et pleikka saa myös kohta. Yli vuosi edellisestä pätsistä oli. Eli jotain rahoitusta on saatu jostain.

Ite peli on hyvä ongelmineen ja potentiaalia hurjasti. Mutta tuo passi systeemi, jolla ostetaan oikealla rahalla x ajaksi tietyt laskupaikat ei oo mun makuun. Pakettiin sisältyi 6kk kaikki auki, mutta tuskin jatkan oikealla rahalla myöhemmin. Tyydyn ilmaiseen vuoreen.
Eri juttu jos rahalla ostettais ikuinen oikeus.

Toinen mikä pisti ärsyttämään. Käytin 5e oikeaa rahaa, jotta sain editorin auki ja nyt saa tehtyä hyppyreitä, reilejä jne. MUTTA, tuossa aukesi vain editor ja kaupanpäälle sai muutamat hyppyrin/reilit.
Ja niitä on tosiaan yksi kpl per esine.
Jos haluat erikoisempia, tai enemmän...ne on ostettava oikealla rahalla jokainen. Wtf oikeasti??? Toki hinnat oli 0,03-0,05e, mutta silti. Toi on jo härskiä tapaa viedä eteenpäin.

Toki pelin on tarkoitus olla free to play julkaisussa, mutta en tykkää tästä tyylistä..
 
Ylös Bottom