Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sonic Lost World

JTahti

Well-Known Member
  • 3D tasohyppely
  • Wii U ja 3DS
  • Julkaisupäivä: 18.10.2013
Play Together Trailer


Peli on saanut vähän vaikutteita Mario Galaxystä.
 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Sonic Lost World

Wii U version arvostelut saatiin vasta julkaisupäiväksi.
Eurogamer 4/10
Eurogamer ei oikein lupaa hyvää - huonot kontrollit, epäreilut viholliset.
 
Vastaus: Sonic Lost World

aika jäätäviä scoreja saanut kyllä. Hitto...olin ihan varma, että tästä tulisi laatupeli
 
Vastaus: Sonic Lost World

Pikainen silmäys Metacriticiin näyttää melkoista hajontaa arvosanoissa. Itse varmaan pääsen käsiksi peliin ensi viikon aikana ja mielenkiintoista nähdä miltä se oikein vaikuttaa. Oli ihan positiiviset odotukset peliä kohtaan, mutta saapa nähdä. Ei kuitenkaan pidä alkaa liikaa maalailemaan piruja seinälle, sillä onhan ennenkin keskinkertaisia arvosanoja saaneet pelit yllättäneet positiivisesti.
 
Vastaus: Sonic Lost World

Pikainen silmäys Metacriticiin näyttää melkoista hajontaa arvosanoissa. Itse varmaan pääsen käsiksi peliin ensi viikon aikana ja mielenkiintoista nähdä miltä se oikein vaikuttaa. Oli ihan positiiviset odotukset peliä kohtaan, mutta saapa nähdä. Ei kuitenkaan pidä alkaa liikaa maalailemaan piruja seinälle, sillä onhan ennenkin keskinkertaisia arvosanoja saaneet pelit yllättäneet positiivisesti.

Totta. Eipä TW101:kään saanut kovinkaan kummoisia scoreja, mutta aivan loistava pelihän se on.
 
Vastaus: Sonic Lost World

Minulla oli itseasiassa Sonic ennakkotilattu Verkkiksestä ja olen päässyt jo ekan maailman läpi. Pelin alussa olin ihan solmussa että mitkä tässä on napit? Ei ole tutoriaalia. Ei muuta kuin home nappia ja elektrooninen ohjekirja tulille. Ei ole sentään koko ohjainta mapattu täyteen xyab napitkin on jaettu puoliksi kahteen toimintoon - hyppy ja alaisku. Pari ekaa pomotappelua tuntuu tylsältä väsytystaistelulta. Semmoinen olo että kaipaa harjoittelua ja oikeaa tekniikkaa että osaa pelata tätä. En ole ihan varma miten noita liikkeitä käytetään oikeaoppisesti. Eurogamerin arvostelun kommenteissa luki että joku pääsi tämän viidessä tunnissa läpi.
 
Vastaus: Sonic Lost World

Nyt osaan jo vähän pelata tätä. Continueita kuluu kyllä tasaiseen tahtiin. Tykkään tämän omaperäisestä kenttäsuunnittelusta.
 
Vastaus: Sonic Lost World

Eilen pääsin viimein käsiksi Sonicin uuteen seikkailuun, ja ensimmäisen maailman jälkeen fiilikset ovat vähintäänkin ristiriitaiset. Peli ei kauheasti pitele kädestä mikä on ihan ok, mutta kontrollit on paikoin laitettu turhan monimutkaisiksi. Ensimmäiset kentät meni läpi melko vauhdilla, eikä niiden suunnittelusta oikein osannut sanoa juuta eikä jaata. Mielenkiintoista nähdä miltä peli alkaa maistumaan kunhan saa tuon ohjattavuuden hallintaan ja pääsee näkemään noita muitakin maailmoita.

En vielä uskalla tätä alkaa tuomitsemaan, mutta jotenkin on vain fiilis, ettei Sonic Team ole tämänkään kanssa oikein onnistunut. Ehkä Segan olisi aika luovuttaa 3d-Sonicin suhteen ja keksiä vauhtisiilille jotakin muuta tekemistä. No, jospa tämä tästä vielä tempaa mukaansa ja näyttää todelliset kyntensä. Odotukset eivät kuitenkaan ole alun jälkeen kovin korkealla.
 
Vastaus: Sonic Lost World

En tykkää kun joutuu grindaamaan ekan maailman ekaa kenttää läpi jotta saa pelastettua tarpeeksi elukoita jotta saa myöhempien maailmojen viimeisen kentän auki. Lisäksi pomotappelut ovat aneemisia.
 
Vastaus: Sonic Lost World

En tykkää kun joutuu grindaamaan ekan maailman ekaa kenttää läpi jotta saa pelastettua tarpeeksi elukoita jotta saa myöhempien maailmojen viimeisen kentän auki. Lisäksi pomotappelut ovat aneemisia.

Mitä pidemmälle tässä pääsee, niin sen enemmän tässä kyllä alkaa ongelmia ilmetä. Kenttäsuunnittelu on kyllä paikoin ihan hauskaa, mutta se ei kyllä lopulta paljoa paina pelin muiden ongelmien rinnalla. Pomotappelut on todellakin aneemisia. Ei kyllä kauheasti ole vakuuttanut tähän mennessä.
 
Vastaus: Sonic Lost World

aika jäätäviä scoreja saanut kyllä. Hitto...olin ihan varma, että tästä tulisi laatupeli

Parasta internettiä: mahdotonta sanoa olitko tosissasi vai et.
Ja ei, en ole pelannut Sonic-peliä, enkä pelaa. Koska nyt on vuosi 2013 eikä 1993.
 
Vastaus: Sonic Lost World

eeeh...what? Mitäs sitä nykyään sitten kuuluu pelata? CoDia?

Ja lisää kättä poloveen :D
No esim. mitä tahansa pelisarjaa joka on tuottanut jotain järkevää viimeisen 20 vuoden aikana? Ei siinä, kukin nauttikoon juuri siitä mistä haluaa, itse en ole yhtäkään CoDiakaan ostanut. (Tuli muuten erityisen paha typo edelliseen viestiin, en siis pelaa tätä peliä, ysärillä Sonicit oli kyllä kovaa kamaa.) Humoristisen viestini pointti oli se, että ajatus jostakusta yllättymässä vuonna 2013 Sonic-pelin heikkolaatuisuudesta on vekkuli. Ben "Yahtzee" Croshawin sanat kaikuivat meillä kaikilla muilla mielessä kun tästä pelistä ennakkokeskustelua käytiin:

Now, the fan reaction to new Sonic games has been getting kind of predictable of late. The first thing that usually happened is that everyone goes: "Oh my god, it's actually good! Sonic doesn't suck any more! Our savior has returned! Paint your household pet blue and mutilate baby foxes in thanks!" Then, after a couple of weeks pass and everyone's had a chance to play it, things go mysteriously quiet. Skip forward a year or two and Sonic Team inevitably bring out another Sonic game, and up go the voices again: "Oh my god, it's actually good! Sonic doesn't suck anym" etc., etc. I've seen picnic blankets with less consistent patterns.
 
Vastaus: Sonic Lost World

Humoristisen viestini pointti oli se, että ajatus jostakusta yllättymässä vuonna 2013 Sonic-pelin heikkolaatuisuudesta on vekkuli.

Tähän väitteeseen törmää edelleenkin aina Sonic-peleistä puhuttaessa ja Segasta yleensäkkin, vaikka se ei ole ollut ajankohtainen enää pitkiin aikoihin. Sonic Colours Wiillä ja 3DS:llä olivat varsin mainioita pelejä, kuin oli myös Sonic Generations. Taidat olla nyt itse jämähtänyt sinne vuoteen 2010 ;) Get with the times.
 
Vastaus: Sonic Lost World

Tähän väitteeseen törmää edelleenkin aina Sonic-peleistä puhuttaessa ja Segasta yleensäkkin, vaikka se ei ole ollut ajankohtainen enää pitkiin aikoihin. Sonic Colours Wiillä ja 3DS:llä olivat varsin mainioita pelejä, kuin oli myös Sonic Generations. Taidat olla nyt itse jämähtänyt sinne vuoteen 2010 ;) Get with the times.

Tässä on se olettamus, että en olisi julkaisujen aikaan katsonut videoarvosteluja mainitsemistasi peleistä. Joo, ne eivät kai olleet ihan kauheita, mutta aika järjettömän kaukana ollaan ajoista, jolloin Sonic haastoi Marion jne. Muutama arvostelija tuntui kehuvan ihan tosissaan (antaen sitä ysin arvosanaa), jotkut vihasivat, ja huomattava osa piti peleistä/pelistä pääasiassa, mutta valittivat sitten jostain vähän. Jos Sonic on sun juttusi, niin hyvä ettei Segan maskotin pelit ole enää ihan täyttä tauhkaa (no, tämä uusin taitaa olla), ja kaikki on subjektiivista, mutta ihan samalla tavalla mä toteaisin tason laskeneen jos uudet Mariot tai Zeldat vetäisi sellaisia "sarjan paras peli pitkään aikaan, ihan kiva kasimiikka"-arvosteluja.
Mutta nyt lopetan sössötyksen ja toivon Sonicille ja hänen ystävilleen kaikkea parasta, kyllähän tästä uusimmastakin ovat jotkut arvostelijat nauttineet, joten eiköhän tästä joku saa jotain irti :)
 
Vastaus: Sonic Lost World

Mutta nyt lopetan sössötyksen ja toivon Sonicille ja hänen ystävilleen kaikkea parasta, kyllähän tästä uusimmastakin ovat jotkut arvostelijat nauttineet, joten eiköhän tästä joku saa jotain irti :)

Hiukset tässä saa päästään irti, kun reagoi pelin ajoittain vastaantuleviin typeryyksiin. :(
Onhan tässä toki joitain hyviäkin asioita, kuten paikoin toimiva kenttäsuunnittelu, mutta kyllä nuo huonot puolet painaa vaakakupissa huomattavasti enemmän. Toki tätä pelaa ennemmin kuin turpaansa ottaa. Tai no, riippuu kuka on lyömässä.. :cool:
 
Vastaus: Sonic Lost World

Läpi meni. Annoin eShopissa 3 tähteä. Pelissä on ideaa mutta en pidä näin kovasta vaikeustasosta. Pääpomo oli helppo, mutta tokavika kenttä oli sikavaikea. Laava maailmassa meni varmaan tusinoittain continueita. En tykkää myös siitä että pelissä on elämiä ja että joutuu aloittamaan kentän alusta kun elämät on loppu. En pidä myöskään NSMB.U:n elämäsysteemistä, mutta moninpelissä se ei ole niin paha. Lopussa säästyin paljolta grindaamiselta, kun sain sirkuskentän auki mistä tuli kerralla 500 elukkaa. Katsoin huvikseni pelin mukana tullutta ohjeläpyskää, niin se siinä on napit paljon paremmin selitetty kuin elektronissa ohjekirjassa.

Eurogamerin arvostelusta:
Sometimes, when you need to hit several enemies in a row to get across a large gap, you'll hit the first two, Sonic will inexplicably fail to connect with the third and you'll fall to your death. Sometimes you'll jump towards an enemy and Sonic will opt instead to perform a simple double-jump and take damage as he collides with his intended target.

Ei mulle koskaan näin käynyt. Korjattu day one päivityksessä?

It hardly helps that the enemies can be unbearably cheap. Like an invisible chameleon that suddenly appears on the wall you were climbing. Or a crab that fires its shell upwards when you try to jump over it.

Ei mulle tullut vastaan ainakaan tuollaisia vihollisia.
 
Vastaus: Sonic Lost World

Viimein luettavissa: Arvostelussa Sonic Lost World (Wii U)

Ei kyllä kauheasti herättänyt uskoa Sonicin tulevaisuuteen. :( Ärsyttävintä pelissä oli varmaankin se, että siinä olisi ollut kaikki klassikon ainekset kasassa, jos toteutus olisi pelattavuuden ja muutaman muun typeryyden suhteen ollut hiotumpi. Näen varmaan vielä pitkään painajaisia niistä puuduttavan tylsistä ja ylipitkistä pomotaisteluista, joita oli aivan liian usein.
 
Vastaus: Sonic Lost World

Nyt on sonic lost world pelattu enkä tajua mistä ne kaikki paskat arvostelut on tulleet.

Myönnettäköön etten ole sonic fani ja viimeisin sonic jota olen pelannut on N-gagen sonic N joka on tietääkseni sama peli mitä game boy advancen sonic advance eli tämä oli ensi kosketus esim tuon homing attackin käytössä ja jo alkupään kentissä lähti esim tuosta syystä henki useamman kerran.

Moni arvostelu on myös valittanut siitä, että peli on liian hidas. Jos osaa ja pystyy juoksemaan dash nappi pohjassa niin ei tuo kyllä mikään hidas ole ja tässähän voi vetää spin dashillakin niin pitkään kuin vain osaa. Itse olen aina megadrive ajoista asti pelannut rauhallisesti edeten koska jo silloin sonicit oli täynnä äkkikuolemia, mutta tässä niistä ollaan valitettu oikein urakalla ja tuntuu, että moni on koittanut pelata juuri juoksemalla täysiä ja kun taidot ei riitä niin valitetaan. Kummasti silti minä pääsin pelin läpi ilman, että vkäyrä edes kävi katossa koska pelasin juuri niin mitä omat taidot antaa myöden eli aika harvoin mentiin dash nappi pohjassa.
Onhan mariotkin täynnä ärsyttäviä äkkikuolemia jos niitä heti alusta asti pelaa juoksu nappi pohjassa, mutta eipä siitä kukaan valita.

7t 19min näytti loki kun tarina oli läpi ja hidden worldin kentät myös pelattu. En tosin koittanut kerätä niitä punaisia tähtiä ollenkaan vaan ne otin mukaan jotka sattui kohdalle osumaan ja tuo aika sisältää myös lisäreiden grindausta siinä yhdessä kakkos maailman kentässä josta niitä saa kohtuu nopsaan. Nuo elämät saisi kyllä heittää kokonaan pois kun tässä on usein pitkä kenttä vielä ennen bossia niin se vaan lisää ärsytystä kun alkaa elämät käymään vähiin ja tietää, että koko kenttä täytyy aloittaa alusta jos tulee se game over ruutuun (katson sinua laava maailman kolmas kenttä).

Erityismaininta musiikeille jotka oli kyllä erittäin hyvää settiä ja seuraavaksi taidan mennä katsomaan löytyisikö tubesta koko ost yhtenä videona.
Myös tuo yoshi dlc oli kiva vaikka kyseessä on vain yksi kenttä joka on vielä lyhyt, mutta on tuo aika kokemus tällaiselle joka on elänyt sillä aikakaudella jolloin tapeltiin kumpi on parempi mario vai sonic ja nykyään ne on samoissa peleissä. Yksi niitä asioita joita ei koskaan uskonut näkevänsä.

Ei kyllä ollenkaan harmita, että tästä tuli se 30e maksettua vaikka tämä ei nyt ihan sen arvoinen ole, mutta se johtuu enemmänkin omasta asenteesta tasoloikkia kohtaan. Jos tässä olisi mahdollisuus katsella toisten time attack videoita kuten tropical freezessa niin sitten olisi jo koko rahan arvosta viihdettä minullekin.
 
Ylös Bottom