Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splitgate - "Halo Meets Portal" - Free-to-Play PvP FPS

Gimble

Well-Known Member
capsule_616x353.jpg


Nimi: Splitgate
Tyylilaji: Ensimmäisen persoonan Arena shooter
Kehittäjä: 1047 Games
Julkaisija: 1047 Games
Alusta: PS5, Xbox Series X|S, PS4, Xbox One, & PC
Julkaisupäivä: PC: 24.5.2019, Konsolit: Open Beta julkaistu
Kotisivu: https://www.splitgate.com/

Xbox:

Playstation:


Mielenkiintoinen! Huomaamattani tämmönen hiipinyt konsoleille Open Betan muodossa. Onkos foorumilaiset pelailleet ja jos on miltä maistuu? Itse tässä vielä odottelen ensipuraisua, suosio kai yllätti ja serverikapasiteetti on nähtävästi toistaiseksi aika rajallista. Joutuu odottamaan tyyliin 45 min, että pääsee edes kirjaumaan peliin...noh, olipahan aikaa luoda ketju pelille! :)

Vaikuttaa ihan sen oloiselta tapaukselta, että ehkä helpottaa Halon odottamisen tuskaa.

Traikkua:




Lisää traikkua:




TheXclusiveAcen mietteitä pelistä:




Hyvänoloista niksipirkkaa aloittelijoille MarcoStyleltä:


 
Viimeksi muokattu:
Tämmönen "Duck Hunt peli" :D Onkin muuten yllättävän hyvän tuntuinen näppiin.





Tosiaan tunnin jonotus, että pääsi pelille. Oli wörtti! Todellakin nyt tiedetään mitä pelataan Haloa ja muita pelejä dotellessa. Ihanaa vaihtelua ja peli on yllättävän hyvä. Tämän lähemmäksi varsinkaan Pleikkaripelaajat ei Haloa pääse, eli sinne suuntaan erityisesti vahva lataussuositus jos haluaa kokeilla Halon kaltaista toimintaa. Tietenkin muillekin suositusta, oikein hyvä maku jäi ensipuraisusta!

Otin pari screenshottia valikoista, niin näkee vähän millaista pelimuotoa yms. siellä odottaa.

Splitgate (2).png



Splitgate.png
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin hetken aikaisemmin, ja periaatteessa oli hyvä ja olen tämän tyylistä etdinytkin, mutta jotenkin pelattavuudessa oli jotain pielessä omasta mielestä. Pitää joku päivä kokeilla uudestaan. PS5 alustana.
 
Kokeilin hetken aikaisemmin, ja periaatteessa oli hyvä ja olen tämän tyylistä etdinytkin, mutta jotenkin pelattavuudessa oli jotain pielessä omasta mielestä. Pitää joku päivä kokeilla uudestaan. PS5 alustana.
Mikä siinä oli pielessä? Ite pääsin 1,5h odottelun jälkeen servuille XBSX, pelattavuus tuntui omaan näppiin sulavalle ja tarkalle vaikkakin 60fps. Toivottavasti tulee joskus optimointi uusille koneille, paljon olisi potentiaalia.

Ei tämä kyllä Halon tasolle yllä, vaikka paljon saanut vaikutteita siitä, portal idea ihan jees jos sitä muistais ja osaisi hyödyksi käyttää, ei ainakaan vielä jengi hirveesti käytä sitä hyödyksi tai osaa käyttää. Reson nosto ja 120fps tekis kyllä hyvää, ihan jepa räiskintä.
 
Onko tässä oikeasti yli tunnin odotusajat, että pääsee matseihin?

Jos on, niin jää kyllä testaamatta, koska ei mikään peli ole sen arvoinen, että tunnin odottaisin matsiin pääsyä :D
 
Onko tässä oikeasti yli tunnin odotusajat, että pääsee matseihin?

Jos on, niin jää kyllä testaamatta, koska ei mikään peli ole sen arvoinen, että tunnin odottaisin matsiin pääsyä :D
No joo eiköhän tilanne parane kohta kun saa lisää kapasiteettia. Eilen oli kyllä erittäin pitkä odotusaika huh, mutta selviää testaamalla, voihan se olla et nyt pääsee nopeemmin servuille.
 
Joo, siinä kävi näin. https://muropaketti.com/pelit/halon...ksi-etta-pelin-beta-jouduttiin-keskeyttamaan/

...ei varmaan kukaan olettanut, että PC-versiossakin pelaajamäärä yht. äkkiä kasvaa 1000 % https://steamcharts.com/app/677620

Tietenkin ihan kestämätön tilanne, mutta eivät jotenkin millään voineet käsittää että "kuollut peli" roketoi tällä tavalla konsoli-Betan takia. En ainakaan muista vastaavaa historiasta. Mutta mitä tulee muutoin peliin, niin pitää näin testaustaustaisena antaa kredittiä Betan toimivuudesta yleisesti ottaen. Oikein huokuu laatua. Myös ominaisuudet ihan kohdallaan, on FOV slideria ja matsin replayn tallennuksia jne. nuot on aika kovia juttuja puhutaan kuitenkin ilmaisesta pelistä tässä. Se, että ollaan Betassa tässä tilanteessa antaa luvan odottaa hyviä asoita kehityksessä. Varsinkin nyt kun nähtävästi pelikansalle maistuu todistetusti erittäin hyvältä!

Backend fixataan vastaamaan kysyntää varmaankin aika vikkelään. Ei välttämättä ihan sormia napsauttamalla tehty asia, mutta kai tässä viikonparin aikaikkunalla on lupa odottaa parannusta asiaan.
 
@Gimble Tuo "keskeytys" uutinen 22.7 päivämäärällä joten ei ole nyt ainakaan keskeytetty.

Juuei, mutta siis pointti oli nyt vain se että suosio on nyt vaan niin paljon suurempaa kuin se taso, johon oltiin varauduttu. Tilanne on vieläkin päällä, eli pelaajamäärät lisääntyy nopeammin kuin kapaa pystyvät lisäämään kapaa. Sen takia tämä jonotushärdelli jatkuu vielä hetkisen. Aika yllättävä positiivinen ongelma. Jossain saatoin nähdä tuoreemman tiedon, että olisi 100 000 samanaikaiselle pelaajalle paikkaa. Sekään ei kuitenkaan enää riitä nyt kun Beta avautui kaikille viime viikolla.
 
"Teabag confirmed" Voi moro! On siellä varmaan ollut hauskaa toimistolla kun tuon idean on joku möläyttänyt. :D Harmillisesti missasin tuon muodon, ehkä sitten jossain vaiheessa tulee kiertoon taas.

 
Näyttää kyllä hyvältä! On ollut ikävä kunnon arenashootteria sitten ensimmäisen Doomin, jossa tasapaino oli kohdillaan ja pelien dominoinnin mahdollisuus tehty hienosti.
 
Näyttää kyllä hyvältä! On ollut ikävä kunnon arenashootteria sitten ensimmäisen Doomin, jossa tasapaino oli kohdillaan ja pelien dominoinnin mahdollisuus tehty hienosti.
Tasapainosta en tiedä, mutta TTK on alhainen eli jengi tippuu kun esim. Codissa. Sopii hyvin kyllä Cod peleistä pitäville.

Pikku klippi oisko tokasta pelistä.
 
Viimeksi muokattu:
Joo tuli innostuttua liian aikaisin. Liian alhainen tuo TTK.
TTK on minusta aikas spot on. Eli jos se tuosta vielä olisi aavistuksen isompi, päättyisi osassa mappeja taistelut liian usein siihen, että mennään nurkan taakke latautumaan....kun se on nyt jo sitä aika usein. (kts. oheinen video) Pitäisi olla ei-regen helat & jotkin ensiapu-laukku tms. jutut, jos TTK yhtään olisi isompi tuosta tasosta.

Liimatähtäintä on, mutta toisin kuin CODissa tässä pitää kyllä erittäin paljon itsekin osallistua tähtäämiseen ja tapon saaminen ei ole vain mahd. nopea LT & RT speden spelit reaktiokilpailu.

Aseiden tasapainossa ei ole so far huomannut muuta haasteita kuin, että SMG tarvisi ehkä ihan pikkuriikkisen puffin. Railgun on ihan sairas...mutta niin sen kuuluukin olla. Sinko on minusta parempi kuin Haloissa yleensä, eli ei ole ihan ns. "mahdoton vastus" Sen kohdalla TTK on siis isompi ja hyvä niin.

Kannattaa tutstua varsinkin jos ne Doomit ja Unrealit ovat joskus olleet lähellä sydäntä, nimenomaan niitä samoja makuhermoja hivelee ihanasti!

 
Splitgate (3).png

Viimeninkin rankut auki! On ihan eri maailma: Ensinnäkin ei tutkaa, aivan törkeen hyvä juttu! Se on vain sinä, ase ja ympäristönhavannointi kyvykkyys. Näin se pitääkin olla, ei katsella kesken taistelun jostain rannekellosta missä vihut menee. En tiedä mistä tämä tutkakirous on tullut peleihin, mutta ainakin itse huomaan kerta toisensa jälkeen pitävän enemmän niistä peleistä jossa pitää ihan itse fugure out vihun positio.

Toisekseen meininki on ihan eriä, ei todellakaan ole enää tuota "liian helppo" ongelmaa joka näkyy aiemman postauksen videossa. Nyt saa vääntää ihan tosissaan ja huomaa, että muillakin on pykälä enemmän yritystä ja taitoa kertynyt. Tiimipeluu randojen kanssa onnistuu hyvin mykkäkoulunakin, kavereiden kanssa tämä olisi tietenkin videopelaamista parhaimmillaan! Täytyy tutkia, jos jostain saisi parikolme kaveria rinnalle vääntämään tätä puolitosissaan. Jos kiinnostelee saapi ottaa yhteyttä vaiks viestillä.

Pelihän tukee sitten crossplay lisäksi myös cross-squad, eli voi alustojen ylikin tiiminä mennä pauhaamaan. (Voicen toimivuudesta ei ole tietoa vielä) Muut kuin Xbox pelaajat voi lisätä frendiksi koodilla joka näkyy ao. kuvassa.

Splitgate (4).png
 
Viimeksi muokattu:
Viellä kun peleihin pääsisi. Muutaman kerran koneillut mutta ei jaksa varttia pidempään odotella jos sitä pääsisi pelaamaan
 
Pakkohan tää oli laittaa latautuun, kyllä Killing Spree ja Double Kill aina maistuu. :D Toivottavasti pääsis pelaileenki ennen nukkumaanmenoa.
 
Viellä kun peleihin pääsisi. Muutaman kerran koneillut mutta ei jaksa varttia pidempään odotella jos sitä pääsisi pelaamaan

Kyllähän tämä on tavallaan kuin paluu lapsuuteen ja Commodore 64 aikoihin, jolloin laitettiin kasettiasemalla vaikka "Zeppelin" peli latautumaan ja lähdettiin vaiks pihalle potkimaan jalkapalloa joksikin aikaa. Paluu koneelle tunnin päästä ja jännitys, että kuuluuko huoneesta iloista pelin pauhantaa vaiko hyvin monelle tuttu katkera kalkki... :D

1628007678094.png

Mut ei siinä, tässä sentään ei ole tuota failuren vaaraa. Odottaminen on helpompaa kun tekee jotain muuta sillä aikaa, käy vaiks happihyppelyllä tai lukee KFIN forkkaa! Päävalikko tervehtii varmuudella kun palaa koneelle, eli sinänsä ollaan aika helpon asian äärellä toisin kuin kasarilla.

Discordin mukaan tällä hetkellä "vain" ~50 min odotus, itse aattelin laittaa tuosta kohta jonoon ja ottaa saunan tähän väliin. Toivottavasti tämä "Commodore 64 lataus simulaatio" ei nyt kuitenkaan viikkotolkulla kestäisi...ihmeen sinnikkäästi porukka silti tuntuu pelaavan, samanaikaisten PC-pelaajien määrän ennätys tuntuu menevän joka päivä rikki. Odotus palkitaan, koukuttava peli!
 
Viimeksi muokattu:
Ohan tää ny ollu suht hauskaa näin lomalla, katotaan ny onko alkuinnostusta vai mitä! Vituttaa toi ase systeemi, aina vihannu burstia ja single fireä. Joo kyllähän muita aseita saa kentältä mut aina valkoisena ku ite meen sinne. Miks ei voi valita omaa loadoutia..vai tuleeko kun joskus beta loppuu??
 
Ylös Bottom