Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter 6

ippanis

Well-Known Member
street-fighter-6-state-of-play-1280x720.jpg

Nimi: Street Fighter 6
Kehittäjä: Capcom
Julkaisija: Capcom
Alustat: Windows, Playstation 4, Playstation 5, Xbox Series X/S
Lajityyppi: Tappelu
Julkaisu: Kesäkuu 2, 2023
Kotisivut: https://www.streetfighter.com/6/
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/street-fighter-6

A new era for fighting games begins in 2023!

The evolution of fighting games starts with our traditional Fighting Ground, and then we're turning the genre on its head with World Tour and Battle Hub for a total of three modes where anyone can play to their liking.

No one starts off as a champion. You get there step by step, punch by punch. Take up the challenge and bring your game to the next level.


---

Tästä ei ole vielä ketjua joten taiteillaanpa tämä suljetun betan kunniaksi!

Tänään on tappelupelien ystäville aikainen joulu ja odotettu Street Fighter 6 on tällä hetkellä kaikkien nähtävillä. Itsekin tällä hetkellä tulee katsottua tappelupelien suurlähettilään, Maximilian_Doodin streamia ja hyvin näyttää maistuvan!

En itse ole mikään tappelupelien suurin kuluttaja, mutta olen jo pitempään ajatellut hypätä tämän genren kelkkaan ja moni sanoo että paras aika aloittaa genren pelit on heti ensimmäisestä päivästä lähtien, jolloin vastustajia löytyy varmasti omalle tasolle. Peli näyttää visuaaliselta anniltaan kerrassaan upealta. Olen jo katsellut mistä voisi ostaa hitbox -ohjaimen, mutta kaikki tuntuu myyvän eioota.

Mites muut, lähteekö päivä 1 ostoon?
 
Viimeksi muokattu:
Ei itselle tappelupelit ole kovinkaan tuttuja, mutta Maxin streameista tarttunut pieni kiinnostus tähän, todella näyttävän näköinen ainakin. Viikonlopun betaankin koodi tupsahti, niin täytyy tässä kokeilla kun ehtii.
 
Noniin, arpaonni suosi toiselle betatesteille jossa pääsi testailee. Testit jatkuu vielä tämän viikonlopun, joten käykää katsomassa Twitchin puolelta streameja.

80 matsia on mennyt tuolla ja peli näyttää upealta! Ne pienet uudistukset vastaisku-mekaniikkoihin vaikuttavat omaan makuun juuri sopivalta mausteelta joka tuo selkeää taktista elementtiä mutta ei kutienkaan ole niin hankalaa toteuttaa etteikö kaltaiseni aloittelija saisi juonen päästä kiinni.

Sen verran huomaa että peukalo kaipaa lepoa tuollaisen matsin jälkeen, ei enää mene neljännesympyrät kun on runnonut peukaloa d-padiin :D Ehkä tämä on vain tottumiskysymys, vähän kuin kitaransoitto; vaatii oman aikansa että pääsee rytmiin; ja sama taitaa päteä myös tähän pelityyliin.

Tuo yhteisöalusta, tai battle hub, vaikuttaa varsin piristävältä päivitykseltä. Oman hahmon luontiin voi käyttää rajatonta mielikuvistusta ja tässä kannattaakin lähteä luomaan mielummin jotain luovaa kuin geneeristä perusukkoa. Ihan hauskoja hahmoja on tullut jo esiim :)

Menee tämän perusteella ostoon, tätä on mukava pelailla pieninä välipaloina.
 
En ollut kauhean innoissani tästä aluksi mutta mitä enemmän tätä näen, sitä paremmalta se näyttää. Nyt aletaan pistää jo ostohosuja jalkaan.

 
joo tulee kova taistelu SF6 ja Tekken 8 välillä Taistelupeli herruudesta itse olen kyllä enemmän Tekken miehiä, mutta voi olla että tämäkin tulee mahdollisesti hommattua, jos arvostelut on hyviä
 
En usko että Tekken 8 tulee edes tänävuonna, joten varmasti riittää aikaa molemmille. Olettaen että ovat hyviä.
 
joo tarkoitin tosiaan enemmän sillä taistelupeli herruudella sitä että kumpi tulee myymään enemmän ja saamaan paremmat arvostelu yms että kumpi tulee voittamaan lukujen perusteella kun molemmat pelisarjat ovat erittäin suosittuja. sitä en tosiaan itsekkään usko että Tekken 8 vielä tänä vuonna tulisi.
 
joo tulee kova taistelu SF6 ja Tekken 8 välillä Taistelupeli herruudesta itse olen kyllä enemmän Tekken miehiä, mutta voi olla että tämäkin tulee mahdollisesti hommattua, jos arvostelut on hyviä
Itse ei ole tullut ostettua vuosiin enää näitä mätkintäpelejä, mutta ainoat state of playn pelit jotka erottui joukosta oli nämä capcomin street fighter ja ressa 4 ...muuten oli köyhä tarjonta. Ei ollut justice league yhtään omaan mieleen edes. SF6 oli kyl komeen näköinen.
 
joo tarkoitin tosiaan enemmän sillä taistelupeli herruudella sitä että kumpi tulee myymään enemmän ja saamaan paremmat arvostelu yms että kumpi tulee voittamaan lukujen perusteella kun molemmat pelisarjat ovat erittäin suosittuja. sitä en tosiaan itsekkään usko että Tekken 8 vielä tänä vuonna tulisi.

Veikkaisin että eräs 3 sarja kyllä vie sen kuninkuuden taistelupeli rintamalla. MK 11 on myynyt lähes saman verran kuin Tekkenin ja Street Fighterin edelliset osat yhteensä. Eikä varmaan haitaksi ole myynneille se että hype seuraavaa osaa kohtaan on aika suuri.
 
Tämä peli kyllä kiinnostaa ihan kybällä. Jopa pikku innostusta taistelupeleihin tullut tämän Street Fighter 6 seurailun takia, vaikka taitaa viimesin taistelupeli mitä on tullut pelattua ollut Soul Calibur Dreamcastilla :) . No tuli tuossa Guilty Gear Strive latailtua gamepassista ja on kyllä viimesen päälle hyvä ja pelin graafinen anime tyyli on kyllä upean näköistä. Nettipelissäkin kävin ottaan muutaman matsin se toimii Guilty Gear Strivessa
hyvin jopa kun tossa aamulla pelasin usan regionilla regionia voi vaihtaa lennosta.
 

Street Fighter 6 Developer Match - Dee Jay vs Dhalsim



Kyllähän tämä peli näyttää niin messevältä. Harmi vaan kun pelin julkaisu osuu niin lähelle Diablo 4.
Saattaa jopa Street Fighter 6 ohittaa arvioissa Guilty Gear Striven joka nyt pelinä on saman tyylinen. Guilty Gear Strive arvio on metacriticissä 87

 
  • Like
Reactions: rap
Kyllähän tämä peli näyttää niin messevältä. Harmi vaan kun pelin julkaisu osuu niin lähelle Diablo 4.

Tämä on tosiaan ainoa miinus.

Siksi ostin molemmat. Pelataan ensin SF6 muutama päivä ja vaihdetaan välissä Diabloon. Ei se auta kuin mennä fiiliksen mukaan kumpi napostelee.

Sen takia on otettu tuolle viikolla viikon kesälomat.
 
Tuli nyt hommattua Street Fighter 4 xboxstoresta kun vitosta ei boxille julkaistu. Kyseessähän on xbox360 versio joka muuten näyttää vieläkin ihan ok. Pääsee pikkusen reenaan niin mahtuu sit porukkaan kun Street Fighter 6 tulee :D. On meinaan melkonen tovi kun olen Street Fighteriin viimeksi koskenut, joskus super nintendon aikoihin. Melkosen kätevä tuo taaksepäin sopivuus boxilla.
 
Viikon päästä enemmän pelikuvaa Street Fighter 6:sta. Suurin yllätys tässä on Lil Wayne juontamassa. En muista, koska olisi Wayne kuulostanut ja näyttänyt viimeksi noin selvä-ääniseltä, mikä sekin on ylläripylläri.

 
Kyllähän tämäkin peli näyttää niin hyvälle löytyy crossplayt ja muut herkut. No kohtahan saadaan pelistä lisää infoa eli 20 päivä

 
  • Like
Reactions: rap
Hyvältähän tuo näyttää. Taustalla tapahtuva tuo kivasti lisää syvyyttä. Olis kiva tietää paljonko eroa julkaisussa on tällä ja Tekken 8. Molemmat kiinnostaa.
 
Ylös Bottom