Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suomeksi puhutut ja/tai tekstitetyt PlayStation-pelit

jarith70

New Member
Annoin itseni ymmärtää että niitä on useitakin ?
Saisiko tänne listaa + valitaanko kieli pelin asetuksista vai kuinka ?

En vielä ole törmänny suomeksi puhuttuun.
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Jos konsolin asetuksissa on maana "suomi", niin tällöin on minulle ainakin tullut.


Esim.

Heavenly Sword
Ratchet & Clank: ToD (jenkkistoresta ostetussa Quest for Bootyssä on vain tekstit)
LittleBigPlanet

Nuo nyt tulivat ekana mieleen täysin suomennetuista peleistä (äänet + tekstitykset).
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Niitähän löytyy. Kun Playstation 3:n valikot on valittu suomeksi, on peli sitä samaa, jos kielivaihtoehto ylipäätänsä on siihen luotu.

Tässä muutama esimerkki:

LittleBigPlanet
Resistance 2
SOCOM: Confrontation
MotorStorm: Pacific Rift
SingStar: ABBA (<- valikot suomeksi)
Formula One Championship Edition
Ratchet & Clank: Tools of Destruction
Ratchet & Clank: Quest for Booty
Heavenly Sword
Warhawk

Yleensäkin lokalisointi hoidettu erinomaisesti. Tietysti ääninäyttelijöiden kohdalla voi aina toivoa kuuta taivaalta, mutta keskiarvo on siellä lähellä kiitettävää.
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Äkkiseltään ko. pelin kielenä kaupoissa ilmoitetaan englanti, eli ilmeneekö se jo kansista jos muitakin vaihtoehtoja on ?
En muista, lukeeko sitä varsinaisesti pelipaketeissa mitenkään. Mutta esim. tässä ketjussa mainituissa peleissä suomi on varmasti mukana, jos pelin Suomesta ostat.
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Myös ameriikoista ostettaessa Resistance 2 on suomenkielinen kauttaaltaan.
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Onko kukaan pelannut Heavenly Sword:a Suomeksi puhuttuna? Oliko miten toteutettu ? Itseltä löytyy hyllystä ja oon miettiny aloittaako pelaamaan suomeksi vai englanniksi.
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Onko kukaan pelannut Heavenly Sword:a Suomeksi puhuttuna? Oliko miten toteutettu ? Itseltä löytyy hyllystä ja oon miettiny aloittaako pelaamaan suomeksi vai englanniksi.
Jonkin matkaa alkua pelasin suomipuheilla. Ei se hassumpi ollut, vaikka tietysti jonkin verran korniltahan se kuulostaa. :)
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Jonkin matkaa alkua pelasin suomipuheilla. Ei se hassumpi ollut, vaikka tietysti jonkin verran korniltahan se kuulostaa. :)

Joo. Läpipeluuta ajatellen, alkaakohan se jossain vaiheessa kuulostamaan sit liiankin kornilta ja turhauttavalta? :D Englanniksi puhuttuna pelistä löytyy kyllä hyviä ääninäyttelijöitä mm. Taru Sormusten Herrasta.. Täytynee kokeilla ensin Suomeksi ja kattoo miten se uppoo.
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Onko kukaan pelannut Heavenly Sword:a Suomeksi puhuttuna? Oliko miten toteutettu ?
Englanninkielinen toteutus on iskevämpi, mutta ei se suomeksikaan huonolta kuulosta. Kannattaa pelata ainakin kerran kummallakin läpi. Ensin englanniksi normaalilla vaikeustasolla ja sitten vaikealla suomeksi.

Noin muuten olen sitä mieltä, että parhaiten suomenkielinen puhe on tähän mennessä toiminut Ratchet & Clankeissa. Näistä vähän aikuisemmille tarkoitetuista peleistä voisi jättää suomennokset pois. Resistancen kampanjaa pelatessa oli pakko vääntää konsoli englannille, että pystyi pelaamaan, mutta verkkopeleissä se ei häiritse niin paljon.
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Onko kukaan pelannut Heavenly Sword:a Suomeksi puhuttuna? Oliko miten toteutettu ? Itseltä löytyy hyllystä ja oon miettiny aloittaako pelaamaan suomeksi vai englanniksi.

Mielestäni yksi parhaista suomen kielisistä ääninäyttelyistä. Kannattaa ehdottomasti vähintään kokeilla, hälventämään ennakkoluuloja lokalisoinnista.
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Onko kukaan pelannut Heavenly Sword:a Suomeksi puhuttuna? Oliko miten toteutettu ? Itseltä löytyy hyllystä ja oon miettiny aloittaako pelaamaan suomeksi vai englanniksi.

Paras suomi dubbi ikinä!! Kai ja nariko ovat suomenkielisessä versiossa omasta mielestäni persoonallisempia kuin englanti ääniraidalla. Todella mieleenpainuva peli.
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Ensin englanniksi normaalilla vaikeustasolla ja sitten vaikealla suomeksi.
Ja jollei jaksa niin muistaakseni kaikki pelin välianimaatiot voi katsoa uudelleen suomeksi kunhan käy optionseista vaihtamassa kielen.

Siis siinä "start menussa"... ;)


Noin muuten olen sitä mieltä, että parhaiten suomenkielinen puhe on tähän mennessä toiminut Ratchet & Clankeissa. Näistä vähän aikuisemmille tarkoitetuista peleistä voisi jättää suomennokset pois.
Ehdottomasti paras ja ennenkaikkea hauskin. Ensin erilaisten hilavitkuttimien suomennokset särähtivät korvaan, mutta pian ne alkoivat kuulostamaan oikeasti hauskoilta.

Ainoa peli missä pidin suomen päällä alusta asti. :D
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Niitähän löytyy. Kun Playstation 3:n valikot on valittu suomeksi, on peli sitä samaa, jos kielivaihtoehto ylipäätänsä on siihen luotu.

Tässä muutama esimerkki:

LittleBigPlanet
Resistance 2
SOCOM: Confrontation
MotorStorm: Pacific Rift
SingStar: ABBA (<- valikot suomeksi)
Formula One Championship Edition
Ratchet & Clank: Tools of Destruction
Ratchet & Clank: Quest for Booty
Heavenly Sword
Warhawk

Yleensäkin lokalisointi hoidettu erinomaisesti. Tietysti ääninäyttelijöiden kohdalla voi aina toivoa kuuta taivaalta, mutta keskiarvo on siellä lähellä kiitettävää.
Näiden lisäksi myös Buzz: TV Visassa, NHL 09:ssa (selostus englanniksi, kuulutukset suomeksi) ja Harry Potterissa puhutaan suomea.

Tarkennukseksi vielä, että MotorStorm: Pacific Riftissä ei puhuta suomea, mutta siinä on valikot suomeksi. Sama käytäntö on myös ensimmäisen MotorStormin kanssa.

Ja sama juttu myös SingStarojen kanssa eli kaikki valikot ovat suomeksi.

Nytkyn alkaa ajattelemaan, niin näitä on melko paljon! Kohta ei enää tarvitse osata englantia :D
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Näiden lisäksi myös Buzz: TV Visassa, NHL 09:ssa (selostus englanniksi, kuulutukset suomeksi) ja Harry Potterissa puhutaan suomea.

Tarkennukseksi vielä, että MotorStorm: Pacific Riftissä ei puhuta suomea, mutta siinä on valikot suomeksi. Sama käytäntö on myös ensimmäisen MotorStormin kanssa.

Ja sama juttu myös SingStarojen kanssa eli kaikki valikot ovat suomeksi.

Nytkyn alkaa ajattelemaan, niin näitä on melko paljon! Kohta ei enää tarvitse osata englantia :D

Kyllä siinä ihan puhutaan suomea, mutta se määrä mitä puhutaan on aika pieni.
Lähinnä alun intro on suomennettu mitä itse olen kokeillut. Sama koskee ensimmäistä peliä.

mitään puhetta pelissä ei muuten ole joten olettanee että tarkoitit sitä.
 
Vastaus: Suomeksi puhutut pelit ???

Muistaakseni, NHL 04:sta eteenpäin on selostus suomeksi ja myös tekstit menussa.
 
Ylös Bottom