Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suomen kieli peleissä

Hydro

New Member
Itse en moneen 360:sen suomen kieliseen peliin ole törmännyt,liekö niitä edes monta? Kysymys kuuluukin, mikä kieli on peleissä käytössä jos valinnanvaraa on? Itse ostin burnout: Revengen ja ainakin siinä suomen kieli ei muuta kuin hymyilytä sen verta tönkköä ja muka "coolia" käännöstyö on:)
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

Aina englanti, paitsi tietynlaisiin peleihin sopii japani. Nyt pelaan Genjin varmaan japanin kielisenä enkkuteksteillä.
Suomea en laita peliin kuitenkan iiikinä. En ikinä.
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

Pibe sanoi:
Suomea en laita peliin kuitenkan iiikinä. En ikinä.

NHL-pelisarjassa tuo suomen kielen käännös on sen verran hyvää, että pidän niitä ihan mielelläni. XO-versiosta tosin suomi puuttuu, mutteipa sekään haittaa. Englantia käytän itse aina jotain NHL:ää lukuunottamatta.
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

Nhl:ssä se toimii vielä jotenkin, mutta esim jotain King Kongia pelatessa suomenkieliset valikot lähinnä häiritsivät. Ei kiitos.
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

Itse toivon että lokalisaatio etenisi nopeasti boxin peleihin. Varsinkin jos boxille on tulossa lastenpelejä, niiden olisi oltava suomenkielisiä. Hermo meni vanhankin boxin kanssa kun penskat pelasi ja koko ajan sai olla suomentamassa ties mitä pelin kommentteja ja valikoita :rolleyes:
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

groove sanoi:
Itse toivon että lokalisaatio etenisi nopeasti boxin peleihin. Varsinkin jos boxille on tulossa lastenpelejä, niiden olisi oltava suomenkielisiä.

Juuri näin, tännekin ostetaan heti se konsoli, jonka maahantuoja (tai kuka asiasta ikinä vastaakaan) panostaa käännöksiin. Lapsille suunnatut pelit tulee olla suomennettuja. Tästä on puhuttu tuttavapiirissä paljon ja käsitykseni mukaan tätä odotetaan monessa muussakin kodissa.

Jos jollekin konsolille aletaan käännöspelejä tuomaan, on myös minulle täysin yhdentekevää mikä tuon kyseisen laitteen valmistaja, merkki tai hinta on. Se hankitaan joka tapauksessa.
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

Englanti se olla pitää,
Carbonia on pelattu suomenkielisillä valikoilla ja se ei vaan tuntunut mukavalta, valikot oli jossain määrin sekavan tuntuiset.
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

Kaantamalla pelit suomeksi, palvellaan laajempaa kayttajapotenttiaalia ja luodaan imagoa laatutuotteesta joka huomioi kaikki kayttajaryhmat. On eras kilpaileva merkki, joka pystyy tarjoamaan taysin suomenkielisen kayttojarjestelman ja -pelit. Se ei tarkoita pelkastaan valikoiden suomentamista, vaan myos aaninayttelya. Kokonaisvaltaisen ympariston, jossa periaatteessa jokainen suomenkielta osaava parjaa ainakin jossain maarin.

Tuoreimmat omat hankinnat, jotka kaannetty taysin suomeksi: Formula One Championship Edition, MotorStorm ja tama hauska ankkapeli Super Rub 'a' Dub.

Lokalisointi on POP ja taalla suomenkieli on luonnollinen valinta peleissa aina, kun se on vain mahdollista.
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

Minusta oli kiva kun king kongissa oli dialogista tekstitys suomeksi. En minä niin valikkoihin noita kaipaa, saatikka puheeksi (pysyisi ennemmin vain alkuperäiset puhekielet) mutta tekstit jos on suomeksi niin plussaa on. Ei minulla kuitenkaan niin hyvä englanti ole että olisi sama onko teksti englanniksi vai suomeksi.

Vielä kun joskus tulisi Final Fantasyjä suomeksi tekstitettynä..
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

Toisaalta minusta pelit ovat loistava tapa opettaa englantia lapsille. Itsekin, kun on pienestä pitäen pelaillut niin se englanti on jäänyt paremmin päähän.
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

ATomiH sanoi:
Ehkä pelin idea vähän karsiutuisi jos olisi suomeksi väännetty...

Kuis nyt näin, eikös se täälläkin myytävä peli ole jo kertaalleen käännetty alkuperäiskielestä?

Itse kyllä valitsen suomen aina, kun on mahdollista.
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

Suomenkieli peleisä ihan kamalaa... juuri burnout revenge hyvä esimerkki... aivan naurettavaa... tietysti hyvä jos ei osaa englantia mutta itse en halua/tarvitse peleihin suomenkieltä...
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

P3rK3le sanoi:
Suomenkieli peleisä ihan kamalaa... juuri burnout revenge hyvä esimerkki... aivan naurettavaa... tietysti hyvä jos ei osaa englantia mutta itse en halua/tarvitse peleihin suomenkieltä...

No emt, kirjoitusvirheistä päätellen sä tarvitset kyllä enemmänkin opetusta äidinkielen saralta joten voisi tehdä hyvää. :rolleyes:

Ei ole kyllä ikinä kaivannut suomea vaihtoehdoksi, päinvastoin ei kyllä tulisi käytettyä ikinä.
Nuoresta pitäen jo itsekin pelanneena arvostan kyllä pelien tarjoamaa englannin-kielen karttumista kovasti. Oikeasti erittäin tehokasta, sanavarasto ja ymmärtäminen karttuu huomaamattakin.

Tietenkin asia erikseen jotkut perheen pienimmille tarkoitetut hugo-pelit jne. :)
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

P3rK3le sanoi:
Suomenkieli peleisä ihan kamalaa... juuri burnout revenge hyvä esimerkki... aivan naurettavaa...

Miten niin? Oma revenge-tittelini on vannekallo :)
 
Vastaus: Suomen kieli peleissä

Miksi sitä vieraan kielen sanoja käyttämään kun omasta kielestäkin löytyy niin kelvollisia sanoja kuin paukkumaissi tai kolopallo.
 
Ylös Bottom