Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suosittele-ominaisuus

XShava

KonsoliFIN Alumni
(KonsoliFIN Ylläpito toivoo kaikkien jäsenten lukevan tämän viestin ajatuksen kanssa!)

Suosittele –ominaisuus auttaa kaikkia löytämään ketjusta nopeasti sen parhaan tiedon, ilman että ketjua täytyy selata kokonaan läpi. Varsinkin pidemmissä ketjuissa, ominaisuus tulee auttamaan tiedon etsijöitä.

Suosittele -ominaisuus lyhyesti tiivistettynä:

Ominaisuutta voi käyttää silloin, kun itselle tulee "tässä oli hyvä viesti, haluan muidenkin tietävän tästä" -olo.


Tietysti toimivuuden kannalta on todella tärkeää, että Suosittele –ominaisuutta käytetään oikein. Tämän takia, mikäli ominaisuutta käytetään väärin, ylläpito tulee antamaan jatkuvista väärinkäytöksistä yhden pisteen varoituksia. Väärinkäyttäminen yleensä ilmentyy siten, että Suositellaan yhden rivin onlinereitä. Kannattaa tarkastella seuravassa viestissä olevia esimerkkejä.

Valitettavasti ylläpitoa on rajallinen määrä rajallisella ajalla, joten emme tule koskaan näkemään kaikkia Suosittele –painalluksia. Näin ollen pyydämme ilmoittamaan asiattomista ”Suosittele” painalluksista Raport Post –toiminnon avulla.

Käytämme ominaisuutta hyväksemme myös hakukoneoptimoinnissa.

HUOM: Suosittelu -ominaisuus ei ole sama asia, kuin Facebookiin "like".

Lisäksi tulossa seuraavia toimintoja:

  • On/Off –säätö jokaisen jäsenen ohjauspaneeliin, jolloin ominaisuuden voi itse ottaa pois käytöstä. (Aikataulu avoin)
  • Aluekohtaiset säätömahdollisuudet (Aikataulu avoin)

Ylläpito toivoo, että annatte mahdollisuuden ominaisuudelle ja käytätte sitä itse kukin oikein.


PS. Oheisista liite kuvista näkee, mihin kohtiin uutta grafiikkaa on tulossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Hyvä viesti -ominaisuus

Ylläpito kerää myös tähän viestiin esimerkkejä. Näistä selviää, millainen viesti luokitellaan sisältörikkaaksi ja millainen sitä ei ole.

Esimerkkejä ketjusta SOCOM 4 [Hype]:

  • Viesti:
    Ihan mielenkiintoista asiaa pelistä kävi ilmi eilen julkaistussa Zipperin podcastissa.

    -Ei armoreita
    -Ei encumbrancea (siis kaikki juoksevat samaa vauhtia)
    -Keskitetty kamerakulma on vain nettipelissä, ei yksinpelissä lainkaan

    Sitten podcastissa oli vielä kysymys, että saako health regeniä ja blood splatteria pois, niin kaveri vastasi, että yksinpelissä niitä ei saa pois päältä. Tavasta, jolla tuohon kysymykseen vastattiin voisi melkein lukea, että nettipelissä tuolle olisi mahdollisuus tai että kumpaakaan ominaisuutta ei edes koko mp:ssä olisi.

    Tuossa vielä se podcasti: SOCOM.com - Welcome
    Tuo hieman hämärään jäänyt kysymys löytyy noin 42:30.

    - Tässä Jäsen tuo ketjuun uutta informaatiota ja postaus on sisällöltään monelle erittäin asiapitoinen.

    Viesti:
    Hahaa jes!!! Socom nelosellahan on vielä toivoa! Tätä mä ainakin odotan tällä hetkellä eniten :cool::p
    - Tässä Jäsen ilmoittaa innostuksensa peliä kohtaan, viestissä ei ole mitään vikaa. Mutta tämä ei kuitenkaan ole sisällöltään moniakaan kiinnostavaa tietoa ja näin ollen ei ole Like:n arvoinen sen perimmäisessä tarkoituksessa.
 
Vastaus: Hyvä viesti -ominaisuus

Toiminto on nyt käytössä ja muistakaa käyttää sitä oikein -> tai tulee varoituksia +banaania.

Toimintoa voi kokeilla PlayStation puolella esim FAQ -ketjujen ekoissa viesteissä, jos kokee ne Hyvä viesti -maininnan arvoiseksi.


http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...uently-asked-questions-playstation-store.html

http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...-playstation-3-n-huoltoon-lahettamisesta.html

http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...station-3-n-kiintolevyt-varmuuskopiointi.html

http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...sked-questions-yleista-playstation-3-sta.html

http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...quently-asked-questions-playstation-plus.html

Suomentaminen on vielä hivenen kesken.
 
Vastaus: Hyvä viesti -ominaisuus

Onko nyt niin, että ominaisuutta on tarkoitus käyttää ainoastaan äärimmäisen informatiivisiin, lähes FAQ-tyyppisiin posteihin vai voiko sitä myös käyttää muun ajatuksella kirjoitetun ja "hyvän" viestin mainostamiseen?

Jos ominaisuutta on tarkoitus käyttää pelkästään informatiivisten viestien esille nostamiseen, niin tällöin "Hyvä viesti" on mielestäni nimikkeenä epäonnistunut ja se tullaan varmasti sekoittamaan Facebookiin "likeen", mikä laajentaa sen käyttöä informatiivisuuden lisäksi mm. omaa mielipidettä ajaviin viesteihin jossain väittelytilanteessa ja moneen muuhun vastaavaan tilanteeseen. Tämä johtuu siitä, että hyvälle viestille on monta muutakin määritelmää kuin että se on informatiivinen. Jos puhutaan yleisesti siitä millainen on hyvä foorumiviesti, niin informatiivisuus on vain yksi ominaisuus, joka voi ansaita viestille tuon määritelmän.

"Informatiivinen viesti", "Tietorikas viesti", "Tärkeä viesti", "Hyödyllinen viesti" ...
 
Vastaus: Hyvä viesti -ominaisuus

stammy: Viesti voi olla monella tapaa hyvä, joten siinä mielessä tarkkoja rajauksia on vaikea antaa. Yksinkertaisesti voisi sanoa, että ominaisuutta voi käyttää silloin, kun itselle tulee "tässä oli hyvä viesti, haluan muidenkin tietävän tästä" -olo.
 
Vastaus: Hyvä viesti -ominaisuus

Viesti voi olla monella tapaa hyvä, joten siinä mielessä tarkkoja rajauksia on vaikea antaa.
Tätä yritin itsekin sanoa sortuen tosin pitkään jauhantaan.

Yksinkertaisesti voisi sanoa, että ominaisuutta voi käyttää silloin, kun itselle tulee "tässä oli hyvä viesti, haluan muidenkin tietävän tästä" -olo.
Ohjeistuksesta ja esimerkkiketjuista sain vahvasti kuvan, että tällä halutaan korostaa vain niitä "tietoiskuja".

Mm.

Hyvä viesti –ominaisuus auttaa kaikkia löytämään ketjusta nopeasti sen hyödyllisimmän tiedon, ilman että ketjua täytyy selata kokonaan läpi. Varsinkin pidemmissä ketjuissa, ominaisuus tulee auttamaan tiedon etsijöitä.

--

Tietysti toimivuuden kannalta on todella tärkeää, että Hyvä viesti –ominaisuutta käytetään vain ja ainoastaan silloin, kun viesti antaa hyvää informaatiota ketjuun.

Toinen huomion arvoinen seikka on se, että nuo termitykset ovat jollain lailla viturallaan. Vaikka nyt tuossa Playstation Store FAQissa lukee ylhäällä "2 Hyvää Viestiä", vaikka koko ketjussa on ainoastaan yksi viesti. Tuo "2" tulee siitä, että kaksi ihmistä on kokenut tuon yhden viestin hyväksi, ei suinkaan siitä että hyviä viestejä olisi kaksi, kuten teksti antaa ymmärtää.
 
Ohjeistuksesta ja esimerkkiketjuista sain vahvasti kuvan, että tällä halutaan korostaa vain niitä "tietoiskuja".
ymmärtää.

Tämä ei ollut tarkoitus tai en näin ainakaan ajatellut jos teksti taas näin antaa ymmärtää. pitää yrittää selventää.

TT-2k kertoikin lyhyesti ja ytimekkäästi idean mitä tällä haetaan.

Ja käännökset tehtiin suht lennosta tukemaan tätä ideaa. Parempia käännöksiä saa ehdottaa ja en tuotakaan tajunnut että laskee joka käyttäjän palautteen eikä viestejä. No testissä jokainen antoi suht eri viesteille niin ei tullut huomattuaan tuota.
 
Vastaus: Hyvä viesti -ominaisuus

Tämä ei ollut tarkoitus tai en näin ainakaan ajatellut jos teksti taas näin antaa ymmärtää. pitää yrittää selventää.

TT-2k kertoikin lyhyesti ja ytimekkäästi idean mitä tällä haetaan.
Ok, hyvä tietää. Ja olen tyytyväinen tähän kantaan, sillä pelkkien tietoiskujen korostaminen olisi ollut vähän liiankin kuivaa ja tylsää, joskin hyödyllistä.

Melko liekeissäni olen tästä ominaisuudesta ja siitä voi seurata paljon hyvää. Siksi olen heti näin kärkkäänä korjaamassa mahdollisia outouksia; tarkoitus ei ollut mitenkään töksäyttää.
 
Vastaus: Hyvä viesti -ominaisuus

Tässä esimerkkejä, joita en pidä Hyvä viesti -maininnan arvoisina. En edes MAG pelaajan kannalta. Eli viestit eivät liity kyseisen topicin otsikkoon/aiheeseen. Itse ketjuun ne voivat kuulua, mutta niille ei kuulu hyvä viesti mainintaa.

http://www.konsolifin.net/bbs/mag-u...li-illat-paivittyva-ketju-14.html#post1235795

http://www.konsolifin.net/bbs/mag-u...li-illat-paivittyva-ketju-14.html#post1235424



Sitten taas tämä viesti esim liittyy aiheeseen ja minusta on Hyvä viesti -maininnan arvoinen.

http://www.konsolifin.net/bbs/mag-u...li-illat-paivittyva-ketju-14.html#post1235717

Mielipiteitä? Äkkiseltään tästä taitaa tulla mahdoton yhtälö, siis ohjata jäsenet käyttämään ominaisuutta "oikein". Varsinkaan kun ylläpito ei pääse mainintoja poistamaan, vaan antajan pitää se itse kumota.
 
Vastaus: Hyvä viesti -ominaisuus

Mielipiteitä? Äkkiseltään tästä taitaa tulla mahdoton yhtälö, siis ohjata jäsenet käyttämään ominaisuutta "oikein". Varsinkaan kun ylläpito ei pääse mainintoja poistamaan, vaan antajan pitää se itse kumota.
Jäsenet tulevat käyttämään ominaisuutta kuin FB:n likeä, mikä ei ole totaalinen katastrofi tämän lisätessä yhteisöllisyyttä, mutta alkuperäinen tavoite ei tule kuitenkaan toteutumaan ihan toivotulla tavalla. Alkuperäinen tavoite tulee kuitenkin toteutumaan tietyissä määrin, sillä kun valveutuneiden käyttäjien määrä kasvaa, ne oikeasti parhaat viestit tullaan nostamaan ominaisuudelle vieläkin ylemmäs näiden väärinkäytösviestien saadessa kuitenkin maksimissaan 1-2 "likeä".

Eli turhiakin viestejä tullaan likettämään, mutta valveutuneiden käyttäjien vastuulla on likettää parhaita viestejä enemmän.

Näin minä näen asian.
 
Vastaus: Hyvä viesti -ominaisuus

Minä oikeastaan en näe tarvetta tämä asian sen kummemmalle analysoinnille: toki paskojakin viestejä tullaan tykkäilemään, mutta eipä se nyt niin detrimentaalista ole. Tykätyt viestit kuitenkin kuvastavat suoraan foorumia itseään, joten näkisin niiden kyseenalaistamisen vähintäänkin hankalana.
 
Vastaus: Hyvä viesti -ominaisuus

Vaihdoimme tämän nyt Suositteluksi, pitää korjailla ensimmäiset viestit ja ketjun otsikko.

Tämä Suosittelu toimii myös blogissa.
 
Vastaus: Suosittele-ominaisuus

Hyvältä ominaisuudelta vaikuttaa. Kiva klikata ylhäältä ja nähdä asiapitoiset viestit sen takaa. Kunhan vain juurikin pysyy tarkoitukseensa suunnatussa käytössä.
 
Vastaus: Suosittele-ominaisuus

Hyvä hommeli, mut hiukan huonoja esimerkkejäkin löytyy mun mielestäni, jolla hommeli ei pääse ihan täyteen tehoonsa. Esim. hypeketjuissa on mm. suositeltu parin rivin viestejä joissa ydin on,

"... tämäkin peli on vuotanut piraateille" - no kidding? Nyt tällä hetkellä, ketä tuo kiinnostaa edes? Spoilerit toimii kai edelleen sen varalta. Tulevaisuudessa koko ketjun läpiselaaminen (tai eihän tuo boksialueella tuota ongelmia ;)) peliin perehdyttömältä tuo antaa nolla informaation etsiessä suositeltuja viestejä.

"... moninpeli näyttää paremmalta ja odotuksia on" - yksi parhaista esimerkeistä. Kiva, että joitain pelejä puolustetaan karmeassa codiklooni- nyky-yhteiskunnassamme, mutta tuo nyt mun mielestä ei ole sitä mitä haetaan suositellulla viestillä.

Jäsenet tulevat käyttämään ominaisuutta kuin FB:n likeä

No siellähän se olikin jo aikaisemmin.
 
Vastaus: Suosittele-ominaisuus

Hyvä hommeli, mut hiukan huonoja esimerkkejäkin löytyy mun mielestäni, jolla hommeli ei pääse ihan täyteen tehoonsa. Esim. hypeketjuissa on mm. suositeltu parin rivin viestejä joissa ydin on,

Tämän takia pistin ketjun lukemisen pakoksi, jos jäsenet tajuaisivat, ettei tämä oli Facebookin tykkää toiminta. Ja olen myös noillle huonoille suosittelijoille lähettänyt privaa, kun vastaan on tullut.

Huono puoli ominaisuudessa on se, ettei ylläpito voi noita suosituksia itse poistaa toistaiseksi. Vain privaille, että suosittelijat itse korjaavat facebook toiminnan.

Eli jos tulee noita yhden livin facebookin tykkää toiminnon tapasia painalluksia vastaan, niin raport post napilla ylläpidolle tietoa, yritämme keretä huomauttelemaan asiasta jos kyseisen viestin suosituksella ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa.
 
Vastaus: Suosittele-ominaisuus

Hyvä että pakotettiin lukemaan tämä ketju !
On nimittäin jonkin aikaa hämmästyttänyt tuo "suuri sydän", ja tähän asti kuvitellut sen juurikin olevan jokin facebook integraatio ja tuon takia jättänyt koko napit huomiotta.

Pakottakaa ihmeessä jatkossakin niin minäkin pysyn perillä ;)
 
Vastaus: Suosittele-ominaisuus

Pakottakaa ihmeessä jatkossakin niin minäkin pysyn perillä ;)
Tämä ketju pakko lukea joka kerta, kun loggaa sisään KonsoliFINiin?

Ei mutta joo, nyt kun XShava tuollaisen ominaisuuden löysi, sitä tullaan hyödyntämään jatkossa aina tarpeen mukaan.
 
Ylös Bottom