Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Mario 3D World

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 16872

Guest
Pelin nimi: Super Mario 3D World
Julkaisu: 29.11.2013
Kehittäjä: Nintendo
Pelityyppi: tasoloikka/moninpeli


Super Mario 3D World jatkaa 3DS-konsolille julkaistulle 3D landille ominaista piirettä, jossa kentät ovat 2D/3D sekoituksia. Uutena jippona pelissä ovat kissapuku, jonka avulla pystyy kiipeämään seiniä ja syöksymään vihollisia päin, läpinäkyvät putket, jotka imaisevat pelaajan sisään ja pelaajan pitää valita putkessa oleva suunta, neljän pelaajan moninpeli, jossa marion lisäksi voi valita hahmoksi Luigin, Toadin tai Peachin. Moninpelissä pelaajat voivat kantaa ja heittää toista pelaajaa jne.

Pelin kamerakulmaa voi tatin sijasta käänellä myös gamepadia kääntelemällä. Gamepadin kosketus ruutua hyödynnetään näkymättömien kolikoiden ja palikoiden paljastamiseen. Power uppeiksi palaavat niin tanookipuku kuin myös super mario kolmosesta tuttu sammakkopuku.

Lisäksi, pelin jokaisessa tasossa kerättävien tähtikolikoiden virkaa toimittaa vihreät tähdet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Super Mario 3D World

Galaxyjen jälkeen tämä näyttää todella tylsältä, moninpeli ei ole sellainen ominaisuus jota olen itse osannut Mario-peleissä kaivata. Jälleen yksi syy miksi omalta osalta Wii U:n näyttää päivä päivältä enemmän ensimmäiseltä Nintendo-kotikonsolilta jota jää kaupan hyllyyn.
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Galaxyjen jälkeen tämä näyttää todella tylsältä, moninpeli ei ole sellainen ominaisuus jota olen itse osannut Mario-peleissä kaivata. Jälleen yksi syy miksi omalta osalta Wii U:n näyttää päivä päivältä enemmän ensimmäiseltä Nintendo-kotikonsolilta jota jää kaupan hyllyyn.

Itsekään en tuosta moninpelistä niin hirveästi välitä, vaikka se tässä tapauksessa voikin olla ihan kiva lisä. En kuitenkaan vielä jaksa huolestua pelin muusta annista, sillä siitä on tiedossa lopulta vasta melko vähän. Minä tosin en ole kauheasti katsellut peliä esitteleviä videoita, mutta uskoisin että niissäkään tuskin kekseliäimpiä kenttiä näytetään. Luulisin, että tähän mennessä näkemäni materiaali keskittyy alkupuolen kenttiin, joten kuka tietää mitä kaikkea kokonainen peli tulee sisältämään.

Galaxyissa en itse niin välittänyt niistä lukemattomista pienistä planeetoista, vaan eniten pidin suuremmista kentistä. Siinä mielessä tämä vaikuttaa ihan kiinnostavalta, vaikka en toki Galaxyjakaan huonoina pidä.
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Juu enpä itsekään tästä pelistä tiedä tuota ensimmäistä traileria enempää, joten mistä sitä tietää vaikka sieltä tulis paras peli ikinä ja pitäisikin lähteä konsoliostoksille. Joka tapauksessa konseptina nuo 3D landit eivät vaan ole meikäläisen mieleen samalla tavalla kuin sarjan uusiin galakseihin (voi jumalauta kun sitä on hassulla tuulella) räjäyttänyt Galaxy, joka tais viedä meikäläisen kirjoissa tämän menneen sukupolven parhaan pelin tittelin. No joo, toki Nintendo maalasi Galaxyllä (jossa tavallaan saattoi tehdä ihan mitä tahansa) vähän nurkkaan, siitä on vaikea enää mennä hirveästi eteenpäin ilman konseptin rankkaakin muuttamista, mutta näissä 3D landeissä/worldeissä ei lähtökohtaisesti ole sitä suuremman seikkailun tuntua, mitä jo Super Mario 64 toi tullessaan.
Toki nämä kiinnostavat sentään enemmän kuin New Super Mario Bros -sarjan pelit.
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Tykkäsin 3D Landista kovasti; se oli mielestäni se puuttuva linkki 2D Mariojen ja Mario 64:n välissä. Tasohyppelyä 3D ympäristössä, siinä missä Mario 64 oli enemmänkin 3D seikkailupeli.

Kyllähän se aika hiljaiseksi veti, kun 3D World iskettiin pöytään Galaxyjen seuraajaa odottaessa, mutta nyt kun shokista on päästy yli, niin kyllähän tuo 3D World tulee varmasti ostettua ja uskon sen tarjoavan tuntikaupalla moninpelihupia. Mun mielestä 3D World on ihan kelpo täytepeli tähän väliin, uutta kunnon 3D Mariota odotellessa. Ennemmin tätä tosiaankin, kun taas uutta New Super Mario Brossia.

Mitä tulee Wii U:n pelitilanteeseen yleisesti, niin mielestäni tässä alkaa olemaan julkaisukalenteri aika täynnä jouluun saakka. Pikmin 3 peluussa tällä hetkellä, joka olisi määrä pelata läpi TW101:een mennessä ja sitten kohta tuleekin jo Sonic Lost World ja WWHD.
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Traileri nosti kyllä odotuksia, mutta lykättiinköhän DK siksi etteivät pelit kilpailisi keskenään?
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Näyttää kyllä kamalan tylsältä peliltä. Ja mitä ihmeen geneeristä amatööri-jazzia? En voi kuvitella tuon pelaamisen olevan mieluista.
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Kah, kyllä tuo traileri nyt vähän niitä omia odotuksia nosti. Vähän aakeempaa ja laakeempaa kenttää tuolla näkyi olevan, noiden kapeampien juoksenteluosuuksien välissä.
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Tässäpä olisi pelin konsepti-taide kokonaisuudessa:

screenshot_62138_thumb_wide610.jpg


Mielenkiintoni koko peliä kohtaan on kasvanut aika paljon tuon uuden trailerinkin avulla. Pelissähän on paljon uutta verrattuna 3D Landiin verrattuna esim. Bowserilla oma monsteri auto, maailman kartta on täysin vapaa temmellyskenttä, kissapowerUP, kirsikkapowerUp ja kasa uusia vihollisia ja 3D Landista on myös otettu tuttuja vihuja peliin. :)

Voisiko Mahecorowo kertoa, että mikä tässä oikein vaikuttaa tylsältä? :mad:
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Voisiko Mahecorowo kertoa, että mikä tässä oikein vaikuttaa tylsältä? :mad:

Mahe nyt on vain masentunut kun tämä ei ole minipelikokoelma ;)

Mutta viime E3:n jälkeen olin valmis tämän ostamaan, silloin meno oli erittäin hyvän ja hauskan näköistä. Mutta tämä uusi traileri.. löi naulan niin syvään että ennakkoon meni välittömästi ja loppuvuonna voi jälleen ihmetellä Nintendon taikaa lisää. Hienoa omistaa Wii U, ei paljoa tartte muuta konetta PC:n ja 3DS:n lisäksi.
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Mielenkiintoni koko peliä kohtaan on kasvanut aika paljon tuon uuden trailerinkin avulla. Pelissähän on paljon uutta verrattuna 3D Landiin verrattuna esim. Bowserilla oma monsteri auto, maailman kartta on täysin vapaa temmellyskenttä, kissapowerUP, kirsikkapowerUp ja kasa uusia vihollisia ja 3D Landista on myös otettu tuttuja vihuja peliin. :)

Samat fiilikset. E3:sten karvas pettymys on muuttunut innostukseksi. Ei tuo nyt edelleenkään se Mario 64:n/Galaxyn seuraaja ole, mitä tässä odoteltiin, mutta näyttää siltä, että helvetin hauskaa pelattavaa tiedossa, etenkin moninpelinä. Ennakkotilaukseen menee!

Voisiko Mahecorowo kertoa, että mikä tässä oikein vaikuttaa tylsältä? :mad:

Kyllä sä nyt varmaan olet kuitenkin sen verran aikaa viettänyt tällä foorumilla, että tiedät Mahen mieltymysten poikkeavan dramaattisesti muiden mieltymyksistä....
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Pakko todeta, että itsekin kiinnostuin tuon uusimman traikun jälkeen. Ennen koko peli näytti ihan paskalta kun videoissa oli lähinnä sitä neljän pelaajan sähellystä. Nyt oli kunnolla soolo matskua.
Täyttä hintaa en maksa ja varmasti turha edes haaveilla, että hinta tippuisi kuten raymanilla jonka juuri hommasin amazonista 25e hintaan..
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Trailerin perusteella uusista ideoista ei pitäisi olla mitään pulaa. Se omalla tavallaan onkin Mario-pelien vahvuus. Käytetään sitä kaavaa mikä toimii ja sekaan aimo annos uutta mukaan.

Day I ostos tänne, kuten kaikki Mariot :)
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Tähän asti suurin henkilökohtainen Mario-pettymys on ollut 3D Land, johtuen varmaankin siitä, että olin ennen sitä pelannut molemmat Galaxyt useita kertoja läpi, ja varsinkin ohjaus 3DS:llä oli todella tuskaa verrattuna loistavaan Wiimote & Nunchuk -yhdistelmään. Eipä kentätkään kummoisia olleet. Tämän vuoksi olen ollut hieman varautunut tähän 3D Worldiin, koska henkisesti tämä on jatkoa sille eikä Galaxylle, mutta kyllähän tämä uusi traileri odotuksia nosti. Ostopäätöksen olin toki tehnyt jo ennenkuin pelistä mitään tiesin anyway.
 
Vastaus: Super Mario 3D World

Tähän asti suurin henkilökohtainen Mario-pettymys on ollut 3D Land, johtuen varmaankin siitä, että olin ennen sitä pelannut molemmat Galaxyt useita kertoja läpi

Mä taas tykkäsin 3D Landista helvetisti. En toki laske sitä samaan sarjaan, mitä Galaxyt, jotka menevät mielestäni helposti pelien top 10 listaan, mutta laatupelistä mielestäni silti kyse! 3D Land onnistui mielestäni erinomaisesti sen kuilun kiinni kuromisessa, joka 2D Marioiden ja Mario 64:n välille muodostui. Mario 64 oli enemmänkin seikkailupeli, mitä tasohyppely. Millimetrin tarkkaan pelaamiseen, lineaariseen kenttärakenteeseen ja hektiseen tahtiin perustuva pelimekaniikka teki tietä 3D ympäristöjen tutkimiselle ja seikkailulle, mikä oli tietty myös maailmoja mullistava kokemus, mutta aika erilainen mitä aiemmat Mariot. Sunshine jatkoi tällä linjalla. Erityisesti Galaxy 2 pyrki kuromaan tätä kuilua umpeen muutamalla useat kenttärakenteet huomattavasti lineaarisemmiksi silti tinkimättä seikkailun ja tutkiskelun atmosfääristä. Galaxy 2:ta pelatessani ajattelin, että tämä alkaa olemaan täydellinen yhdistelmä old-school mario pelimekaniikkaa ja 3D Marioiden esittelemää lähestymistapaa, mutta mielestäni 3D Land vei tätä aspektia vielä pidemmälle. 3D Land on mielestäni täydellisesti se puuttuva linkki Super Mario Worldin ja Mario 64:n välillä.

Liian helppo vaikeustaso ja kaikki muut nykyajan pullamössögeneraatiolle suunnatut helpotukset, kuten kultainen pesukarhuasu ja P-siipi söivät mielestäni pelinautintoa, mutta muuten erinomainen paketti, jonka pelasin 100% läpi.
 
Ylös Bottom